RENGAS-FAQ - Lue nämä ennenkuin kysyt!
Ostin nämä avonit mistä bike kirjoittaa noin kuukausi sitten ihan hyvin niillä on pärrjänny paitsi että aika helposti menee reunoille renkaan muoto ei ole sellainen kuin esim. diablo corsassa mut hyvin näyttää kestävän nii kun ksthb väitti eikä tuossa pidossakaan ollu niin mahotonta eroa lehtien vaan pittää saaha jottain juttua eihän siinä ollu puoltakaan kierrosta eroa kirjottaa känninen hänninen
Miehä en oo mies enkä mikkää ko miul ei oo ennää bussii
mursu kirjoitti:Alkuperäisellä renkaalla ajetu nyt 9900 km ja vielä menee max. 1000 km. Onkohan ns. "ennätys ? :laugh:
Mulle on yleensä riittänyt tieto, että Busassa on voimaa ja käytän sitä vain tarvittaessa.... respekt Busaa kohtaan on näköjään ollut senverran suuri ettei ole juuri tarvinnut, you know .
Jonkinlainen syy tähän renkaan "kestävyyteen" löytyi, kun pari päivää sitten vaihdoin uuden kumin taakse; painetta oli vanhassa kumissa vain alle 1 !! (en ole norm. ajossa huomannut mitenkään) jolloin kumi ei kulunut ainoastaan keskeltä vaan sivuiltakin jonkin verran.
Hmmm, yksi keino säästää rengasta -> paineet alas
:p
Edited By mursu on 1153935254
Mitäs olet turbo jr (ja muutkin käyttäjät) pitänyt diablo corsista alla nyt muutaman päivän jälkeen ? Ainakin mutterilla oli turbojr:n renkaat katu-uskottavat reunoille saakka.turboJR kirjoitti:Eilen tuli busaan diablo corsat ja reilu viikon päästä kokeileen 2 päiväks rataa ja nähdään miten pitävät Ainakin vaikuttavat pienten lenkkien jälkeen paljon pitävämmältä kun edellinen 020 takana ja mez4 edessä. Onkos kellään kokemusta tuosta bt 002 renkaasta? Taitaa olla ihan kisarengas mut on se kuvioitu kuitenkin.
Mulle ne on ollut pieni pettymys moottoritiellä, kun tuntuu pientä vatkausta isommissa nopeuksissa erityisesti silloin kun rengas on lämmin. Toisaalta pienemmät paineet sisllä n2.5 selvästi pitävät mutkissa paremmin, mutta sitten moottoritiellä ei ole enään niin mukavaa.
Tuollaisella 3.1 paineella tuntuisi voivan ajella sekä suoraa tietä että mutkaa, mutta pientä vatkausta eli sivuttain siirtymistä on siinäkin. Välillä tuntuu melkein samalta kuin ajaisi asfalttikoneen jyrsimiä jälkiä.
Ehdin jo tarkistaa jousituksen säädöt, katsoa laakerit ja jopa asentaa koiranluut taakse mutta kyllä kai se niin on että renkaasta tuossa vaan on kysymys... ?!??
PetriK kirjoitti:turboJR kirjoitti:Eilen tuli busaan diablo corsat ja reilu viikon päästä kokeileen 2 päiväks rataa ja nähdään miten pitävät Ainakin vaikuttavat pienten lenkkien jälkeen paljon pitävämmältä kun edellinen 020 takana ja mez4 edessä. Onkos kellään kokemusta tuosta bt 002 renkaasta? Taitaa olla ihan kisarengas mut on se kuvioitu kuitenkin.
Mitäs olet turbo jr (ja muutkin käyttäjät) pitänyt diablo corsista alla nyt muutaman päivän jälkeen ? Ainakin mutterilla oli turbojr:n renkaat katu-uskottavat reunoille saakka.
Mulle ne on ollut pieni pettymys moottoritiellä, kun tuntuu pientä vatkausta isommissa nopeuksissa erityisesti silloin kun rengas on lämmin. Toisaalta pienemmät paineet sisllä n2.5 selvästi pitävät mutkissa paremmin, mutta sitten moottoritiellä ei ole enään niin mukavaa.
Tuollaisella 3.1 paineella tuntuisi voivan ajella sekä suoraa tietä että mutkaa, mutta pientä vatkausta eli sivuttain siirtymistä on siinäkin. Välillä tuntuu melkein samalta kuin ajaisi asfalttikoneen jyrsimiä jälkiä.
