Pro-oiler
Monellako bussilaisella on pyörässään ketjurasvari? Mua rupes harmittaan toi ketjujen rasvaus, kun en tota keskiseisonta tukeakaan halunnut asentaa.
Niitähän on aika montaa mallia olemasssa , mutta mä olen ajellu nyt melkeen 1tkm Pro-oilerin kanssa ja en voi kun kehua ja olla tyytyväinen. Helppo asentaa ja on magneetttipumppuineen aika vakuuttavan oloinen. Peli rasvailee ketjut itekseen. Ei tarvitse kuin kattoa, että purnukassa on öljyä... suosittelen!
tosta osoite: http://www.pro-oiler.com/
Niitähän on aika montaa mallia olemasssa , mutta mä olen ajellu nyt melkeen 1tkm Pro-oilerin kanssa ja en voi kun kehua ja olla tyytyväinen. Helppo asentaa ja on magneetttipumppuineen aika vakuuttavan oloinen. Peli rasvailee ketjut itekseen. Ei tarvitse kuin kattoa, että purnukassa on öljyä... suosittelen!
tosta osoite: http://www.pro-oiler.com/
Tein itse automaatti rasvarin. Helppoa kuin heinänteko.
Etsin 12VDC magneettiventtiilin ja sovittelin sen LT volkkarin jarrunestesäiliöön. Sieltä lähtee kyllä 2 ulostuloa mutta tulppasin toisen. Sitten vain magneettiventtiililtä letku kohti rattaita. Venttiilille sähköt kun valot on päällä Eli tinasin takavalolle piuhan kiinni. Homma toimii kuin "rasvattu".
Öljyletkun päähän jonkinlainen ohuempi putki (otin crc pullosta) jota litistämällä saa säädettyä sen miten nopeasti öljyä tippuu...
Hintaa koko jutulle tuli 0. Osan pengoin appiukon romuvarastosta :laugh:
Etsin 12VDC magneettiventtiilin ja sovittelin sen LT volkkarin jarrunestesäiliöön. Sieltä lähtee kyllä 2 ulostuloa mutta tulppasin toisen. Sitten vain magneettiventtiililtä letku kohti rattaita. Venttiilille sähköt kun valot on päällä Eli tinasin takavalolle piuhan kiinni. Homma toimii kuin "rasvattu".
Öljyletkun päähän jonkinlainen ohuempi putki (otin crc pullosta) jota litistämällä saa säädettyä sen miten nopeasti öljyä tippuu...
Hintaa koko jutulle tuli 0. Osan pengoin appiukon romuvarastosta :laugh:
Täällä tuli pyörän mukana scottoileri.
Näppärästi piilotettuna takapenkin alle takaseinään, ei vie paljon tilaa, eikä tarvitse paljon säädellä kun on saanut kohdalleen. Tämmöiselle laiskalle ja huonomuistiselle ehdoton värkki.
Aavistuksen sotkee takapäätä, mutta kun öljy on ohuempaa niin paljon helpommin lähtee pesussa pois kuin perinteiset vahat.
Nyt kun tuota on hetken aikaa katellut niin ei voi kuin kehua helppoutta.
Näppärästi piilotettuna takapenkin alle takaseinään, ei vie paljon tilaa, eikä tarvitse paljon säädellä kun on saanut kohdalleen. Tämmöiselle laiskalle ja huonomuistiselle ehdoton värkki.
Aavistuksen sotkee takapäätä, mutta kun öljy on ohuempaa niin paljon helpommin lähtee pesussa pois kuin perinteiset vahat.
Nyt kun tuota on hetken aikaa katellut niin ei voi kuin kehua helppoutta.
Mulla tallissa Loobman, mutta kiinni en ole sitä vielä saanut. Säiliön kätevä sijoitus ontuu...
< Jassu @ Moottoripyora.Org >
Kaizu kirjoitti:Tein itse automaatti rasvarin. Helppoa kuin heinänteko.
Etsin 12VDC magneettiventtiilin ja sovittelin sen LT volkkarin jarrunestesäiliöön. Sieltä lähtee kyllä 2 ulostuloa mutta tulppasin toisen. Sitten vain magneettiventtiililtä letku kohti rattaita. Venttiilille sähköt kun valot on päällä Eli tinasin takavalolle piuhan kiinni. Homma toimii kuin "rasvattu".
Öljyletkun päähän jonkinlainen ohuempi putki (otin crc pullosta) jota litistämällä saa säädettyä sen miten nopeasti öljyä tippuu...
Hintaa koko jutulle tuli 0. Osan pengoin appiukon romuvarastosta :laugh:
Pengo vähän lisää jos vaikka löytyis vielä neulaventtiili.
Nim. samat systeemit.
edit: ainiin nyt alkuperäisillä ketjuilla takana 49tKm.
Edited By Sepe on 1153126730
Sepe
*G450X*
*Suzuki GSX-R 1000 K8*
http://www.masuracingteam.com/
http://masuracingteam.kuvat.fi/kuvat/
*G450X*
*Suzuki GSX-R 1000 K8*
http://www.masuracingteam.com/
http://masuracingteam.kuvat.fi/kuvat/
Johonkin noista rasvareistahan on ihan valmistajan suositus moottorisahan ei_bio teräketjuöljy...rex kirjoitti:Rhead> millasilla öljyillä rasvailet? Mä pistin 5W50 synteettistä. Litkuahan se on, muttei se pahasti sotke. Ajattelin kokeilla paksumpaa öljyä suoraa W30 tai vastaavaa. Taulukko 9 muistaakseni.
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'>"I Reject Your Reality & Substitute My Own"</span>, Adam Savage
Vaihteistoöljyllä on menty tähän asti. Halpaa eikä liian löysää.Timppa kirjoitti:rex kirjoitti:Rhead> millasilla öljyillä rasvailet? Mä pistin 5W50 synteettistä. Litkuahan se on, muttei se pahasti sotke. Ajattelin kokeilla paksumpaa öljyä suoraa W30 tai vastaavaa. Taulukko 9 muistaakseni.
Johonkin noista rasvareistahan on ihan valmistajan suositus moottorisahan ei_bio teräketjuöljy...
Sepe
*G450X*
*Suzuki GSX-R 1000 K8*
http://www.masuracingteam.com/
http://masuracingteam.kuvat.fi/kuvat/
*G450X*
*Suzuki GSX-R 1000 K8*
http://www.masuracingteam.com/
http://masuracingteam.kuvat.fi/kuvat/
Saas nähdä saisko ton Loobmanin ens talvena kiinni - viime talvena jäi laittamatta
Jos jollain on kokemusta loobmanin asennuksesta busaan, niin sijoitteluvinkkejä otetaan mielellään vastaan.
Jos jollain on kokemusta loobmanin asennuksesta busaan, niin sijoitteluvinkkejä otetaan mielellään vastaan.
< Jassu @ Moottoripyora.Org >
- jummijammi
- Viestit: 300
- Liittynyt: 26 Maalis 2005, 23:27
- Paikkakunta: pohojammaa
Mullakin ois talven rojektina loobmanin laitto, paikka täälläkin vielä hakusessa.. ???Jassu kirjoitti:Saas nähdä saisko ton Loobmanin ens talvena kiinni - viime talvena jäi laittamatta
Jos jollain on kokemusta loobmanin asennuksesta busaan, niin sijoitteluvinkkejä otetaan mielellään vastaan.
181,25 MPH KLUPI Himanka ............... 10,1/222