Juu-zon k5 busa

Tänne projektikertomukset sekä topicit omaan pyörään tehdyistä muutoksista
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

juu-zo kirjoitti:Noniin, nukutun yön jälkeen heräsi heti epäily eilisestä turaamisesta. Eli laitoinko illalla iap anturin letkun kiinni kun otin putsarin irti puolien järjestystä vaihtaessa? No en tietysti laittanut. Eli syy outoon tyhjäkäyntiin selittyi sillä. Letku kiinni, pyörä käyntiin ja ai että, sehän kuulostaa juuri sellaiselta kuin pitää. Nyt heräsi vielä kysymys tps anturista. Eli tyhjäkäynnillä näyttää että tps on hyvin keskellä -C00. Sammutettuna viiva on tuolla alareunassa eli _C00. Ohje käsittääkseni sanoo että tuo pitää tyhjäkäynnillä säätää eli onko tuo ok että sammutettuna on viiva alhaalla vai pitäisikö säätää niin että on jatkuvasti keskellä?
Viiva pitää olla keskellä pyörän käydessä tyhjäkäynnillä ja "käsikaasu" elikkä imu pois. Kun pyörän sammuttaa niin jännite tipahtaa sen verta ettei näytä enää todellista se anturi --> viiva menee monesti alas.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

juu-zo kirjoitti:Ongelmat selätetty ja pyörä kasassa. Pölyt huuhtaisin päältä pois ja täytyy vielä vahat heittää niskaan ennen kuin lähtee ajelemaan. Etujarru ja punosletkut on jossain vaiheessa tässä työn alla. Ei ole vielä ehtinyt letkuja käydä tilailemassa.
Sumomoton ständi toimii katteidenkin kanssa pienellä modaamisella.

Kuva

Kuva
Hyvän oloinen nosto systeemi, mihinkäs se tulee pyörässä kinni, voiko laittaa kummalle puolelle vain?
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
juu-zo
Viestit: 343
Liittynyt: 05 Heinä 2016, 22:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

1340R86 kirjoitti:Hyvän oloinen nosto systeemi, mihinkäs se tulee pyörässä kinni, voiko laittaa kummalle puolelle vain?
Ylätapin nostoholkki tulee konen pulttiin kiinni, joten pultin kääntämällä toisin päin saa kyllä periaatteessa kummalle tahansa puolelle. Alempi nostotappi menee swingin reikään.
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

juu-zo kirjoitti:
1340R86 kirjoitti:Hyvän oloinen nosto systeemi, mihinkäs se tulee pyörässä kinni, voiko laittaa kummalle puolelle vain?
Ylätapin nostoholkki tulee konen pulttiin kiinni, joten pultin kääntämällä toisin päin saa kyllä periaatteessa kummalle tahansa puolelle. Alempi nostotappi menee swingin reikään.
Siis jotain siitä jää pyörään kiinni, tuleeko se miten siihen siihen swingin kiinikeen kohdalle?
kuinka lähelle runkoa lähinnä siksi että omassa on siinä kinni vetarin tukilaippa
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
juu-zo
Viestit: 343
Liittynyt: 05 Heinä 2016, 22:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

1340R86 kirjoitti:
juu-zo kirjoitti:
1340R86 kirjoitti:Hyvän oloinen nosto systeemi, mihinkäs se tulee pyörässä kinni, voiko laittaa kummalle puolelle vain?
Ylätapin nostoholkki tulee konen pulttiin kiinni, joten pultin kääntämällä toisin päin saa kyllä periaatteessa kummalle tahansa puolelle. Alempi nostotappi menee swingin reikään.
Siis jotain siitä jää pyörään kiinni, tuleeko se miten siihen siihen swingin kiinikeen kohdalle?
kuinka lähelle runkoa lähinnä siksi että omassa on siinä kinni vetarin tukilaippa
Kyllä, runkoon kiinnitetään tuollainen holkki eli käytännössä tuollainen noin 3-4cm putken pätkä joka on siinä sitten aina kiinni jos sitä ei halua erikseen aina ruuvata irti. Swingin akseli on ontto ja alatappi sujahtaa sen sisään. Aika lähelle tuo siis runkoa tulee. Väliin jää sen yläholkin verran eli se noin 3cm tuosta adapterilevystä runkoon. Teline kuitenkin hyvin tukeva, pyörä pysyy siinä hyvin ilman vaaraa tippumisesta ja liikuttelu on helppoa.
Avatar
juu-zo
Viestit: 343
Liittynyt: 05 Heinä 2016, 22:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Jarruletkut ei ehtinyt vielä kauden avaukseen, mutta ovat matkalla. Tänään kuitenkin avattu kahvittelulenkillä ajokausi.

