jarim kirjoitti:Venttiilivarren kumit menee muuten näppärästi paikoilleen kun laittaa kumin olikohan 10mm hylsyn sisään ja hylsyyn pieni jatkovarsi. Hollille ohjurin päähän ja pieni napautus jatkovarren päähän niin menee paikoilleen. Pieni tippa öljyä toki auttaa asiaa.
Tänään tulikin Dragracen paketti perille, enää puuttuisi männät niin ois kaikki tarvittavat osat kasassa.
Varren kumit naputtelin jo tänään paikalleen, viikonloppuna jos kasais kannen loppuun ja tarkastais/passailis venttiilin välykset kohalleen. 9mm hylsy oli passeli tohon kumien asennukseen :p
10.4mm jää omien mittailujen/laskelmien perusteella vakio retainerin ja ohjurin kumin väliin, riittää siis vallan mainiosti noille nokille...
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
jarim kirjoitti:Venttiilivarren kumit menee muuten näppärästi paikoilleen kun laittaa kumin olikohan 10mm hylsyn sisään ja hylsyyn pieni jatkovarsi. Hollille ohjurin päähän ja pieni napautus jatkovarren päähän niin menee paikoilleen. Pieni tippa öljyä toki auttaa asiaa.
Tänään tulikin Dragracen paketti perille, enää puuttuisi männät niin ois kaikki tarvittavat osat kasassa.
Varren kumit naputtelin jo tänään paikalleen, viikonloppuna jos kasais kannen loppuun ja tarkastais/passailis venttiilin välykset kohalleen. 9mm hylsy oli passeli tohon kumien asennukseen :p
10.4mm jää omien mittailujen/laskelmien perusteella vakio retainerin ja ohjurin kumin väliin, riittää siis vallan mainiosti noille nokille...
Oliko vakio kumit ?
hyvin on rakoa
sitten vaan pitää huolen että ei pääse pärähtämään
1340R86 kirjoitti:
Oliko vakio kumit ?
hyvin on rakoa
sitten vaan pitää huolen että ei pääse pärähtämään
Jotkut yleismallin kumit mitä dragrace myy busaan, ei ainakaan originaalit. Eikös tuo rajotin pidä huolen ettei pärähdä :p Kumekset
Onse vaan perkele turaamista kun ei oo enää kunnon työkaluja, ei ois pitäny aikanaan hävittää pois :comp
Stana hyvä ettei lähteny näkö kun jollain fucking Kiinan pingpong jousipuristimella koitti saada jouset ja lukot paikalleen. Kerran lähti jouset ja lukot kun naton raketti kun ei sattunukkaan kunnolla uraan, jousi napsahti silmäkulmaan ja toinen lukko löyty loppujen lopuks tuhkakupista :p��sein��n: Noh, kansi on kasassa, huomenna vois tarkastaa venttiilien välykset, sit vaan mäntiä ootellessa...
Ai niin, huomenna pitäs mennä jäälle tyyppäämään krossipyörää, iski polte päästä ajamaan myös talvella, toivottavasti ois ihan paska niin ei tulis ostettua
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Älä mee jäälle, siellä ei oo ku hilettä muutama metri ennen sulaa.
Ainakin nuo on huomattavasti pehmeämmät kun mitä paikallaan oli, halvimmat tilasin mitä oli, en tiiä materiaalista tai mitä lähettivät :laugh:
Täälläpäin on noita jäärata hemmoja mitkä auraa radan heti kun sinne vaan pääsee, jos joku menee eeltä niin ite perästä
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Nyt ois sitten kansi kasassa ja välykset passattuna, ei nuo tuosta tahnalla läppäämisestä paljoa muuttuneet, yhtä pakosta piti löysätä 5 satkua.
1340R86 kirjoitti:Jos et halua ostaa Et mene jäälle tyyppäämään krossipyörää
eikä varsinkaan piikeillä...
En sitten lähtenykkään tyyppäämään, jäätä oli kuulemma 6-7cm Ootellaanhan ensin kunnon jäät, kyllä tuo polttelee päästä myös talvella ajamaan :rocket
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Johan mä aattelin ettei tällä etäisyydellä järvet niin erilailla ole voinu jäätyä. Täälä oli hieman jäätä joku aika sitten ja sit alkoi taas sulamaan, tuuli mursi isommista järvistä jäät muruiks, rantaan jäi muutaman metrin rantu.
