Ylivuotinen k1 - Ikuisuusprojekti
Niin ja se tappi tosiaan väärä.
Suomen nopein Hayabusa tiimi
Speed Metal Racing
---415kmh---
kilvan ajoa jo vuodesta 2012
http://www.youtube.com/watch?v=apDqrdTIik4
"La Hayabusa è bella, quando vince"
Speed Metal Racing
---415kmh---
kilvan ajoa jo vuodesta 2012
http://www.youtube.com/watch?v=apDqrdTIik4
"La Hayabusa è bella, quando vince"
Eihän tuo roottori ole voinu jäädä jotenki vinoon asentaessa ja sitä myöten pääsisi hankaamaan magneettoon? Näkyykö magneeton ulkopinnassa jälkiä? Ja toinen mikä tulee mieleen; oliko alkuperäinen magneeton koppa vai aftermarket osa? Meinaan jos ei magneeton keskitys ole menny ihan 5/5?
Edited By jarim on 1574063138
Edited By jarim on 1574063138
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
SMR kirjoitti:Onko retainerin halkeama tuo koukero yläreunassa ?
Ne tais olla hieman madallettuja, että jos vaihtaa samanlaiseen niin ottaa siitä alapinnasta hieman pois.
Aika erikoiset nuo halkeamat, varsinkin kannentiiviste. Tiedä vaikka sylinteri toimiskin vielä kun ei kovasti ole väriä tullut.
Jos ebayn 84mm lohko on myös gen2 niin se selittää hinnan, ne tuppaa halkeemaan myös. Männät voi olla ihan jees.
Roottori ei ollut aikaisemminkaan priima, se oli jo aikanaan erikoisen näköisesti kulunut, mutta muistaakseni ei puhki niinkuin nyt. Ja miten se oikeen kuluu, ihan kun kun olis hangannut johonkin, vaikkei siellä mihinkään pitäis osua.
Retainerin halkeema just tuo koukero yläreunassa. Pitää tarkastaa korkeus uutta asentaessa. Ei tuota lohkoa kehtaa paikalleen laittaa, on läpi halki tuo kannas. Ebay setti ois ollu gen1 lohkolla mutta gen2 männillä. Oli näköjään mennyt jo kaupaksi.
jarim kirjoitti:Eihän tuo roottori ole voinu jäädä jotenki vinoon asentaessa ja sitä myöten pääsisi hankaamaan magneettoon? Näkyykö magneeton ulkopinnassa jälkiä? Ja toinen mikä tulee mieleen; oliko alkuperäinen magneeton koppa vai aftermarket osa? Meinaan jos ei magneeton keskitys ole menny ihan 5/5?
Voikohan tuota roottoria vinoon saada asentaessa? Koppa on originaali, pikaisella vilkaisulla staattori näytti ihan hyvälle. Pitää tarkastella tuotakin tarkemmin kunhan on kasaan menossa. Mites tuon keskitystä muuten voi tarkastaa?
MInkälaisilla työkaluilla ootte muuten männän renkaita puristaneet kasaan mäntiä/sylinteriä laittaessa? Äkkiseltään vaikuttaa haastavalle hommalle kun pitää kaksi mäntää saada sylinteriin yhtäaikaa.
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Eikait sille keskitykselle oikein mitään itse voi, siihen kohtaan asettuu mihin ruuvin reiät sattuu. Mutta en uskoisi alkuperäisen kanssa olevan ongelmia.
Itse en ole mitään työkaluja käyttäny, varovasti laskenu ryhmää alaspäin ja painellu meisselin tms avustuksella männänrenkaita läjään että saa solahtamaan reikiinsä. Ensin sisimmäiset ja sitten ulommaiset männät. Joskus menee kuin Strömsössä, toisinaan meinaa käpy palaa nyhrätessä.
Itse en ole mitään työkaluja käyttäny, varovasti laskenu ryhmää alaspäin ja painellu meisselin tms avustuksella männänrenkaita läjään että saa solahtamaan reikiinsä. Ensin sisimmäiset ja sitten ulommaiset männät. Joskus menee kuin Strömsössä, toisinaan meinaa käpy palaa nyhrätessä.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Jape79 kirjoitti:SMR kirjoitti:Onko retainerin halkeama tuo koukero yläreunassa ?
