Ylivuotinen k1 - Ikuisuusprojekti

Tänne projektikertomukset sekä topicit omaan pyörään tehdyistä muutoksista
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Jape79 kirjoitti:
juu-zo kirjoitti:Joutuuhan sitä melko paljon laittamaan rahaa 25hp/30Nm takia, mutta tuo 200 raja olisi kyllä makoisaa itsekin rikkoa. Täytyy harkita missä vaiheessa jaksaa itse tuohon ryhtyä.
Itellä kävi aika tuuri, jos noita omiasta sähligeistä johtuvia hommia ei lasketa niin putkiviristä tähän jäi maksamaan aika tarkkaan 1000¤ :bowdown:

Veikkaan että tuo kuutioilla tuleva vääntö on SE juttu, eli jos valttavana on kannen teko tai iso alakerta niin kannattaa valita iso alkerta ???
Hyvinhän se pyöriteli
tuliko nuo muutamat
käppyrän tervät kohdat siitä kytkimestä?

vääntö on se juttu
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

1340R86 kirjoitti:Hyvinhän se pyöriteli
tuliko nuo muutamat
käppyrän tervät kohdat siitä kytkimestä?

vääntö on se juttu

Kytkin luisti jo heti alussa, herkes kuitenkin jousten vaihdolla. Ens talvena vois mitata pakan paksuuden, voi olla että kytkinkorille pitää kans tehä jotain. En tiedä mistä nuo hyppyrit johtuu, ei häirihe minua niin saivat jäädä.
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Avatar
juu-zo
Viestit: 343
Liittynyt: 05 Heinä 2016, 22:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Eihän se olisi remppa eikä mikään mihin ei touhutonnia menisi :D Kyllähän tuo tehon ja väännön lisäys varmasti tuntuu, onhan tuo prosentuaalisesti kuitenkin hyvä lisäys. Tuo 3000 rpm vääntöpiikki taitaa olla ominaista busalle kun omassakin sellainen on.



Edited By juu-zo on 1556980247
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

juu-zo kirjoitti:Eihän se olisi remppa eikä mikään mihin ei touhutonnia menisi :D Kyllähän tuo tehon ja väännön lisäys varmasti tuntuu, onhan tuo prosentuaalisesti kuitenkin hyvä lisäys. Tuo 3000 rpm vääntöpiikki taitaa olla ominaista busalle kun omassakin sellainen on.

Kyllä tuo tehon ja väännön lisä ainakin putkiviriin tuntuu edellen vaikka isolohkolla oon kerenny jo yli 3000km ajamaankin. Nyt säädön jäljiltä tuntuu vielä hitusen pirteemmälle kun ennen. :rocket

Tänään tuli ruuvvattua uus lokarikin paikalleen, ainakin omaa silmää lopputulos miellyttää :thumbup:

Kuva
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Avatar
toimeve
Viestit: 2616
Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

...hienot on käppyrät ja ennen kaikkea ajossahan tuon huomaa, vaikkei mikhän kauhia mörkömoottori olekhan!

Ite ainaki tykkäsin, etenki tuosta väännöstä ja sen kohilleen sattumisesta, eli ihan normiajossa on käytössä hyvää ja paljon (tai no - kaikkihan on suhteellista...), mutta kun moottorirakentelun perusajatuksena on ollu kuitenkin kestävä ja ajettava "tourinkiBusa" lähtökohtana, niin siinä on tuo on aivan helevetin hyvä :mosh:

Mutta ainahan nämä rakentelut ovat teho/käyttövarmuus/kestävyys -mietintöjä, ja ittelleni oli aikoinhan täysin selevää, että sillä omallani mennään tuo luotettavuus ja normikäyttöisyys edellä. Ja siitä nautin satarosenttisesti :skootteri:
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

toimeve kirjoitti:...hienot on käppyrät ja ennen kaikkea ajossahan tuon huomaa, vaikkei mikhän kauhia mörkömoottori olekhan!

Ite ainaki tykkäsin, etenki tuosta väännöstä ja sen kohilleen sattumisesta, eli ihan normiajossa on käytössä hyvää ja paljon (tai no - kaikkihan on suhteellista...), mutta kun moottorirakentelun perusajatuksena on ollu kuitenkin kestävä ja ajettava "tourinkiBusa" lähtökohtana, niin siinä on tuo on aivan helevetin hyvä :mosh:

Mutta ainahan nämä rakentelut ovat teho/käyttövarmuus/kestävyys -mietintöjä, ja ittelleni oli aikoinhan täysin selevää, että sillä omallani mennään tuo luotettavuus ja normikäyttöisyys edellä. Ja siitä nautin satarosenttisesti :skootteri:

Hieno moottori se on, itellä kans ihan sama käyttötatkotus kun sinullakin eli tourinkia ilman että tarviis aina olla nyrkit öljyssä ja sillontällön kentällä tai ratapäivillä hupia :thumbup:

Mutta siitä ettei tarviis olla aina nyrkit öljyssä... Tanään alko tuo rapina kaivelemaan niin paljon että oli ihan pakko avata kytkin :p Ja syykin löyty, korin jouset on losoväljät.

Juutuubissa

Samalla mittasin kytkin pakan paksuuden, oli jämpti 50mm paksu. Paljonkohan lie raja että tarviis alkaa levyjä uusimaan? Yksittäiselle levylle näkyy paksuus löytyvän manuaalista. Sisin levy oli eri näkönen kun muut, Lisäksi sisäkehällä oli alimmaisena jokin ohkanen rengas. Kyseessä ilmeisesti tollanen cushion kitti mitä esim dragtace myy?

Nyt siis pitäs hommata uus kytkinkori. Löytyy orggista ja billettiä. Kumpihan kannattas ostaa? Billetti tietysti kalliimpi kun vakio...
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Jape79 kirjoitti:
toimeve kirjoitti:...hienot on käppyrät ja ennen kaikkea ajossahan tuon huomaa, vaikkei mikhän kauhia mörkömoottori olekhan!

Ite ainaki tykkäsin, etenki tuosta väännöstä ja sen kohilleen sattumisesta, eli ihan normiajossa on käytössä hyvää ja paljon (tai no - kaikkihan on suhteellista...), mutta kun moottorirakentelun perusajatuksena on ollu kuitenkin kestävä ja ajettava "tourinkiBusa" lähtökohtana, niin siinä on tuo on aivan helevetin hyvä :mosh:

Mutta ainahan nämä rakentelut ovat teho/käyttövarmuus/kestävyys -mietintöjä, ja ittelleni oli aikoinhan täysin selevää, että sillä omallani mennään tuo luotettavuus ja normikäyttöisyys edellä. Ja siitä nautin satarosenttisesti :skootteri:

Hieno moottori se on, itellä kans ihan sama käyttötatkotus kun sinullakin eli tourinkia ilman että tarviis aina olla nyrkit öljyssä ja sillontällön kentällä tai ratapäivillä hupia :thumbup:

Mutta siitä ettei tarviis olla aina nyrkit öljyssä... Tanään alko tuo rapina kaivelemaan niin paljon että oli ihan pakko avata kytkin :p Ja syykin löyty, korin jouset on losoväljät.

Juutuubissa

Samalla mittasin kytkin pakan paksuuden, oli jämpti 50mm paksu. Paljonkohan lie raja että tarviis alkaa levyjä uusimaan? Yksittäiselle levylle näkyy paksuus löytyvän manuaalista. Sisin levy oli eri näkönen kun muut, Lisäksi sisäkehällä oli alimmaisena jokin ohkanen rengas. Kyseessä ilmeisesti tollanen cushion kitti mitä esim dragtace myy?

Nyt siis pitäs hommata uus kytkinkori. Löytyy orggista ja billettiä. Kumpihan kannattas ostaa? Billetti tietysti kalliimpi kun vakio...



Linkin
https://www.npm.fi/fi....-kytkin

Kuvassa osa no 14, 15 niin vaihada sinne koko leveä levy sen kapean tilalle(sopiva taisi olla samanlainen kuin uloin no 10)

billet kori

eli meteliä kytkimen suunnalla piti rapina jouset




Edited By 1340R86 on 1557089434
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

1340R86 kirjoitti:Linkin
https://www.npm.fi/fi....-kytkin

Kuvassa osa no 14, 15 niin vaihada sinne koko leveä levy sen kapean tilalle(sopiva taisi olla samanlainen kuin uloin no 10)

billet kori

eli meteliä kytkimen suunnalla piti rapina jouset

Jos vaihtaa koko leveän levyn niin osat 14, 15 joutaa pois?

Pitääpä viritellä verkot vesille tuon korin suhteen jos jostain sattuis löytämään, uutena näköjään suht arvokkaita.
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

^-- Juuri noin, tosin kevyt olettama että tuo olisi jo tehtynä sulla?

