Moottorin ääni

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Miksi kiristin pitäisi vaihtaa jos ketju on venynyt? Sinällään oudolta kyllä kuulostaa. Pyydäpä kuva jossa uutta vs vanhaa ketjua roikotetaan rinnakkain esim ruuvarin nokassa? Eli roikkuuko vanha merkittävästi alempana?

Edit:
Löysin vanhan kuvan jossa olikohan 90tkm ajettu nokkaketju vs uusi: https://photos.app.goo.gl/WwEyz4MXxwqLq2ai8




Edited By jarim on 1628453985
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Jone
Viestit: 188
Liittynyt: 29 Kesä 2004, 21:38
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Jone »

Toisaalta miksi laittaa vanha kiristin mahdolliseksi hajoamisriskiksi, jos ketjuremonttiin lähdetään?

Itellä tuo pelkkä kiristimen vaihto ketjuäänen hiljentämiseksi on vanhemmista Suzukeista tuttu. Busassa on toki erilainen kiristinrakenne ja öljynpainekin mukana. Jousi myös erikseen vaihdettavissa.
Metallic Thunder Grey/ Candy Red -23
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Niin yksinkertainen rakenne siinä kiristimessä että en äkkiä keksi mikä siinä menisi rikki.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
skuzeri
Viestit: 11
Liittynyt: 13 Heinä 2021, 21:42

Viesti Kirjoittaja skuzeri »

Onko se oikeasti niin ihmeellistä jos nokkaketju menee vaihtoon? Joillain on mennyt jo ennen 50tkm vaihtoon.

Ja uskoisin että kyseinen korjaamo tietää mitä tekee kun ovat kuitenkin monen merkin merkkikorjaamo. ???

Ja mikseipä sitä kiristintä myös samalla uusisi kun reilu 100¤ kustannus vain on :) Ompahan sekin sitten uusi.
Avatar
Jone
Viestit: 188
Liittynyt: 29 Kesä 2004, 21:38
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Jone »

jarim kirjoitti:Niin yksinkertainen rakenne siinä kiristimessä että en äkkiä keksi mikä siinä menisi rikki.

Se on kyllä totta, että kestävän oloinen rakenne on.
Metallic Thunder Grey/ Candy Red -23
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
skuzeri
Viestit: 11
Liittynyt: 13 Heinä 2021, 21:42

Viesti Kirjoittaja skuzeri »

Kysyin kahdesta Suzuki merkkihuollosta tuosta kiristimestä niin ilman muuta kuulemma kiristin on ensimmäinen osa mikä vaihdetaan jos ketju on venynyt.

Sanoivat että todennäköisesti kohta saisi uusia kiristimen jos sen vanhan sinne jättäisi. ???
Avatar
nyssenisti
Viestit: 50
Liittynyt: 12 Elo 2008, 11:57
Paikkakunta: Torrevieja, Costa Blanca

Viesti Kirjoittaja nyssenisti »

Pientä rapinaa pitää hetken kylmäkäynnistyksen jälkeen, ajettu 93000km. Aikoinaan cbr1000 piti aikalailla samaa ääntä ja kyseessä oli nokkaketjunkiristin. Onko gen2 mallissa myös ketjunkiristin automatico?
sini/mus K8, pun L4
skuzeri
Viestit: 11
Liittynyt: 13 Heinä 2021, 21:42

Viesti Kirjoittaja skuzeri »

Nyt on busa haettu korjaamolta ja kehrää kuin kissa :cool: :cool:
Vastaa Viestiin