Ylivuotinen k1 - Ikuisuusprojekti
Kampuralta 258hp/230Nm, tavoitteena oli abaut samat lukemat renkaalta. Tiiviste paloi valialueta säätäessä, oli löysällä, ainoo kohta mitä ei tullut tarkastettua.
Nyt kun liitos on tiivis niin lähtee ahtamaan reilu 500rpm alempaa ja ahtaa mittarin mukaan melkein kiloa. Tosin Samin mukaan pitää säätää uusiks taas kun liitos on tiivis. Taidan vaan ajella nätisti tämän kesän ja syksyn ja taluttaa säätöihin vasta ens keväänä ???
Nyt kun liitos on tiivis niin lähtee ahtamaan reilu 500rpm alempaa ja ahtaa mittarin mukaan melkein kiloa. Tosin Samin mukaan pitää säätää uusiks taas kun liitos on tiivis. Taidan vaan ajella nätisti tämän kesän ja syksyn ja taluttaa säätöihin vasta ens keväänä ???
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Onpas hetki aikaa kun on viimeksi foorumilla käynyt lueskelemassa saati kirjottelemassa...
Noh, akuutti rahapula katosi joten piti vielä turbotus projekti loppuun. Äsken kävelin konttorilta ulos uuden otteen kanssa jossa muutokset ylhäällä.
Sitä vaan mietin kun on ahtopaineet, välijäähyn koot jne merkattuna mutta ahtimesta tai sen merkistä ei ole mitään niin käytännössä ahtimen puolesta voisi helpostikkin jatkojalostaa ilman tarvetta uudelle katsastukselle? ???
Katellaan jos saisi vielä tässä syksyn tai kevään aikana talutettua pärrän penkkiin ja säädöt finaaliin niin jos sitä uskaltaisi ensi keväänä vaikka ilmoittautua mailin ajoihin :rocket
Ja muuttaa downpipe siten että voi kallistaa oikeallekin enempi kun 36 astetta ennen kun ryykkää kiinni. Nimimerkillä vitutti Kemorassa kanttailla kun downpipe ryykkii jatkuvaan kiinni, meinasi olla pariin kertaan siirtymä kuljettajasta matkustajaksi aika lähellä...
Noh, akuutti rahapula katosi joten piti vielä turbotus projekti loppuun. Äsken kävelin konttorilta ulos uuden otteen kanssa jossa muutokset ylhäällä.
Sitä vaan mietin kun on ahtopaineet, välijäähyn koot jne merkattuna mutta ahtimesta tai sen merkistä ei ole mitään niin käytännössä ahtimen puolesta voisi helpostikkin jatkojalostaa ilman tarvetta uudelle katsastukselle? ???
Katellaan jos saisi vielä tässä syksyn tai kevään aikana talutettua pärrän penkkiin ja säädöt finaaliin niin jos sitä uskaltaisi ensi keväänä vaikka ilmoittautua mailin ajoihin :rocket
Ja muuttaa downpipe siten että voi kallistaa oikeallekin enempi kun 36 astetta ennen kun ryykkää kiinni. Nimimerkillä vitutti Kemorassa kanttailla kun downpipe ryykkii jatkuvaan kiinni, meinasi olla pariin kertaan siirtymä kuljettajasta matkustajaksi aika lähellä...
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Taasen vierähti muutama tovi... Sula asfaltti alkaa pilkottaa Pohjois-Karjalassakin niin oli aika alkaa taas päärrää hiplaamaan ajokuntoon. Tällä talvella pääsi tosin helpolla, säädettiin syksyllä loppuun ja nyt sitten öljynvaihto ja katteet kiinni.