Noista kytkinkorin jousista, tolleen ne taitaa elää about kaikissa OEM koreissa...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

jarim kirjoitti:^-- Juuri noin, tosin kevyt olettama että tuo olisi jo tehtynä sulla?

Noista kytkinkorin jousista, tolleen ne taitaa elää about kaikissa OEM koreissa...
Kyllä siellä kapea levy oli vielä alimmaisena :oops:

Eli ainakaan originaalina tuota koria ei saa hiljaiseksi, onko nuo billetit sen jämäkempiä?
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

No sitten tommonen ulommainen levy sisimmäiseksi, nippuun ja kovaa ajoa, ei se siitä äänestä rikki mene. Pistä tulpat korviin jos häiritsee. :;):
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

jarim kirjoitti:No sitten tommonen ulommainen levy sisimmäiseksi, nippuun ja kovaa ajoa, ei se siitä äänestä rikki mene. Pistä tulpat korviin jos häiritsee. :;):

Joo, taidan vaan vaihtaa tuos sisemmän levyn ja pistän kuulokkeista musat kovemmalle jo ennen pyörän käynnistämistä. Ostaapa tuollakin rahalla monta tankillista bensaa jonka säästää jos viittii rapinaa vähän kuunnella :1087

Tietysti ideoita/kokemuksia otetaan vastaan jos jollain ois ässä hihassa miten tuon vakion saa hiljaseks (jotain toplinkia jousen ja korin väliin? :p )
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Jape79 kirjoitti:
jarim kirjoitti:No sitten tommonen ulommainen levy sisimmäiseksi, nippuun ja kovaa ajoa, ei se siitä äänestä rikki mene. Pistä tulpat korviin jos häiritsee. :;):
Joo, taidan vaan vaihtaa tuos sisemmän levyn ja pistän kuulokkeista musat kovemmalle jo ennen pyörän käynnistämistä. Ostaapa tuollakin rahalla monta tankillista bensaa jonka säästää jos viittii rapinaa vähän kuunnella :1087

Tietysti ideoita/kokemuksia otetaan vastaan jos jollain ois ässä hihassa miten tuon vakion saa hiljaseks (jotain toplinkia jousen ja korin väliin? :p )
Yhdestä josku tuli ne jousten sivussa olevat paikalln pitävät
levynreunat lyötyä vasarlla tikemalle alasimen päällä
hiljensi metliä
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

1340R86 kirjoitti:Tietysti ideoita/kokemuksia otetaan vastaan jos jollain ois ässä hihassa miten tuon vakion saa hiljaseks (jotain toplinkia jousen ja korin väliin? :p )
Yhdestä josku tuli ne jousten sivussa olevat paikalln pitävät
levynreunat lyötyä vasarlla tikemalle alasimen päällä
hiljensi metliä[/quote]
Kävi kyllä mielessä, katotaan mitä keksii kuhan uus levy tulee perille... Manuaalissa näkyy olevankin samanlaiset levyt pakan pinnassa ja pohjalla. Ilmeisesti jossakin välissä insinöörit suuressa viisaudessaan keksineet tollasen kapeemman pakan pohjalle? Lienee vakiossa jotenkin parempi ???

Tarviikos tuo uus levy uittaa öljyssä tms. ennen asennusta?
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Jape79 kirjoitti:
1340R86 kirjoitti:Tietysti ideoita/kokemuksia otetaan vastaan jos jollain ois ässä hihassa miten tuon vakion saa hiljaseks (jotain toplinkia jousen ja korin väliin? :p )
Yhdestä josku tuli ne jousten sivussa olevat paikalln pitävät
levynreunat lyötyä vasarlla tikemalle alasimen päällä
hiljensi metliä
Kävi kyllä mielessä, katotaan mitä keksii kuhan uus levy tulee perille... Manuaalissa näkyy olevankin samanlaiset levyt pakan pinnassa ja pohjalla. Ilmeisesti jossakin välissä insinöörit suuressa viisaudessaan keksineet tollasen kapeemman pakan pohjalle? Lienee vakiossa jotenkin parempi ???

Tarviikos tuo uus levy uittaa öljyssä tms. ennen asennusta?[/quote]
Juu uusi kannattaa kylvettää,
mikä lie ajatus tuossa ollut tuossa muutoksessa kapeamaksi ja niillä lisä rinkuloilla pitopinnan kaventamisella
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Vastaa Viestiin