Turbon muutoskatsastus.

Muihin foorumeihin sopimattomat, teniikkaan liittyvät aiheet tänne
YyyVee
Viestit: 61
Liittynyt: 23 Huhti 2016, 23:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja YyyVee »

Rasputin kirjoitti:Turbon muutoskatsastus onko kukaan tehnyt lähiaikoina ja millä menestyksellä?
Minkälainen on ollut päästömittaus?
Muutoskatsastin 6/2017 Gen1 -03 Busan. Nyt on laillinen peli.
Hieman oli "vääntöä" päästöjen kanssa, mutta oikea kaveri, kun mittasi päästöt niin kelpasi katsastuskonttorille. :mosh:
Avatar
PRM75
Viestit: 267
Liittynyt: 07 Touko 2008, 20:17
Paikkakunta: Rautalampi

Viesti Kirjoittaja PRM75 »

YyyVee kirjoitti:
Rasputin kirjoitti:Turbon muutoskatsastus onko kukaan tehnyt lähiaikoina ja millä menestyksellä?
Minkälainen on ollut päästömittaus?
Muutoskatsastin 6/2017 Gen1 -03 Busan. Nyt on laillinen peli.
Hieman oli "vääntöä" päästöjen kanssa, mutta oikea kaveri, kun mittasi päästöt niin kelpasi katsastuskonttorille. :mosh:
Minun kohdalla katsuri ite väänti kahvasta jotta meni sallitulle alueelle ja sitten vasta paino printti nappia. :D
100 m/s club
:turbobusa:
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

Sarjassamme typeriä kysymyksiä. Luin kyllä ketjun läpi mutta kysynpähän kuitenkin :p

Pyörä on -01 vuosimalli mutta otteen mukaan käyttöönotettu 5.2.2003(täydellä gen 2 tekniikalla). Pitäisi siis olla mahdollista katsastaa rusetille?

Jos käytän pyörän esim. Samilla säädöissä niin tuolta saan samalla reissulla tarvittavan mittaustodistuksen pienemmille tehoille? Pakokaasut voi sitten mittauttaa jossakin pajalla joka mittaa ja kirjottaa pakokaasulappuja katsastusta varten?

Sitten soitto konttorille muutoskatsastusta varten ja ei kun leimalle?

Tämän jälkeen sitten laillisella turbo busalla auringonlaskuun :skootteri:
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Jape79 kirjoitti:Sarjassamme typeriä kysymyksiä. Luin kyllä ketjun läpi mutta kysynpähän kuitenkin :p

Pyörä on -01 vuosimalli mutta otteen mukaan käyttöönotettu 5.2.2003(täydellä gen 2 tekniikalla). Pitäisi siis olla mahdollista katsastaa rusetille?

Jos käytän pyörän esim. Samilla säädöissä niin tuolta saan samalla reissulla tarvittavan mittaustodistuksen pienemmille tehoille? Pakokaasut voi sitten mittauttaa jossakin pajalla joka mittaa ja kirjottaa pakokaasulappuja katsastusta varten?

Sitten soitto konttorille muutoskatsastusta varten ja ei kun leimalle?

Tämän jälkeen sitten laillisella turbo busalla auringonlaskuun :skootteri:
Kannattaa kysyä suzukilta runko numerolla minkä euro mukainen se on sitten jos euro versio on sopiva niin ei tule yllätyksiä (teknikan vaihdosta ei kats kontorilla kantta huudella että ei mene % yli ja tule joku nimelinen vero maksettavaksi)
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Eikö tuohon joku aika sitten juuri tullut jotain helpotusta ettei tarvi niin kovasti arpoa että onko euro2 vai ei? Toisin sanoen 2003 pitäisi olla nykyään katsastettavissa turbolle ihan laillisesti ilman että saa leimaa katsurin tietämättömyyden ansiosta? Näin muistelisin....
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