Ne tais olla hieman madallettuja, että jos vaihtaa samanlaiseen niin ottaa siitä alapinnasta hieman pois.
Aika erikoiset nuo halkeamat, varsinkin kannentiiviste. Tiedä vaikka sylinteri toimiskin vielä kun ei kovasti ole väriä tullut.
Jos ebayn 84mm lohko on myös gen2 niin se selittää hinnan, ne tuppaa halkeemaan myös. Männät voi olla ihan jees.
Roottori ei ollut aikaisemminkaan priima, se oli jo aikanaan erikoisen näköisesti kulunut, mutta muistaakseni ei puhki niinkuin nyt. Ja miten se oikeen kuluu, ihan kun kun olis hangannut johonkin, vaikkei siellä mihinkään pitäis osua.
Retainerin halkeema just tuo koukero yläreunassa. Pitää tarkastaa korkeus uutta asentaessa. Ei tuota lohkoa kehtaa paikalleen laittaa, on läpi halki tuo kannas. Ebay setti ois ollu gen1 lohkolla mutta gen2 männillä. Oli näköjään mennyt jo kaupaksi.
jarim kirjoitti:Eihän tuo roottori ole voinu jäädä jotenki vinoon asentaessa ja sitä myöten pääsisi hankaamaan magneettoon? Näkyykö magneeton ulkopinnassa jälkiä? Ja toinen mikä tulee mieleen; oliko alkuperäinen magneeton koppa vai aftermarket osa? Meinaan jos ei magneeton keskitys ole menny ihan 5/5?
Voikohan tuota roottoria vinoon saada asentaessa? Koppa on originaali, pikaisella vilkaisulla staattori näytti ihan hyvälle. Pitää tarkastella tuotakin tarkemmin kunhan on kasaan menossa. Mites tuon keskitystä muuten voi tarkastaa?
MInkälaisilla työkaluilla ootte muuten männän renkaita puristaneet kasaan mäntiä/sylinteriä laittaessa? Äkkiseltään vaikuttaa haastavalle hommalle kun pitää kaksi mäntää saada sylinteriin yhtäaikaa.
Koppa, rootori ja staatori org osia niin Tarkista että akselinpää/akseli ei ole kiero,
roottori on pyöreä(jos joskus on tullut jotain osumaa)
asentaessa myös se että kiila menee uriinsa,
yksi vois olla myös jos on jotain joskus päässyt väliin
männät laitellut tapeinnen ensin ryhmään pöydällä ulomat tapin sokat pois siinä kohdin, sitten konen niin että 2,3 kanget on ylhällä, tapit kangista läpi, sokat paikkansa(kannatta laittaa
jotain rättiä tms alle muuten sokka kuitenkin putoa kampi kammioon...)
sitten hiukan kääntää niin että saa tehtyä saman 1,4 sylintereille
itse tuo 4 sokan laittamine on ollut helpompi kuin renkaiten mäntien pujotelu kun männät on jo kangissa kiinni
tekipä miten vaan niin sokat kunolla paikallen ja oikeaan asentoon
E: ryhmät koneet lohkot moottorit on mennyt siitä asti lähes saman tien kun uusien teko loppui sitä mukkan kun tulevat myyntiin
Edited By 1340R86 on 1574082061
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Tuo 1340R86 tapa on myös hyvä mutta tosiaan kannattaa suojata hyvin se alapuoli kun lukkorengasta laittaa, satavarmasti putoaa kampikammioon jos vaan pieniki mahdollisuus on.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Olen tehnyt samanlailla ku Jari,
85mm on ollu usein hankalin, ja oliko Wisecot mitkä pistää eniten vastaan, niin ei paha vaikka kokeilee muitakin menetelmiä.
Ja nyt näitä uusimpia mäntiä , esim CP, missä todella ohuet männänrenkaat, saa rikki jo pienemmälläkin voimalla.
Tapin sokkarenkaan pudottamisen riskin takia asennan öljypohjan vasta kun yläkerta läjässä.
85mm on ollu usein hankalin, ja oliko Wisecot mitkä pistää eniten vastaan, niin ei paha vaikka kokeilee muitakin menetelmiä.
