Kierroslukumittarin signaali?

Muihin foorumeihin sopimattomat, teniikkaan liittyvät aiheet tänne
Avatar
Joke
Viestit: 145
Liittynyt: 03 Loka 2005, 17:20
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Joke »

Sattuisko joku tietämään, mistä busasta saa luettua kierroskumittarille menevää signaalia? Tutkiskelin Servicemanuaalin sivua 8-14, jossa on speedometerille esitetty kaksi signaalijodinkytketää TECH ja TACO, onko TACO kierroslukumittarille menevä kierroslukutieto? :apua:
208 whp / 168 Nm
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Kierrosluku signaali luetaan ecun johdosta, joka väriltään Suzukin kisaväritys! Sinivalkoinen johto, näin sanoi, ja kiekka-anturin kiinnitti em. johtoon J. Heikkinen Jns. Tuttu heppu varmaan? Johdon "nro:a" en tähän hätään löydä!!!!!



:p :p
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

Taitaapa olla se kierroslukumittarin singaali ruotsin värinen, eli sinikeltainen. Siis keltainen johto jossa sininen raita. Ei muista numeroa, mutta löytyy ecun vas.puoleisesta liittimestä, siis kulkusuuntaan katsottuna. Tästä piuhasta siis 1 pulssi/kierros, valkosininen on 1-puolan miinus, siitäkin voi pulssin lukea, mutta antaa singaalin vain kerran per kaks kiekkaa.
Mihin tarkoitukseen tietoa tarvitaan?
Avatar
Joke
Viestit: 145
Liittynyt: 03 Loka 2005, 17:20
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Joke »

Kiitoksia vinkeistä,
:bowdown:
lentokenttäajoja odotellessani olen kytkemässä tällaista RPM-modulia pyörääni:
RPM window
Kyseisellä laitteella voi ohjata esim. relettä. :laugh:
208 whp / 168 Nm
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Joke kirjoitti:Kiitoksia vinkeistä,
:bowdown:
lentokenttäajoja odotellessani olen kytkemässä tällaista RPM-modulia pyörääni:
RPM window
Kyseisellä laitteella voi ohjata esim. relettä. :laugh:
Duoda duoda, äkkiseltään tuolle keksisi vaikka sellaisen sovellutuskohteen että kytkisi "TRE":n siten että se aktivoituu aina vaikkapa yli 9000 rpm. :)
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
RHead
Site Admin
Viestit: 1345
Liittynyt: 23 Touko 2004, 21:19
Paikkakunta: Kontiolahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RHead »

Niin ja äkkiseltään keksisi tuolle että esim. 8000 rpm:n jälkeen tulee 1.2bar painetta... :p
Kaikenkarvainen sekatyöläinen..
103-1116517908

Viesti Kirjoittaja 103-1116517908 »

RHead kirjoitti:Niin ja äkkiseltään keksisi tuolle että esim. 8000 rpm:n jälkeen tulee 1.2bar painetta... :p
:D :D :glare:
Avatar
Jassu
Site Admin
Viestit: 163
Liittynyt: 22 Touko 2004, 20:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jassu »

Kujo kirjoitti:Taitaapa olla se kierroslukumittarin singaali ruotsin värinen, eli sinikeltainen. Siis keltainen johto jossa sininen raita. Ei muista numeroa, mutta löytyy ecun vas.puoleisesta liittimestä, siis kulkusuuntaan katsottuna.

Sportvuen asennusopas sanoo ja näyttää kuvana että olisi vihreä piuha : Asennus-pdf

Sivu missä mainitaan: klik

eli lähden etsimään joko vihreätä tai sini-keltaista johtoa.




Edited By Jassu on 1160672295
< Jassu @ Moottoripyora.Org >
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

Keltasininen on kiekkamittarin piuha, sininen on muistaakseni 2 tai kolmospuolan miinus. Molemmista saa kierrostiedon, kiekkamittarin piuhasta saa 2 pulssia/kierros, puolilta yhden. Eli riippuu kytkettävästä laitteesta mistä kannattaa ottaa.


Edit: jos kerran ohje antaa tuon vihreän piuhan, tee kytkentä siihen. Löytyy ecun oik puoleisesta, isommasta liittimestä, olikohan toinen rivi ylhäältä ja toinen johto vasemmalta. Johtosarjan puolelta katsottuna.

EDIT: tämän kirjoittaja ilmeisesti unessa, vihreästä, tarkalleen mintunvihreästä on kyse, ei sinisestä kuten yllä lukee... :pääseinään:




Edited By Kujo on 1160673111
Avatar
Jassu
Site Admin
Viestit: 163
Liittynyt: 22 Touko 2004, 20:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jassu »

Kujo kirjoitti:Keltasininen on kiekkamittarin piuha, sininen on muistaakseni 2 tai kolmospuolan miinus. Molemmista saa kierrostiedon, kiekkamittarin piuhasta saa 2 pulssia/kierros, puolilta yhden. Eli riippuu kytkettävästä laitteesta mistä kannattaa ottaa.
Ok, olen asentamassa juuri tuota yllämainitsemaani sportvuen HUD-settiä.

Lueskelin täältä tosiaan että pitäisi olla ruotsijohto, mutta tuo hämäsi kun sanoivat ja näyttivät että busassa sen pitäisi olla vihreä (linkit kuvaan yllä).

Luotetaan Kujon sanaan ja mennään ton ruotsikangen mukaan :)
< Jassu @ Moottoripyora.Org >
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

Tuolla kytkentäohjeessa on kyllä kuva johdosta, mutta mielestäni kuvassa on joku ihan muu johto kuin kierros- tai puolan johto. Epäilen nyt virhettä jossain, mutta missä, siihen en ota kantaa. Mutta jos tuohon sun systeemiin voi valita sylinteri /pulssimäärän, niin ota edellä mainitusta vhreästä (siis siitä isommasta liittimestä) -ja valitse syl.lukumääräksi 1.
Avatar
Jassu
Site Admin
Viestit: 163
Liittynyt: 22 Touko 2004, 20:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jassu »

Kujo kirjoitti:Tuolla kytkentäohjeessa on kyllä kuva johdosta, mutta mielestäni kuvassa on joku ihan muu johto kuin kierros- tai puolan johto. Epäilen nyt virhettä jossain, mutta missä, siihen en ota kantaa. Mutta jos tuohon sun systeemiin voi valita sylinteri /pulssimäärän, niin ota edellä mainitusta vhreästä (siis siitä isommasta liittimestä) -ja valitse syl.lukumääräksi 1.
Jees, no tolle ei voi säätää arvoja mutta kai ne on sitten suunnitellu ton tolle vihreälle. Tarkoitus on kuitenkin saada jengatietoa oli mikä piuha oli :)

Tuol oli kaks piuhakaaviota, mutta ei noista kyl ymmärrä mitään :D

Kaavio 1
Kaavio2
< Jassu @ Moottoripyora.Org >
Vastaa Viestiin