Ehdin jo tarkistaa jousituksen säädöt, katsoa laakerit ja jopa asentaa koiranluut taakse mutta kyllä kai se niin on että renkaasta tuossa vaan on kysymys... ?!??
Ai. ??? En mä ole kyllä huomannut tuollaista. Paineet on ollut 2,9/3,1 ja vakaasti on mennyt. Radalla taas huomannut sen että kun ekat pari kiekkaa vähän vetelee ennen kuin kunnolla lämpee niin silloin paineet on ok. Radalla menty sellasilla 2,1/2,1 paineilla kylmässä renkaassa.
Onhan tuo toki herkempi kuin alkuperäisrengas tai perus Diablo mutta ei se vedellyt eikä vatkannut kyllä ole. Tosin en sillä isoja nopeuksia ole ajanutkaan, vaan 278km/h sigmakyytiä.
Sepe
*G450X*
*Suzuki GSX-R 1000 K8*
http://www.masuracingteam.com/
http://masuracingteam.kuvat.fi/kuvat/
*G450X*
*Suzuki GSX-R 1000 K8*
http://www.masuracingteam.com/
http://masuracingteam.kuvat.fi/kuvat/
Ajelin nyt koko viikonlopun motoparkin rataa ympäri ja paineet takana 2.4 ja eessä 2.3. Ei ollut missään vaiheessa mitään vatkaamista vaikka motoparkin bussipysäkillekkin latas sellaset noin 200km/h ja suoran päähän noin 250km/h. Pikku Jore tais vetää vähän kovempaa vielä Kadulla ollut takana 2.8 ja eessä saman verran ja hyvin menee sekä vakaasti
OK ja kiitos - eli yksilövika tai sitten jotain muuta muuttunut renkaanvaihdon yhteydessä. Täytyy tutkia lisää...
Eilen tosiaan testailin ja kun ajoin kumin mutkissa lämpimäksi ja vielä kilometri S ajoa omalla kaistalla niin se kyllä selvästi haki linjaa moottoritievauhdissa.
EDIT: Joo ja vielä kysymys - onhan teillä alla perus Diablo Corsat se perusmalli eikä se Diablo Corsan kovempirunkoinen malli ?
Edited By PetriK on 1154408478
Eilen tosiaan testailin ja kun ajoin kumin mutkissa lämpimäksi ja vielä kilometri S ajoa omalla kaistalla niin se kyllä selvästi haki linjaa moottoritievauhdissa.
EDIT: Joo ja vielä kysymys - onhan teillä alla perus Diablo Corsat se perusmalli eikä se Diablo Corsan kovempirunkoinen malli ?
Edited By PetriK on 1154408478
PetriK kirjoitti:EDIT: Joo ja vielä kysymys - onhan teillä alla perus Diablo Corsat se perusmalli eikä se Diablo Corsan kovempirunkoinen malli ?
Enpäs ole vielä missään nähnyt kaupan kovempirunkoista Diablo Corsaa. Eli peruskauraa on alla.
edit:Onhan paineet varmasti kohdallaan? Noista mittareista kun ei aina tiedä.
Edited By Sepe on 1154410654
Sepe
*G450X*
*Suzuki GSX-R 1000 K8*
http://www.masuracingteam.com/
http://masuracingteam.kuvat.fi/kuvat/
*G450X*
*Suzuki GSX-R 1000 K8*
http://www.masuracingteam.com/
http://masuracingteam.kuvat.fi/kuvat/
Diablo Corsista on myös H versio joka speksin mukaan suositellaan esim. CBR 1000:een... kuulemma jäykempi runko, mutta en ole löytänyt speksejä. Ja sitten on P versio joka on kuulemma supernopeisiin pyöriin kuten Hayabusa - jostain syystä mullakin on tuo perusversio...
Paineita on kokeiltu vähän erilaisia, täytyy vielä jatkaa kokeilua. Tosin erillistä mittaria ei ole, joten täytyy luottaa siihen mitä asemilla näyttää. (EDIT: Löytyi netistä tekstiä että tehdassuositus radalle on myös 36PSI, tämä on poikkeavaa muihin ratarenkaisiin nähden. Tässä linkki review artikkeliin jossa paineesta puhuttiin. Lisäksi löytyi tietoa että Mezler on Pirellin omistama firma ja että renkaissa käytetään nykyään sisäisesti samanlaisia rakennekomponentteja.)
Voi vaan olla myös se että uusi rengas vaatii enemmän totuttelua - tai sitten pyörässä on muuta vikaa.