Pääsihän sitä nyt sitten ainakin tavoitteeseen, tuloksena 288rwhp/229Nm. Vaikka nyt tulos ei olekaan Samin penkistä niin kai tuossa sen verran on marginaalia että siellä se 250 tosihepoa löytyy takikselta
Käppyrät
Lukemat
Onse vaan jännä miten tuo kone kuulostaa sepelimyllylle videolla vaikka korvaan onkin ihan siistit käyntiäänet
Sepelimylly jauhaa
Ensi viikolla olisi yksi ostajaehdokas tulossa tuota kenties katsomaan, nyt alko jo epäilyttää että näinköhän sitä raaskii sittenkään myydä pois ???
Edited By Jape79 on 1680200918
Pääsihän sitä nyt sitten ainakin tavoitteeseen, tuloksena 288rwhp/229Nm. Vaikka nyt tulos ei olekaan Samin penkistä niin kai tuossa sen verran on marginaalia että siellä se 250 tosihepoa löytyy takikselta
Käppyrät
Lukemat
Onse vaan jännä miten tuo kone kuulostaa sepelimyllylle videolla vaikka korvaan onkin ihan siistit käyntiäänet
Sepelimylly jauhaa
Ensi viikolla olisi yksi ostajaehdokas tulossa tuota kenties katsomaan, nyt alko jo epäilyttää että näinköhän sitä raaskii sittenkään myydä pois ???
Edited By Jape79 on 1680200918
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Joko meni purkuun?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Jape79 kirjoitti:Taasen vierähti muutama tovi... Sula asfaltti alkaa pilkottaa Pohjois-Karjalassakin niin oli aika alkaa taas päärrää hiplaamaan ajokuntoon. Tällä talvella pääsi tosin helpolla, säädettiin syksyllä loppuun ja nyt sitten öljynvaihto ja katteet kiinni.
Pääsihän sitä nyt sitten ainakin tavoitteeseen, tuloksena 288rwhp/229Nm. Vaikka nyt tulos ei olekaan Samin penkistä niin kai tuossa sen verran on marginaalia että siellä se 250 tosihepoa löytyy takikselta
Käppyrät
Lukemat
Onse vaan jännä miten tuo kone kuulostaa sepelimyllylle videolla vaikka korvaan onkin ihan siistit käyntiäänet
Sepelimylly jauhaa
Ensi viikolla olisi yksi ostajaehdokas tulossa tuota kenties katsomaan, nyt alko jo epäilyttää että näinköhän sitä raaskii sittenkään myydä pois ???
"Gen1 busa ahdetulla gen2 tekniikalla ja moottori paskaksi ennen kennoja"
Hyvin kulki
Mikä meni/miksi,
pääsikö laihalle,
ahdot karkaaman,
liikka ahtoa suhtessa puristukseen,
joku ahdistava kohta pakopuolella/sarjoissa/pesässä ?
tehoa kuitenkin sen verran malitiliset että ilman joptain tuolaista kestäisi hyvinkin
Edited By 1340R86 on 1686655114
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Viimein sain koneen purettua :comp 2. ja 3. sylintereistä leikkasi männän laki kiinni, kakkosesta sen verran pahasti että lähti laesta melkein 1/3 kierros irti. Kappaleet jauhoi sitten palotilassa tuhoa tehden. Menee ainakin venttiilit ja sylinteri uusiin. Käytän vielä varuilta myös alakerran auki jotta näkee kerkesikö öljyn seassa oleva metalli tehdä tuhojaan.
Uusi vanha sylinteri on tulossa jo Saksasta, Dragracelta pyysin juuri tarjousta JE:n mäntäsarjasta ja muusta tilpehööristä.
Onkohan nuo Wösnerit olleet liian tiukalla välyksellä kun leipovat kiinni? Sulamisesta ei kuitenkaan ole kyse.
Pitää mittailla noita JE mäntiä ja verrata wösnereihin. Jotain pitäisi keksiä ettei sama toistu. Facebookin puolella yksi tietäjä oli jo sitä mieltä että paremmalla moottorinohjauksella tuosta olisi selvitty ??? Olisiko tuota voinut nyt sitten nähdä vaikka korkeana pakolämpönä tms?
