Rasputin kirjoitti:Turbon muutoskatsastus onko kukaan tehnyt lähiaikoina ja millä menestyksellä?
Minkälainen on ollut päästömittaus?
Muutoskatsastin 6/2017 Gen1 -03 Busan. Nyt on laillinen peli.
Hieman oli "vääntöä" päästöjen kanssa, mutta oikea kaveri, kun mittasi päästöt niin kelpasi katsastuskonttorille.
Rasputin kirjoitti:Turbon muutoskatsastus onko kukaan tehnyt lähiaikoina ja millä menestyksellä?
Minkälainen on ollut päästömittaus?
Muutoskatsastin 6/2017 Gen1 -03 Busan. Nyt on laillinen peli.
Hieman oli "vääntöä" päästöjen kanssa, mutta oikea kaveri, kun mittasi päästöt niin kelpasi katsastuskonttorille.
Minun kohdalla katsuri ite väänti kahvasta jotta meni sallitulle alueelle ja sitten vasta paino printti nappia.
Sarjassamme typeriä kysymyksiä. Luin kyllä ketjun läpi mutta kysynpähän kuitenkin :p
Pyörä on -01 vuosimalli mutta otteen mukaan käyttöönotettu 5.2.2003(täydellä gen 2 tekniikalla). Pitäisi siis olla mahdollista katsastaa rusetille?
Jos käytän pyörän esim. Samilla säädöissä niin tuolta saan samalla reissulla tarvittavan mittaustodistuksen pienemmille tehoille? Pakokaasut voi sitten mittauttaa jossakin pajalla joka mittaa ja kirjottaa pakokaasulappuja katsastusta varten?
Sitten soitto konttorille muutoskatsastusta varten ja ei kun leimalle?
Tämän jälkeen sitten laillisella turbo busalla auringonlaskuun
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Jape79 kirjoitti:Sarjassamme typeriä kysymyksiä. Luin kyllä ketjun läpi mutta kysynpähän kuitenkin :p
Pyörä on -01 vuosimalli mutta otteen mukaan käyttöönotettu 5.2.2003(täydellä gen 2 tekniikalla). Pitäisi siis olla mahdollista katsastaa rusetille?
Jos käytän pyörän esim. Samilla säädöissä niin tuolta saan samalla reissulla tarvittavan mittaustodistuksen pienemmille tehoille? Pakokaasut voi sitten mittauttaa jossakin pajalla joka mittaa ja kirjottaa pakokaasulappuja katsastusta varten?
Sitten soitto konttorille muutoskatsastusta varten ja ei kun leimalle?
Tämän jälkeen sitten laillisella turbo busalla auringonlaskuun
Kannattaa kysyä suzukilta runko numerolla minkä euro mukainen se on sitten jos euro versio on sopiva niin ei tule yllätyksiä (teknikan vaihdosta ei kats kontorilla kantta huudella että ei mene % yli ja tule joku nimelinen vero maksettavaksi)
Eikö tuohon joku aika sitten juuri tullut jotain helpotusta ettei tarvi niin kovasti arpoa että onko euro2 vai ei? Toisin sanoen 2003 pitäisi olla nykyään katsastettavissa turbolle ihan laillisesti ilman että saa leimaa katsurin tietämättömyyden ansiosta? Näin muistelisin....
Ite oon ollu siinä uskossa että ois tuo vuosimalliraja oli jossakin 07/-04 huudeilla, eli tuota vanhemmat ois saanu leimattua ongelmitta. Pitääpä kysästä vielä tuota euro luokkaa maahantuojalta. Onkohan ajanhaaskausta soittaa konttorille ja kysyä mitä siellä ovat mieltä asiasta? ???
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Jape79 kirjoitti:Ite oon ollu siinä uskossa että ois tuo vuosimalliraja oli jossakin 07/-04 huudeilla, eli tuota vanhemmat ois saanu leimattua ongelmitta. Pitääpä kysästä vielä tuota euro luokkaa maahantuojalta. Onkohan ajanhaaskausta soittaa konttorille ja kysyä mitä siellä ovat mieltä asiasta? ???
Tuota kun joskus kyseli niin olivat sitä mieltä että pelko vuosi malli ei riitä että tietäis mikä euro malli on varsinkin
mitä uudemasta kyse
eli kantta se kysyä maahan tuojalta runko numerolla,
ja myös kats kontoriin kannatta olla yhteydessä että
haluavat joillekin riittä teholappu missä näky teho käppyrä ja siihen järkevästi sopiva ahtopainen käppyrä,
jotkut taas kuuluvat haluvan enemän mitä pykältä edelytää
kaikemailamn selostuksia miten teho on rajattu jne..
niin tietää menneä sopivaan konttoriin
sitten jos maahntuja kertoo olevan epäsopiva euro versio niin voi koittaa tuuria...
semoinen huomion arvoinen seikka että jos trficom huomaa virheen tapahtuneen niin muissa liteissa ovat niitä melko activisesti korjanneet eli muttos katsastus on peruttu
Oma on maahantuojan mukaan euro1, ei pitäs siis olla sen suhteen ongelmaa
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Tämähän on mielenkiintoinen tieto. Olen myöskin elänyt siinä kuvitelmassa että euro1 eli noin -02 vuosimalliin saakka on ainoa järkevä turbotettava vehje juurikin päästölappujen tarpeen takia. Täytyi nyt siis kysäistä maahantuojalta omankin -05 mallin euro luokka ja se on euro2. Nykyään tuonkin siis saisi vielä järkevästi leimattua lailliseksi…:;):
Tarkoittaakohan tuo 8.1 kohdan teksti sitten sitä että ahdetussa euro2 pyörässä pitää olla katalysaattori ja miten todistat että se on merkkikohtainen
Pakokaasupäästöluokan Euro 2 tai tätä tiukemman päästöluokan mukaisesti hyväk-
sytyn EY- tai EU-tyyppihyväksytyn ajoneuvon ja sellaisen muun kuin EY- tai EU-
tyyppihyväksytyn ajoneuvon, joka on käyttöönotettu 1 päivänä heinäkuuta 2004 tai
myöhemmin, valmistajan ajoneuvoon alun perin tarkoittamaa katalysaattoria ei saa
poistaa käytöstä.
Jos pyörässä on ollut katalysaattori, niin sitä ei saa poistaa. Niin minä tuon käsitän. Laitoin maahantuojalle viestiä, että mikä tuon oman K5:n päästöluokka on. Ei tuota välttämättä tule ahdettua, mutta olisi hauska tietää, jos se mahdollisuus on olemassa.
Edit. Euro 2 on minun bussi. Tuli vastaus Suzukilta.