Ja nyt näitä uusimpia mäntiä , esim CP, missä todella ohuet männänrenkaat, saa rikki jo pienemmälläkin voimalla.
Tapin sokkarenkaan pudottamisen riskin takia asennan öljypohjan vasta kun yläkerta läjässä.
Suomen nopein Hayabusa tiimi
Speed Metal Racing
---415kmh---
kilvan ajoa jo vuodesta 2012
http://www.youtube.com/watch?v=apDqrdTIik4
"La Hayabusa è bella, quando vince"
Speed Metal Racing
---415kmh---
kilvan ajoa jo vuodesta 2012
http://www.youtube.com/watch?v=apDqrdTIik4
"La Hayabusa è bella, quando vince"
Snitzracing myy Jenkkilässä näköjään Wössnerin lohkoja 950 dollarin hintaan, yllätys yllätys etteivät lähetä yksityishenkilölle Suomeen. Sama lohko Dragracella 1559 euroo Hayabusazone taas kauppaa lohko/mäntäsettiä vaihtolohkon kanssa 897 ja ilman vaihdokkia 1398 dollarin hintaan. Tuota ei tosin ole saatavilla kun 84mm porauksella, plus tietysti tullit ja rahdit päälle. Pitänee nyt kuitenkin kysellä lähettävätkö yleensä ees Suomeen ja jos lähettää niin paljon maksaa. Ja tietysti laittaa osto ilmotukset kaikille mahollisille foorumeille, eli jos joku sattuu tietämään isolohkosettejä olevan jollakin jouten niin vois vinkata mulle.
Taidan sitten aikanaan koittaa kasata koneen tuolla 1340R86 tavalla, saa mukit lohkoon perinteisellä männänrengas puristimella. Pienempi riski rikkoa renkaat. Pitää olla vaan tarkkana sokkien kanssa, eihän tuo ole sen kummempi tilanne kun jos vaihtaa tulppia perämoottoriin vesillä :p
Mittausten perusteella ohjurit on vielä ok kunnossa, pakopuolella klappia 0.2-0.3mm, imut tiukemmat 0.1-0.15mm. Manuaali taitaa antaa tähän raja-arvon 0.35mm.Mittarointia
Pakosissa varren paksuus ihan alarajalla, tilanne paranee venttiilit uusimalla.
Paljonko muuten vakio retaineri on paksu? Minusta noissa ei ole koneistuksen jälkeä näkyvissä, mittasin abaut 9.7mm paksuiksi kaikki. Kliks
Ettei sitten ohjuri ole lyhempi? Paljonkos tuon std mitta jousien puolella on?
Kunhan seuraavan kerran kerkee pajalle niin pitää syventyä siihen kampuran/roottorin suoruuteen.
Taidan sitten aikanaan koittaa kasata koneen tuolla 1340R86 tavalla, saa mukit lohkoon perinteisellä männänrengas puristimella. Pienempi riski rikkoa renkaat. Pitää olla vaan tarkkana sokkien kanssa, eihän tuo ole sen kummempi tilanne kun jos vaihtaa tulppia perämoottoriin vesillä :p
Mittausten perusteella ohjurit on vielä ok kunnossa, pakopuolella klappia 0.2-0.3mm, imut tiukemmat 0.1-0.15mm. Manuaali taitaa antaa tähän raja-arvon 0.35mm.Mittarointia
Pakosissa varren paksuus ihan alarajalla, tilanne paranee venttiilit uusimalla.
Paljonko muuten vakio retaineri on paksu? Minusta noissa ei ole koneistuksen jälkeä näkyvissä, mittasin abaut 9.7mm paksuiksi kaikki. Kliks
Ettei sitten ohjuri ole lyhempi? Paljonkos tuon std mitta jousien puolella on?
Kunhan seuraavan kerran kerkee pajalle niin pitää syventyä siihen kampuran/roottorin suoruuteen.
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Pari asiaa aiheesta,
muistelen että pako-ohjurit on jo kertaalleen rempattu tuohon.
Oliskohan se vakioretainerin mitta, sorvatun tunnistaa alumiinin värisestä alapuolesta kun vakio on semmonen tumma, ruskee tai vihree , riippuu mikä värisokeus on päällä.
