Ylivuotinen k1 - Ikuisuusprojekti

Tänne projektikertomukset sekä topicit omaan pyörään tehdyistä muutoksista
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

Joo ei auttanu, joku siellä metelöi eikä tuo selvis kun avaamalla konetta niin pitkälle ennen kun syy löytyy...

Onneks on sen verran tuoreessa muistissa ettei kauaa nokka tuhissut konetta irrottaessa. Huomenna sitten tutkimaan mitä löytyy.

Dejavu

Ihan sillä jos tarvii niin pitkälle mennä, saako kiertokankia irti öljypohjan kautta ettei tarviis lohkoja avata?

Edit: lohkot näköjään avattava...




Edited By Jape79 on 1582140547
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Jape79 kirjoitti:Joo ei auttanu, joku siellä metelöi eikä tuo selvis kun avaamalla konetta niin pitkälle ennen kun syy löytyy...

Onneks on sen verran tuoreessa muistissa ettei kauaa nokka tuhissut konetta irrottaessa. Huomenna sitten tutkimaan mitä löytyy.

Dejavu

Ihan sillä jos tarvii niin pitkälle mennä, saako kiertokankia irti öljypohjan kautta ettei tarviis lohkoja avata?

Edit: lohkot näköjään avattava...
Harmi juttu että heti availtava uudelleen.
toivotavasti se ei ole mitään niistä mitä tulla aiemin
oli juttua eikä se pieni puristuksen nousu,

joskus naksutelu raja on tarkalla seoksista, sytkästä ym kokonaisuudesta kun lopulta riippuu,
semostakin nähty "sopiva" ajoitus nostaa sitä mikälie dynamista puristusta rapina rajan yli jollain kierros aluella kun sytkä/seos osuu vielä sopivasti sitä edistävästi

minkäs moista käppyrää se antoi ulos säädössä,
että osuuko tuo rapina alue miten väänätykseen

toivotavasti ei mitään hajonnut
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

Voi hevon vitun vitun vitun vittu!!!! Ei löytyny vielä varsinaista nakutuksen syytä mutta taitaa mennä sylinteri uusiiin....

Urat
Röpöset

Joka helvetin pytyssä on urat näkyvillä ja pahimmat tuntuu vähän sormeenkin. Huomasin nuo putken alareunassa olevat röpöset jo ennen kasausta mutta ajattelin ettei ne haittaa kun kolautan männät yläkautta sylinteriin ja taistelen tapin ja sokan sitten paikalleen.

Niinhän siinä kävi että alimmat renkaat kävi pihalla ja nuo joutu taistelemaan takasin sisään ja ottivat siinä sitten vissiin kipeetä röpösten kohalta...

En usko että ääni on aikaisesta syttymisestä johtuvaa nakutusta. Tuo yleensä enemmän rilinää, nyt semmosta harvakseltaan kuuluvaa nakutusta, vähän niin kuin ois yhessä venttiilissä helvetisti välystä. Ainoo että ääni tulee ainoastaan kuorma päällä. Taidan pasahtaa juomaan ja jatkaa purkamista huomenna, lohkot levälleen ja silleen, jos ei oo hirvee kanuuna :angry:




Edited By Jape79 on 1582309240
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Jape79 kirjoitti:Voi hevon vitun vitun vitun vittu!!!! Ei löytyny vielä varsinaista nakutuksen syytä mutta taitaa mennä sylinteri uusiiin....

Urat
Röpöset

Joka helvetin pytyssä on urat näkyvillä ja pahimmat tuntuu vähän sormeenkin. Huomasin nuo putken alareunassa olevat röpöset jo ennen kasausta mutta ajattelin ettei ne haittaa kun kolautan männät yläkautta sylinteriin ja taistelen tapin ja sokan sitten paikalleen.

Niinhän siinä kävi että alimmat renkaat kävi pihalla ja nuo joutu taistelemaan takasin sisään ja ottivat siinä sitten vissiin kipeetä röpösten kohalta...