Ite oon ollu siinä uskossa että ois tuo vuosimalliraja oli jossakin 07/-04 huudeilla, eli tuota vanhemmat ois saanu leimattua ongelmitta. Pitääpä kysästä vielä tuota euro luokkaa maahantuojalta. Onkohan ajanhaaskausta soittaa konttorille ja kysyä mitä siellä ovat mieltä asiasta? ???
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Jape79 kirjoitti:Ite oon ollu siinä uskossa että ois tuo vuosimalliraja oli jossakin 07/-04 huudeilla, eli tuota vanhemmat ois saanu leimattua ongelmitta. Pitääpä kysästä vielä tuota euro luokkaa maahantuojalta. Onkohan ajanhaaskausta soittaa konttorille ja kysyä mitä siellä ovat mieltä asiasta? ???
Tuota kun joskus kyseli niin olivat sitä mieltä että pelko vuosi malli ei riitä että tietäis mikä euro malli on varsinkin
mitä uudemasta kyse
eli kantta se kysyä maahan tuojalta runko numerolla,
ja myös kats kontoriin kannatta olla yhteydessä että
haluavat joillekin riittä teholappu missä näky teho käppyrä ja siihen järkevästi sopiva ahtopainen käppyrä,
jotkut taas kuuluvat haluvan enemän mitä pykältä edelytää
kaikemailamn selostuksia miten teho on rajattu jne..
niin tietää menneä sopivaan konttoriin

sitten jos maahntuja kertoo olevan epäsopiva euro versio niin voi koittaa tuuria...
semoinen huomion arvoinen seikka että jos trficom huomaa virheen tapahtuneen niin muissa liteissa ovat niitä melko activisesti korjanneet eli muttos katsastus on peruttu
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

https://www.traficom.fi/fi....savelet

https://www.finlex.fi/data...._FI.pdf

Kohta 8.2

Liekkö noita gen ykkösiä edes muita kuin euro 1 ja 2.




Edited By gsxr on 1642967576
Dipshit
Viestit: 25
Liittynyt: 02 Huhti 2020, 22:03

Viesti Kirjoittaja Dipshit »

gsxr kirjoitti:https://www.traficom.fi/fi....savelet

https://www.finlex.fi/data...._FI.pdf

Kohta 8.2

Liekkö noita gen ykkösiä edes muita kuin euro 1 ja 2.
papereiden mukaan mun -06 on euro3
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

Oma on maahantuojan mukaan euro1, ei pitäs siis olla sen suhteen ongelmaa :thumbup:
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Avatar
juu-zo
Viestit: 343
Liittynyt: 05 Heinä 2016, 22:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Tämähän on mielenkiintoinen tieto. Olen myöskin elänyt siinä kuvitelmassa että euro1 eli noin -02 vuosimalliin saakka on ainoa järkevä turbotettava vehje juurikin päästölappujen tarpeen takia. Täytyi nyt siis kysäistä maahantuojalta omankin -05 mallin euro luokka ja se on euro2. Nykyään tuonkin siis saisi vielä järkevästi leimattua lailliseksi…:;):
Dipshit
Viestit: 25
Liittynyt: 02 Huhti 2020, 22:03

Viesti Kirjoittaja Dipshit »

Tarkoittaakohan tuo 8.1 kohdan teksti sitten sitä että ahdetussa euro2 pyörässä pitää olla katalysaattori ja miten todistat että se on merkkikohtainen🤔

Pakokaasupäästöluokan Euro 2 tai tätä tiukemman päästöluokan mukaisesti hyväk-
sytyn EY- tai EU-tyyppihyväksytyn ajoneuvon ja sellaisen muun kuin EY- tai EU-
tyyppihyväksytyn ajoneuvon, joka on käyttöönotettu 1 päivänä heinäkuuta 2004 tai
myöhemmin, valmistajan ajoneuvoon alun perin tarkoittamaa katalysaattoria ei saa
poistaa käytöstä.




Edited By Dipshit on 1643380186
Tctic
Viestit: 13
Liittynyt: 26 Elo 2021, 07:36

Viesti Kirjoittaja Tctic »

Jos pyörässä on ollut katalysaattori, niin sitä ei saa poistaa. Niin minä tuon käsitän. Laitoin maahantuojalle viestiä, että mikä tuon oman K5:n päästöluokka on. Ei tuota välttämättä tule ahdettua, mutta olisi hauska tietää, jos se mahdollisuus on olemassa.

Edit. Euro 2 on minun bussi. Tuli vastaus Suzukilta.




Edited By Tctic on 1643961958
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Näkyykö tuo jossain paperissa että on katalysaattori alkuperäisesti?
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Lukikohan rekisteriotteessa että "vähäpäästöinen" euro2 lähtien?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Vastaa Viestiin