Saattaa jopa olla silleen että imuretskut on sorvattu mut ei pakoja kun sillä puolen vähemmän nostoa.
Epäilen vahvasti ettei kampura ole kiero, laturin käämiin osuminen olisi viimeinen oire mitä siitä seuraa, sitä ennen laakerit olis jo ihan selvät.
muistelen että pako-ohjurit on jo kertaalleen rempattu tuohon.
Oliskohan se vakioretainerin mitta, sorvatun tunnistaa alumiinin värisestä alapuolesta kun vakio on semmonen tumma, ruskee tai vihree , riippuu mikä värisokeus on päällä.
Saattaa jopa olla silleen että imuretskut on sorvattu mut ei pakoja kun sillä puolen vähemmän nostoa.
Epäilen vahvasti ettei kampura ole kiero, laturin käämiin osuminen olisi viimeinen oire mitä siitä seuraa, sitä ennen laakerit olis jo ihan selvät.
Suomen nopein Hayabusa tiimi
Speed Metal Racing
---415kmh---
kilvan ajoa jo vuodesta 2012
http://www.youtube.com/watch?v=apDqrdTIik4
"La Hayabusa è bella, quando vince"
Speed Metal Racing
---415kmh---
kilvan ajoa jo vuodesta 2012
http://www.youtube.com/watch?v=apDqrdTIik4
"La Hayabusa è bella, quando vince"
Jo jonkun aikaa ollut että Snitzracing lähetää vällilä väliilä eiJape79 kirjoitti:Snitzracing myy Jenkkilässä näköjään Wössnerin lohkoja 950 dollarin hintaan, yllätys yllätys etteivät lähetä yksityishenkilölle Suomeen. Sama lohko Dragracella 1559 euroo Hayabusazone taas kauppaa lohko/mäntäsettiä vaihtolohkon kanssa 897 ja ilman vaihdokkia 1398 dollarin hintaan. Tuota ei tosin ole saatavilla kun 84mm porauksella, plus tietysti tullit ja rahdit päälle. Pitänee nyt kuitenkin kysellä lähettävätkö yleensä ees Suomeen ja jos lähettää niin paljon maksaa. Ja tietysti laittaa osto ilmotukset kaikille mahollisille foorumeille, eli jos joku sattuu tietämään isolohkosettejä olevan jollakin jouten niin vois vinkata mulle.
Taidan sitten aikanaan koittaa kasata koneen tuolla 1340R86 tavalla, saa mukit lohkoon perinteisellä männänrengas puristimella. Pienempi riski rikkoa renkaat. Pitää olla vaan tarkkana sokkien kanssa, eihän tuo ole sen kummempi tilanne kun jos vaihtaa tulppia perämoottoriin vesillä :p
Mittausten perusteella ohjurit on vielä ok kunnossa, pakopuolella klappia 0.2-0.3mm, imut tiukemmat 0.1-0.15mm. Manuaali taitaa antaa tähän raja-arvon 0.35mm.Mittarointia
Pakosissa varren paksuus ihan alarajalla, tilanne paranee venttiilit uusimalla.
Paljonko muuten vakio retaineri on paksu? Minusta noissa ei ole koneistuksen jälkeä näkyvissä, mittasin abaut 9.7mm paksuiksi kaikki. Kliks
Ettei sitten ohjuri ole lyhempi? Paljonkos tuon std mitta jousien puolella on?
Kunhan seuraavan kerran kerkee pajalle niin pitää syventyä siihen kampuran/roottorin suoruuteen.
