Juu-zon k5 busa

Tänne projektikertomukset sekä topicit omaan pyörään tehdyistä muutoksista
SMR
Viestit: 533
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:09
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja SMR »

Kierteet menee joo rikki kun laitetaan kiinni rallimomentilla, "niin että pysyy".
Näissä joskus virallinen momenttikin on siinä rajoilla.

Paljonko laitoit venakoppaan ?
Suomen nopein Hayabusa tiimi
Speed Metal Racing

---415kmh---

kilvan ajoa jo vuodesta 2012

http://www.youtube.com/watch?v=apDqrdTIik4



"La Hayabusa è bella, quando vince"
Avatar
juu-zo
Viestit: 343
Liittynyt: 05 Heinä 2016, 22:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

SMR kirjoitti:Kierteet menee joo rikki kun laitetaan kiinni rallimomentilla, "niin että pysyy".
Näissä joskus virallinen momenttikin on siinä rajoilla.

Paljonko laitoit venakoppaan ?
Venakoppaan laitoin manualin mukaiset 14Nm
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Oon kerran saanu venakopan kiinnityspulttien kierteetki korkattua tuolla perusmomentilla. Sen jälkeen en ole uskaltanu enää momenttiavaimella noita pieniä momentteja laittaa, luotan omaan "10Nm rannemomenttiin". :D
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
SMR
Viestit: 533
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:09
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja SMR »

Sitä samaa aattelin,
perus L-kuusiokoloavaimella pieni nyhkäisy niin koskaan ne ei oo tielle tippunu,
ja se pultti kun pohjaa olakkeeseen niin tiivisteen pitäminen ei ole tiukkuudesta kiinni.

(Mulla oma ruuvaaminen melkein samassa vaiheessa, mutta välillä tulee takapakkia kun pitää irrotella lainaan osia mitä on jo paikalleen saanut.)
Suomen nopein Hayabusa tiimi
Speed Metal Racing

---415kmh---

kilvan ajoa jo vuodesta 2012

http://www.youtube.com/watch?v=apDqrdTIik4



"La Hayabusa è bella, quando vince"
Avatar
juu-zo
Viestit: 343
Liittynyt: 05 Heinä 2016, 22:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Joo kyllähän tuo 10Nm aika kovalta jopa tuntui tuohon staattorin koppaan. Voi olla että nykäsen kaikkiin helicoilit sisään ja laitan omaan rannemomenttiin sen jälkeen.
Avatar
Jone
Viestit: 188
Liittynyt: 29 Kesä 2004, 21:38
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Jone »

Paikoin löytyy tosiaan erikoisia tehtaan momentteja, kuten ajoitusmerkkien plugi starttikytkinkopassa käsittämättömät 23nm. Sen, kun vetäsee niin jenkatuho on hyvin lähellä.



Edited By Jone on 1543311506
Metallic Thunder Grey/ Candy Red -23
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Se kyllä 23Nm:llä tarttuu kiinni, jos sitä isompaa meinaat. Jengat kyllä kestää mutta kun se itse tulppa on niin pehmeä ettei kestä vääntää enää auki... miten niin tiedän tämänki? :p
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Jone
Viestit: 188
Liittynyt: 29 Kesä 2004, 21:38
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Jone »

Ylempää pienempää tarkoitin, isommalle on annettu 11nm, joka riittää varmasti pienemmällekin. Mutta tosiaan 23nm lukee tehtaan manuaalissa.
Metallic Thunder Grey/ Candy Red -23
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
Avatar
juu-zo
Viestit: 343
Liittynyt: 05 Heinä 2016, 22:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Hitto, en ole muistanut mitata minkä kokoinen tuo kierre mahtaa tuossa staattorin kopan pulteissa olla. Mahtaako joku muistaa pikaisesti niin voisi töiden jälkeen käydä irtokierteitä hakemassa ja viikonloppuna askarrella? M5, M6?

Edit. räjäytyskuvistahan tuo selvisi, M6x30 pultteja, tosin itselläni ne on vaihdettu kuusiokoloihin vaikka pitäisi olla kuusiokulma kannalla. Joka tapauksessa käydään hakemassa irtokierresetti jos nuo askartelisi viikonloppuna.




Edited By juu-zo on 1544188639
Avatar
juu-zo
Viestit: 343
Liittynyt: 05 Heinä 2016, 22:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Ensimmäinen helicoil paikallaan. M7 tapilla kierteytys ja m6 helicoil sisälle. Huomiona myös että magneetto on sisältä prkleen terävä, vekki sormessa kun pyyhkäisin öljyjä pois.

Kuva
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

Vielä on pitkä talvi aikaa turata, samalla vaan isompaa mäntää ja kireempää nokkaa sisään kun kerran kone on jo pöydällä :rocket
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Avatar
juu-zo
Viestit: 343
Liittynyt: 05 Heinä 2016, 22:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Joululahja tilattu itselle, sumomoton race huoltopukki ostettu. Tilasin Gen2 adapterilla kun Gen1 adpteria ei ole saatavilla. Katsotaan kuinka paljon eroaa ja miten sen saa istutettua. Epäilisin kuitenkin että ei ole tekemätön paikka.



Edited By juu-zo on 1545901440
Avatar
juu-zo
Viestit: 343
Liittynyt: 05 Heinä 2016, 22:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Tänään käväisin hakemassa huoltopukin eurobikerilta. Ihan hyvin tuo istuu myös gen1:seen. Mallikohtaista asennusohjetta tuolle ei ollut, mutta oletan sen olevan oikein asennettu. Toki tuo nostokiinnike pitää vielä laittaa uusiksi kun koneen kiinnittää. Ainoa miinus tässä siis on että konetta (tai swingiä) ei saa pois kun pukki on käytössä. Eli koneen irrotuksen ajaksi pitää laittaa takapukille, mutta muutenhan tuo on loistava. Etupyörän irroitus, haarukan ja ohjainlaakerin huollot yms onnistuu helposti. Ja pyörä on tuon kanssa liikuteltavissa todella kevyesti. Hintaa pukille jäi alennuksineen alle kahdensadan.
Swingin alue vaatii vielä vähän putsailuja ennen kuin laitan koneen takaisin paikoilleen. Suurimmat ikivanhat ketjumönjät jo putsailin, mutta mieli tekee tietysti hinkata vähän paremmin nyt kun tilaa on.

Kuva




Edited By juu-zo on 1546442279
1340R86
Viestit: 678
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Nyt kun on sopivasti näkösällä niin tarkista jänniteen säätimen littin, samoin akun - johdosta harautuva liitos
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
juu-zo
Viestit: 343
Liittynyt: 05 Heinä 2016, 22:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

1340R86 kirjoitti:Nyt kun on sopivasti näkösällä niin tarkista jänniteen säätimen littin, samoin akun - johdosta harautuva liitos
Hyviä vinkkejä, tsekataan läpi.
Vastaa Viestiin