Ylivuotinen k1 - Ikuisuusprojekti

Tänne projektikertomukset sekä topicit omaan pyörään tehdyistä muutoksista
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Jape79 kirjoitti:Nonnih, löytyhän se rapinan aiheuttaja... Eilisen lenkin jälkeen piti sellasta rapinaa että tänään aloin tutkimaan tarkemmin jotta mikä helevetti se siellä rapisee. Jakopään puolelta vaikutti rapina tulevan niin alotin helpommasta ja avasin startti kytkimen. Osa syy oli tuossa, vaikka kyseessä uusi alkuperäinen osa niin vapaan suuntaan ei pyöri tasaisesti vaan tuntuu selvät pykälät. Tein ristisiitolsen uudesta sisäkehästä ja vanhasta ulkokehästä. Tuolla kombinaatiolla pyörii tasaiseen.

Kasaamisen jälkeen pyörittelin konetta käsin ja yhtäkkiä veti koneen jumiin :shocked: Eipä sitten muuta kun venakoppa irti ja hämmästelemään. Tuollasta jälkeä löyty sitten pakonokan laakerista. Ilmeisesti kasatessa ei oo menny puolikuu uraansa. Onneks ei mennyt juntturaan koneen käydessä tai ettei rojua mennyt ketjun väliin :bowdown:
Kuva

Vissiin viisaampi päästellä vielä öljypohja irti ja kalastella loput laakerin kappaleet.

Kukahan vaihtaa tai missä sais vaihatettua ton laakerin uuteen? Itellä ei oo tohon hommaan työkaluja.
Kun tutkit startin kytkimen niin katsoitahn myös jakoketjun sinne väliinhän tuosta lähtevät palat helopsti menee(palset lienee syy startin kytkimen jumitelulle)
öljy pohja kannatta avata

laakerin vaihtoon löyty vehkeet jos tarvis
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

1340R86 kirjoitti:

Kun tutkit startin kytkimen niin katsoitahn myös jakoketjun sinne väliinhän tuosta lähtevät palat helopsti menee(palset lienee syy startin kytkimen jumitelulle)
öljy pohja kannatta avata

laakerin vaihtoon löyty vehkeet jos tarvis[/quote]
Ei näkyny starttikytkimessä ylimääräristä. Parin sentin pätkä puuttuu laakerin ulkokoolista, onneks ei tosiaan menny ketjun väliin. Toivottavasti löytyy öljypohjasta.

Asutko missä kaukana? Jos laittasit vaikka yv.llä osotteen ja puhelinnumeron? Varmaan helpoin ois jos tilaisin laakerin suoraan sinun luo ja laittasin nokan kans sinne tulemaan. Aamulla joutuu ite lähtee työmatkalle, aamusta vois keretä postittelemaan tai sit perjantaina.
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Jape79 kirjoitti:
1340R86 kirjoitti:
Kun tutkit startin kytkimen niin katsoitahn myös jakoketjun sinne väliinhän tuosta lähtevät palat helopsti menee(palset lienee syy startin kytkimen jumitelulle)
öljy pohja kannatta avata

laakerin vaihtoon löyty vehkeet jos tarvis
Ei näkyny starttikytkimessä ylimääräristä. Parin sentin pätkä puuttuu laakerin ulkokoolista, onneks ei tosiaan menny ketjun väliin. Toivottavasti löytyy öljypohjasta.

Asutko missä kaukana? Jos laittasit vaikka yv.llä osotteen ja puhelinnumeron? Varmaan helpoin ois jos tilaisin laakerin suoraan sinun luo ja laittasin nokan kans sinne tulemaan. Aamulla joutuu ite lähtee työmatkalle, aamusta vois keretä postittelemaan tai sit perjantaina.[/quote]
Otalamella, Yv laitettu,

mitenkäs tuon rattaan kunto?
kuvassa näytää että hamapissa olisi jotain jälkiä
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Onko nokkapyörän istukka hitsattu nokkaan kiinni? Pientä ylimäärästä jumppaa jos on.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

jarim kirjoitti:Onko nokkapyörän istukka hitsattu nokkaan kiinni? Pientä ylimäärästä jumppaa jos on.
Minusta tuota ei oltu hitsattu kiinni, näytti olevan pakosessa Yoshimuran pyörä kiinni ja vissiin ihan vaan rymppäämällä kiinni. Imussa taas apen pyörä, tuo oli hitsillä varmistettuna.

Imunokan toisesta päästä puuttu minusta samanlainen metallinen tulppa kun mikä pakonokassa oli. Oli tuota jollakin patentilla koitettu tukkia. Pitää vähän parannella tulppaa niin ei yläkerta kärsisi voitelun puutteesta.
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Joo ne tulpat kannattaa pistää paikoilleen niin että pysyy. Lähipiiristä kokemusta miten käy kun ne irtoaa. :(
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
SMR
Viestit: 533
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:09
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja SMR »

Yoshimuran pyörä ollut tehdasasennus ja luotto ollu niin kova ettei varmistusta nähty tarpeelliseksi.
Kun taas Apen pyörä ollut irti kait pari kertaa ja kanavatulpat myös, niin väljistyny ehkä, joten patenttitoimisto ollut asialla.
Tulpan toimivuus mennyt estetiikan edelle.
Suomen nopein Hayabusa tiimi
Speed Metal Racing

---415kmh---

kilvan ajoa jo vuodesta 2012

http://www.youtube.com/watch?v=apDqrdTIik4



"La Hayabusa è bella, quando vince"
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

SMR kirjoitti:Yoshimuran pyörä ollut tehdasasennus ja luotto ollu niin kova ettei varmistusta nähty tarpeelliseksi.
Kun taas Apen pyörä ollut irti kait pari kertaa ja kanavatulpat myös, niin väljistyny ehkä, joten patenttitoimisto ollut asialla.
Tulpan toimivuus mennyt estetiikan edelle.

Ai pakonen on ihan Yoshimuran kepistä hiottu :thumbup: Eipä tuolla estetiikalla itelle oo niin väliä, pääasia että vehkeet pelaa... Tuurilla huomenna vois tulla keppi jo uudella laakerilla varustettuna kotia, pääsee sunnuntaina jatkamaan remonttia ja kerkee ens viikon lopuksi vielä penkkiin :turbobusa:
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

Nonnih, kalusto on taas kasassa, kesti nipussa ainakin ensimmäisen 110km testilenkin eikä näyttäisi kuseksivan alleen vaikka kasasin öljypohjan ja stattikytkimen kopat vanhoilla tiivisteillä... Siellähän ne öljypohjassa lymysivät kadoksissa olleet laakerin koolin kappaleet. Yksi ääni katosi mutta rapina lämpöisenä jatkuu edelleen. Kait ne on sitten ne kytkinkorin jouset. Jospa nyt keskittyisi vaan ajamiseen eikä rapinoiden vahtaamiseen, katellaan tuota sitten ensi talvena jos ei ennen sitä porsi.

Oli se vaan entiselle Castrolin miehelle vaikeeta ottaa se Motulin pönikkä hyllysta. 300V:t ois nyt sisässä ja saattaa ne vaihteet ja kytkin ehkä himpun jouheemmin pelatakin...

Torstaihin asti vielä ns. sisäänajoa ja perjantaina Samille penkkiin. Suunnitelmissa oli ajaa Busalla Espooseen ja takaisin. Perjantaille lupaa kuitenkin pakkasta ja vesi/räntä/lumisadetta niin taisi tuo trippi jäädä busalla haaveeksi. Pitänee kaverilta kinuta sama paku lainaan jolla kalusto pelastettiin syksyllä lappeenrannasta :p

Kiitoksia muutes 1340R86 laakerin vaihdosta :thumbup:
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Jape79 kirjoitti:Nonnih, kalusto on taas kasassa, kesti nipussa ainakin ensimmäisen 110km testilenkin eikä näyttäisi kuseksivan alleen vaikka kasasin öljypohjan ja stattikytkimen kopat vanhoilla tiivisteillä... Siellähän ne öljypohjassa lymysivät kadoksissa olleet laakerin koolin kappaleet. Yksi ääni katosi mutta rapina lämpöisenä jatkuu edelleen. Kait ne on sitten ne kytkinkorin jouset. Jospa nyt keskittyisi vaan ajamiseen eikä rapinoiden vahtaamiseen, katellaan tuota sitten ensi talvena jos ei ennen sitä porsi.

