Juu-zon k5 busa
Vanhemmassa vuosimallissa missä on vielä valokytkin voisi tuon kytkennän tehdä niin että ilman releiden vetoa olisi starttiasento (= akut sarjassa) ja kun valot laittaisi päälle niin samalla releet kytkeytyisi latausasentoon (= akut rinnan).
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Mietin myös vaihtoehtoa että tuon voisi tehdä niin ettå kytkee releiden maan suoraan akun miinukseen jolloin starttinappia painettaessa releet vetäisi ja kytkintä vetämällä sitten starttaisi pyörän. Eli tekisi starttaus toimenpiteen hieman erilailla. Tai sitten tutkitaan vielä onko pyörässä mitään muuta vaihtoehtoa tuolle.
Busaan on tullut maltillisesti kilometrejä, muutamia työmatkoja ajeltu sekä parit viikonloppukurvailut. 24V startti systeemi toimii hyvin ja vielä ei ole ollut tarvetta taka-akkua latailla. Varustepuolella tuli kypärä päiviteltyä. Vanhan hjc:n leukaverho alkoi pännimään sen verran ja olihan se jo 7v vanhakin, että lähdettiin sovittelemaan uusia. Biketeamin myymä scorpion sopi päähän sen verran hyvin että tuli sellainen hankittua. Värityksiä oli toki melko vähän biketeamin valikoimissa, mutta kyllä tämäkin ihan siisti on. Kypäräksi siis scorpion exo 1400 air carbon grand
Vähän pidempi seisotus sessio tuli busalle kun oltiin reissussa ja tänään ajattelin lenkin käydä heittämässä. Vaan eipä sanonut busa taaskaan yhtään mitään eli etuakku aivan tyhjä. Mikä mahtaa purkaa busan akun kahdessa ja puolessa viikossa? Nyt akku oli siis niin tyhjä ettei avaimen kääntö sanonut yhtään mitään. Taka-akussa luonnollisesti olisi potkua vielä ollut, mutta tuo etuakku oli aivan tyhjä. Jokin purkaa siis seisonnassa akun tyhjäksi.
Minulla tahtoi olla samaa ongelmaa jos unohti akut rinnakkain (=latausasentoon) kun pyörän jätti seisomaan mutta sinullahan ne kai oli koko ajan sarjassa?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Onkos siinä mitä jälkiasenus lisä vimpaimia, hälytintä, sifteriä?juu-zo kirjoitti:Vähän pidempi seisotus sessio tuli busalle kun oltiin reissussa ja tänään ajattelin lenkin käydä heittämässä. Vaan eipä sanonut busa taaskaan yhtään mitään eli etuakku aivan tyhjä. Mikä mahtaa purkaa busan akun kahdessa ja puolessa viikossa? Nyt akku oli siis niin tyhjä ettei avaimen kääntö sanonut yhtään mitään. Taka-akussa luonnollisesti olisi potkua vielä ollut, mutta tuo etuakku oli aivan tyhjä. Jokin purkaa siis seisonnassa akun tyhjäksi.
semoisiin törmännyt että syövät sähkö(yhteen eri merkissen piti laitta sifterille katkisin mistä pitempiin säiltyksiin sähköt siltä pois)
jos vaiva toistuu ja jotain on lisätty niin koita irroteela varusteiden syötö 1 kerrallan mittä vaikuttaa
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Akut tosiaan jatkuvasti sarjassa ja taka-akku oli kyllä aivan täysi vielä.
Lisähärpäkkeitä on kyllä asennettuna, mutta mittausten perusteella mikään ei pitäisi kuluttaa virtaa. Kaikki oli kytkettynä mukana kun kulutuksia mittarilla diagnosoin. Gipron vaihdenäyttö, dynojetin shifteri, oxfordin kahvat ja tompan navi (navin telakka oli kokonaan irti). Nyt on viikon verran pyörä taas seissyt ja virrat pysynyt hyvin. Tarkkaillaan siis jos tilanne uusiutuu.
Lisähärpäkkeitä on kyllä asennettuna, mutta mittausten perusteella mikään ei pitäisi kuluttaa virtaa. Kaikki oli kytkettynä mukana kun kulutuksia mittarilla diagnosoin. Gipron vaihdenäyttö, dynojetin shifteri, oxfordin kahvat ja tompan navi (navin telakka oli kokonaan irti). Nyt on viikon verran pyörä taas seissyt ja virrat pysynyt hyvin. Tarkkaillaan siis jos tilanne uusiutuu.
Giprolle ilmotetaan 4mA standby kulutukseksi ja tuon pitäisi kyllä kunnossa oleva lipo kestää useamman viikon. Katsotaan nyt tosiaan vieläkö sama toistuu. Tänään tuli käytyä 150km lenkki taas eikä ollut lähdössä mitään ongelmia. Harvemminhan yli viikon seisotuksia näin kesällä edes tulee kun työmatkoja sen verran kuitenkin tulee pyörälläkin ajettua. Nyt loman aikana tuli vain pidempi seisotusputki.
Sitten on vielä semmoinen että ilmoitettu on ilmoitettu monesti todelinen on jotain muuta varsinkin jos kapistus on vialinen,
ajoitaisissa sähkövioissa on tutkiessakin semmoinen ikävä juttu että kaikki voi olla juuri mittaillu hetkellä ok,
ajoitaisissa sähkövioissa on tutkiessakin semmoinen ikävä juttu että kaikki voi olla juuri mittaillu hetkellä ok,
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Joo kyllä pelkästään Gipro tuntuu purkavan akkua selvästi jo parissa viikossa. Pääkatkaisin olisi varmasti hyvä ratkaisu. Ite olen varmistanut startit laittamalla pyörän ylläpitolataukseen pidemmän seisonnan aikana. Vedin akulta takaboksiin pikaliittimen, josta on nopea kytkeä laturiin.
Metallic Thunder Grey/ Candy Red -23
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
Itsellä kans Gipro oli syyllinen akun tyhjenemiseen aikoinaan. Ihmettelin pitkän aikaa, että mikä akkua purkaa. Laitoin uuden yasan akunkin, mutta sillä sama homma. Rupesin mittaan vuotovirtoja ja Gipron ku irrotti, niin kappas vaan. Otin pois käytöstä ja sen jälkeen ei mitään ongelmia.
CBR 900RR -94
CBR 954RR -02
1000 GSX-R -01
GSX1300R Hayabusa -06
287km/h Halli 2013
CBR 954RR -02
1000 GSX-R -01
GSX1300R Hayabusa -06
287km/h Halli 2013
Positiivinen ongelma sinäänsä jos näin paljon kokemuksia niin uskonhan minäkin että gipro sen varmaankin tyhjää. On minulla tuossa yksi relesysteemi jo tehty valmiiksi tourinkia ajatellen jossa osa lähdöistä releen takana ja osa saisi suoraan akulta virrat. En ole tuota vaan jaksanut missään vaiheessa viritellä kiinni. Ehkä pitää siis tuo ruuvailla kiinni niin saa kaikki lisähärpäkkeet releen kautta virrat. Takavaloltahan tuohon voi herätteen ryöstää.