Kolina moottorijarruttaessa - Kolisee
Kohtuu uusi ensimmäisen kesän busanisti kaipailisi hieman neuvoja, pyöränä gen1 vm 2000.
Onkos normaalia että moottorijarruttaessa kuuluu koliseva ääni moottorilta/kytkimeltä? Pyörän kytkin kolisee ainakin tyhjäkäynnillä kylmällä moottorilla ja hiljenee kun kytkimen painaa pohjaan. Koppa käytetty auki ja jousipultit olivat ainakin momentissa.
Tämä tyhjäkäynnin ääni on käsittääkseni ihan normaali ääni, mutta entäs tuo moottorijarrutuksessa kuuluva kolina? ???
Onkos normaalia että moottorijarruttaessa kuuluu koliseva ääni moottorilta/kytkimeltä? Pyörän kytkin kolisee ainakin tyhjäkäynnillä kylmällä moottorilla ja hiljenee kun kytkimen painaa pohjaan. Koppa käytetty auki ja jousipultit olivat ainakin momentissa.
Tämä tyhjäkäynnin ääni on käsittääkseni ihan normaali ääni, mutta entäs tuo moottorijarrutuksessa kuuluva kolina? ???
Se moottori jarru kolina voisi tulla niistä kytkin korin pohjalla pyörimis suunttan joustavista olevista jousista,Santtu95 kirjoitti:Kohtuu uusi ensimmäisen kesän busanisti kaipailisi hieman neuvoja, pyöränä gen1 vm 2000.
Onkos normaalia että moottorijarruttaessa kuuluu koliseva ääni moottorilta/kytkimeltä? Pyörän kytkin kolisee ainakin tyhjäkäynnillä kylmällä moottorilla ja hiljenee kun kytkimen painaa pohjaan. Koppa käytetty auki ja jousipultit olivat ainakin momentissa.
Tämä tyhjäkäynnin ääni on käsittääkseni ihan normaali ääni, mutta entäs tuo moottorijarrutuksessa kuuluva kolina? ???
Kun tarkistit ne jousi pultit niin tarkistiko samalla ne missä ovata kiinni ja sekin pala missä ne ovat voisi kolinaa pitää
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Enpäs hokannut silloin katsoa kun koppaa käytin auki, täytyypi viikonloppuna tsekata jos vaan ehtii. Onko mitään ideaa kannattaako harkita tuota Brock's kytkinmodia jos ajot on vaan perusmaantie ajoa? ??? Radalla eikä kiihytyskisoissa ei ainakaan vielä oo tullut käytyä1340R86 kirjoitti:Se moottori jarru kolina voisi tulla niistä kytkin korin pohjalla pyörimis suunttan joustavista olevista jousista,Santtu95 kirjoitti:Kohtuu uusi ensimmäisen kesän busanisti kaipailisi hieman neuvoja, pyöränä gen1 vm 2000.
Onkos normaalia että moottorijarruttaessa kuuluu koliseva ääni moottorilta/kytkimeltä? Pyörän kytkin kolisee ainakin tyhjäkäynnillä kylmällä moottorilla ja hiljenee kun kytkimen painaa pohjaan. Koppa käytetty auki ja jousipultit olivat ainakin momentissa.
Tämä tyhjäkäynnin ääni on käsittääkseni ihan normaali ääni, mutta entäs tuo moottorijarrutuksessa kuuluva kolina? ???
Kun tarkistit ne jousi pultit niin tarkistiko samalla ne missä ovata kiinni ja sekin pala missä ne ovat voisi kolinaa pitää
Enpäs hokannut silloin katsoa kun koppaa käytin auki, täytyypi viikonloppuna tsekata jos vaan ehtii. Onko mitään ideaa kannattaako harkita tuota Brock's kytkinmodia jos ajot on vaan perusmaantie ajoa? ??? Radalla eikä kiihytyskisoissa ei ainakaan vielä oo tullut käytyä [/quote]Santtu95 kirjoitti:
Ei ole kytkin modista vastaavaa hyötyä jos perus kartsa/maantiekurvailua ohjelmassa. Ilman modia reippaammin paikalta lähtiessä kytkin puraisee kerrasta kiinni/jurisee ja käyttäytyy epäloogisesti.
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Ei ole kytkin modista vastaavaa hyötyä jos perus kartsa/maantiekurvailua ohjelmassa. Ilman modia reippaammin paikalta lähtiessä kytkin puraisee kerrasta kiinni/jurisee ja käyttäytyy epäloogisesti.[/quote]Jape79 kirjoitti:Enpäs hokannut silloin katsoa kun koppaa käytin auki, täytyypi viikonloppuna tsekata jos vaan ehtii. Onko mitään ideaa kannattaako harkita tuota Brock's kytkinmodia jos ajot on vaan perusmaantie ajoa? ??? Radalla eikä kiihytyskisoissa ei ainakaan vielä oo tullut käytyäSanttu95 kirjoitti:
Joo täytyypi vähän miettiä sitten tuota kytkinmodia, olin ajatellut että jos sillä mahdollisesti loppuisi kaupunkiajossa nykiminen 1 ja 2-vaihteella.
