Juu-zon k5 busa
Tosiaan en ole tuota konstruktiota polttoainepuolella sen tarkemmin tutkinut. Tankissahan ei taida olle erillistä paluulinjan liitäntääkään vakiona. Sisäinen pumppu kiinnostaa tietysti tilansäästön kannalta eli tuossa olisi hyvä paikka sijoittaa pumppu, mutta paineensäädin pitäisi tosiaan poistaa sisältä. Sinänsä tuo ei välttämättä ole iso ongelma. Pitää ottaa tuo koko pumppuyksikkö pöydälle hetkeksi ja tutkia mitä tuolle olisi tehtävissä vai jääkö järkevimmäksi vaihtoehdoksi ulkoinen pumppu ja hilut ja tankkiin vain toisen nipan teko paluulinjalle.
Tuo kertova säädin ei ole paras mahdollinen vaihtoehto, mutta gen1 sähköillä ei onnistu paineen perusteella ruiskutuksen ohjaus. Gen2 sähköt vaihtamalla onnistuisi.
Käyvätkö nuo suuttimiksi?
https://www.ahtoja.com/product....kipitka
Käyvätkö nuo suuttimiksi?
https://www.ahtoja.com/product....kipitka
Riittääkö proboostin rikastinohjaimen ja lisäsuuttimien kanssa tuo orkkis pumppu ja 3bar bensapaineet? Ainakaan proboostin sivuilla ei ole kitin mukana mitään muuta lisähärpäkettä kuin rikastinohjain, suuttimet ja niitten linjat ja tukit. Ehkäpä laitan kuitenkin vielä proboostillekin vähän viestiä tuosta valmis setistä ja hinnoista. Ei se nyt ole pois suljettu vaihtoehto sekään.
1000cc suutimet saa toimaan yhtä hyvin kuin vakio kokoisetjuu-zo kirjoitti:Tosiaan en ole tuota konstruktiota polttoainepuolella sen tarkemmin tutkinut. Tankissahan ei taida olle erillistä paluulinjan liitäntääkään vakiona. Sisäinen pumppu kiinnostaa tietysti tilansäästön kannalta eli tuossa olisi hyvä paikka sijoittaa pumppu, mutta paineensäädin pitäisi tosiaan poistaa sisältä. Sinänsä tuo ei välttämättä ole iso ongelma. Pitää ottaa tuo koko pumppuyksikkö pöydälle hetkeksi ja tutkia mitä tuolle olisi tehtävissä vai jääkö järkevimmäksi vaihtoehdoksi ulkoinen pumppu ja hilut ja tankkiin vain toisen nipan teko paluulinjalle.
homaa kun mietti että mikä riittää mihin niin kantta miettiä myös sitä mitä sitten tapahtuu kun täydessä vedossa
bensan tulo loppuu eli miksi mitoittaa rajalle jos samalla vaivalla saa kunnon varmuus kertoimen
ulkoseksi pumpukksi bosch 044 menee kätevästi poikittain huohotimen taakse(eikä maksa maltaita), lähtö tankista,
alkuperäisen pumppun pohja kuppun 10mm läpivienti nippa mistä letku pumppulle(mittarin jää toimintaan jos sillä välliä), paluu alkuperäiseen lähtöön. pegi tms
säädin mahtuu kätevästi takakatten sisään valon etupuolelle viileään, vakio bensatukki mihin lisää toisen t liitoksen pallutaa varten(säädin paluuletkussa)
jos lisärikstus boxsila haluaa rakentaa niin 1 sellainen myynti palstalla
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Kertova säädin ei toki ole GEN2 veronenTctic kirjoitti:Tuo kertova säädin ei ole paras mahdollinen vaihtoehto, mutta gen1 sähköillä ei onnistu paineen perusteella ruiskutuksen ohjaus. Gen2 sähköt vaihtamalla onnistuisi.
