Ylivuotinen k1 - Ikuisuusprojekti

Tänne projektikertomukset sekä topicit omaan pyörään tehdyistä muutoksista
SMR
Viestit: 533
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:09
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja SMR »

Katoin tuota Extreme-engines settiä, siinä sanotaan että Cometic kannen tiiviste ja käy joka busamalliin, paitti 20mm tapilla.
Eli se on millin offsetti, 89mm jaolla, kuva hämää, sylinterien väli on todella pieni, ja sitä kautta hieman riskaabeli pitkäaikaiseen käyttöön.
Suomen nopein Hayabusa tiimi
Speed Metal Racing

---415kmh---

kilvan ajoa jo vuodesta 2012

http://www.youtube.com/watch?v=apDqrdTIik4



"La Hayabusa è bella, quando vince"
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Jape79 kirjoitti:Meinasin jatkossa yhellä langalla mitata vaikka lapussa noin lukeekin Ohje

Yhellä langalla mitaten välykset oli 0.05mm luokkaa keltaisilla liuskoilla. Tilasin gen2 siniset liuskat kaikkiin kauloihin, noilla pitäs päästä lähemmäs standardi välystä (0.016-0.04). Tarkastin myös uudestaa kampuran suoruuden, tällä mittauksella heitti 0.015mm eli kuosissa pitäs olla.

Tänään kävin joutuessaan putsailemassa osat ja öljykanavat valmiiksi niin pääsee niputtamaan suoraan jahka osat saapuu. Tsiisus miten paljon öljynlauhuttimesta tuli mujua. Voi olla osa syy laakerien kiillottumiselle tuo öljyn mukana kiertänyt pinnote mikä sylintereistä on irronnu jos sitä on vaan suotimet läpi päässyt. Huomenna vois puukottaa suotimet auki ja kattoo mitä se on syöny.

Yllätävän vähällä/kuristunella öljyllä näytäisi kone tulevan toimeen kun öljyn kiertoa katseli
niin tullui ajettua yli 30tkm coolerin poistettuna, ilman mitään vaivoja lähdöt tulpattuna niin öljy näytää kiertävän vain sen putsarin alla olevan pikku reijän kautta mikä lie ohi virtaus reikä on, että vaikka cooleri olosi täynnä mujua öljy sillti kiertä kuitenkin,
mutta tosiaan jos putsarissa on puhtalla puolella(keskellä) möhnää on suodatus pettänyt,
ihmeen paljon kaikenlaista laiteltavaa yhdestä konesta löytyy
rootoria, nokka, sylinteri, laakeri vaivaa toivotavasti
nyt tuuri kääntyy




Edited By 1340R86 on 1586075872
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

SMR kirjoitti:Katoin tuota Extreme-engines settiä, siinä sanotaan että Cometic kannen tiiviste ja käy joka busamalliin, paitti 20mm tapilla.
Eli se on millin offsetti, 89mm jaolla, kuva hämää, sylinterien väli on todella pieni, ja sitä kautta hieman riskaabeli pitkäaikaiseen käyttöön.
Siis onko se tehty vakio ryhmän 85 poraamista vastavaalle kanaksella? eikä offset kammelle/männille sen kanssa tarvetta,
jos niin sitä myöden kannakesn pettämien siinäkin riskinä,
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
SMR
Viestit: 533
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:09
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja SMR »

Se on likimain samalla seinämävahvuudella ku 85 vakiojaolla.
Kuvassa viimeistelemätön ryhmä niin saattaa olla pienempi reikä.
Suomen nopein Hayabusa tiimi
Speed Metal Racing

---415kmh---

kilvan ajoa jo vuodesta 2012

http://www.youtube.com/watch?v=apDqrdTIik4



"La Hayabusa è bella, quando vince"
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

Tulipa sitten vielä eilen tilattua uudet männätkin, Wössnerit nuokin. Ei uskalla enää riskeerata mitään... Tiedä vaikka noissa männissä ois joku mittavirhe tms. kun ei oikein loogista selitystä tuolle renkaitten hirttämiselle keksi.
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

Noniin, homma eteni jo sen verran että männät tupsahti perille. Ihan siistin näkönen setti ja on vähän Wisecoa keposempi tuo mäntä. Silti ei vaan herkee ahistamasta. Venttiilin kolot on matalammat ja pienemmät(puristuskorkeus sama 25.1mm)... Tuosta syystä männän laen tilavuus on 1.4ml pienempi ja ruttu kiipeäisi tuolla jo 14.3 :wtf:
Uutta settiä pukkaa
Voi venttiilinkolo
Joo, on moneen kertaan tarkastettu että 8730d300-4 setti on 13.5 rutulla.

