Ylivuotinen k1 - Ikuisuusprojekti

Tänne projektikertomukset sekä topicit omaan pyörään tehdyistä muutoksista
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

1340R86 kirjoitti: Uloiman jousen yläpäässä punaista maalia harvempi väli jousissa Vapaan Pituus ~47mm lanka paksuus ~3.2mm
välit ensimäiset 4 ~4mm ja seuravat 3 väliä ~1.6mm

edellä olevat mitat reilun 100tkm ajetusta puretuista
vakio osista metrimittalla

Vakio jouset service limit
manuallin mukaan
ulompi 45.2mm
sisempi 35.1mm,

sisempi 3.1-3.5kg painolla 33.1mm
ulompi 15.5-17.9kg painolla 36.6mm

vaalla painammla/jousi vaalla tms


Mutta tosiaan kuten SMR sanoi se ryhmä sekä retainerit


E: paljonkos nostoa on ?
vakio osilahan retainerin lulkkojen ohjurin päähä kiiniottaminen on lähellä jossain 9.5mm
ja siihen lisänä vielä jousien pohjaaminen

Punaista maalia on ja jousen mitat abaut samat. Nokkaseppä on ilmottanut imunokalle nostoa 9.6mm ja pakoselle 9.1mm. Muistelen kuitenkin että imussa ois loppunu 10mm kellosta asteikko kun noita viimeks ajottelin, asteitakin oli hitusen enemmän kun piti olla.

Luin kanssa ape:n sivuilta että vakio jousella maax nosto ois 0.38 tuumma (9.65mm) ja että samoilla haminoilla alkaa retaineri pohjaamaan ohjurin kumiin. Hmmm. Jospa mittais vielä kerran. Rajoilla aletaan menemään.

Pitää tosiaan pitää järki päässä, uutta osaa sais lappa koneeseen sen kun kerkee jos vaan niiksi tulisi. Kannen huollon taidan jättää siihen että läppään venttiilit ja säädän välykset. Ja ehkä nuo jouset ja retainerit, kunhan nyt tarkastaa vielä nostot...
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
SMR
Viestit: 533
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:09
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja SMR »

Onko siellä nyt osat alkanu osumaan kesken kaiken vai mikä siellä on muuttunut ?
Vakiojouset on helkutan hyvät siihen saakka kun tila loppuu noston kanssa kesken, mut tällä lienee ajettu aikas pitkään tuolla setupilla ja homma pelittäny (?)
Suomen nopein Hayabusa tiimi
Speed Metal Racing

---415kmh---

kilvan ajoa jo vuodesta 2012

http://www.youtube.com/watch?v=apDqrdTIik4



"La Hayabusa è bella, quando vince"
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

Samalla setupilla on mitä minulle tullessakin. Periaatteessa pitäs pelittää noin kun on pelannut tähänkin saakka. Pitää nyt vielä tarkastaa kun alkoi epäilyttämään että onko siinä siklalla loppuuko vara vai ei. En epäile hetkeäkään etteikö SMR ois tuon moneen kertaan jo aikasemmin kattonu :respekt: mut saapahan mielen rauhan kun ite toteaa asian.
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Jape79 kirjoitti:Samalla setupilla on mitä minulle tullessakin. Periaatteessa pitäs pelittää noin kun on pelannut tähänkin saakka. Pitää nyt vielä tarkastaa kun alkoi epäilyttämään että onko siinä siklalla loppuuko vara vai ei. En epäile hetkeäkään etteikö SMR ois tuon moneen kertaan jo aikasemmin kattonu :respekt: mut saapahan mielen rauhan kun ite toteaa asian.
No sitten jos on kerran ollut sama kokoon pano jo pitkään
niin kyse lienne ajanollon väsymisestä tai sitten jos
vamma on tullut osumisesta niin päässyt kierokset pärähtämään reilusti yli sen mitä aiemmin

kannatta tarkisteella myös ne jouset tuolla paino testillä
jos ei suoraan uusi

yälykset mitä suositelevat min välyksiksi lienevät semoisia hyvän turva marginalin sisältäviä mikä ei tarkoita sittä etteikö
pienmiläkin toimisi varsinkin jos ei kierätelle miteen satuu äkkinäisesti

Yleisesti
yhtään jäykempiä jousia ei kannatta laittaa mitä on tarve
lisää vaan kulumistia, vastuksia ja riskiä lautasen halkeiluun

jos tarkistuksissa tulee tarve uusille jousille niin myynti puolella ilmoitus
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
SMR
Viestit: 533
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:09
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja SMR »