Käyvätkö nuo suuttimiksi?
https://www.ahtoja.com/product....kipitka
mutta kunnolinen säädin sekä asennus että kunnon penkissä
GEN1 ecun saa sillä toimimaan oikeasti hyvin
omassa oikeen yritämällä sai kaivettu ihan pien pypäksen
tilantessa missä tasa kaasulla/vauhdilla ~80kmh vaihteli kuormitus kevyestä rullauksesta, moottori jaaruuun ja takaisin
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Tuo polttoainepuolen rakennus on vielä hieman kysymysmerkki miten sen toteuttaa ja toteuttaako homman sitten lisärikastusohjauksella ja tuplasuuttimilla vai kertovalla säätimellä ja isommilla neljällä suuttimella. Proboostille laiton myös viestiä sarjan hinnasta ja saatavuudesta.
Tutkailin pikaisesti myös tuota alkuperäistä pumppu konfiguraatiota ja vaihtelin samalla tuon alkuperäisen tankin sisäisen suodattimen uuteen kun sellaisia hyllyssä oli. Jos jollain tarvetta niin yksi vielä olisi ylimääräisenä. Itselle tuskin tulee vaihdettua enään uutta. Alkuperäinen ei kuitenkaan sekään ollut kaameassa kunnossa vaikka siinä hieman roskaa olikin.
Tutkailin pikaisesti myös tuota alkuperäistä pumppu konfiguraatiota ja vaihtelin samalla tuon alkuperäisen tankin sisäisen suodattimen uuteen kun sellaisia hyllyssä oli. Jos jollain tarvetta niin yksi vielä olisi ylimääräisenä. Itselle tuskin tulee vaihdettua enään uutta. Alkuperäinen ei kuitenkaan sekään ollut kaameassa kunnossa vaikka siinä hieman roskaa olikin.
Siinähän se. Tuossa muoviklipsin alla tosiaan alkuperäinen paineensäädin, siitä saa modattua muuten 4bar säätimen kun runttaa vähän kasaan (tuli tehtyä vuosia sitten itselle).
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Joo alkuperäisestä voi tosiaan pihdeillä modata vähän korkeammalle paineelle olevan säätimen, mutta tuo tapa ei tietenkään ole kovin tarkka
Proboostiltakin tuli tietoa kitin saatavuudesta, 3 viikkoa toimitusaika ja eurohinta street kitille 2850¤ ilman korolevyä ja cometicin tiivistettä. Alkupeärinen bensapumppu riittää kuulemma noin 270hv saakka ja jos haluaa enemmän niin kannattaa vaihdella tuo jarim:in mainostama bosch 0 580 314 068 ainakin tilalle. Vielä ei tullut painettua sofort kaufen nappia. Haudutellaan nyt vielä hieman ajatusta.
Eihän tässä touhussa taas mitään järkeä ole, mutta turbobusa on aina turbobusa.
Edited By juu-zo on 1644481999
Proboostiltakin tuli tietoa kitin saatavuudesta, 3 viikkoa toimitusaika ja eurohinta street kitille 2850¤ ilman korolevyä ja cometicin tiivistettä. Alkupeärinen bensapumppu riittää kuulemma noin 270hv saakka ja jos haluaa enemmän niin kannattaa vaihdella tuo jarim:in mainostama bosch 0 580 314 068 ainakin tilalle. Vielä ei tullut painettua sofort kaufen nappia. Haudutellaan nyt vielä hieman ajatusta.
Eihän tässä touhussa taas mitään järkeä ole, mutta turbobusa on aina turbobusa.
Edited By juu-zo on 1644481999
Minä laskeskelin hinnan irto-osista tekemällä ja alle neljän ei tahdo saada settiä kasaan. Toki silloin on käytössä tuo kertova säädin, ulkoinen pumppu, alkuperäinen moottorinohjaus softattuna ja holset hx35 muokattuna. Jos männät ja kanget vaihtaa ja päivittää vaihteistoa, niin hinta nousee jonnekin 6000-6500¤:n paikkeille vähän liiankin helposti.
