Juu-zon k5 busa
Eilen viimeiset nippelit kasaan, jotta uskaltaa lähteä edes starttaamaan. Eli bensanpaineen mittaukseen mittari ja vähän nippeleitä että saa letkuun kiinni. Viikonloppu menee valitettavasti reissussa joten starttaus jää ensi viikolle. Ensi viikolla siis nesteet sisään ja kokeillaan ensimmäistä kertaa käyntiin. Jos tuo suostuu käynnistymään niin sitten vain säätöaikaa varaamaan.
jarim kirjoitti:On kyllä mukava lukea ja katsella hyvin dokumentoitua projektia pitkästä aikaa.
Täysin samaa mieltä. Kiva kun joku vielä tännekin kirjoittelee. Täältähän niitä voi sitten tarpeen vaatiessa katsella uudelleenkin.
Kokeilin joukkoliikennettä ja huomasin sen niin mukavaksi, että ostin oman Bussin työmatkoja varten......
Suzukilla vuodesta 1981
Copper/Silver
B-King
TEAM CAMPARI
Suzukilla vuodesta 1981
Copper/Silver
B-King
TEAM CAMPARI
Tuossa teolisuus painen mittaris ei asteiko heti lopu
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Noniin, tänään oli vihdoin aikaa leipoa liemet sisään ja kokeilla pyörää käyntiin. Tuntui homma vähän liiankin helpolta jopa. Polttoainepainemittarin nipan liitos tihkui aluksi bensaa hieman, joten se täytyi käyttää auki ja laittaa vähän teflon teippiä kierteeseen ja kiristää uudelleen. Sen jälkeen vaan vähän virroilla polttoainelinjojen priimaus ja starttia ja siitähän se hörähti samantien. Pikku videopätkä ensimmäisistä tyhjäkäynneistä.
Turbobusa first start
Linkki nyt ei streamablessa pysy ikuisesti, mutta tuo oli helpoin tapa heittää video alkuun ilmoille.
Edited By juu-zo on 1649599668
Turbobusa first start
Linkki nyt ei streamablessa pysy ikuisesti, mutta tuo oli helpoin tapa heittää video alkuun ilmoille.
Edited By juu-zo on 1649599668
Aina palkitseva hetki tuo ensi startti.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Mitäs busan ecun säätäjiä löytyisi tästä päijät-häme, kanta-häme, uusimaa alueelta? Toistaiseksi heikko tulos tiedusteluissa Vittaniemeltä ja Viaberilta. Eli Vittaniemeltä ei vastausta puhelimeen eikä sähköpostiviesteihin ja Viaberi ei myöskään ole vastannut puhelimeen. Tänään laitoin Viaberille myös sähköpostia, katsotaan tuleeko vastausta. Pitänee kuitenkin kartoittaa olisiko vielä muita vaihtoehtoja. Tai sitten täytyisi lähteä viemään pyörää todennäköisesti jonnekin pidemmälle.
Edit. Viaberilta tulikin vastaus meiliin että eivät säätele ecueditorilla suitsia.
Edited By juu-zo on 1649706577
Edit. Viaberilta tulikin vastaus meiliin että eivät säätele ecueditorilla suitsia.
Edited By juu-zo on 1649706577
Soittelin Gatemanialle Janakkalaan ja heiltä onnistui nopealla aikataululla penkkiajan varaus. Ensi viikolla heitän pyörän heille ja menee säädettäväksi todennäköisesti keskiviikkona-torstaina. Eipä sinänsä väliä mikä päivä se nyt tarkalleen penkissä on kun onnistui kuitenkin näin nopealla aikataululla varata aikaa. Katsotaan mitä saavat tuosta aikaan taiottua.
Edited By juu-zo on 1649757949
Edited By juu-zo on 1649757949
Ensimmäinen käynti Gatemanialla käyty. Kaikki ei tietysti ihan putkeen mennyt, mutta toisaalta mitään katastrofaalistakaan ei käynyt. Kertova polttoaineen paineensäädin ei tuntunut millään reagoivan ahtoihin ja seokset meni samantien laihalle. Tyydyttiin siis tekemään osakaasun kartta suunnilleen kohdilleen ja sanoin jatkavani polttoainepuolen tarkastelua. Kotosalla tutkailin sitten enemmän painemittarin kanssa toimiiko tuo kertova säädin ollenkaan. Pumppuun jatkuvat virrat ja kompuralla paineita sisään. Heti alkuun huomasi, että polttoaineen paineet ei tuntunut reagoivan kunnes päästiin yli ~5psi paineisiin. Tämä ongelma paikallistui kuitenkin tuohon motonetin takaiskuventtiiliin. Ilman takaiskuventtiiliä kertova säädin reagoi kyllä samantien ahtoihin. Totesin siis ratkaisuna tilata M6 kierteellä olevan letkuyhteen jonka saan ruuvattua suoraan plenumiin sitten kiinni. Tällöin voi jättää tuon takaiskuventtiilin pois tuosta kuristamasta. Toki katselin myös PCV-PTI:n hintoja, mutta katsotaan nyt saako tuon vielä tuolla kertovalla säätimellä pelailemaan vai pitääkö suosiolla laittaa vähän vielä euroja tiskiin.