Kaiken helpoimmalla pääsis kun lisäis yhen 0.26mm alatiivisteen, sillä sitten taas paljealue kasvaisi abaut 1.1mm. Onkohan tuolla suurtakaan merkitystä? Vai pitäsköhän ottaa supra käteen ja kaivella noita venttiilin koloja avaremmaksi. Nokkia ajottaessa pitää ainakin tsekata ptv tarkkaan ettei naksi kiinni. Perskeles että kun ois nyt herenny jo ahistamasta :comp
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Kylläpä yksi laitte voi tökkiä mutta sehän on se vanha totus että jos pielen voi mennä niin menee ja toinen on se virteytyissä että jotain yksitäistä jos muttuu niin kaikki uusiksi sovinnolla useimiten tulee halvemaksi

tiedä sitten miten herkäksi tekee
mutta yli 1mm rako on yleensä
nakutus riskiä lisännyt,

sen verran on tuo kyllä vastustanut että nyt kannattaa mittailla soivitta kaikki ajankanssa huolella ja senkin jälkeen vielä varmistaa, ettei ainakaan mistään selaisesta johdu että jotain jäisi huomaamatta, minkäs moinen uusi ryhmä oli onko mitään eroa vakio ryhmään?

Näyttä
melko nopeasti tavara näyttä liikkuvan onneksi,
tilasipa mitä kautta vaan,
omia mäntiä mitkä samoihin aikoihin tilasin suoraan rapakon takaa oli rahtifirma koittanut tomittaa ke ip mutta ei ketään koton niin nyt aamusta olivat ovella




Edited By 1340R86 on 1587107853
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

Joo, nyt pitää moneen kertaan mittailla ja tarkastaa kasatessa. Enää ei perse kestä neljättä kertaa mottia avata. Jos kilauttaisi kaverille jolla muistaakseni löytyy jyrsimet ja pelit ja rensselit. Nakertaa nyt sitten venttiilinjokoihin lisää tilavuutta ja syvyyttä niin saa paljealueen pidettyä alle millissä eikä tarvii nokkien ajoituksissa sitten tinkiä ptv välyksen takia.

Ryhmä ja laakerit on vielä matkalla, kaiken jären mukaan pitäs tulla ens viikon alusta...
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
SMR
Viestit: 533
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:09
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja SMR »

No voi kyrsä,
olis pitänyt muistaa varottaa että nykyään on muodissa matalat venttiilikolot, en yhtään käsitä mistä syystä,
Wössnerit ja Cp harrastaa tuota.
Heittämällä pystyy aina puoli milliä syventää, mikä auttaa jo pienessä hädässä. Jos haluat enemmän niin mitoitus kannattaa kattella tarkkaan, nää ei oo mitään ladan mäntiä.

Sama tulee tietty sillä alatiivisteellä, tai kahdella, mutta moottorin käytös kyllä huononee.
Suomen nopein Hayabusa tiimi
Speed Metal Racing

---415kmh---

kilvan ajoa jo vuodesta 2012

http://www.youtube.com/watch?v=apDqrdTIik4



"La Hayabusa è bella, quando vince"
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Mikähän tuossakin on ideana? onkohan ne keksineet jonkun idean että tehoja tulle vaikka ventiili ei mahdu aukeamaan,

jos taskuja syventää niin tosiaan tarkkanja mittaille tutkii koko konestavan alueen, kuten SMR jo varoiteli niin hirmu paksuja eivät ole

Je männät näytti onneksi samalta kuin ennekin
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