Proboostin setissä ei vakuuta yhtään tuo kiinan ahdin, mieluummin maksaisi vaikka jonkun satasen enemmän alkuperäisestä mitsusta muokattuna. Toisaalta tuo Proboostin Holset HX35:n hinta on reilu pari tonnia pakosarjan ja hukkaportin kanssa, se tuntuu kalliilta. Holsetin saa 320¤:lla + ilman kiinteää hukkaporttia oleva pakopesä 125¤ + pakosarja 450¤ = 895¤ + Tial kopio 150¤ + muokkaus jonkun satkun. Onko hx35 liian iso vakiokoneelle?
Pikaisesti laskettuna 2850¤ tuo setti, 200¤ kovat pinnapultit ja mutterit niille, 200¤ tiivisteet ja korokelevy, 200¤ kytkinmodi, pairin poisto ja työsylinterin tuki (jos ei ole valmiina), pakoputki 200¤, dynotodistus ehkä satkun, katsastus pari satkua = 3950¤.
Erillisosista:
Pakosarja 450
Turbo HX35 700 (varman päälle laskettuna)
Pakoputki 200
Hukkaportti+turbon muokkaus 300
Painekotelo 350
Korotuslaippa 65
Kovat pultit ja mutterit 200
Kannentiiviste 100
Suuttimet 200
Silikoniputki turbolta painekotelolle 170
Polttoainepumppu ulkoinen 200
Begi FMU 300
Letkut ja klemmarit 300
Softaus ja dynotus 400
Pairin poisto, kytkinmodi, työsylinteri tuki 200
Katsastus 200
4335¤
Edited By Tctic on 1644488246
Proboostin setissä ei vakuuta yhtään tuo kiinan ahdin, mieluummin maksaisi vaikka jonkun satasen enemmän alkuperäisestä mitsusta muokattuna. Toisaalta tuo Proboostin Holset HX35:n hinta on reilu pari tonnia pakosarjan ja hukkaportin kanssa, se tuntuu kalliilta. Holsetin saa 320¤:lla + ilman kiinteää hukkaporttia oleva pakopesä 125¤ + pakosarja 450¤ = 895¤ + Tial kopio 150¤ + muokkaus jonkun satkun. Onko hx35 liian iso vakiokoneelle?
Pikaisesti laskettuna 2850¤ tuo setti, 200¤ kovat pinnapultit ja mutterit niille, 200¤ tiivisteet ja korokelevy, 200¤ kytkinmodi, pairin poisto ja työsylinterin tuki (jos ei ole valmiina), pakoputki 200¤, dynotodistus ehkä satkun, katsastus pari satkua = 3950¤.
Erillisosista:
Pakosarja 450
Turbo HX35 700 (varman päälle laskettuna)
Pakoputki 200
Hukkaportti+turbon muokkaus 300
Painekotelo 350
Korotuslaippa 65
Kovat pultit ja mutterit 200
Kannentiiviste 100
Suuttimet 200
Silikoniputki turbolta painekotelolle 170
Polttoainepumppu ulkoinen 200
Begi FMU 300
Letkut ja klemmarit 300
Softaus ja dynotus 400
Pairin poisto, kytkinmodi, työsylinteri tuki 200
Katsastus 200
4335¤
Edited By Tctic on 1644488246
Rahaa turbotukseen tarvii tietysti varata 3000-4000¤ samantien. Halpaa lystiä tämä ei tosiaan joka tapauksessa ole. Tuolla summalla päivättäisi menopelin jo gen 2:een hyvinkin. Siitä saa uuden pyörän fiiliksen tietysti hetkeksi myös, mutta turbon kanssa on myös askarreltavaa.
