2008 gen2 mittaristo jäätyi

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
Busa_08
Viestit: 3
Liittynyt: 06 Kesä 2021, 22:45

Viesti Kirjoittaja Busa_08 »

Moro! Koitin selata vanhoja kekusteluja, mutta ihan samanlaista ei tullut vastaan. Eli 2008 mallin pyörä missä mittariston kaikki neulat jämähtää kesken ajon paikalleen, keskinäyttö ei näytä mitään, mutta taustavalo on päällä. Kaikki vilkut, valot ja muut toimii normaalisti. Kello ei näy näytössä kun virta pois päältä. Pyörä käy ja käynnistyy normaalisti. Vika poistuu jos akun irrottaa hetkeksi tai mittariston liittimen ottaa irti hetkeksi, mutta ongelma palaa aina uudestaan. Liittimiä auottu ja johtoja tarkastettu, akku vaihdettu varmuudeksi. Kaikki vaikuttaa olevan kunnossa. Koitin mitata myös sieltä mittaristoon tulevasta liittimestä, mutta en ole varma mitä ja minkä väliltä mittaukset tehdään. 12V löytyi ainakin siitä Pin1:stä, että virta tulee. Avasin myös koko mittariston ja silmämääräisesti ei hapettumia tai muuta epänormaalia näkynyt. Sen nopeusanturin myös irrotin ja puhdistin.

Apuja kaivataan ainakin jos jotain osaa pitää alkaa vaihtamaan.
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Busa_08 kirjoitti:Moro! Koitin selata vanhoja kekusteluja, mutta ihan samanlaista ei tullut vastaan. Eli 2008 mallin pyörä missä mittariston kaikki neulat jämähtää kesken ajon paikalleen, keskinäyttö ei näytä mitään, mutta taustavalo on päällä. Kaikki vilkut, valot ja muut toimii normaalisti. Kello ei näy näytössä kun virta pois päältä. Pyörä käy ja käynnistyy normaalisti. Vika poistuu jos akun irrottaa hetkeksi tai mittariston liittimen ottaa irti hetkeksi, mutta ongelma palaa aina uudestaan. Liittimiä auottu ja johtoja tarkastettu, akku vaihdettu varmuudeksi. Kaikki vaikuttaa olevan kunnossa. Koitin mitata myös sieltä mittaristoon tulevasta liittimestä, mutta en ole varma mitä ja minkä väliltä mittaukset tehdään. 12V löytyi ainakin siitä Pin1:stä, että virta tulee. Avasin myös koko mittariston ja silmämääräisesti ei hapettumia tai muuta epänormaalia näkynyt. Sen nopeusanturin myös irrotin ja puhdistin.

Apuja kaivataan ainakin jos jotain osaa pitää alkaa vaihtamaan.
Oletko kokeillut toisella mittarilla
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Busa_08
Viestit: 3
Liittynyt: 06 Kesä 2021, 22:45

Viesti Kirjoittaja Busa_08 »

Toista mittaristoa ei ole vielä kokeiltu. Täytyy alkaa etsimään jos saisi lainaan. Huomasin testailun lomassa, että tuo vika tulee päälle myös silloin kun pyörä sammutettuna. Irrotin akun ja Laitin takaisin hetken kuluttua. Kello tulee näkyviin, on resetoitunut ja näyttää 1:00. Myös näyttö toimii. Jonkun ajan kuluttua kello on taas hävinnyt ja virta-avainta kun kääntää niin viisarit ei liiku ja näyttö on tyhjä.
Busa_08
Viestit: 3
Liittynyt: 06 Kesä 2021, 22:45

Viesti Kirjoittaja Busa_08 »

Vika mahdollisesti löytyi kuitenkin siitä mittarin liittimen juotoksista. Silmämääräisesti ei aluksi näyttänyt pahalta, mutta kun avasin mittarin uudelleen ja oikein tutkin niin siinä olikin jotain hapettumaa. Aika vähän oli, mutta rapsuttelin nekin vähät pois. Sen jälkeen on toiminut taas. Aika herkkä laite tuntuu olevan. En tiedä uskaltaako noihin laittaa mitään hapettumien poisto ainetta mikä olisi elektroniikalle.
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Busa_08 kirjoitti:Vika mahdollisesti löytyi kuitenkin siitä mittarin liittimen juotoksista. Silmämääräisesti ei aluksi näyttänyt pahalta, mutta kun avasin mittarin uudelleen ja oikein tutkin niin siinä olikin jotain hapettumaa. Aika vähän oli, mutta rapsuttelin nekin vähät pois. Sen jälkeen on toiminut taas. Aika herkkä laite tuntuu olevan. En tiedä uskaltaako noihin laittaa mitään hapettumien poisto ainetta mikä olisi elektroniikalle.
Herkää on kun hituvirtoja liikkuu
kannatta tarkista myös tinaukset murtumien varalta
vaikka suurenuslaislla
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Vaju
Viestit: 2
Liittynyt: 09 Loka 2019, 22:45

Viesti Kirjoittaja Vaju »

2008 mallista oli takaisinkutsu koskien mittariston johtosarjaa. Myös Suomessa.

https://thekneeslider.com/2008-gsx-1300r-hayabusa-recall/
Avatar
Timba
Viestit: 401
Liittynyt: 05 Helmi 2008, 20:49
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Timba »

Vaju kirjoitti:2008 mallista oli takaisinkutsu koskien mittariston johtosarjaa. Myös Suomessa.

https://thekneeslider.com/2008-gsx-1300r-hayabusa-recall/

Koski virtalukon johtojen reititykseen, ei mittaristoon.
Kokeilin joukkoliikennettä ja huomasin sen niin mukavaksi, että ostin oman Bussin työmatkoja varten......

Suzukilla vuodesta 1981

Copper/Silver
B-King

TEAM CAMPARI



Vastaa Viestiin