Santtu95 kirjoitti:Joo täytyypi vähän miettiä sitten tuota kytkinmodia, olin ajatellut että jos sillä mahdollisesti loppuisi kaupunkiajossa nykiminen 1 ja 2-vaihteella.
Ei auta kytkinmodi nypyttämiseen. En tiiä onko sellasta bussia olemassakaan mikä ei nypyttäis lainkaan pienillä vaihteilla/kierroksilla madellessa
Pair tukkoon ja penkkiin säätöihin niin saa ainakin paremmaksi, kaasuläppien synkkaus ja punaset vetopakan kumit saattaa auttaa myös asiaan.
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Saattaapi olla hieman kyllä säädön tarpeessa, pyörässä tällähetkellä alkukäyrä josta tulee äänenvaimennin vain yhdelle puolelle ja lyhennetty vakio änkkä. Ei tietoa onko käyty säätämässä edellisen omistajan toimesta. Vääntö alakierroksilla mielestäni aika laiha, joutuu motarillakin pykältämään pienempää silmään jos haluaa että kiihtyy kunnolla. ??? Onkos muuten tietoa voiko vm 2000 säätää suoraan eculta vai tarviiko powercommanderin? ???Jape79 kirjoitti:Ei auta kytkinmodi nypyttämiseen. En tiiä onko sellasta bussia olemassakaan mikä ei nypyttäis lainkaan pienillä vaihteilla/kierroksilla madellessaSanttu95 kirjoitti:Joo täytyypi vähän miettiä sitten tuota kytkinmodia, olin ajatellut että jos sillä mahdollisesti loppuisi kaupunkiajossa nykiminen 1 ja 2-vaihteella.
Pair tukkoon ja penkkiin säätöihin niin saa ainakin paremmaksi, kaasuläppien synkkaus ja punaset vetopakan kumit saattaa auttaa myös asiaan.
Santtu95 kirjoitti:Saattaapi olla hieman kyllä säädön tarpeessa, pyörässä tällähetkellä alkukäyrä josta tulee äänenvaimennin vain yhdelle puolelle ja lyhennetty vakio änkkä. Ei tietoa onko käyty säätämässä edellisen omistajan toimesta. Vääntö alakierroksilla mielestäni aika laiha, joutuu motarillakin pykältämään pienempää silmään jos haluaa että kiihtyy kunnolla. ??? Onkos muuten tietoa voiko vm 2000 säätää suoraan eculta vai tarviiko powercommanderin? ???
Alkaa mennä jo vähän offtopic alkuperäisestä aiheesta, moderaattorit puuttukoot jos aihetta...
Jos kerran putkisto on vaihdettu 4-1 tyyppiseksi niin on säädön tarpeessa.
Commanderilla saat säädettyä sinnepäin, lisäksi noitten mukana on tainnut monesti tulla ainakin vanhemmiten käynti häiriöitä. Jos omaa ecua meinaa säätää niin tarviit uudemman mallin ecun ja roottorin. Ite löysin aikanaan nuo osat muistaakseni 250¤ hintaan, penkki makso Samin autopajalla 250¤. Suosittelen hommaamaan uudemmat kilkkeet ja säädättämään niin tulee takuulla parempi
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Joo täytyypi vähän miettiä sitten tuota kytkinmodia, olin ajatellut että jos sillä mahdollisesti loppuisi kaupunkiajossa nykiminen 1 ja 2-vaihteella. [/quote]Santtu95 kirjoitti:Ei ole kytkin modista vastaavaa hyötyä jos perus kartsa/maantiekurvailua ohjelmassa. Ilman modia reippaammin paikalta lähtiessä kytkin puraisee kerrasta kiinni/jurisee ja käyttäytyy epäloogisesti.Jape79 kirjoitti:Enpäs hokannut silloin katsoa kun koppaa käytin auki, täytyypi viikonloppuna tsekata jos vaan ehtii. Onko mitään ideaa kannattaako harkita tuota Brock's kytkinmodia jos ajot on vaan perusmaantie ajoa? ??? Radalla eikä kiihytyskisoissa ei ainakaan vielä oo tullut käytyäSanttu95 kirjoitti:
Tuohon nypytykseen niin tarkista myös ketjut
muuten tuossa jo tulikin ohjeet miten se loppuu
eli kone säätöihin
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Niinpä niin, saako 2000 mallin Busaan PC viitosta
Suomen nopein Hayabusa tiimi
Speed Metal Racing
---415kmh---
kilvan ajoa jo vuodesta 2012
http://www.youtube.com/watch?v=apDqrdTIik4
"La Hayabusa è bella, quando vince"
Speed Metal Racing
---415kmh---
kilvan ajoa jo vuodesta 2012
http://www.youtube.com/watch?v=apDqrdTIik4
"La Hayabusa è bella, quando vince"
Sijoita mieluummin rahat uudempaan (02-07) ecuun ja magneeton pyörijään.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport