Onhan se aika sivistynyt laite isolohkon jälkeen, ei nypytä pienemmillä kierroksilla ja tangon värinättömyys (tasapainoakseli paikallaan) on positiivinen homma tourinkia ajellessa. Voima/vääntöpula tosin vaivaa hitusen mutta kai sitä tehottomampaankin laitteeseen tottuu siinä missä tehokkaampaankin
Pakosarjakin herkesi muuten säplättämästä pienellä kiristyksellä. Yks veikee ominaisuus tuli vilkkujen kanssa. Tuossa on eessä ja takana ledi vilkut, molemmissa vastukset kytkettynä. Gen1 sähköissä pelasivat ihan normaalisti, gen2 sähköihin kytkettynä räpyttivät jumalattoman tiuhaan. Noh, ongelma korjaantui sitten vaihtamalla orggis releen paikalle ledeille tarkoitetun.
Nyt sitten vaan kilsoja koneeseen
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Jape79 kirjoitti:Onhan se aika sivistynyt laite isolohkon jälkeen, ei nypytä pienemmillä kierroksilla ja tangon värinättömyys (tasapainoakseli paikallaan) on positiivinen homma tourinkia ajellessa. Voima/vääntöpula tosin vaivaa hitusen mutta kai sitä tehottomampaankin laitteeseen tottuu siinä missä tehokkaampaankin
Pakosarjakin herkesi muuten säplättämästä pienellä kiristyksellä. Yks veikee ominaisuus tuli vilkkujen kanssa. Tuossa on eessä ja takana ledi vilkut, molemmissa vastukset kytkettynä. Gen1 sähköissä pelasivat ihan normaalisti, gen2 sähköihin kytkettynä räpyttivät jumalattoman tiuhaan. Noh, ongelma korjaantui sitten vaihtamalla orggis releen paikalle ledeille tarkoitetun.
Nyt sitten vaan kilsoja koneeseen
Hyvä että joku menee putkeen,
vakio on vakio mutta oma juttunsa siinäkin säväytä mutta eipä yleensä hajoakkan ihan milloin vain
Näyttäisi sille että tänä kesänä ei taida olla kenttä ajoja eikä radallekaan kerkeä muiden kiireiden takia, muutenkin moottori tuntuu pelaavan putkiston kanssa noilla säädöillä sen verran hyvin että taidan käyttää säädöissä vasta ensi keväänä. Jos sitä vaikka talven aikaan tulee jotain päivitystä tehtyä moottoriin :1087
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Jape79 kirjoitti:Näyttäisi sille että tänä kesänä ei taida olla kenttä ajoja eikä radallekaan kerkeä muiden kiireiden takia, muutenkin moottori tuntuu pelaavan putkiston kanssa noilla säädöillä sen verran hyvin että taidan käyttää säädöissä vasta ensi keväänä. Jos sitä vaikka talven aikaan tulee jotain päivitystä tehtyä moottoriin :1087
Hyvin se toimii yleensä, mitäs siinä vahassa kokoon panossa olikaan tehoja?
itsekin tuli ajeltua ihan vakiolla gen2 muutama vuosi
hyvin toimi vauihti rajoitiin tasissen 298/299 kentällä,
sitten reissussa tuli mittatta täyteen niitä pölynimureita
aina ketjunrasvauksen edessä kun yksikseen sitä tien päällä puuhasi, tallin nurkkan unohtunut yoshimara helpotti sitä homaa sillä sitten puolitoista kautta ilman säätöjä ihnan mukavasti toimi säätöjen jälkeen vielä mukavammin
Entisessä kokoonpanossa oli Samin penkissä 201hv/171Nm takarenkaalta.
Ainoo mitä talven aikaan meinasin tehä ois shifterin kytkentä ja kenties kytkin modi jos sitä kuitenkin kävis varttia kokeilemassa. Olikos tuo gen2 kytkin vastaava kun gen1? Riittäisi siis tig modi ja jymäkemmät jouset + kytkin sylinterin vahvike?
Omassa laitteessa kun ei oo tekemistä niin lupasin heikkona hetkenä käydä kaverin Rocketista koneen talven aikaan läpi, saahan nähä pääseekö kaveri ens kesänä ollenkaan ajamaan :1087
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Kytkimeen rivakempia lähtöjä varten Carpenterin näkemys kytkin modista. Tuossa keskiön paikka lukitaan alumiinikikkareella, sisältää myös hitusen jämymmät jouset.
Vielä kun tasapainottaisi takarenkaan uudestaan kunnolla (kun asentaessa oli mielestään niin kiire ettei kerenny hieroo painoja kohaleen) niin saisi kesä tulla
Kovin käy aika pitkäksi kun ei oo pyörässä roplaamista... Kaverin Triumppiinkin tilatut osat jumahti Brexitin takia tulliin, saa nähä millon nuo ilmestyy pajalle.
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Kyllähän noita puuttuvia 40 konia ja melkein 30Nm vääntöä on välistä väkisinkin ikävä. Jos sitä nyt jossakin vaiheessa innostuu taas kutittelemaan niin haluaisi että voima on koko ajan käytössä, sillon jää vaihtoehdoista kaasut pois. Isolohkon jos tekee hyvin niin siihen saa uppoamaan sen 5k¤.. Proboostin bolt on sarja houkuttaisi hinnan ja helppouden suhteen, tulisiko sitten taas luotettavuus vastaan, mene ja tiedä. Noh, ajellaanhan vielä kuitenkin pelkällä putkivirillä
Kotimatkalla alko voimansiirtolinjalta kuuluva vedättäessä jurinaa, joko vetopakan laakeri alkaa antautua tai sitten oli kuivaksi päässeet ketjut (rapiat 1000km rasvaamatta). Pitänee tutkiskella joku päivä kunhan taas inspiraatio iskee.
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Viikonloppuna löyty sopuhintaan n 5000km ajettu Proboost turbo sarja , pari kesää jaksoi ajella pelkällä putkivirillä...
Tarkoitus olisi tehdä taasen all around vekotin tourinkiin, radalle, vartille ja mailille. En edes yritä hakea maksimi tehoa tai vääntöä. 250 rwhp/200+Nm vääntöä riittäisi (ainakin alkuun) vallan mainiosti, kunhan jos vaan ajettavuuden saisi kohdalleen. Hauskuuskertoimen lisäämiseksi meinasin pitäytyä edelleen vakio mittaisessa haarukassa. Ja kerran pyörän ikä sen salliin niin meininki olisi vielä muutos ihan otteeseen saakka.
Jonkin verran olen koitanu lukea aiheesta tältä foorumilta + rapakon takaa. Tiedon murusten kalastelu on kuitenkin haasteellista kun yleensä kysymys kuuluu paljonko kärsii ahtaa tai tavoitteena on +350rwhp jne. Itelle kun vähempikin piisaisi joten kaikkea mahdollista ei tarvitse muuttaa. Tämän takia tarviiskin vähän vinkkiä viisaammilta, alla kohtia mitä ite meinannu muuttaa ja mikä mieltä askarruttaa.
- Bensapumpun päivitys, esim AEM 320. Saa sovitettua vissiin aika helpolla. Löytyykö riittävän tehokasta plug and play pumppua?
- Puristusten tiputus. Vakio gen 2 ruttu 12.5. Laskeskelin että 2mm levyllä tippuu 9.5 tietämille. Onko tarvetta pudottaa noin alas? Ahtoja ei liene noille tavoittelle tarvita 0.6-0.7 enempää jos tuotakaan? Ruttuja voi näköjään säätä 0.5 välein alalevyn ja tiivisteiden paksuudella...
- Kerran ryhmän korkoa muuttaa niin sitten tarvitaan säädettävät nokkapyörät. Vakionokat lienee tavoitteelle ihan jees mutta millä ajoituksilla? Meininki saada ahtamaan alhaaalta eikä haittaa jos vetoja piisaa kuitenkin punaviivalle saakka.
- Tarviiko noille gen2 venttiilinjousille tehdä mitään matalilla ahdoilla?
- Cometic kannentiiviste.
- Vakiot kannenpultit lienee ok matalilla ahdoilla, vai onko viisaampi vaihtaa ARP 10mm pultit?
- Mitsun 05-16g painekello on kuulemma huono. esim 0.7 bar alkaa avaamaan porttia ennen 0.7 painetta. Tuon saa ratkaistua rajapaineventtiilillä (ei siis bleed venttiili joka laskee osan paineesta ohi). Jos jostakin löytäisi käypäisen 0.5 bar kellon. Saisi passattua ahtoja sitten tuolla venttiilillä.
- Noilla paineilla pärjäisi ilmeissesti ilman välijäähdytintä jos pitäytyisi poissa kentältä. Vesiplenumit näkyy olevan aika hinnoissa. Vesiruiskuja voisi tuurilla löytää huomattavasti halvemmalla. Vesiruiskussa huonona puolena ainakin pumpun virran kulutus. Muita puolesta/vastaan kommentteja?
- Ulkonäöllisesti tarkoitus tehdä sleeper, eli putkisto 3" takapyörän eteen josta haarautuu kahdelle vaimentimelle.
Katsotaanhan ajatuksia lisää kunhan pääsee osia hipistelemään ja ajatus kerkee hieman hautua.
Edited By Jape79 on 1633356909
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
10mm pultit kanttaa laittaa,
jos ei kenttällä, muuteen pitkiä, useita peräkäisä kovia vetoja
niin ehkäpä sitä pärjää ilman välijäähydytystä/vesiruiskua,
mutta se tarkoitta sitten että niitä ei tosiaan tehdä,
jos mitään apua mitiskellyn niin oikeen mukava
kaikenlaista ajaa niin reissua kuin kentällä että vartilla, kylillä pyöritelyä, ilta lenkkejä
ei minkään moisia kesto tai muitakkan onkelmia
GEN1 missä JE 8.7:1 männät
vakoinokat vakioajoituksella, Garretin (T3) tial irtoportti,
2.5mm lyhemmät kanget, 1000cc suutimet, bosch 044 pumppu,välijäähdytin, oma ecu säädettynä 1bar painetta,
10mm pultit, ei öljyn lauhdutinta, pumppussa ratas ja ventiili sarja, apeultrahard jouset kytkimessä(ei niin mukavat vaikkapa hampurin ruuhkissa)
vakio pituinen/korkuinen ~286hv /260nm
1340R86 kirjoitti:10mm pultit kanttaa laittaa,
jos ei kenttällä, muuteen pitkiä, useita peräkäisä kovia vetoja
niin ehkäpä sitä pärjää ilman välijäähydytystä/vesiruiskua,
mutta se tarkoitta sitten että niitä ei tosiaan tehdä,
jos mitään apua mitiskellyn niin oikeen mukava
kaikenlaista ajaa niin reissua kuin kentällä että vartilla, kylillä pyöritelyä, ilta lenkkejä
ei minkään moisia kesto tai muitakkan onkelmia
GEN1 missä JE 8.7:1 männät
vakoinokat vakioajoituksella, Garretin (T3) tial irtoportti,
2.5mm lyhemmät kanget, 1000cc suutimet, bosch 044 pumppu,välijäähdytin, oma ecu säädettynä 1bar painetta,
10mm pultit, ei öljyn lauhdutinta, pumppussa ratas ja ventiili sarja, apeultrahard jouset kytkimessä(ei niin mukavat vaikkapa hampurin ruuhkissa)
vakio pituinen/korkuinen ~286hv /260nm
Nuo luvut sulla vissiin takaselta? Onko sulla ilma/ilma vai vesi/ilma välijäähy? Tuntuvat olevan käytettynä kiven alla ja uutena maksaa taas hunajaa ??? Pitää tuohon joku jäähdytys keksiä, jossakin välissä tulee kuitenkin pidempiä vetoja…
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
1340R86 kirjoitti:10mm pultit kanttaa laittaa,
jos ei kenttällä, muuteen pitkiä, useita peräkäisä kovia vetoja
niin ehkäpä sitä pärjää ilman välijäähydytystä/vesiruiskua,
mutta se tarkoitta sitten että niitä ei tosiaan tehdä,
jos mitään apua mitiskellyn niin oikeen mukava
kaikenlaista ajaa niin reissua kuin kentällä että vartilla, kylillä pyöritelyä, ilta lenkkejä
ei minkään moisia kesto tai muitakkan onkelmia
GEN1 missä JE 8.7:1 männät
vakoinokat vakioajoituksella, Garretin (T3) tial irtoportti,
2.5mm lyhemmät kanget, 1000cc suutimet, bosch 044 pumppu,välijäähdytin, oma ecu säädettynä 1bar painetta,
10mm pultit, ei öljyn lauhdutinta, pumppussa ratas ja ventiili sarja, apeultrahard jouset kytkimessä(ei niin mukavat vaikkapa hampurin ruuhkissa)
vakio pituinen/korkuinen ~286hv /260nm
Nuo luvut sulla vissiin takaselta? Onko sulla ilma/ilma vai vesi/ilma välijäähy? Tuntuvat olevan käytettynä kiven alla ja uutena maksaa taas hunajaa ??? Pitää tuohon joku jäähdytys keksiä, jossakin välissä tulee kuitenkin pidempiä vetoja…
Ilma ilma cooleri oli tuossa kokoonpanossa,
uttena maksoi kaikinen kulkeineen luokaa ~800¤
tarpeetomaksi kun jäi niin aika nopeasti
se tosiaan oli käytetynä myyty,
Muista mistä sami sanoin sen tehon olevan,
itsele kun se ei ole niin oleelista kuin se että miten se on käytetävissä,
tosiaan jos yhtään pitempiä vetoja kuin joku hetken kumin poltoo on suunitelmissa niin jonkun moinen jäähdytys on hyvä olla
Moi, kannattaa harkita alkuperäisten titaani-venttiilien vaihtoa joko gen1 (teräs) venttiileiksi tai rosteriventtiileiksi.. Venttiilinjouset sitten vastaamaan lisääntynyttä venttiilin painoa! Minun turbo katkaisi yhden pakoventtiilin kesällä ja ajokausi oli siinä.. Viisaat sanoo, että titaaniventtiilit ei oikein kestä turbossa?? Tiedä tuota mutta nyt tuli sitten rosterisen venttiilit ja 65 lb jouset tähän kokoonpanoon! Toivottavasti kestäisi!
Juttelin tuossa yhen moottori gurun kanssa. Suositteli ainakin tarkastamaan pakosten kunnon. Ilmeisesti imusten kestossa ei ole ongelmaa.. Noh, jos kerran vien kannen tuonne venttiilitöihin niin samalla muotoillaan sitten palotiloja. Ja pakoset jos menee vaihtoon niin pistetään sitten samalla 1mm isommat ja muotoillaan kanavaa hivenen. Jouset sitten venujen mukaan.
Turbosarjakin kotiutui männä viikolla, Setti. Siitä se lähtee, purkuhommaa kunhan malttaa ensin laittaa pärrän seisontaan.
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo