Pro-oiler

Airbox, pair, TRE, sekä muita omia virityksiä
rex

Viesti Kirjoittaja rex »

Monellako bussilaisella on pyörässään ketjurasvari? Mua rupes harmittaan toi ketjujen rasvaus, kun en tota keskiseisonta tukeakaan halunnut asentaa.
Niitähän on aika montaa mallia olemasssa , mutta mä olen ajellu nyt melkeen 1tkm Pro-oilerin kanssa ja en voi kun kehua ja olla tyytyväinen. Helppo asentaa ja on magneetttipumppuineen aika vakuuttavan oloinen. Peli rasvailee ketjut itekseen. Ei tarvitse kuin kattoa, että purnukassa on öljyä... suosittelen!

tosta osoite: http://www.pro-oiler.com/
75-1147578449

Viesti Kirjoittaja 75-1147578449 »

Tein itse automaatti rasvarin. Helppoa kuin heinänteko.

Etsin 12VDC magneettiventtiilin ja sovittelin sen LT volkkarin jarrunestesäiliöön. Sieltä lähtee kyllä 2 ulostuloa mutta tulppasin toisen. Sitten vain magneettiventtiililtä letku kohti rattaita. Venttiilille sähköt kun valot on päällä Eli tinasin takavalolle piuhan kiinni. Homma toimii kuin "rasvattu".

Öljyletkun päähän jonkinlainen ohuempi putki (otin crc pullosta) jota litistämällä saa säädettyä sen miten nopeasti öljyä tippuu...

Hintaa koko jutulle tuli 0€. Osan pengoin appiukon romuvarastosta :laugh:
Quadron

Viesti Kirjoittaja Quadron »

Täällä tuli pyörän mukana scottoileri.

Näppärästi piilotettuna takapenkin alle takaseinään, ei vie paljon tilaa, eikä tarvitse paljon säädellä kun on saanut kohdalleen. Tämmöiselle laiskalle ja huonomuistiselle ehdoton värkki.

Aavistuksen sotkee takapäätä, mutta kun öljy on ohuempaa niin paljon helpommin lähtee pesussa pois kuin perinteiset vahat.

Nyt kun tuota on hetken aikaa katellut niin ei voi kuin kehua helppoutta. :thumbup:
Jassu
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jassu »

Mulla tallissa Loobman, mutta kiinni en ole sitä vielä saanut. Säiliön kätevä sijoitus ontuu...
< Jassu @ Moottoripyora.Org >
Sepe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepe »

Kaizu kirjoitti:Tein itse automaatti rasvarin. Helppoa kuin heinänteko.

Etsin 12VDC magneettiventtiilin ja sovittelin sen LT volkkarin jarrunestesäiliöön. Sieltä lähtee kyllä 2 ulostuloa mutta tulppasin toisen. Sitten vain magneettiventtiililtä letku kohti rattaita. Venttiilille sähköt kun valot on päällä Eli tinasin takavalolle piuhan kiinni. Homma toimii kuin "rasvattu".

Öljyletkun päähän jonkinlainen ohuempi putki (otin crc pullosta) jota litistämällä saa säädettyä sen miten nopeasti öljyä tippuu...

Hintaa koko jutulle tuli 0€. Osan pengoin appiukon romuvarastosta :laugh:

Pengo vähän lisää jos vaikka löytyis vielä neulaventtiili. :D
Nim. samat systeemit.

edit: ainiin nyt alkuperäisillä ketjuilla takana 49tKm. :baaa:

Edited By Sepe on 1153126730
Jaakko

Viesti Kirjoittaja Jaakko »

pieni hinnan ero

loobman: 16.99£ = 28 e
pro-oiler: 205.00 e

(edit: ei ymmärrä tämä foorumi euron merkkiä)

Edited By Jaakko on 1153132652
jeejee 1/4 alle kympin
RHead
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RHead »

Pro-oileri löytyy enkä oo kertaakaan katunu sen ostamista.
Kaikenkarvainen sekatyöläinen..
rex

Viesti Kirjoittaja rex »

Rhead> millasilla öljyillä rasvailet? Mä pistin 5W50 synteettistä. Litkuahan se on, muttei se pahasti sotke. Ajattelin kokeilla paksumpaa öljyä suoraa W30 tai vastaavaa. Taulukko 9 muistaakseni.
99-1121876605

Viesti Kirjoittaja 99-1121876605 »

Hawke oiler paikallaan,eikä tarvi kontata.
Timppa
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timppa »

rex kirjoitti:Rhead> millasilla öljyillä rasvailet? Mä pistin 5W50 synteettistä. Litkuahan se on, muttei se pahasti sotke. Ajattelin kokeilla paksumpaa öljyä suoraa W30 tai vastaavaa. Taulukko 9 muistaakseni.
Johonkin noista rasvareistahan on ihan valmistajan suositus moottorisahan ei_bio teräketjuöljy...
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'>"I Reject Your Reality & Substitute My Own"</span>, Adam Savage
Sepe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepe »

Timppa kirjoitti:
rex kirjoitti:Rhead> millasilla öljyillä rasvailet? Mä pistin 5W50 synteettistä. Litkuahan se on, muttei se pahasti sotke. Ajattelin kokeilla paksumpaa öljyä suoraa W30 tai vastaavaa. Taulukko 9 muistaakseni.

Johonkin noista rasvareistahan on ihan valmistajan suositus moottorisahan ei_bio teräketjuöljy...
Vaihteistoöljyllä on menty tähän asti. Halpaa eikä liian löysää.
75-1147578449

Viesti Kirjoittaja 75-1147578449 »

Vaihteisto öljyllä minäkin.....

Kannattaa muuten katsella paineilmalle sopivia venttiileitä. Niitä aika paljon esim. hiekkapuhallus jutuissa ilma puolella.

Käyttö tuossa on sellainen että on ihan sama mihin tarkoitukseen venttiili on tarkoitettu....

Edited By Kaizu on 1153288169
kajbusa

Viesti Kirjoittaja kajbusa »

sähkötoiminen paineilmaventtiili ja sen päässä säädettävä vastaventtiili on mullakin työnalla....
Ladan kytkinnestesäiliö on hyvä öljysäiliöksi... yks lähtö pohjassa, eikä ole turhan suuri....
Hayabusa 1300R TURBO -05

+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
Jassu
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jassu »

Saas nähdä saisko ton Loobmanin ens talvena kiinni - viime talvena jäi laittamatta :D

Jos jollain on kokemusta loobmanin asennuksesta busaan, niin sijoitteluvinkkejä otetaan mielellään vastaan.
< Jassu @ Moottoripyora.Org >
jummijammi

Viesti Kirjoittaja jummijammi »

Jassu kirjoitti:Saas nähdä saisko ton Loobmanin ens talvena kiinni - viime talvena jäi laittamatta :D

Jos jollain on kokemusta loobmanin asennuksesta busaan, niin sijoitteluvinkkejä otetaan mielellään vastaan.
Mullakin ois talven rojektina loobmanin laitto, paikka täälläkin vielä hakusessa.. ???
181,25 MPH KLUPI Himanka :D............... 10,1/222
Vastaa Viestiin