Jarrujen tehottomuudesta.....

Alustan/jousituksen säädöt, renkaat/vanteet, ketjut/rattaat.
Tarinaa myös jarruista.
Avatar
Sepe
Viestit: 640
Liittynyt: 24 Touko 2004, 18:51
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepe »

Baba kirjoitti:
PetriK kirjoitti:Mitenkäs jarrut ovat toimineet radalla ?

Mulla noin 10min ajamisen jälkeen jossa oli paljon sisäänmenojarrutuksia (pitkiäkin) alkoi kahva painumaan normaalia alemmas. Hieman ihmetyttää moinen käytös nyt sentään busassa jonka pitäisi olla aikalailla monikäyttöinen...


Onko jollain tietoa johtuuko tämä vain siitä että kuumentuva jarruneste menettää ominaisuuksiaan? Perin merkilllinen suunnitteluvirhe muuten melkoisen kelpoisassa all-round -pyörässä.

Ja mikä tärkeintä, minkälaisilla muutoksilla parannus on löytynyt?
(lisää jarrunestettä / parempaa jarrunestettä / jarrujen jäähdytystä?)

Alla täysin vakio-dösä, ja ajotyylini radalla ei edes mielestäni ole jarruja erityisesti kuormittava.

- b
Lääkkeenä: Jarrunesteiksi DOT 5.1, teräspunosletkut ja kunnonpalat (esim EBC GFA188HH). Ei ainakaan tollasessa perus 20min setissä pahempia painumisia ole tullut.

Noi palat on vaan ollut aika kiven alla. Juhannusta ennen tilasin ja tänään sain. Stormilla pieniä toimitusvaikeuksia ollut.
Avatar
Jone
Viestit: 188
Liittynyt: 29 Kesä 2004, 21:38
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Jone »

Baba kirjoitti:
PetriK kirjoitti:Mitenkäs jarrut ovat toimineet radalla ?

Mulla noin 10min ajamisen jälkeen jossa oli paljon sisäänmenojarrutuksia (pitkiäkin) alkoi kahva painumaan normaalia alemmas. Hieman ihmetyttää moinen käytös nyt sentään busassa jonka pitäisi olla aikalailla monikäyttöinen...


Onko jollain tietoa johtuuko tämä vain siitä että kuumentuva jarruneste menettää ominaisuuksiaan? Perin merkilllinen suunnitteluvirhe muuten melkoisen kelpoisassa all-round -pyörässä.

Ja mikä tärkeintä, minkälaisilla muutoksilla parannus on löytynyt?
(lisää jarrunestettä / parempaa jarrunestettä / jarrujen jäähdytystä?)

Alla täysin vakio-dösä, ja ajotyylini radalla ei edes mielestäni ole jarruja erityisesti kuormittava.

- b

Teräspunosletkuilla jää tuo ominaisuus tai ongelma pois.Näin ainakin mun mummovauhdeilla, mitä Kemoralla oon käyny ajaan.. :baaa: Oliko erityisen kuuma keli? Tällöin korostuu vielä.
Metallic Thunder Grey/ Candy Red -23
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
Avatar
Sepe
Viestit: 640
Liittynyt: 24 Touko 2004, 18:51
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepe »

Jone kirjoitti:Näin ainakin mun mummovauhdeilla, mitä Kemoralla oon käyny ajaan.. :baaa:
No ei kai tolla lehmällä Kemorassakaan pääse kuin mummovauhtia.
Nim. 1.19,7
Avatar
Jone
Viestit: 188
Liittynyt: 29 Kesä 2004, 21:38
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Jone »

Sepe kirjoitti:
Jone kirjoitti:Näin ainakin mun mummovauhdeilla, mitä Kemoralla oon käyny ajaan.. :baaa:

No ei kai tolla lehmällä Kemorassakaan pääse kuin mummovauhtia.
Nim. 1.19,7

Ei oo kellotettu, että pysyis pystyssä. Mummovauhti on tuosta selvästi hitaampaa kuitenkin. :D
Metallic Thunder Grey/ Candy Red -23
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
66-1153902471

Viesti Kirjoittaja 66-1153902471 »

Sepe kirjoitti:
Baba kirjoitti:
PetriK kirjoitti:Mitenkäs jarrut ovat toimineet radalla ?