En usko että ääni on aikaisesta syttymisestä johtuvaa nakutusta. Tuo yleensä enemmän rilinää, nyt semmosta harvakseltaan kuuluvaa nakutusta, vähän niin kuin ois yhessä venttiilissä helvetisti välystä. Ainoo että ääni tulee ainoastaan kuorma päällä. Taidan pasahtaa juomaan ja jatkaa purkamista huomenna, lohkot levälleen ja silleen, jos ei oo hirvee kanuuna :angry:
Siis mitä ihmettä oliko nuo sylinterin alapäät tuon näköiset(eli ryhmä pilatut poratessa/hoonatessa) jo asentaessa,
mitenkäs männät jäikö ehjäksi?

siritävä ääni voisi tulla myös renkaista
(oletusella että ovat nyt rikki)
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

Onneks oli työviikosta sen verran väsynyt että muutaman öölin jälkeen olikin jo valmis untenmaille :p

Joo, sylinterin alapäät oli jo tuon näköiset asennettaessa, vissiin hoonatessa tullut purseet :wtf: Oishan nuo pitäny tajuta siistiä ennen asennusta mutta kun...

Männät jäi sentään ehyeksi, alimmissa puristusrenkaissa näkyy jälkiä noista. Voisko tuo ääni nyt sitten johtua noista? Alakerta ollut edellisen kerran auki vasta 24tk sitten. En tiedä pitäskö kuitenkin vilkasta vielä laakerit kun kerran kone on pöydällä. Saisi sitten ainakin mielenrauhan eikä tarviis taas kohta sen takia pudottaa konetta pois.
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
SMR
Viestit: 533
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:09
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja SMR »

Uratko on nyt tullut pyttyihin koeajossa ?

Tuommosia röpöjä ei sais olla, en oo nähny ennen moisia.

Pääsetkö mittaamaan pytyt eri korkeuksilta, onko oikee halkaisija ?
Suomen nopein Hayabusa tiimi
Speed Metal Racing

---415kmh---

kilvan ajoa jo vuodesta 2012

http://www.youtube.com/watch?v=apDqrdTIik4



"La Hayabusa è bella, quando vince"
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

SMR kirjoitti:Uratko on nyt tullut pyttyihin koeajossa ?

Tuommosia röpöjä ei sais olla, en oo nähny ennen moisia.

Pääsetkö mittaamaan pytyt eri korkeuksilta, onko oikee halkaisija ?
Joo, urat tuli koeajon aikana. Ei oo työkaluja mitata halkaisioita, renkaiden päittäisvälyksiä mitatessa ainakin kaikki sylinterit oli samalla halkasijalla. Alempiin puristusrenkaisiin tuli jäljet noista röpösistä ja ne vissiin hankas jäljet sylintereihin. En tiiä Oisko nakutus voinut kohtua tuosta?
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
SMR
Viestit: 533
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:09
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja SMR »

Mittauttaisin kyllä pytyt, halkaisijat, soikeudet ja tynnyrit.

Näyttäis että ylimmät renkaat leikannu kiinni, eli vois olla pytyt alamitassa jos ei mitään ylikuumenemista ym ollu.
Ja sitten kun aletaan epäileen pyttyjä niin alareunat vois olla väljät, mistä nakutus vedätyksessä, ja nehän näyttääkin aika oudolta.
Suomen nopein Hayabusa tiimi
Speed Metal Racing

---415kmh---

kilvan ajoa jo vuodesta 2012

http://www.youtube.com/watch?v=apDqrdTIik4



"La Hayabusa è bella, quando vince"
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Jape79 kirjoitti:Onneks oli työviikosta sen verran väsynyt että muutaman öölin jälkeen olikin jo valmis untenmaille :p

Joo, sylinterin alapäät oli jo tuon näköiset asennettaessa, vissiin hoonatessa tullut purseet :wtf: Oishan nuo pitäny tajuta siistiä ennen asennusta mutta kun...

Männät jäi sentään ehyeksi, alimmissa puristusrenkaissa näkyy jälkiä noista. Voisko tuo ääni nyt sitten johtua noista? Alakerta ollut edellisen kerran auki vasta 24tk sitten. En tiedä pitäskö kuitenkin vilkasta vielä laakerit kun kerran kone on pöydällä. Saisi sitten ainakin mielenrauhan eikä tarviis taas kohta sen takia pudottaa konetta pois.
Eli ryhmä oli jossain pilattu, rekalmia sinee mistä sitten tulikaan
tai työ teettety
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

Piti käydä työkaluksupoilla. Sylinterimitta.

Tarkkaa mittaa sylinterin halkasijasta en saanut kun ei ollut mikrometriä käytettävissä. Tönäristä siirretyn mitan perusteella sylinteri on 8 satkun välyksellä mäntään verraten. Pitää vielä tarkastaa kunhan saa jostakin käypäsen mikrometrin käsiinsä. Sylinterien halkaisijat ja suoruus (tynnyrimäisyys) on 1 satkun sisällä, mistä hyvänsä sitten mittasikaan. Ei pitäs sylinterin mitoissa olla vika?

Minkäs laista päittäisvälystä ootte renkaissa käyttänee? Laitoin Wisecon ohjeen mukaan ylemmän 0.38mm ja alemman 0.45mm välyksellä. Voisiko tuo olla liian nafti välys ja leiponut siksi kiinni?

Tekeeköhän tolla sylinterillä enää mitään jos jollain sipistäs noita uria vai joutaako verkonpainoksi? Uudet renkaat ja kannentiiviste on jo tulossa...

Reklamaatioita taitaa olla turha tehä, oli yksityinen henkilö ebayn kautta keneltä tilasin...
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Jape79 kirjoitti:Piti käydä työkaluksupoilla. Sylinterimitta.

Tarkkaa mittaa sylinterin halkasijasta en saanut kun ei ollut mikrometriä käytettävissä. Tönäristä siirretyn mitan perusteella sylinteri on 8 satkun välyksellä mäntään verraten. Pitää vielä tarkastaa kunhan saa jostakin käypäsen mikrometrin käsiinsä. Sylinterien halkaisijat ja suoruus (tynnyrimäisyys) on 1 satkun sisällä, mistä hyvänsä sitten mittasikaan. Ei pitäs sylinterin mitoissa olla vika?

Minkäs laista päittäisvälystä ootte renkaissa käyttänee? Laitoin Wisecon ohjeen mukaan ylemmän 0.38mm ja alemman 0.45mm välyksellä. Voisiko tuo olla liian nafti välys ja leiponut siksi kiinni?

Tekeeköhän tolla sylinterillä enää mitään jos jollain sipistäs noita uria vai joutaako verkonpainoksi? Uudet renkaat ja kannentiiviste on jo tulossa...

Reklamaatioita taitaa olla turha tehä, oli yksityinen henkilö ebayn kautta keneltä tilasin...
Kuinka syvät urat ja onkos siinä pinnoitetta kuinka paksulti,
jos urat on vain pinnoitessa niin timantii hoonilla
urat pois sen jälkeen jos ei mitään ihan mahdotima välyksiä tule sitten sovitelle uudet renkaat niihin sopiviksi,
jonkun moista kolinaa voi sen jälkeen kuulua kylmän

jos taas urat on läpi pinnoteen niin porautus siis jos vielä on jotain poratavaa ja uusi pinnoittus

oliko renkaissa pysty viivoja joka puolella jos oli niin sitten voisi olla katko liian tiukka tosin niitä kyllä tulee muutenkin leikateesaa mutta usein silloin näkyy männisäkin

ebay niin aina voi antaa negativista palutetta vaikka olisi yksityinen kauppiasa eihän siinä ehkäpä mutta hyödy kuin että muut tietää olla tarkempana
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

Kun en tiedä kuinka paksu pinnoite on enkä osaa sanoa onko urat siitä läpi vai ei... Suomessa kukaan ei taida tehdä pinnoituksia, eikä kovin monessa paikkaa ilmeisesti ole myöskään timanttihoonaus mahdollisuutta. Ei taida auttaa muu kun soitella koneistamoja läpi ja kysellä jos jossain sais hoonilla pyyhkästyä sylkyt läpi ja kattos sitten tekeekö tuolla mitään.

Yks työkalu mikä pitäs hommata ois tolkun männärengasviila, siis sellanen pyöritettävä vehe millä sais nuo katkovälit kunnolla kohalleen. Jos ei sitten ois jollakin lainata, niin ei tarviis ostaa omaa :bowdown:

Edelleenkin pyörittelen mielessä oisko kolkatus voinut kuulua noista renkaista/männistä/sylintereistä. Vai pitäskö suosiolla tempasta lohkot levälleen ja vilkasta ainakin kk laakerit.
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Jape79 kirjoitti:Kun en tiedä kuinka paksu pinnoite on enkä osaa sanoa onko urat siitä läpi vai ei... Suomessa kukaan ei taida tehdä pinnoituksia, eikä kovin monessa paikkaa ilmeisesti ole myöskään timanttihoonaus mahdollisuutta. Ei taida auttaa muu kun soitella koneistamoja läpi ja kysellä jos jossain sais hoonilla pyyhkästyä sylkyt läpi ja kattos sitten tekeekö tuolla mitään.

Yks työkalu mikä pitäs hommata ois tolkun männärengasviila, siis sellanen pyöritettävä vehe millä sais nuo katkovälit kunnolla kohalleen. Jos ei sitten ois jollakin lainata, niin ei tarviis ostaa omaa :bowdown:

Edelleenkin pyörittelen mielessä oisko kolkatus voinut kuulua noista renkaista/männistä/sylintereistä. Vai pitäskö suosiolla tempasta lohkot levälleen ja vilkasta ainakin kk laakerit.
Juu taisi tosiaan yhä valitettavasti olla niin että lähin paikka mistä oikeesti kunnon pinnotteen kerralla saa on englanissa,

timantti hooneja pitäisi kyllä sentään löytyö ihan suomestakin
ja millään muulla sitä ei sitten kannatakaan lähteä yritämään
siis jos on tarkoitus saada hyvä
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

Löytyhän se nakuttaja kun riittävän pitkälle purki. Oisin voinut lyödä vetoa että ensin menee kk laakeri ja sitten vasta runkolaakeri. Toisin kuitenkin kävi, keskimmäinen runkolaakeri oli antautunut. Tai no, kk:t näkee huomenna kun irrottaa ne kampiakselista, kaulat on kuitenkin kiillotettava. Onneks ei päässyt liuskat vielä pyörähtämään ja lohko näyttää vielä ehyelle :bowdown:

Liuskat
Kaula

Sylinteristä saattaa saada vielä kalun hoonaamalla, olin ainakin mittaavani että noitten urien kohalle on ennemmin tarttunu tavaraa kun ois oikee ura. Tarvii vaan löytää koneistamo jossa saavat timatilla hoonattua.

Mites nuo arp:n kk pultit, onko kertakäyttökamaa vai kannaatkohan edes miettiä ja heittää uutta kehiin?

Edit:

taitaa olla tuo kk pultin pää jokin 3/8 tuumanen 12 kantanen?

Mikähän tuo laakeri on väriltään kun minusta ei oo oikein mikään dragracen vaihtoehdoista?

vihreä, musta, ruskea tai keltainen




Edited By Jape79 on 1582657967
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
SMR
Viestit: 533
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:09
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja SMR »

Ompas nyt harmia kerrakseen.
Kampiakselin suoruus kannattaa myös tarkistaa kun keskimmäinen laakeri kuluu, saa olla pari-kolme satkua heitollaan.
Laakerin väri pitäis olla liuskan reunapinnassa , toisella puolella. Jos ei löydy niin koitan kattoa jos olis muistiinpanoissa.

Ruotsissa on pinnoitusfirma, hintaeroista en nyt osaa sanoa.

Pultin kantaan sopii joko 10, 11 tai 12mm 12-kulmainen hylsy. Oikeesti se on varmaan joku tuumainen.
En uskalla edes sanoa että pultin voi käyttää uuestaan, kumminkin katkee seuraavaksi. Oon mitannu pulttien venymää, saa venyä 12-16 satkua momenttiin kiristäessä.
Suomen nopein Hayabusa tiimi
Speed Metal Racing

---415kmh---

kilvan ajoa jo vuodesta 2012

http://www.youtube.com/watch?v=apDqrdTIik4



"La Hayabusa è bella, quando vince"
Vastaa Viestiin