84mm on toki varmempi vaihtoehto mutta jos haluaa pysyä 85mm koossa niin yksi optio olis mikä on kerran tehty, dataa ei ole kyl niin paljon että voisin suoraan suositella, mutta aika rankkaa väärinkäyttöä tämmönen kesti tuossa joku aika sitten.
Eli porauttaa ryhmän hieman offsettiin, jää enemmän seinämää pyttyjen väliin. Offset kannentiivisteitä löytyy Cometicin listoilta. Hieman joutuu periaatteistaan tinkimään, tiivisteet on 1mm offsetillä mutta orggis sylinteri sietäis vaan 0.7mm , tiivari siinä kyllä toimii ok.
Ja männät pitää tarkistaa veivin yläsilmän sopivuuden puolesta tapauskohtaisesti, yleensä siellä on tuon verran tilaa ainakin.
Suomen nopein Hayabusa tiimi
Speed Metal Racing

---415kmh---

kilvan ajoa jo vuodesta 2012

http://www.youtube.com/watch?v=apDqrdTIik4



"La Hayabusa è bella, quando vince"
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

Nokathan oli ihan just mitä pitikin, on ollu varmaan kello jotenkin perseellään kun edellisen kerran nokkia ajotti ja mittas moottorin ollessa rungossa kiinni.

Kannen/jousten ja retainerien suhteen jatketaan siis samalla setupilla, miks mennä muuttamaan jotain joka on pelannut tähänkin saakka. Oisko tuo halennu retaineri saanu kipeetä vaikkapa Lappeenrannassa kun karkas oikein huolella rajottimelle?

Päätin vaihtaa 84 porakseen käyttövarmuutta parantaakseen, ei kai tuo menetettävä 34 kuutioo niin isoa eroa tee...?Onhan tuossa kilometrejä ihan hyvin takana mutta tuohan oli jo toinen 85 lohko tuossa moottorissa, eka tais mennä hylkyyn soikeiden sylinterien takia ja nyt sitten tuo sylinterien väli halki (ja alko sille öljykin maistua). Jos jossain vaiheessa mielii lisää kuutiota niin joutuu sitten varmaan hetken säästämään että massit riittäs pitkäiskuiseen akseliin.

Eilisen iltaa tulikin notkuttua internetin ihmeellisessä maailmassa, sylinteri löyty Alankomaista ja männät Italiasta. Pitää varmistella kasatessa nyt sitten riittävät PTV välykset ja oikea paljealue kun kerran kaikki menee noilta osin uusiin...
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
SMR
Viestit: 533
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:09
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja SMR »

Ohhoh, sä oot pistäny toimeksi. Tarvittais tuommoista energiaa meidän tiimissä kun alkaa aikaansaanti venymään pahasti.

Mitkä männät sieltä löytyi ?
Suomen nopein Hayabusa tiimi
Speed Metal Racing

---415kmh---

kilvan ajoa jo vuodesta 2012

http://www.youtube.com/watch?v=apDqrdTIik4



"La Hayabusa è bella, quando vince"
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

SMR kirjoitti:Ohhoh, sä oot pistäny toimeksi. Tarvittais tuommoista energiaa meidän tiimissä kun alkaa aikaansaanti venymään pahasti.

Mitkä männät sieltä löytyi ?

Oiskos teillä tiimissä minkälaiset pääsy vastimukset ;)

Kerran jos tässä nyt koittaa jonkunlaista budjettia pitää yllä niin ei raaskinut CP:tä tais Wössneriä ostaa, otin sitten Wisecon 4892M08400 setin, samalla 13.5 rutulla mikä edellisissäkin oli. Saas nähä onko tossa männän laessa jotain erikoista kun huomasin vasta jälestä käsin Wisecon sivulta maininnan flat top conversion, muissa busan männissä ei vastaavaa ollut.

Edit: voi olla että laki on vähän matalampi jos siitä puuttuu tuo pieni malja, joutuu passaamaan paljealuetta alatiivisteen paksuudella.




Edited By Jape79 on 1574651432
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
SMR
Viestit: 533
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:09
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja SMR »

Meil porukka ennemmin kutistuu, muutama sitkee enää jäljellä.