Mulla noin 10min ajamisen jälkeen jossa oli paljon sisäänmenojarrutuksia (pitkiäkin) alkoi kahva painumaan normaalia alemmas. Hieman ihmetyttää moinen käytös nyt sentään busassa jonka pitäisi olla aikalailla monikäyttöinen...


Onko jollain tietoa johtuuko tämä vain siitä että kuumentuva jarruneste menettää ominaisuuksiaan? Perin merkilllinen suunnitteluvirhe muuten melkoisen kelpoisassa all-round -pyörässä.

Ja mikä tärkeintä, minkälaisilla muutoksilla parannus on löytynyt?
(lisää jarrunestettä / parempaa jarrunestettä / jarrujen jäähdytystä?)

Alla täysin vakio-dösä, ja ajotyylini radalla ei edes mielestäni ole jarruja erityisesti kuormittava.

- b

Lääkkeenä: Jarrunesteiksi DOT 5.1, teräspunosletkut ja kunnonpalat (esim EBC GFA188HH). Ei ainakaan tollasessa perus 20min setissä pahempia painumisia ole tullut.

Noi palat on vaan ollut aika kiven alla. Juhannusta ennen tilasin ja tänään sain. Stormilla pieniä toimitusvaikeuksia ollut.

Teräspunosletkut olikin jo suunnitteilla - ja samallahan sinne sitten menee tuollaiset 5.1:set.

Lämpötilakin tuohon kyllä varmaan vaikuttaa kuten joku arvelikin - kelit joilla radalla käynyt ovat sattuneet olemaan siinä 25 asteen tuntumassa.

Noh, maanantaina vielä vanhoilla jarruilla Alastaroon ja josko sitten jo seuraavaksi kerraksi teräksisempää letkua. Mistäs noita kohtuullisilla toimitusajoilla mahtaisi löytyä?

- b
Avatar
Sepe
Viestit: 640
Liittynyt: 24 Touko 2004, 18:51
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepe »

Jää pikkasen toinen etulevy laahaamaan. Pitäisköhän putsata sylinterit kunnolla ja vaihtaa tiivisteet samalla. Paljonkohan toi tiivistesarja maksaa suomessa, SEAL SET, PISTON 59300-33881 ?
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Sepe kirjoitti:Jää pikkasen toinen etulevy laahaamaan. Pitäisköhän putsata sylinterit kunnolla ja vaihtaa tiivisteet samalla. Paljonkohan toi tiivistesarja maksaa suomessa, SEAL SET, PISTON 59300-33881 ?
Dollarin merkit kun muuttaa euroiksi ja ajattelee hieman pessimistisesti niin siinäpä se. Veikkasin 200+ euroa kaikki tiivisteet ja männät etusatuloihin... :kusi:
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
purzzi
Viestit: 485
Liittynyt: 02 Kesä 2004, 20:25
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja purzzi »

Teräspunos letkut,kunnon nesteet ja SBS:n palat...nuo SBS:t on todella hyvät palat...ennen oli Ferrodon palat jotka oli aivan p***kat...
Hayabusa GSX1340R K8 Black/Gray

King of team purzzi :rasberry:
Avatar
Quadron
Viestit: 366
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 14:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Quadron »

Sepe kirjoitti:Jää pikkasen toinen etulevy laahaamaan. Pitäisköhän putsata sylinterit kunnolla ja vaihtaa tiivisteet samalla. Paljonkohan toi tiivistesarja maksaa suomessa, SEAL SET, PISTON 59300-33881 ?

Mulla EBC:n sintterit vähän aikaa uutuuttaan laahas.

Nyt kun on pikkasen ajettu ja ovat asettuneet paikoilleen, niin ei pidä ääntä enää.