Alkaa olemaan vuosia aikaa kun tällä seuduin oli vielä monta jäärataa talvisin. Mullakin on jäärata-aura seissy rannassa piiitkän aikaa, ihan vielä ei oo ruostunu puhki. Silloin ajettiin lähinnä autoilla, joku kävi KTM:llä enskanastoilla, ei pärjänny ralliladalle kun mutka-ajo niin hidasta pyörällä.
SMR kirjoitti:Johan mä aattelin ettei tällä etäisyydellä järvet niin erilailla ole voinu jäätyä. Täälä oli hieman jäätä joku aika sitten ja sit alkoi taas sulamaan, tuuli mursi isommista järvistä jäät muruiks, rantaan jäi muutaman metrin rantu.
Alkaa olemaan vuosia aikaa kun tällä seuduin oli vielä monta jäärataa talvisin. Mullakin on jäärata-aura seissy rannassa piiitkän aikaa, ihan vielä ei oo ruostunu puhki. Silloin ajettiin lähinnä autoilla, joku kävi KTM:llä enskanastoilla, ei pärjänny ralliladalle kun mutka-ajo niin hidasta pyörällä.
Olikin tuossa läheisellä lammella rata ajokunnossa, pari settiä tyyppiä ja kaupat tuli Ainoo vaan että väärä merkki mutta hyvin tuo busan kanssa mahtuu samaan talliin... Huomenna taas uudestaan, onse vaan niin pirun lystiä
Veikkaan kyllä että kun oikeella jääpiikillä (eikä enska nastalla) ajetaan niin ei oo autolla mitään jakoja, sen verran tautinen pito tuntuu noissa renkaissa olevan...
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
SMR kirjoitti:Johan mä aattelin ettei tällä etäisyydellä järvet niin erilailla ole voinu jäätyä. Täälä oli hieman jäätä joku aika sitten ja sit alkoi taas sulamaan, tuuli mursi isommista järvistä jäät muruiks, rantaan jäi muutaman metrin rantu.
Alkaa olemaan vuosia aikaa kun tällä seuduin oli vielä monta jäärataa talvisin. Mullakin on jäärata-aura seissy rannassa piiitkän aikaa, ihan vielä ei oo ruostunu puhki. Silloin ajettiin lähinnä autoilla, joku kävi KTM:llä enskanastoilla, ei pärjänny ralliladalle kun mutka-ajo niin hidasta pyörällä.
Olikin tuossa läheisellä lammella rata ajokunnossa, pari settiä tyyppiä ja kaupat tuli Ainoo vaan että väärä merkki mutta hyvin tuo busan kanssa mahtuu samaan talliin... Huomenna taas uudestaan, onse vaan niin pirun lystiä
Veikkaan kyllä että kun oikeella jääpiikillä (eikä enska nastalla) ajetaan niin ei oo autolla mitään jakoja, sen verran tautinen pito tuntuu noissa renkaissa olevan...
Koe ajon loppu tulos etukäteen oli selvä
sen verran koukutaava on
pärjämiset voi olla mitä on siihen asti että autosa on
vastavat piikit tai ruusut alla
En kyllä laittais rahojani likoon pyörän puolesta jääradalla, vaikka olis jääpiikit alla,
aina pystyy autoakin upgreidaamaan jos pyörällä pääsee liian lähelle.
Silloin aikanaan tuli pari heppua isolla nelari KTM:llä ajaan tuohon jääradalle, eikä tosiaan Ladalle jakoa,
Sitte vauhti kasvoi kun autoon myös kunnon jääkampetta alle, ja viimiseks vielä yks tuttu ajoi Mitsulla rengastestiä meitin radalla ennen Ruotsin rallia, ja kiskoi aika reippaasti, takavuosina.
Radoissa tietty eroja, meillä oli sen tapainen että pituutta n 2km ja huiput harrasteautoilla rallirenkailla 120 pinnassa, ja siviili Quattrolla vissii yli.
Ajoin Kotarilla muutaman kierroksen ja ei kyl kipinä iskeny, en tiiä mikä oli vikana, ehkä liian laiska jumppaamaan.
Tulikin sopivasti jouluksi paketti perille. Positiivinen ylläri oli että tilasin mäntäsarjan ja tuossa tuli mukana kannen tiivistekin (ja vielä oikean paksuinen)
Uusissa männissä helma on aika erilainen, hitusen pidempi ja leveämpi. Painoakin on 23 grammaa enemmän johtuen varmaan tuosta helman jykevyydestä. Vaikuttaneeko tuo nyt sitten kovinkaan kauheasti? Teoriassa tietysti kitkapintaa on enemmän ja sitä kautta tehoo vähemmän, toisaalta ruttu nousee hieman kun puristuskorkeus on sama mutta laesta puuttuu tuo 0.3mm malja. Näkee sitten keväällä penkissä, kuitenkin moottorin tilavuuskin jää tällä setupilla 1441 kuutioon 1475 sijaan...