Oon tykänny Wisecoista, ne ei oo pettäny tähän mennessä, ja hintakin kohillaan.
Suomen nopein Hayabusa tiimi
Speed Metal Racing

---415kmh---

kilvan ajoa jo vuodesta 2012

http://www.youtube.com/watch?v=apDqrdTIik4



"La Hayabusa è bella, quando vince"
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

Tuli taas uusi sivulöydös kun päästelin vanhat männät kangista irti. Tapin reikä oli kulunut aika reippaasti kello 10 ja 2 kohdalta jos mäntää miettii oikein päin. Jäljet tuntuu sormella ihan selvästi, jokaisessa männässä abaut samat jäljet. Mistähän moinen mahtaa johtua?
Lovi 1
Lovi 2

Mittailin ja laskeskelin että vakio retainerin ja ohjurin väliin jää 13.2mm ilman ohjurin tiivistettä. On siis ihan hyvin marginaalia noilla nokilla :bowdown:

Mikähän mahtaisi olla paras tökötti liotella karstapaskaa palotililoista? Kansi oli koko päivän teollisuus pesukoneessa eikä lähtenyt kunnolla palotiloista (tai pakokanavista) puhtaaksi ???
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Jape79 kirjoitti:Tuli taas uusi sivulöydös kun päästelin vanhat männät kangista irti. Tapin reikä oli kulunut aika reippaasti kello 10 ja 2 kohdalta jos mäntää miettii oikein päin. Jäljet tuntuu sormella ihan selvästi, jokaisessa männässä abaut samat jäljet. Mistähän moinen mahtaa johtua?
Lovi 1
Lovi 2

Mittailin ja laskeskelin että vakio retainerin ja ohjurin väliin jää 13.2mm ilman ohjurin tiivistettä. On siis ihan hyvin marginaalia noilla nokilla :bowdown:

Mikähän mahtaisi olla paras tökötti liotella karstapaskaa palotililoista? Kansi oli koko päivän teollisuus pesukoneessa eikä lähtenyt kunnolla palotiloista (tai pakokanavista) puhtaaksi ???
Karsta näyttä lähtevän hyvin valvolinen EGR/kaasutimen putsaus aineella, uuninputsaus ainella, tiskiharjalla

kai sinne kuitenkin tulee ventiilin varrenkumit jos on tarkoitus
enemänki ajelle koneen availun/putsailun välillä
karstahan tekee tuhoaja pitemän päälle

molemmat reiät vai vaan toinen,
oliko kankien yläpäät missä kunnossa, tapit kuitenkin herkkä liikkeiset ja muuten kunnossa?

voitelu häiriö, joku asento virhe voisi tuolaista tehdä

roottori vamman mahdoliseen syyhyn vielä semmoinen että tarkista se siihen jäähdytys öljyä ruiskva suttin että mikään ei ole sitä tukkinut
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

1340R86 kirjoitti: Karsta näyttä lähtevän hyvin valvolinen EGR/kaasutimen putsaus aineella, uuninputsaus ainella, tiskiharjalla

kai sinne kuitenkin tulee ventiilin varrenkumit jos on tarkoitus
enemänki ajelle koneen availun/putsailun välillä
karstahan tekee tuhoaja pitemän päälle

molemmat reiät vai vaan toinen,
oliko kankien yläpäät missä kunnossa, tapit kuitenkin herkkä liikkeiset ja muuten kunnossa?

voitelu häiriö, joku asento virhe voisi tuolaista tehdä

roottori vamman mahdoliseen syyhyn vielä semmoinen että tarkista se siihen jäähdytys öljyä ruiskva suttin että mikään ei ole sitä tukkinut

Tottahan sinne varren kumit tulee, kunhan uudet kumit saapuu perille niin mittaan vielä uudestaan :) Luulisin ettei kumi ota tuosta mitasta paljoa yli 2mm.

Tappi tappi liukuu kangen päässä hyvin eikä kangessa ole jälkiä ja on muutenkin jämptin oloinen. Männässä tappi ahdistaa päitten kohdalta mäntään. Tuntuu ihan kun tapin reikä ois männässä soikea... Mitenihmeessä se vois olla mennyt soikeaksi? Samanlainen jälki jokaisessa männässä ja molemmissa reiässä.

Tarkastampa sitten myös tuon virtavehkeille tulevan suuttimen ettei ole tukossa. Jospa koittas jommalla kummalla tökötillä liotella vielä karstaa kanavista ja palotiloista.