Corsan profiililla on selvästi vähemmän kosketuspintaa keskeltä tiehen kuin edellisessä loppuunkulutetussa orggiskrenlaasssa, joten voi olla että pieni hakeminen tulee vaan uudesta renkaan pinnasta jota ei ole vielä saanut kulutettua reunoihin saakka.
Linkki Pirellin rengasesitteeseen...
Sportsrider review Diablo Corasta sisältäen esityksen renkaan erityispiirteistä
Edited By PetriK on 1154417142
Paineita on kokeiltu vähän erilaisia, täytyy vielä jatkaa kokeilua. Tosin erillistä mittaria ei ole, joten täytyy luottaa siihen mitä asemilla näyttää. (EDIT: Löytyi netistä tekstiä että tehdassuositus radalle on myös 36PSI, tämä on poikkeavaa muihin ratarenkaisiin nähden. Tässä linkki review artikkeliin jossa paineesta puhuttiin. Lisäksi löytyi tietoa että Mezler on Pirellin omistama firma ja että renkaissa käytetään nykyään sisäisesti samanlaisia rakennekomponentteja.)
Voi vaan olla myös se että uusi rengas vaatii enemmän totuttelua - tai sitten pyörässä on muuta vikaa.
Corsan profiililla on selvästi vähemmän kosketuspintaa keskeltä tiehen kuin edellisessä loppuunkulutetussa orggiskrenlaasssa, joten voi olla että pieni hakeminen tulee vaan uudesta renkaan pinnasta jota ei ole vielä saanut kulutettua reunoihin saakka.
Linkki Pirellin rengasesitteeseen...
Sportsrider review Diablo Corasta sisältäen esityksen renkaan erityispiirteistä
Edited By PetriK on 1154417142
Kyllä se taitaa renkaan profiilista olla kiinni. Itse vaihdoin muutama viikko sitten Michelinin Pilot Powerit molempiin päihin. Huomasin saman ilmiön, varsinkin kovalla tuulella kovemmassa vauhdissa etupää "hakee" sivusuunnassa kuin tiekarhun urissa ajaisi.
Paineet on ok, koiranluita vaihdeltu, jousitusta säädetty ei sitä kokonaan saa pois ainakaan Powereista.
Radalla renkaat on menneet ihan mukavasti, nyt varsinkin kun sain uudet alustan säädöt. Pitoa niissä ainakin tuntuu olevan.
Paineet on ok, koiranluita vaihdeltu, jousitusta säädetty ei sitä kokonaan saa pois ainakaan Powereista.
Radalla renkaat on menneet ihan mukavasti, nyt varsinkin kun sain uudet alustan säädöt. Pitoa niissä ainakin tuntuu olevan.
PetriK kirjoitti:Diablo Corsista on myös H versio joka speksin mukaan suositellaan esim. CBR 1000:een... kuulemma jäykempi runko, mutta en ole löytänyt speksejä. Ja sitten on P versio joka on kuulemma supernopeisiin pyöriin kuten Hayabusa - jostain syystä mullakin on tuo perusversio...
Nyt taitaa mennä sekasin Diablon ja Diablo Corsa. Toi H on tosiaan CBR1000RR:n OE rengas Diablo Corsassa. Mutta P on vain Diablossa ja tarkoitettu ZX-12R:ään ja Busaan. Sitten on lisäksi T TT600 Triuphiin ja joitain muitekin OE renkaita. Mutta Corsaan ei ole P versiota.
DIABLO
DIABLO Corsa III
Näköjään Diablo Corsasta pukkaa uutta mallia!
Edit:
Diablo vs. Diablo Corsa
Edited By Sepe on 1154423282
Sepe
*G450X*
*Suzuki GSX-R 1000 K8*
http://www.masuracingteam.com/
http://masuracingteam.kuvat.fi/kuvat/
*G450X*
*Suzuki GSX-R 1000 K8*
http://www.masuracingteam.com/
http://masuracingteam.kuvat.fi/kuvat/
Totta, Diablo Corsasta ei ole P:tä, vain H ja sekin "vain" OEM Honda versio...Sepe kirjoitti:PetriK kirjoitti:Diablo Corsista on myös H versio joka speksin mukaan suositellaan esim. CBR 1000:een... kuulemma jäykempi runko, mutta en ole löytänyt speksejä. Ja sitten on P versio joka on kuulemma supernopeisiin pyöriin kuten Hayabusa - jostain syystä mullakin on tuo perusversio...