Joo, eivät ole näköjään ladan mäntiä. Kolon pohjalta olin mittailevani olevan n.3,5mm tavaraa. Ehkä tuosta uskaltas just sen 0,5mm ottaa mutta ei enempää. Taidan koneistuttaa männän lakeen pienen maljan ihan niinkuin 85 männissäkin oli. Tuolla saa tilavuutta ainakin lisää eikä paljealueeseen tarvitse koskea. Mittailtavaksi jää sitten vielä tuo ptv välys. Luulis tuon nyt kuitenkin riittävän kun ei nuo nyt niin räyhäkät nokat ole. Ei kai noita mäntiä kukaan käyttäisi jos kolot ois niin matalat ettei virinokkia saa ajotettua??
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
SMR
Viestit: 533
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:09
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja SMR »

Lähin paikka taitais olla venttiilikolon kulmasta ylimmän männänrenkaan uran pohjaan, mutta se on ihan nurkka mikä sinne lähelle menee ja kestää aika hyvin pienellä materiaalivahvuudella.
Jos teetät maljan lakeen niin ihan matala vaan, ettei sitten työpaine romahda. Sen saa pelittään korkeella 13 rutulla ihan jees.
Suomen nopein Hayabusa tiimi
Speed Metal Racing

---415kmh---

kilvan ajoa jo vuodesta 2012

http://www.youtube.com/watch?v=apDqrdTIik4



"La Hayabusa è bella, quando vince"
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

Meininki oli tähdätä abaut 13.5 tai samaan puristussuhteeseen mitä oli 85mm männillä.
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

Noniin, puristussuhde jäi nyt samaan kun wisecoilla(13,6). Männän lakeen piti tehdä pieni malja, ilman ruttu ois jäänyt 14 pintaan.

Modia pukkaa

Posti kiikutti kans ryhmän ja laakerit perille. Sinisillä liuskoilla välykset nyt 4 kaulassa 0.038mm ja yhessä 0.025mm. Alakerran sain tänään kasaan, männänrenkaan katkokset kohalleen ja männät kankiin kiinni. Huomenna jos saisi koneen muuten nippuun. Luulisi aika kivuttomasti menevän renkaiden sylinteriin, sen verran hyvä kartio on tuossa alareunassa.

Wösneri

Helmat

Runkoon nosto meneekin sitten maanantaille, jos ei mitään hasardia satu, viikonloppu menee lasten kanssa laatuaikaa viettäessä.
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

Eilen tuli vietettyä pajalla pitkä ilta ja aamullakin heräsi hyvissä ajoin ennen kellon soittoa. Tuosta syystä kävikin niin hassusti että sauhut pärähti koneesta aamulla 07 pintaan :shocked: Tuosta sitten suihkun kautta hyvillä mielin toimistolle ajatuksella että testit sitten sunnuntaina.

Noh, iltapäivällä peruuntu yks meno niin karkasinkin sitten aikasemmin viikonlopun viettoon ja tyypeille. Kerkesin heittämään välillä aika rankassakin räntäsateessa abaut 50 km lenkin ja nyt se perskeles ei nakuta :pomppu: :tapu:

Väkisinkin jo alkaa tuntua että nyt se sitten pelittää mutta samahan se oli viimeksikin, eka lenkki ok ja toisella nakutti. Toivottavasti nyt kolmas kerta toden sanoo ja vehkeet jää rokkaamaan :bowdown:

Noita ptv välyksiä jäin vielä puntaroimaan kun Wössnerissä on matalammat venttiilin kolot kun Wisecoissa.

Pitkällisen mittailun ja hierominen tuloksena ajotin nokat ohjearvoihinsa kun näytti että useammankaan asteen muutos ei muuttanut välystä kovinkaan paljoa. Alkaa olla vissiin aika rajalla noitten välysten suhteen... Imu jäi 0.85mm ja pakonen 1.5mm välykselle. Ehkäpä nuo riittää kun ei hakkuuta rajotinta vasten???

Anyway, nyt vaan sisäänajoa ja jossakin välissä Samille säätöihin :mopo:
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Vastaa Viestiin