Niin Power Commander V-PTI:llä saisi siis säädettyä myös isommat suuttimet ilman kertovaa säädintä? Onko kenelläkään tietoa, että onko sen säätö yhtä tarkka kuin pyörän oman ecuun? Hinta nyt ei sinänsä ole mahdoton verrattuna tuohon kertovaan säätimeen. Ja eikös yksi vaihtoehto muuten ole gen 2 sähköt ja ecu, mutta ne vaatisivat sitten myös gen 2 mittarin ja katkaisimet ja vähän muutoksia antureihin.
Edited By Tctic on 1651032905
Edited By Tctic on 1651032905
Soittelin samantien dragracelle ja heillä sattui olemaan tuota pcv-pti purnukkaa suoraan hyllyssä. Noh kertova paineensäädin tuli ehkä ostettua turhaan, mutta päätin nyt sitten kuitenkin samantien panostaa tuhon. Tuleepahan suoraan mappi pohjainen säätö sitten. Askarrellaan tämä kiinni johonkin ja sitten uutta säätöaikaa varaamaan.
Hyvä homma kun operaatio etenee. Uskotaan siihen, että tuolla sen saa nätisti säätöihin. Mikä sinulla muuten on painetavoitteena vai haetko jotain tiettyä takapyörätehoa?
Hitto kun olisi itselläkin tilaa tehdä vastaava operaatio omaan bussiin, tosin ei kait se ole kuin tehdä ensin autotalli nykyisestä autokatoksesta (tai vaihtoehtoisesti kokonaan uusi talli) niin saa tilaa. Koneen ulkopuoliset osat saisi nätisti paikoilleen, mutta koneen tiputtaminen alas ei tilojen puolesta onnistu mitenkään omassa 13m2 varastossa.
Jos mitenkään jaksat, niin tee lopuksi listaus käyttämästäsi osista, helpottaa todella paljon muiden vastaavaa operaatiota. Kiitos.
Hitto kun olisi itselläkin tilaa tehdä vastaava operaatio omaan bussiin, tosin ei kait se ole kuin tehdä ensin autotalli nykyisestä autokatoksesta (tai vaihtoehtoisesti kokonaan uusi talli) niin saa tilaa. Koneen ulkopuoliset osat saisi nätisti paikoilleen, mutta koneen tiputtaminen alas ei tilojen puolesta onnistu mitenkään omassa 13m2 varastossa.
Jos mitenkään jaksat, niin tee lopuksi listaus käyttämästäsi osista, helpottaa todella paljon muiden vastaavaa operaatiota. Kiitos.
Mitään varsinaista paine tai teho tavoitetta ei ole. Kaikki yli 200hp takapyörätehon on plussaa. 250hp on sellainen mihin olen erittäin tyytyväinen. Hukkaportti on proboostilla säädetty 0,7bar ahtoihin ja säätäjän kanssa tosiaan puhuttiinkin jo että tehdään sellainen hyvin toimiva jokapäiväisiin ajoihin sopiva peli eikä tarvi mihinkään stripille viilailla viimeisiä tehoja irti. Tuo 0,7bar saattaa olla hyvinkin ihan passeli ahtomäärä.
Teen ihan mielelläni loppuun vielä listauksen käytetyistä osista kunhan saan kaikki viilailtua vielä kuntoon.
Edited By juu-zo on 1651121505
Teen ihan mielelläni loppuun vielä listauksen käytetyistä osista kunhan saan kaikki viilailtua vielä kuntoon.
Edited By juu-zo on 1651121505
Tällä viikolla pyörä lähtee uusiksi gatemanialle säätöihin. Josko nyt olisi suunnilleen tämä versio 1.0 valmis. Lähdetään sitten tästä jalostamaan jatkossa lisää jos siltä tuntuu.
Tässä nyt ajankuluksi listailtuna hieman osia ja noin hintoja mitä projektiin on mennyt.
Tässä nyt aluksi osat mitkä pitää olla että millään lailla toimivaa turbosarjaa saa edes tehtyä näistä osista mitä hankin.