Pitääpäs joku pöivä ottaa tuhoista vähän kuvia ja sitten tänne näkyville.
Uusi vanha sylinteri on tulossa jo Saksasta, Dragracelta pyysin juuri tarjousta JE:n mäntäsarjasta ja muusta tilpehööristä.
Onkohan nuo Wösnerit olleet liian tiukalla välyksellä kun leipovat kiinni? Sulamisesta ei kuitenkaan ole kyse.
Pitää mittailla noita JE mäntiä ja verrata wösnereihin. Jotain pitäisi keksiä ettei sama toistu. Facebookin puolella yksi tietäjä oli jo sitä mieltä että paremmalla moottorinohjauksella tuosta olisi selvitty ??? Olisiko tuota voinut nyt sitten nähdä vaikka korkeana pakolämpönä tms?
Pitääpäs joku pöivä ottaa tuhoista vähän kuvia ja sitten tänne näkyville.
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Mänään päät renkaiden aluellta myös jos niinJape79 kirjoitti:Viimein sain koneen purettua :comp 2. ja 3. sylintereistä leikkasi männän laki kiinni, kakkosesta sen verran pahasti että lähti laesta melkein 1/3 kierros irti. Kappaleet jauhoi sitten palotilassa tuhoa tehden. Menee ainakin venttiilit ja sylinteri uusiin. Käytän vielä varuilta myös alakerran auki jotta näkee kerkesikö öljyn seassa oleva metalli tehdä tuhojaan.
Uusi vanha sylinteri on tulossa jo Saksasta, Dragracelta pyysin juuri tarjousta JE:n mäntäsarjasta ja muusta tilpehööristä.
Onkohan nuo Wösnerit olleet liian tiukalla välyksellä kun leipovat kiinni? Sulamisesta ei kuitenkaan ole kyse.
Pitää mittailla noita JE mäntiä ja verrata wösnereihin. Jotain pitäisi keksiä ettei sama toistu. Facebookin puolella yksi tietäjä oli jo sitä mieltä että paremmalla moottorinohjauksella tuosta olisi selvitty ??? Olisiko tuota voinut nyt sitten nähdä vaikka korkeana pakolämpönä tms?
Pitääpäs joku pöivä ottaa tuhoista vähän kuvia ja sitten tänne näkyville.
Minkäs moinen katko(päiden väli) oli männän renkaissa kasatessa ?
jos kanget on suorat niin harvemmin on alakertaan tullut vaurioita,
Pakolämpöä jos käyttä valvontaan niin hälyrajan jouttu kyllä laittamaan alas siis jos on tarloitus että ehtii vielä jotnkin hätiin ennekuin tuhoa tulee täydessä vedossa
(4 pyörisiä sääsuojia viritellessä/säädelessä tuota monesti kokeillut, hankaluus tulee sittä että hälyrajan jouttu laittamaan allle/lähelle optimi rajaa ja sitten hälytelle pitkässä vedossa turhia "maili on jonkunmoinen matka täysillä kuormittaa" ja siltikin vaikka kassun höllää niin lämpö jatkaa nousua)
se mitä apuja toisenlainen moottorin ohjaus voisi tuoda olisi syl kohtainen seoksen säättö, ylensähän se mitattan vain
kaikkien syl yhteis tuotksesta,(toki silloin pitäis olla säädelessä usemapi antri käytössä)
sitten jos säädeetään/muuten pääsee lähelle laihan rajaa
niin jokunen syl voikin mennä jossain pidemässä vedossa
laihan puolelle, putkesta kun jotain lämpöä, seosta mittaille niin sehän on historian mittamista eli jos on vaikka aktivilamba käyttävä systeemi ja anturi kolektorissa niin
niin kovin on vähän aikaa tehdä mitään,
ohjaus systeemi mikä voisi ehtiä koneen pelastaa
semoinen mikä tiputta ahdota ja lisää bensaa(jähdytää sillä)
hyvin tuon tehoiset vielä pysyy kunnossa ihan omalla gen1 ecu:la ja gen2 vielä paremmin
säädeltynän kunhan kaikki muu on kunnossa, välykset, ahto/ puristukset sopivat keskenään, nokkien ajoitukset
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Aikamoinem inferno tuolla on näköjään ollut… Syystä tai toisesta johtuen palotilassa on ollut liikaa lämpöä.