Tuosta mitsun TD05H-16G ahtimesta en itse osaa mitään sanoa. Ei tuo nyt vaikuta ihan kiina ahtimelta kuitenkaan. Proboostin sarja ei kuitenkaan ihan huono voi olla jos sitä kaupallisesti omalla nimeällä myyvät. Ahtimen arvo on 950¤ luokkaa tuossa sarjassakin. Ja tehotavoite kun itsellä on alle 300hv niin kovin isoa turboa ei tarvi. Tarkoitus ei ole kuitenkaan lähteä alakertaa muokkaamaan tai mäntiä vaihtamaan.
Tuosta mitsun TD05H-16G ahtimesta en itse osaa mitään sanoa. Ei tuo nyt vaikuta ihan kiina ahtimelta kuitenkaan. Proboostin sarja ei kuitenkaan ihan huono voi olla jos sitä kaupallisesti omalla nimeällä myyvät. Ahtimen arvo on 950¤ luokkaa tuossa sarjassakin. Ja tehotavoite kun itsellä on alle 300hv niin kovin isoa turboa ei tarvi. Tarkoitus ei ole kuitenkaan lähteä alakertaa muokkaamaan tai mäntiä vaihtamaan.
Kuinkahan paljon on eroja gen1 ja gen2 kiteissä. Ei olisi ainakaan hinnalla pilattu jos kaikki löytyy mitä alkuperäsessä kitissä
https://www.nettivaraosa.com/moottor....2998183
https://www.nettivaraosa.com/moottor....2998183
Käy paitsiDipshit kirjoitti:Kuinkahan paljon on eroja gen1 ja gen2 kiteissä. Ei olisi ainakaan hinnalla pilattu jos kaikki löytyy mitä alkuperäsessä kitissä
https://www.nettivaraosa.com/moottor....2998183
painen kotelo lääpärungot eri jaollla
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Tuosta saisi tosiaan pakosarjan, turbon, pakoputen, silikoni osat ja muut letkut, ryhmän korolevyn ja näyttäisi jokin bensapumppukin olevan kuvissa, mutta vielä jäisi hankittavaksi plenum, polttoainepuolen muut osat (lisäruiskuohjain ja suuttimet), kannen tiiviste ja muut hilppeet niin ei olla kaukana jos tilataan kitti suoraan proboostilta gen 1:een. Tuosta saisi kyllä 500¤ halvemmalla gen2 mies turbosetin.
Edited By juu-zo on 1644563013
Edited By juu-zo on 1644563013
Postissa saattaa olla jotain tulossa... Polttoainepuoli on nyt melkolailla lukkiutunut että 4:llä suuttimella nyt mennään. Lähinnä mietinnässä että riittääkö vakio suuttimet varmasti kertovan paineensäätimen kanssa? Mistä kertova paineensäädin? Begin säätimiä ei ainakaan mistään tunnu oikein löytyvän, saa vinkata jos tietää mistä saisi hankittua. Suutintukkiin pitäsi myös saada adapterit polttoaineen paluulinjaa varten. Dragracella tilauskamana orkkis tukkiin billet välikappaleita, tosin melko hintavia. https://dragrace.fi/polttoa....007-mps Tai vaihtoehtoisesti etsiskelisi toisen alkuperäisen letkulähdön ja laittaisi sen 1-2 suuttimien väliin.
Kannattaako jo näille alle 300hv tehoille hommata järeämmät pinnapultit yläkerralle vai meneekö vielä alkuperäisillä? Cometicin kannentiivisteitäkin on parilla eri paksuudella, joten kuinka paksu tuohon nyt kannattaa laittaa?
Edited By juu-zo on 1644852272
Kannattaako jo näille alle 300hv tehoille hommata järeämmät pinnapultit yläkerralle vai meneekö vielä alkuperäisillä? Cometicin kannentiivisteitäkin on parilla eri paksuudella, joten kuinka paksu tuohon nyt kannattaa laittaa?
Edited By juu-zo on 1644852272