Tosin vaihoidn kyllä letkutkin sen jälkeen, eli nestemäärä tuli laitettua oikeaksi.
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

purzzi kirjoitti:Teräspunos letkut,kunnon nesteet ja SBS:n palat...nuo SBS:t on todella hyvät palat...ennen oli Ferrodon palat jotka oli aivan p***kat...
Jos en ihan väärin muista niin SBS tekee Ferrodon palat... vai olikohan se toistepäin... :;):
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Sepe
Viestit: 640
Liittynyt: 24 Touko 2004, 18:51
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepe »

jarim kirjoitti:
Sepe kirjoitti:Jää pikkasen toinen etulevy laahaamaan. Pitäisköhän putsata sylinterit kunnolla ja vaihtaa tiivisteet samalla. Paljonkohan toi tiivistesarja maksaa suomessa, SEAL SET, PISTON 59300-33881 ?

Dollarin merkit kun muuttaa euroiksi ja ajattelee hieman pessimistisesti niin siinäpä se. Veikkasin 200+ euroa kaikki tiivisteet ja männät etusatuloihin... :kusi:
öö milläs laskuopilla tuohon päästiin? Mä ymmärtäisin että toi 24,47$ sisältää kuuden männän tiivisteet. Eli sit paketti olis 48,94$ plus suomilisä.
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Sepe kirjoitti:
jarim kirjoitti:
Sepe kirjoitti:Jää pikkasen toinen etulevy laahaamaan. Pitäisköhän putsata sylinterit kunnolla ja vaihtaa tiivisteet samalla. Paljonkohan toi tiivistesarja maksaa suomessa, SEAL SET, PISTON 59300-33881 ?

Dollarin merkit kun muuttaa euroiksi ja ajattelee hieman pessimistisesti niin siinäpä se. Veikkasin 200+ euroa kaikki tiivisteet ja männät etusatuloihin... :kusi:

öö milläs laskuopilla tuohon päästiin? Mä ymmärtäisin että toi 24,47$ sisältää kuuden männän tiivisteet. Eli sit paketti olis 48,94$ plus suomilisä.
No niinpäs onki. Katoin yksitellen nuo, eli 6 x tuo osanumero 2. =)
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
purzzi
Viestit: 485
Liittynyt: 02 Kesä 2004, 20:25
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja purzzi »

jarim kirjoitti:
purzzi kirjoitti:Teräspunos letkut,kunnon nesteet ja SBS:n palat...nuo SBS:t on todella hyvät palat...ennen oli Ferrodon palat jotka oli aivan p***kat...

Jos en ihan väärin muista niin SBS tekee Ferrodon palat... vai olikohan se toistepäin... :;):
...njaa :glare: ...siun on pakko muistaa jotain unta mitä oot nähny :p ...no ainakin niissä on aivan älytön ero...SBS:n hyväksi...
Hayabusa GSX1340R K8 Black/Gray

King of team purzzi :rasberry:
109-1154001388

Viesti Kirjoittaja 109-1154001388 »

itsekin huomasin saman eron, ennen oli edessä sbs palat, ja tämän kesän on ollut ferodot. Ero sbs:n hyväksi 10/0... nyt syksyllä ennen seisontaan laittamista tuntui ettei jarruja ollut pyörässä ollenkaan :p Varsinkin sen jälkeen, kun testasin kaverin 2004 cbr1000rr pyörää, jossa oli todella herkät jarrut..

mitkä palat siis normi tiekäyttöön olisi hyvät bussiin? teräspunosta tulee talven aikana, ja satuloitakin voisi paloja vaihtaessa vähän herkistellä..
116-1126624259

Viesti Kirjoittaja 116-1126624259 »

Mulla on nuo Ap-Racingin sintteripalat ja kyllä muuttuivat jarrut edukseen. Tosin radalla en varmaan jäähdytellyt jarruja viimeisellä kierroksella kunnolla ja taisi mennä levyt kieroon :shocked: Pitänee jostakin myllätä toiset levyt. Normi liikenteessä kyllä pelaavat hienosti vakio levyilläkin ja ovat ainakin mun mielestä tunnokkaat.
Vastaa Viestiin