Kuva
Kuva
Avatar
juu-zo
Viestit: 343
Liittynyt: 05 Heinä 2016, 22:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Eihän se eilinen ajelu ihan niin ruusuisesti näköjään mennyt. Tänään huomasin tallissa pyörän alla lätäkön... Öljyä näytti pikaisella tuumailulla olevan. Oikean puolen katteeseen roiskunut sisäpuolella tuohon puoleenväliin öljyä ja siitä valutellut alas. Kuvassa ylhäällä oleva banjo näytti eniten syylliseltä, mutta toisaalta öljyä oli myös kannentiivisteen juuressa joten kannen seutu voi olla toinen potentiaalinen paikka. Täytyy putsailla ja laittaa käyntiin jos näkisi mistä sitä öljyä oikein falskaa. Nyt tuossa koneen kyljessä oli sen verran valumajälkiä ettei pystynyt tarkkaa paikkaa paikallistamaan. No ensi viikoksi on luvattu vielä huonoja ilmoja... Mikään muu kuin venakopan kansi ei ole ollut tuosta irti ja sekin tuli uudella tiivisteellä laitettua kiinni, joten ihmetyttää kyllä mistä tuollainen vuoto on nyt tullut.

Kuva




Edited By juu-zo on 1554654520
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

juu-zo kirjoitti:Eihän se eilinen ajelu ihan niin ruusuisesti näköjään mennyt. Tänään huomasin tallissa pyörän alla lätäkön... Öljyä näytti pikaisella tuumailulla olevan. Oikean puolen katteeseen roiskunut sisäpuolella tuohon puoleenväliin öljyä ja siitä valutellut alas. Kuvassa ylhäällä oleva banjo näytti eniten syylliseltä, mutta toisaalta öljyä oli myös kannentiivisteen juuressa joten kannen seutu voi olla toinen potentiaalinen paikka. Täytyy putsailla ja laittaa käyntiin jos näkisi mistä sitä öljyä oikein falskaa. Nyt tuossa koneen kyljessä oli sen verran valumajälkiä ettei pystynyt tarkkaa paikkaa paikallistamaan. No ensi viikoksi on luvattu vielä huonoja ilmoja... Mikään muu kuin venakopan kansi ei ole ollut tuosta irti ja sekin tuli uudella tiivisteellä laitettua kiinni, joten ihmetyttää kyllä mistä tuollainen vuoto on nyt tullut.

Kuva
Ensimäisenä tarkistaisin sen banjon pultin, letkun, siinä lähellä 10mm kannalla olevan alhalta päin kanteen tulevan pultin, tietysti sen kopan mikä ollut auki,
kampuran pään kopan "korkit"
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Onhan sulla kannen kyljessä oleva pultti paikoillaan tiivisteen kera? Se mikä estää nokkaketjua tipahtamasta alas jos nokat on irti?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
juu-zo
Viestit: 343
Liittynyt: 05 Heinä 2016, 22:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

jarim kirjoitti:Onhan sulla kannen kyljessä oleva pultti paikoillaan tiivisteen kera? Se mikä estää nokkaketjua tipahtamasta alas jos nokat on irti?
Ei ainakaan ole ollut missään vaiheessa irti, joten toivoisin että on edelleen paikoillaan. :p Täytyy iltapäivästä putsata tuo koneen kylki ja tutkia mistä on vuotanut.
Avatar
juu-zo
Viestit: 343
Liittynyt: 05 Heinä 2016, 22:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Banjo kunnolla kiinni, kampuran korkki kireällä eikä muuallakaan näkyviä paikkoja mistä voisi öljyjä vuotaa. Muut paikat tuosta ei ole ollut edes auki, joten hyvin erikoiselta vaikuttaa. En jaksanut muuta kuin putsailla vähän konetta. Antaa kuivua kuivaksi ja kokeillaan sitten näkeekö käynnissä mistä voisi öljyä tulla.
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

juu-zo kirjoitti:Banjo kunnolla kiinni, kampuran korkki kireällä eikä muuallakaan näkyviä paikkoja mistä voisi öljyjä vuotaa. Muut paikat tuosta ei ole ollut edes auki, joten hyvin erikoiselta vaikuttaa. En jaksanut muuta kuin putsailla vähän konetta. Antaa kuivua kuivaksi ja kokeillaan sitten näkeekö käynnissä mistä voisi öljyä tulla.

Bräkleenillä putsaat niin hyvä tulee. Öljyn kuivumista saat oottaa hetken jos toisenkin :p
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Avatar
juu-zo
Viestit: 343
Liittynyt: 05 Heinä 2016, 22:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Jape79 kirjoitti:
juu-zo kirjoitti:Banjo kunnolla kiinni, kampuran korkki kireällä eikä muuallakaan näkyviä paikkoja mistä voisi öljyjä vuotaa. Muut paikat tuosta ei ole ollut edes auki, joten hyvin erikoiselta vaikuttaa. En jaksanut muuta kuin putsailla vähän konetta. Antaa kuivua kuivaksi ja kokeillaan sitten näkeekö käynnissä mistä voisi öljyä tulla.
Bräkleenillä putsaat niin hyvä tulee. Öljyn kuivumista saat oottaa hetken jos toisenkin :p
Bräkleenillä ja rätillä putsailinkin. Tuossa on vain niin paljon koloa ja rakoa, että joihinkin paikkoihin piti yrittää bräkleenipullon paineella suihkutella paskat pois.
Avatar
juu-zo
Viestit: 343
Liittynyt: 05 Heinä 2016, 22:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Tutkailin töiden jälkeen tuota öljyvuotoa. Tutkin sammuksissa ja käynnissä, mutta vuoto on kuitenkin niin pientä, että mitään näkyvää en saanut aikaan. Epäilykset kohdistuu kuitenkin öljynjäähdyttimen kiinnityksiin ja niissä oleviin o-renkaisiin. Jo paikalle laittaessa pohdin mahtaako vanhat o-renkaat toimia ja tuolla seutuvilla selkeästi mielestäni on öljyä tullut jostain kun öljypohjassa on likaa. Oikean kyljen letku on sitten saattanut sen verran ajossa sotkea että on roiskunut katteellekin ja sitä kautta tuohon oikeaan koneen kylkeen. Sattuuko kukaan muistamaan minkä kokoiset nuo o-renkaat on vai pitääkö ensiksi irroittaa malliksi yksi ennen kuin lähtee ostoksille?
Edit. Googlailemalla löysin osanumeron 09280-12012 ja tuo sanoo mitoiksi D:2.4 ID:11.8, tuo tarkoittaa ilmeisesti että paksuus 2,4mm ja sisähalkaisija 11,8mm? Eli ulkohalkaisija tällöin 16,6mm.

Myöskin jarruletkut saapuivat tänään. Tuolle R1 sylkän jarrunestesäiliölle pitäisi vielä jokin kiinnitys keksiä.

Kuva




Edited By juu-zo on 1554823022
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Kannatta tarkista myös siitä banjo pultista että ei ole murtumaa samoin letkusta sekä lauhdutimen letkuista, onhan ö suodatimessa varmasti vain yksi tiiviste että ei ole jäänyt vanha kiinni konen puolelle,
muistitahn tarkistaa sen kannen kulamssa olevan pultin
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Vastaa Viestiin