Edited By Jape79 on 1574915450
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Jape79 kirjoitti:Tottahan sinne varren kumit tulee, kunhan uudet kumit saapuu perille niin mittaan vielä uudestaan :) Luulisin ettei kumi ota tuosta mitasta paljoa yli 2mm.

Tappi tappi liukuu kangen päässä hyvin eikä kangessa ole jälkiä ja on muutenkin jämptin oloinen. Männässä tappi ahdistaa päitten kohdalta mäntään. Tuntuu ihan kun tapin reikä ois männässä soikea... Mitenihmeessä se vois olla mennyt soikeaksi? Samanlainen jälki jokaisessa männässä ja molemmissa reiässä.

Tarkastampa sitten myös tuon virtavehkeille tulevan suuttimen ettei ole tukossa. Jospa koittas jommalla kummalla tökötillä liotella vielä karstaa kanavista ja palotiloista.
Kuvasta ei ihan nään onkos siinä samanlaista jälkeä myös lukkorenkaan uranulkopuolella, onkos mitkä männät?

reikähän kyllä voi muttaa muotoan mutta että olis joka mänässä juuri sama muutos,
klo 10 ja 2 osuu suunillen siihen kun mäntä on vähän vaille ylä ja vähän yli ylhäällä, kumaskaan vaihessa rasitus ei ole mitenkään pientä

välys kanntta tosiaan tarkistella nillä kumeilla mitkä sinne tulee niitäkin hiukan erilaisia, paljoa sinne ei jää rakoa
muistin mukaan joskus mittalut että ~10mm kun ventiili on auki kumi on kiinni lautasessa
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

Kyllä on odottavan aika pitkä... Uusi roottori ja staattori tupsahti perille viime viikolla, uusi sylinteriryhmä löysi perille eilen ja uusi retainerikin tänään. Männät ja loput tarvittavat rekkulat pitäs saapua ehkä ensi viikolla. Nyt on roottorin pinta siistissä kunnossa ja staattorissa lakat paikallaan.
Roottori

Karsta lähtee muutes hyvin palotiloista ja pakokanavista stripperillä (tiivisteen irrotusaine) ja messinkiharjalla.
Puhas kansi

Osia odotellessa koitin sitten näpräillä hydrodippaamalla pientä blingblingiä. Tarkotus oli tehä hiilari lookkia etu/takatappien rautoihin ja peilien koppiin. No, taito ei riittänyt kun noihin tappien rautoihin. Peilin kopasta jos varren ois saanu jollakin opilla irti niin kenties nuokin ois saanut onnistumaan. Kopista tuli sitten lopulta hopeiset.

Tapit
Peilit

Kytkimen työsylinteriin joutuu kans näköjään vaihtamaan tiivisteet, Gen1 löytyy tiivistettä kahella eri numerolla, onkohan noissa eroa vaiko pelkkä numeron vaihto?

23163-05A00-000 tai
23163-06B00-000


1340R86 kirjoitti: Kuvasta ei ihan nään onkos siinä samanlaista jälkeä myös lukkorenkaan uranulkopuolella, onkos mitkä männät?

reikähän kyllä voi muttaa muotoan mutta että olis joka mänässä juuri sama muutos,
klo 10 ja 2 osuu suunillen siihen kun mäntä on vähän vaille ylä ja vähän yli ylhäällä, kumaskaan vaihessa rasitus ei ole mitenkään pientä

välys kanntta tosiaan tarkistella nillä kumeilla mitkä sinne tulee niitäkin hiukan erilaisia, paljoa sinne ei jää rakoa
muistin mukaan joskus mittalut että ~10mm kun ventiili on auki kumi on kiinni lautasessa


Jälki on juuri sillä kohtaa missä tappi on ollut, ei jatku sokan ulkopuolelle. Ja jokaisessa männässä abaut samanlaiset jäljet... Wisecot oli nuo männät. Roottorille tuleva öljysuutin oli auki. Mittailen vällykset vielä kunhan uudet ohjurin kumot tulee perille.
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Venttiilivarren kumit menee muuten näppärästi paikoilleen kun laittaa kumin olikohan 10mm hylsyn sisään ja hylsyyn pieni jatkovarsi. Hollille ohjurin päähän ja pieni napautus jatkovarren päähän niin menee paikoilleen. Pieni tippa öljyä toki auttaa asiaa.



Edited By jarim on 1576146764
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Vastaa Viestiin