1. ja 4. sylinterien palotilat ja männät on priimaa, ei mitään ylimääräisiä jälkiä silmällä havaittavissa. Noh 2. ja 3. sylintereissä onkin löydöksiä.
3. sylinteri ei vielä kerennyt hajota mutta katastrofi on ollut tuossakin lähellä. Pakovenujen välinen kannas on sulanut molemmissa.
Ehyt kannas ykkösessa ja nelosessa
Kolmosen kannas
Kakkonen….
Saa nähä miltä seetit näyttää kunhan venut purkaa pois. Hatanneekohan tuo pois sulanut kannas venttiilien välissä jos kansi olisi vielä muuten pelastettavissa ???
Myös männän laessa on näkyvissä kiinnileikkaumaa ja alkavaa sulamista
Kolmosen laki
uskoisin että sama on tapahtunut myös kakkosessa mutta potenssiin x koska koska tuhot on mitä on.
Kyllähän tuossa on näkyvissä kiinnileikkaamisen ja sulamisen yhteistulos
Sellasta jälkee männässä
Palotila
Tietysti jos olis ollut edes jonkinmoinen dataloggaus niin voisi yrittää datasta ymmärtää mikä meni vikaan ja kuinka tuo olisi jatkossa estettävissä. Nyt kaikki jää arvailun varaan.
Speksejä palotilan/mäntien alueelta:
- Teoriassa 9:1 ruttu, muistaaksen laskennallinen jopa hieman alle. Harmi että käsin tehdyt muistiinpanot katosivat muuttoa tehdessä…
- Paljealue 0.8mm välyksellä
- Nokat vakiot ja vakio ajoituksella
- katkokset muistaakseni ylin 0,45mm ja alin 0,5mm välyksellä.
- Penkissä oli 0.8 ahdot, ajossa ei kerennyt seuraamaan.
En usko että kanki on vääntynyt, lähinnä haluan tarkastaa laakerien kunnon kosk öljyn seassa oli jonkin verran metallia mukana.
Edited By Jape79 on 1688814404
1. ja 4. sylinterien palotilat ja männät on priimaa, ei mitään ylimääräisiä jälkiä silmällä havaittavissa. Noh 2. ja 3. sylintereissä onkin löydöksiä.
3. sylinteri ei vielä kerennyt hajota mutta katastrofi on ollut tuossakin lähellä. Pakovenujen välinen kannas on sulanut molemmissa.
Ehyt kannas ykkösessa ja nelosessa
Kolmosen kannas
Kakkonen….
Saa nähä miltä seetit näyttää kunhan venut purkaa pois. Hatanneekohan tuo pois sulanut kannas venttiilien välissä jos kansi olisi vielä muuten pelastettavissa ???
Myös männän laessa on näkyvissä kiinnileikkaumaa ja alkavaa sulamista
Kolmosen laki
uskoisin että sama on tapahtunut myös kakkosessa mutta potenssiin x koska koska tuhot on mitä on.
Kyllähän tuossa on näkyvissä kiinnileikkaamisen ja sulamisen yhteistulos
Sellasta jälkee männässä
Palotila
Tietysti jos olis ollut edes jonkinmoinen dataloggaus niin voisi yrittää datasta ymmärtää mikä meni vikaan ja kuinka tuo olisi jatkossa estettävissä. Nyt kaikki jää arvailun varaan.