tänä vuonakin muutam paketti tullut ja muutam vastaus että yhtytä maahan tuojaan
Kohtahan on vielä musta perjantai alenukset
Joskus erilaisi vaihto ehtoja selvitelin saman tapaisen
asian missä ei lähetty suomeen niin Jotain tuolaista
https://www.usgobuy.com/en/how-it-works.html
https://www.myus.com/welcome....enefits
kunhan on oikea osoite eikä post box
vielä jos palvelu/osoite sattuu olemaan coloradosa
niin säästä paikilisissa verossa joku osavaltio kohtain juttu
jäi vielä kokeilemaat kun tuli muutakin asiaa niile kulmille niin sai itse hoideltu rahdin
ei tarvitse edes männän rengas purstinta ryhmä ylösalaisin pöydälle ja laittaa männät alakautta sisään reuna on sopivasti viistetty paljoin öljyä, ruuvarilla, jätskitikkulla, sormilla hiukan auttaa,
lukkorenkaitten kohdalla tuloskin on sama kuin mootoriveneen tulpassa... molempia monesti keräillyt jostain pohjalta SMR:än konsti öljy pohjan jättäminen viimäiseksi on hyvä konsti, pitkä ohutvartine mangnetti hyvä kalastella sitä sokaa ryhmän välistä, öljypohjan paikallta
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Noniin, akseli on ainakin suora ja roottori pyöreä, kellolla mitattuna heittää n.0.01mm. Roottori on tönärillä mitaten kulunut n.0.5mm verraten siisti pintaiseen vanhan mallin roottoriin.
Staattorista on eristeet karisseet jostain kohtaa noin puolikkasta kierroksesta lakka on hävinnyt pinnasta joka on roottoria päin.
Staattori 1
Staattori 2
Staattori 3
En jaksa uskoa että laakerit on sököt, ei ole kuitenkaan kun reilu 30tkm kun edellisen kerran ollut auki. Kylmänä käynnistäessä, jos ja kun ei meinaa käynnistyä niin menee tosi pitkään ennen kun öljynpaineen valo syttyy uudestaan. Mikähän lie, jospa laittas uusiin nuokin. Alkaa pikkuhiljaa tulla hintaa kausihuollolle
Mäntiä hämmästelin kanssa. Ei ole riittävän isoa mikrometriä että saisi tarkan mitan helmasta. Tönärillä mitaten halkaisija ehkä 84.80-84.85mm. Mäntä myös heiluu ihan hulluna sylinterissä ilman renkaita, putken ja männän väliin saa menemään 0.45mm rakotulkin. Ei taida mennä pelkällä sylinterin vaihdolla.
Hyvin hölskää
Talven lomamatkat on siis peruttu ja tarjouskyselyjä jenkkilään menemään...
Edit: Väristä päätellen kaikki retainerit on vakiot
Edited By Jape79 on 1574352067
Staattorista on eristeet karisseet jostain kohtaa noin puolikkasta kierroksesta lakka on hävinnyt pinnasta joka on roottoria päin.
Staattori 1
Staattori 2
Staattori 3
En jaksa uskoa että laakerit on sököt, ei ole kuitenkaan kun reilu 30tkm kun edellisen kerran ollut auki. Kylmänä käynnistäessä, jos ja kun ei meinaa käynnistyä niin menee tosi pitkään ennen kun öljynpaineen valo syttyy uudestaan. Mikähän lie, jospa laittas uusiin nuokin. Alkaa pikkuhiljaa tulla hintaa kausihuollolle
Mäntiä hämmästelin kanssa. Ei ole riittävän isoa mikrometriä että saisi tarkan mitan helmasta. Tönärillä mitaten halkaisija ehkä 84.80-84.85mm. Mäntä myös heiluu ihan hulluna sylinterissä ilman renkaita, putken ja männän väliin saa menemään 0.45mm rakotulkin. Ei taida mennä pelkällä sylinterin vaihdolla.
Hyvin hölskää
Talven lomamatkat on siis peruttu ja tarjouskyselyjä jenkkilään menemään...