Nyt taitaa mennä sekasin Diablon ja Diablo Corsa. Toi H on tosiaan CBR1000RR:n OE rengas Diablo Corsassa. Mutta P on vain Diablossa ja tarkoitettu ZX-12R:ään ja Busaan. Sitten on lisäksi T TT600 Triuphiin ja joitain muitekin OE renkaita. Mutta Corsaan ei ole P versiota.
DIABLO
DIABLO Corsa III
Näköjään Diablo Corsasta pukkaa uutta mallia!
Edit:
Diablo vs. Diablo Corsa
Lisää ajoa tänään niin että saa parempaa tuntumaa ! jostain luin että sisäänajo normaaleissa tieolosuhteissa Diablo Corsilla voi kestää jopa 1000km )
PetriK kirjoitti:Sepe kirjoitti:PetriK kirjoitti:Diablo Corsista on myös H versio joka speksin mukaan suositellaan esim. CBR 1000:een... kuulemma jäykempi runko, mutta en ole löytänyt speksejä. Ja sitten on P versio joka on kuulemma supernopeisiin pyöriin kuten Hayabusa - jostain syystä mullakin on tuo perusversio...
Nyt taitaa mennä sekasin Diablon ja Diablo Corsa. Toi H on tosiaan CBR1000RR:n OE rengas Diablo Corsassa. Mutta P on vain Diablossa ja tarkoitettu ZX-12R:ään ja Busaan. Sitten on lisäksi T TT600 Triuphiin ja joitain muitekin OE renkaita. Mutta Corsaan ei ole P versiota.
DIABLO
DIABLO Corsa III
Näköjään Diablo Corsasta pukkaa uutta mallia!
Edit:
Diablo vs. Diablo Corsa
Totta, Diablo Corsasta ei ole P:tä, vain H ja sekin "vain" OEM Honda versio...
Lisää ajoa tänään niin että saa parempaa tuntumaa ! jostain luin että sisäänajo normaaleissa tieolosuhteissa Diablo Corsilla voi kestää jopa 1000km )
Kyllä se alku järkytys siitä että Busakin taipuu mutkaan haihtuu. Onhan siinä iso ero BT56:een.
Sepe
*G450X*
*Suzuki GSX-R 1000 K8*
http://www.masuracingteam.com/
http://masuracingteam.kuvat.fi/kuvat/
*G450X*
*Suzuki GSX-R 1000 K8*
http://www.masuracingteam.com/
http://masuracingteam.kuvat.fi/kuvat/
No joo taipuuhan se ihan erilailla kuin mihin on tottunut - Diablo Corsalla ja tiputeuilla paineilla sai kallistaa mutkissa sekä kaupungissa että maaseudulla ihan niin paljon kuin vaan uskalsi. Tosin pienen järkytyksen tähän uudenlaiseen olotilaan toi mannerheimintien ja kuusitien ympyrässä ollut öljy kun takapää lähti hetkeksi alta... ennen kuin otti uudestaan kiinni puhtaaseen pintaan.
Pito Diablo Corsilla on ihan uskomaton...
Edited By PetriK on 1154429911
Pito Diablo Corsilla on ihan uskomaton...
Edited By PetriK on 1154429911
PetriK kirjoitti:No joo taipuuhan se ihan erilailla kuin mihin on tottunut - Diablo Corsalla ja tiputeuilla paineilla sai kallistaa mutkissa sekä kaupungissa että maaseudulla ihan niin paljon kuin vaan uskalsi. Tosin pienen järkytyksen tähän uudenlaiseen olotilaan toi mannerheimintien ja kuusitien ympyrässä ollut öljy kun takapää lähti hetkeksi alta... ennen kuin otti uudestaan kiinni puhtaaseen pintaan.
Pito Diablo Corsilla on ihan uskomaton...
Paljos sulla siellä on paineet? Ton 36PSI/2,5bar? En nyt lähtis ihan suoraan noita paineita käyttämään mitä netissä kirjoitellaan. Ne on kuitenkin yleensä jonkun kilosen kuskin tarinoita ja busa taitaa kuiteskin painaa vähän enemmän. Eli kadulle vaan kunnon paineet ei se lipsu silti. Radalle sitten paineita pois. Kadulla rengasta ei saa kuitenkaan lämpenemään kunnolla eikä silloin myöskään paineet nouse oikealle tasolle.
Sepe
*G450X*
*Suzuki GSX-R 1000 K8*
http://www.masuracingteam.com/
http://masuracingteam.kuvat.fi/kuvat/
*G450X*
*Suzuki GSX-R 1000 K8*
http://www.masuracingteam.com/
http://masuracingteam.kuvat.fi/kuvat/