Speksejä palotilan/mäntien alueelta:
- Teoriassa 9:1 ruttu, muistaaksen laskennallinen jopa hieman alle. Harmi että käsin tehdyt muistiinpanot katosivat muuttoa tehdessä…
- Paljealue 0.8mm välyksellä
- Nokat vakiot ja vakio ajoituksella
- katkokset muistaakseni ylin 0,45mm ja alin 0,5mm välyksellä.
- Penkissä oli 0.8 ahdot, ajossa ei kerennyt seuraamaan.
En usko että kanki on vääntynyt, lähinnä haluan tarkastaa laakerien kunnon kosk öljyn seassa oli jonkin verran metallia mukana.
Edited By Jape79 on 1688814404
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Kyl tuo on menny laihalle, lähtisin tutkimaan bensapuolta, onko pumppu ehjä, mite suuttimet, kuraa linjassa ?
Meikällä samansuuntaista jälkeä Hallin ajoista mutta paljon lievempänä, pari tulppaa sulanut ja pakoventtiilien välejä.
Tekis mieli haukkua Walbron pumppu suohon mutta ei ole faktaa vielä tukemassa tätä.
Mullakin loggaus puuttui, eihän niitä katupyörissä tarvita, pöh.
Meikällä samansuuntaista jälkeä Hallin ajoista mutta paljon lievempänä, pari tulppaa sulanut ja pakoventtiilien välejä.
Tekis mieli haukkua Walbron pumppu suohon mutta ei ole faktaa vielä tukemassa tätä.
Mullakin loggaus puuttui, eihän niitä katupyörissä tarvita, pöh.
Suomen nopein Hayabusa tiimi
Speed Metal Racing
---415kmh---
kilvan ajoa jo vuodesta 2012
http://www.youtube.com/watch?v=apDqrdTIik4
"La Hayabusa è bella, quando vince"
Speed Metal Racing
---415kmh---
kilvan ajoa jo vuodesta 2012
http://www.youtube.com/watch?v=apDqrdTIik4
"La Hayabusa è bella, quando vince"
Pumppu on uusi Bosch 0580314068, samoin suodattimet. Osaahan se pumppukin tosin sökö olla vaikka uusi onkin. Pitänee varmaan tutkia suuttimet ja bensalinjat koska kuitenkin 1 ja 4 sylinterit on ihan priimaa.SMR kirjoitti:Kyl tuo on menny laihalle, lähtisin tutkimaan bensapuolta, onko pumppu ehjä, mite suuttimet, kuraa linjassa ?
Meikällä samansuuntaista jälkeä Hallin ajoista mutta paljon lievempänä, pari tulppaa sulanut ja pakoventtiilien välejä.
Tekis mieli haukkua Walbron pumppu suohon mutta ei ole faktaa vielä tukemassa tätä.
Mullakin loggaus puuttui, eihän niitä katupyörissä tarvita, pöh.
Huomenna menen kansisepän luokse arvioittamaan saako kantta enää pelastettua. Toisesta pakoventtiilin seetistä puuttuu pieni pala reunasta, saa nähdä kuin käy…
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Mun kansi olis korjattavissa silleen että kaivetaan seetirenkaat ylös , hitsataan sulanut kannas täyttäen kuntoon ja sitten uudet seetirenkaat koneistaen ja asentaen takasin. Toivoen tietty ettei lämpö ole tehnyt syvempää halkeamaa, joka sekin on kyllä korjattavissa.
Suomen nopein Hayabusa tiimi
Speed Metal Racing
---415kmh---
kilvan ajoa jo vuodesta 2012
http://www.youtube.com/watch?v=apDqrdTIik4
"La Hayabusa è bella, quando vince"
Speed Metal Racing
---415kmh---
kilvan ajoa jo vuodesta 2012
http://www.youtube.com/watch?v=apDqrdTIik4
"La Hayabusa è bella, quando vince"
Menisi 6 seetiä uusiin, tuohan olisi vielä kohtuudella tehtävissä. Palotila on kuitenkin ottanut todella pahasti kipeetä, tuokin pitäisi hitsata ja koneistaa/korjata. Alkaa olla aika työlästä ja aikaa vievää hommaa. Pitänee koittaa jostakin löytää gen2 vakio kansi niin pääsisi edes tänä kesänä vielä ajamaan....