Edit: Väristä päätellen kaikki retainerit on vakiot
Edited By Jape79 on 1574352067
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Jousilautanen ihan ulko reunasta ~2.30mm
(hankala vertailu mitattava kaarevan pääli puolen takia että olis just sama kohta)
E: jospa se on sitten se lakka mikä mennyt sinne roottorin ja staatorin väliin jauhantunt öljyn joukkon
melko paljon kaikkea isompaa ja penepää"hulto" tarvetta
Edited By 1340R86 on 1574365266
(hankala vertailu mitattava kaarevan pääli puolen takia että olis just sama kohta)
E: jospa se on sitten se lakka mikä mennyt sinne roottorin ja staatorin väliin jauhantunt öljyn joukkon
melko paljon kaikkea isompaa ja penepää"hulto" tarvetta
Edited By 1340R86 on 1574365266
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Voi olla joo että tuo lakka on jauhanu välissä. Noh, ebaystä lähti tilaus vetämään uudesta roottorista ja staattorista.1340R86 kirjoitti:Jousilautanen ihan ulko reunasta ~2.30mm
(hankala vertailu mitattava kaarevan pääli puolen takia että olis just sama kohta)
E: jospa se on sitten se lakka mikä mennyt sinne roottorin ja staatorin väliin jauhantunt öljyn joukkon
melko paljon kaikkea isompaa ja penepää"hulto" tarvetta
Millähän mitoilla vakiot venttiilinjouset on, langan paksuus, jousen pituus vapaana, kierteiden määrä? Aloin epäillä että onko nuokin vakiot kerran retaineritkin on. Vakiot jouset alkaa pohjaamaan ja retainerit ottamaan ohjureihin kiinni noilla nostoilla mitä nokissa on.
Harmillisen paljon löytyy tosiaan kaikkea pientä ja isoa, onpahan tuolla kyllä ajettukin. Kunhan kaikki on kursittu kasaan niin sitten saa taas tahkota huoletta kilometrejä murehtimatta hajoamisesta.
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Mäntä lotaa jonkun verran laesta kun kylmänä paikallaan, ehkä juuri tuon verran.
Kaikkea voi lähteä vaihtamaan jos haluaa että osat on aina uusia, mutta ehkä se sylinteri on nyt se homman nimi, ja retsku.
Kaikkea voi lähteä vaihtamaan jos haluaa että osat on aina uusia, mutta ehkä se sylinteri on nyt se homman nimi, ja retsku.
Suomen nopein Hayabusa tiimi
Speed Metal Racing
---415kmh---
kilvan ajoa jo vuodesta 2012
http://www.youtube.com/watch?v=apDqrdTIik4
"La Hayabusa è bella, quando vince"
Speed Metal Racing
---415kmh---
kilvan ajoa jo vuodesta 2012
http://www.youtube.com/watch?v=apDqrdTIik4
"La Hayabusa è bella, quando vince"
Jape79 kirjoitti:1340R86 kirjoitti:Jousilautanen ihan ulko reunasta ~2.30mm
(hankala vertailu mitattava kaarevan pääli puolen takia että olis just sama kohta)
E: jospa se on sitten se lakka mikä mennyt sinne roottorin ja staatorin väliin jauhantunt öljyn joukkon
melko paljon kaikkea isompaa ja penepää"hulto" tarvetta
Voi olla joo että tuo lakka on jauhanu välissä. Noh, ebaystä lähti tilaus vetämään uudesta roottorista ja staattorista.
Millähän mitoilla vakiot venttiilinjouset on, langan paksuus, jousen pituus vapaana, kierteiden määrä? Aloin epäillä että onko nuokin vakiot kerran retaineritkin on. Vakiot jouset alkaa pohjaamaan ja retainerit ottamaan ohjureihin kiinni noilla nostoilla mitä nokissa on.
Harmillisen paljon löytyy tosiaan kaikkea pientä ja isoa, onpahan tuolla kyllä ajettukin. Kunhan kaikki on kursittu kasaan niin sitten saa taas tahkota huoletta kilometrejä murehtimatta hajoamisesta.
Uloiman jousen yläpäässä punaista maalia harvempi väli jousissa Vapaan Pituus ~47mm lanka paksuus ~3.2mm
välit ensimäiset 4 ~4mm ja seuravat 3 väliä ~1.6mm
edellä olevat mitat reilun 100tkm ajetusta puretuista
vakio osista metrimittalla
Vakio jouset service limit
manuallin mukaan
ulompi 45.2mm
sisempi 35.1mm,
sisempi 3.1-3.5kg painolla 33.1mm
ulompi 15.5-17.9kg painolla 36.6mm
vaalla painammla/jousi vaalla tms
Mutta tosiaan kuten SMR sanoi se ryhmä sekä retainerit
E: paljonkos nostoa on ?
vakio osilahan retainerin lulkkojen ohjurin päähä kiiniottaminen on lähellä jossain 9.5mm
ja siihen lisänä vielä jousien pohjaaminen
Edited By 1340R86 on 1574416120
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili