öljyt
Teme kirjoitti:Vaihdettuani Pois Motulin 15w50 > Motul 10w40 Vaihteisto alkoi takkuamaan ja kytkimen toiminta heikkeni huomattavasti. Seuraavan kerran kun vaihtelen oljyt, tilalle tulee 15w50 tms. Valitettavasti Motulilta ei enaa saa tuota viskoa...
Täältä ainakin saa edelleen Motulia kolmena eri viskositeettina. 10w-40, 10w-50 ja 15w-50.
Metallic Thunder Grey/ Candy Red -23
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
Oliver kirjoitti:Vaihettiin just 6K-huollossa kiisselit Castrol GPS:stä R4:ään ja pikasella ajelulla tuntus että vaihteet/kytkintuntuma parani.
...tai sitte on vaan PERJANTAI
Kyllä tuolla R4:llä on takuu varmasti parempi vaihteiston toiminta kuin GPS:llä. Perustuu empiirisiin havaintoihin. Hinta vain on aikas jämäkkä, kun halvimmillaankin Suomessa jotain 55e/4litraa. 3500km vaihtovälillä, mitä ite käytän, tulee kivasti öljykuluja. Ulkomailta tosin saa huomattavasti järkevämpään hintaan.
Metallic Thunder Grey/ Candy Red -23
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
Oli kyllä R4 niin Lapponia puolukkaliköörin näköstä ainetta, että varmaan on Suomessa lisätty vahingossa alkoholiveroa päälle :laugh: :pJone kirjoitti:Hinta vain on aikas jämäkkä, kun halvimmillaankin Suomessa jotain 55e/4litraa. 3500km vaihtovälillä, mitä ite käytän, tulee kivasti öljykuluja. Ulkomailta tosin saa huomattavasti järkevämpään hintaan.
Louisilla R4/RS4T 46e / litra. Itte sain sopuhintaan tosin suomestakin.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Teme kirjoitti:Vaihdettuani Pois Motulin 15w50 > Motul 10w40 Vaihteisto alkoi takkuamaan ja kytkimen toiminta heikkeni huomattavasti. Seuraavan kerran kun vaihtelen oljyt, tilalle tulee 15w50 tms. Valitettavasti Motulilta ei enaa saa tuota viskoa...
Juh, alkaa taas olla öljynvaihdon aika. Nyt sitten arvotaan seuraava öljymerkki...
Hajupussin ohjekirjan takakannessa näytti komeilevan jotain tyyliin "Suzuki suosittelee" ja sen alla Motulin logo. Henk. koht. jokseenkin kammoan kyseistä merkkiä. Tarjoilin aikoinaan Hondaan Motulin 5100 10w-40:tä, mutta se ei ainakaan siitä tykännyt yhtään. Aski oli ihan juustossa. Motorexista se tykkäsi sitten paaaljon enempi. Laatikko toimi kuin ajatus ja pata oli hiljaisempi ja jokseenkin räyhäkkäämpi. Mutta ymmärsinksmää ny oikein, että näissä meitin 'oikeissa moottoripyörissä' Motul on toiminut kiitettävästi? :laugh: yllättävän vähän kun näitä Motulia käyttäviä tässä ketjussa loppujenlopuksi kuitenkin on...
Motorexia on kyllä kehuttu muunkinmerkkisissä kamppeissa, joten se haiskahtaisi hyvältä vaihtoehdolta. Itse olen nyt käyttänyt bussissa Castrol R4:sta. Vähän tuntuu aski välillä takkuavan, lähinnä ykköspykälän kanssa on probleemia saada se päälle, etenkin moottorijarrutuksen jälkeen. Tosin se menee kiltisti päälle, esim. kun liipaisee kytkintä yhden ylimääräisen kerran askin ollessa vapaalla.
Kuinka sitten Shell Advance, löytyykö kommenttia?
Louissi on laittanna tarjoukseen Castrol RS4t 10W-60 öljyä, 2L = 14,95 ja 2x 2L = 24,95 euroa.
Hinta ei paha, mutta itsestä tuo viskositetti kuulostaa aika ohuelta, sopiiko bussiin?
Lisäksi en ole tuttu tuon Louisin "restposten" systeemin kanssa, voisko joku germaania paremmin vääntävä selventää tällä toisella kotimaisella mitä se meinaa kun tuote on sillä merkinnällä heitän sivuillaan..?
Hinta ei paha, mutta itsestä tuo viskositetti kuulostaa aika ohuelta, sopiiko bussiin?
Lisäksi en ole tuttu tuon Louisin "restposten" systeemin kanssa, voisko joku germaania paremmin vääntävä selventää tällä toisella kotimaisella mitä se meinaa kun tuote on sillä merkinnällä heitän sivuillaan..?
Quadron kirjoitti:Louissi on laittanna tarjoukseen Castrol RS4t 10W-60 öljyä, 2L = 14,95 ja 2x 2L = 24,95 euroa.
Hinta ei paha, mutta itsestä tuo viskositetti kuulostaa aika ohuelta, sopiiko bussiin?
Lisäksi en ole tuttu tuon Louisin "restposten" systeemin kanssa, voisko joku germaania paremmin vääntävä selventää tällä toisella kotimaisella mitä se meinaa kun tuote on sillä merkinnällä heitän sivuillaan..?
Siis paksuintahan tuo on kuumakestoltaan mitä löytyy.Niinpäin se menee. Tehtaan manuaalin mukaan 30-50 alueella olevaa öljyä voi käyttää.Tiettävästi jotkut käyttävät 60:kin. Oisko kuitenkin turhan paksua Suomen keleille?
Metallic Thunder Grey/ Candy Red -23
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
Quadron kirjoitti:Louissi on laittanna tarjoukseen Castrol RS4t 10W-60 öljyä, 2L = 14,95 ja 2x 2L = 24,95 euroa.
Hinta ei paha, mutta itsestä tuo viskositetti kuulostaa aika ohuelta, sopiiko bussiin?
Lisäksi en ole tuttu tuon Louisin "restposten" systeemin kanssa, voisko joku germaania paremmin vääntävä selventää tällä toisella kotimaisella mitä se meinaa kun tuote on sillä merkinnällä heitän sivuillaan..?
Tuo ei ole samaa täyssynteettistä (vollsynthetisches) mitä suomessa myytävä R4 vaan puolisynteettistä (teilsynthetisch). Ilmeisesti suurin piirtein samaa mitä GPS, tosin tuossa lämpökesto hiukkasen parempi (10W-40 vs 10W-60). Se "oikea" täyssynteettinen 10W-50 RS4T maksaa 46.95e / 4 litraa. Restposten meinaa "ylijäämäeriä".
Edited By jarim on 1154546261
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Kyllä suojalaippa kannattaa asentaa... itselläkin alkoi nesteet mustua (05) jo muutaman tuhannen kilometrin jälkeen.....
Ja öljystä...... Ajoin viimekesän castroilla, ihan ok. mut tänäkesänä olen käyttänyt Mobil 1 15W50 (huom 15W50)... ei se ainakaan huonompaa ole, vaihteisto toimii koko vaihtovälin moitteettomasti.
Ja eräs meidän kaikkien tuntema "moottorivelho" kertoi et Mobilin jälkeen on koneessa hyvät öljykalvot ympäriinsä......
Ja öljystä...... Ajoin viimekesän castroilla, ihan ok. mut tänäkesänä olen käyttänyt Mobil 1 15W50 (huom 15W50)... ei se ainakaan huonompaa ole, vaihteisto toimii koko vaihtovälin moitteettomasti.
Ja eräs meidän kaikkien tuntema "moottorivelho" kertoi et Mobilin jälkeen on koneessa hyvät öljykalvot ympäriinsä......
Hayabusa 1300R TURBO -05
+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
Kyllähän tuota jossain lienee myynnissä, kun Torsti tänään 30t huollossa tommoset pataan lorotteli. Enpä huomannut kysyä mistä öljynsä tilaa...Teme kirjoitti:tilalle tulee 15w50 tms. Valitettavasti Motulilta ei enaa saa tuota viskoa...
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'>"I Reject Your Reality & Substitute My Own"</span>, Adam Savage