Oli se vaan entiselle Castrolin miehelle vaikeeta ottaa se Motulin pönikkä hyllysta. 300V:t ois nyt sisässä ja saattaa ne vaihteet ja kytkin ehkä himpun jouheemmin pelatakin...

Torstaihin asti vielä ns. sisäänajoa ja perjantaina Samille penkkiin. Suunnitelmissa oli ajaa Busalla Espooseen ja takaisin. Perjantaille lupaa kuitenkin pakkasta ja vesi/räntä/lumisadetta niin taisi tuo trippi jäädä busalla haaveeksi. Pitänee kaverilta kinuta sama paku lainaan jolla kalusto pelastettiin syksyllä lappeenrannasta :p

Kiitoksia muutes 1340R86 laakerin vaihdosta :thumbup:
Hyvä että toimii :)

toivotavasti tulee hyvän mallinen käppyrrä rullalla
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

No nyt loppu se jossittelu, tavotteisiin pääsi kun pataan Akran putkistolle tuli huipuissa vaan 1hp/1Nm :thumbup: Samin epäilysten mukaan keskirekisreriin saatiin kuitenkin lisää jerkkua.
Kuva
Ihan mutkattomasti ei mennyt penkityskään kun kytkin alko lipsumaan kesken kaiken, onneksi Samilta löyty hyllystä muutama heavy duty jousi niin saatiin homma kerrasta pakettiin.

Etuloksukin saatiin väriin eilen illalla, sikäli jos ei huomenna sataisi enää lunta niin tuonkin voisi ruuvailla paikalleen... Lappeenrantaan sitten loppukuusta kattomaan miten kalusto kulkee, jos vaan ei sada lunta :p




Edited By Jape79 on 1556904857
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Avatar
juu-zo
Viestit: 343
Liittynyt: 05 Heinä 2016, 22:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Paljonkos oli strategiset lukemat?

Edit. Kappas latautuihan sieltä näköjään kuvakin :D kannattaa pienentää varmaankin noita kuvia tai käyttää jotain thumbnailia. On meinaan julmetun iso kuva ja kestää tällä 4G netillä ainakin ladata tovin. Menee myös sivun luettavuus aika kelvottomaksi kun kuvat on jättikokoisia.




Edited By juu-zo on 1556899831
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

Noniin, löysin viimein ohjelman jota osaan käyttää :thumbup: Eli takarenkaalta irtosi 201.4hp/9709rpm ja 170.9Nm/7068rpm.



Edited By Jape79 on 1556905011
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Avatar
juu-zo
Viestit: 343
Liittynyt: 05 Heinä 2016, 22:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Joutuuhan sitä melko paljon laittamaan rahaa 25hp/30Nm takia, mutta tuo 200 raja olisi kyllä makoisaa itsekin rikkoa. Täytyy harkita missä vaiheessa jaksaa itse tuohon ryhtyä.
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

juu-zo kirjoitti:Joutuuhan sitä melko paljon laittamaan rahaa 25hp/30Nm takia, mutta tuo 200 raja olisi kyllä makoisaa itsekin rikkoa. Täytyy harkita missä vaiheessa jaksaa itse tuohon ryhtyä.
Itellä kävi aika tuuri, jos noita omiasta sähligeistä johtuvia hommia ei lasketa niin putkiviristä tähän jäi maksamaan aika tarkkaan 1000¤ :bowdown:

Veikkaan että tuo kuutioilla tuleva vääntö on SE juttu, eli jos valttavana on kannen teko tai iso alakerta niin kannattaa valita iso alkerta ???
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Vastaa Viestiin