Ens viikolla koneen kimppuun, jos vaikka sais savut.
SMR kirjoitti:En kyllä laittais rahojani likoon pyörän puolesta jääradalla, vaikka olis jääpiikit alla,
aina pystyy autoakin upgreidaamaan jos pyörällä pääsee liian lähelle.
Silloin aikanaan tuli pari heppua isolla nelari KTM:llä ajaan tuohon jääradalle, eikä tosiaan Ladalle jakoa,
Sitte vauhti kasvoi kun autoon myös kunnon jääkampetta alle, ja viimiseks vielä yks tuttu ajoi Mitsulla rengastestiä meitin radalla ennen Ruotsin rallia, ja kiskoi aika reippaasti, takavuosina.
Radoissa tietty eroja, meillä oli sen tapainen että pituutta n 2km ja huiput harrasteautoilla rallirenkailla 120 pinnassa, ja siviili Quattrolla vissii yli.
Ajoin Kotarilla muutaman kierroksen ja ei kyl kipinä iskeny, en tiiä mikä oli vikana, ehkä liian laiska jumppaamaan.
Tämä on taas niitä juttuja joiden spekulointia vois jatkaa loputtomiin, ainoo millä selviäisi olisi laittaa vehkeet samalle radalle. Tossa on tosiaan monta muuttujaa, kuskin taidot, renkaat alusta jne jne... En itekkään laittas tällä hetkellä rahoja likoon omasta puolesta jos pyörällä ajasin, autolla taas voisin jonkun roposen omasta puolesta veikata. Autot on vähän verissä, mutsi on aikanaan vaihtanu vaippoja trailerin päällä ja kilpaakin tuli ajettua aktiivisesti 8 vuotta.
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Mäntä näkyy olevan klassinen malli, ihan ok, laki on aika hyvä jos rutut ei liikaa pomppaa.
Jäärataa ja sprinttiä. Paras sijoitus oli -99 SM- jääradalla omassa luokassa loppupisteissä 4.
Laskeskelin tuossa että entisellä setupilla puristukset oli 13.5(13.48)kun männän laen tilavuus oli 6cc ja paljealue 0.8mm.
Uudesta männästä mittasin laen tilavuudeksi 4.2cc ja palotilan tilavuudeksi kannesta 19cc. Oletuksella että paljealue jää samaksi 0.8mm(miltä nyt äkkiseltään mittailtuna näyttää) puristus nousisi tasan 14(14.03). Jokohan tuo on liikaa?
Hyvin näyttäisi olevan uusi sylkky ja männänrenkaat mitoillaan kun ei tarvinnu renkaiden päittäisvälykseen puuttua, olivat suoraan paketista just niinkuin pitikin. Sunnuntaina kerkeis koittaa saada hommaa eteenpäin. Näyttäisi että saattaa yksin konetta kasatessa jossakin välissä hermoja koitella kun mäntiä ja kankia yrittää yhistellä...
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Mäntä näkyy olevan klassinen malli, ihan ok, laki on aika hyvä jos rutut ei liikaa pomppaa.
Jäärataa ja sprinttiä. Paras sijoitus oli -99 SM- jääradalla omassa luokassa loppupisteissä 4.
Laskeskelin tuossa että entisellä setupilla puristukset oli 13.5(13.48)kun männän laen tilavuus oli 6cc ja paljealue 0.8mm.
Uudesta männästä mittasin laen tilavuudeksi 4.2cc ja palotilan tilavuudeksi kannesta 19cc. Oletuksella että paljealue jää samaksi 0.8mm(miltä nyt äkkiseltään mittailtuna näyttää) puristus nousisi tasan 14(14.03). Jokohan tuo on liikaa?
Hyvin näyttäisi olevan uusi sylkky ja männänrenkaat mitoillaan kun ei tarvinnu renkaiden päittäisvälykseen puuttua, olivat suoraan paketista just niinkuin pitikin. Sunnuntaina kerkeis koittaa saada hommaa eteenpäin. Näyttäisi että saattaa yksin konetta kasatessa jossakin välissä hermoja koitella kun mäntiä ja kankia yrittää yhistellä...
Olihan laskelmassa huomiotuna myös kuutioiten pienneminen?