Proboost GEN2 turbosarja "käytetty" - 1950¤ (sisältäen ryhmän korotuslevy joka erikseen ostettuna ~45¤)
Cometic kannentiiviste - 85¤
APE kovat pultit ja mutterit - 200¤
Uusia tiivisteitä öljypohja, startti, yms - 40¤
Suutintukin billet osat - 60¤
Polttoainepumppu - 180¤
Polttoainelinjat + AN liittimet + suodatin - 150¤
Polttoaineen paineensäädin - 300¤ (halvemmalla pärjäisi nyt kun PCV-PTI käytössä, esim AEM 150¤)
Plenumin muokkaus ja putkiston teko - 500¤
PCV-PTI - 525¤
Ja tässä listattuna kaikkea muuta nice to have osaa millä saa vähän persettä turvattua paremmin.
Kytkimen tukirauta - 55¤
Innovate ahto+lambda mittari - 400¤
Polttoaineen paineen mittaus - 50¤
Suuttimet - 300¤
Suuttimien liittimet yms sähköosat - 50¤
Nokkaketju ja kaikki laaharit - 200¤
Venttiilien säätöpalat, venttiilinvarren kumit, öljyt, suodatin - 140¤
Penkkiaika/säätö - ...
Lisäksi tietysti kaikenmaailman nippeli, letkua ja työkalua on tarvinut silloin tällöin, mutta nämä menee yleisiin hankintoihin joka tapauksessa. Lisäksi jos ns ghetto tyyliin rakentelisi niin polttoainepuolesta pystyisi nipistämään jonkin verran pois tekemällä ilman AN liittimiä perus letkulla ja klemmareilla sekä jollain muulla pumpulla vaikkapa.
Kyllähän projektiin on rahaa mennyt mutta toivotaan että lopputulos olisi jollain tavalla edes sen värtti.
Edited By juu-zo on 1651472685
Tässä nyt ajankuluksi listailtuna hieman osia ja noin hintoja mitä projektiin on mennyt.
Tässä nyt aluksi osat mitkä pitää olla että millään lailla toimivaa turbosarjaa saa edes tehtyä näistä osista mitä hankin.
Proboost GEN2 turbosarja "käytetty" - 1950¤ (sisältäen ryhmän korotuslevy joka erikseen ostettuna ~45¤)
Cometic kannentiiviste - 85¤
APE kovat pultit ja mutterit - 200¤
Uusia tiivisteitä öljypohja, startti, yms - 40¤
Suutintukin billet osat - 60¤
Polttoainepumppu - 180¤
Polttoainelinjat + AN liittimet + suodatin - 150¤
Polttoaineen paineensäädin - 300¤ (halvemmalla pärjäisi nyt kun PCV-PTI käytössä, esim AEM 150¤)
Plenumin muokkaus ja putkiston teko - 500¤
PCV-PTI - 525¤
Ja tässä listattuna kaikkea muuta nice to have osaa millä saa vähän persettä turvattua paremmin.
Kytkimen tukirauta - 55¤
Innovate ahto+lambda mittari - 400¤
Polttoaineen paineen mittaus - 50¤
Suuttimet - 300¤
Suuttimien liittimet yms sähköosat - 50¤
Nokkaketju ja kaikki laaharit - 200¤
Venttiilien säätöpalat, venttiilinvarren kumit, öljyt, suodatin - 140¤
Penkkiaika/säätö - ...
Lisäksi tietysti kaikenmaailman nippeli, letkua ja työkalua on tarvinut silloin tällöin, mutta nämä menee yleisiin hankintoihin joka tapauksessa. Lisäksi jos ns ghetto tyyliin rakentelisi niin polttoainepuolesta pystyisi nipistämään jonkin verran pois tekemällä ilman AN liittimiä perus letkulla ja klemmareilla sekä jollain muulla pumpulla vaikkapa.
Kyllähän projektiin on rahaa mennyt mutta toivotaan että lopputulos olisi jollain tavalla edes sen värtti.
Edited By juu-zo on 1651472685
- toimeve
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
- Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
- Viesti:
...tuohan näyttää aika lailla samalta kustannuksiltaan (tosin eri palikoilla), kuin minulla tuo isolohkotus B-Kingiin - tosin sinulla tehoja aika paljon enemmän tullee kuin tuosta 1441cc B-Kingistäni...tosin säätö vasta ens tiistaina Vittaniemellä, ja sitten saahan myös teholukemat konneelta...pikkasen jännää, että mihin asettuvat.
Mulla oli vaihtoehtona myös tuo Proboostin B-King -turbosarja, mutta meikäläisen ajotottumuksia kun syvällisemmin taas aloin pohtimaan, niin mennään vähän samalla kaavalla kuin aiemmin mulla Busassa oli.
Mulla oli vaihtoehtona myös tuo Proboostin B-King -turbosarja, mutta meikäläisen ajotottumuksia kun syvällisemmin taas aloin pohtimaan, niin mennään vähän samalla kaavalla kuin aiemmin mulla Busassa oli.
SMR
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-