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Laihaa sopaa on syönyt jostain noista edellä mainituista sysistäJape79 kirjoitti:Aikamoinem inferno tuolla on näköjään ollut… Syystä tai toisesta johtuen palotilassa on ollut liikaa lämpöä.
1. ja 4. sylinterien palotilat ja männät on priimaa, ei mitään ylimääräisiä jälkiä silmällä havaittavissa. Noh 2. ja 3. sylintereissä onkin löydöksiä.
3. sylinteri ei vielä kerennyt hajota mutta katastrofi on ollut tuossakin lähellä. Pakovenujen välinen kannas on sulanut molemmissa.
Ehyt kannas ykkösessa ja nelosessa
Kolmosen kannas
Kakkonen….
Saa nähä miltä seetit näyttää kunhan venut purkaa pois. Hatanneekohan tuo pois sulanut kannas venttiilien välissä jos kansi olisi vielä muuten pelastettavissa ???
Myös männän laessa on näkyvissä kiinnileikkaumaa ja alkavaa sulamista
Kolmosen laki
uskoisin että sama on tapahtunut myös kakkosessa mutta potenssiin x koska koska tuhot on mitä on.
Kyllähän tuossa on näkyvissä kiinnileikkaamisen ja sulamisen yhteistulos
Sellasta jälkee männässä
Palotila
Tietysti jos olis ollut edes jonkinmoinen dataloggaus niin voisi yrittää datasta ymmärtää mikä meni vikaan ja kuinka tuo olisi jatkossa estettävissä. Nyt kaikki jää arvailun varaan.
Speksejä palotilan/mäntien alueelta:
- Teoriassa 9:1 ruttu, muistaaksen laskennallinen jopa hieman alle. Harmi että käsin tehdyt muistiinpanot katosivat muuttoa tehdessä…
- Paljealue 0.8mm välyksellä
- Nokat vakiot ja vakio ajoituksella
- katkokset muistaakseni ylin 0,45mm ja alin 0,5mm välyksellä.
- Penkissä oli 0.8 ahdot, ajossa ei kerennyt seuraamaan.
En usko että kanki on vääntynyt, lähinnä haluan tarkastaa laakerien kunnon kosk öljyn seassa oli jonkin verran metallia mukana.
hyväkin pumppu alkaa kykkäilemään pitkässä kuormituksessa kuumassa painekin vaihtelee yllätävän paljon
Kun noita kuvia selaili niin https://www.flickr.com/photos....ostream
tuolainen vilahti näkyviin
olikos seos tuolainen mitä tuossa kuvan lapussa on ?
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Tiedustelin aiheesta ja tämmöstä vinkkiä tuli,
plenumin irtoominen aiheuttaa kuulemma juuri tällasia tuhoja.
Syynä lienee eri pyttyjen saama erilainen paine sekä MAPin sekalaiset lukemat sotkee polttoaineen syötön.
plenumin irtoominen aiheuttaa kuulemma juuri tällasia tuhoja.
Syynä lienee eri pyttyjen saama erilainen paine sekä MAPin sekalaiset lukemat sotkee polttoaineen syötön.
Suomen nopein Hayabusa tiimi
Speed Metal Racing
---415kmh---
kilvan ajoa jo vuodesta 2012
http://www.youtube.com/watch?v=apDqrdTIik4
"La Hayabusa è bella, quando vince"
Speed Metal Racing
---415kmh---
kilvan ajoa jo vuodesta 2012
http://www.youtube.com/watch?v=apDqrdTIik4
"La Hayabusa è bella, quando vince"