Busa nypyttää ja pätkii. - Nypyttää alle 3000rpm.

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
SJU
Viestit: 12
Liittynyt: 09 Syys 2018, 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja SJU »

Oiskohan kellään tähän vaivaan ajatusta. Eli pyörä on vm. 2007. Pyörään on vaihdettu sliparit ja poistettu katit ja tietenkin lambda. Myös ilmanputsari modaus on tehty ja Pairit poistettu. Muuten orggis peli. Tehopenkissä säädetty omasta Ecusta ja hepoiksikin saatiin163,4hv. Eli suurin piirtein kaikki pitäisi olla kunnossa. Nyt vaihdoin vielä TPS anturin ja putsasin bensa pumpun mutta eipä auta. Edelleen nypyttää tasaisessa ajossa, jos vaikka ruuhkassa keskustassa joutuu korottelemään alta 3000 kierroksen niin meinaa hermot mennä.
Ja jos joku tietää jonkun busa ammattilaisen Turun seudulta niin mielelläni veisin vaikka pyörän sinne. :apua:
Vielä sen verran että tyhjäkäynti jää välillä huojumaan ja hieman korkealle.




Edited By SJU on 1536857120
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

Oma k1 nypytti myös alle 3000rpm tekniikan vaihdon jälkeen, oli tuota samaa oiretta isolohkossa jo ennen vaihtoakin.Tyhjäkäynnillä kuulosti siltä että kipinä tai pari jäi sillontällön väliin.

Tulppia vaihtaessa huomasin että 1. Puola pyöri nihkeästi paikallaan ja oli todella tiukka vetää ylös. Puola näytti myös sille että tuo on lyönyt kanteen läpi. En tiedä oliko kanteen osunut tulpanaukon suulle jokin vai oliko jäljet tulleet tuosta Läpilyönnistä? Tasottelin kannesta nuo röpöset, vaihdoin puolan ja synkkasin läppärungot niin nypyttäminen katosi 99%. Erikiva on kyllä ajella kun ei turhia nypyttuele :bike:
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
SJU
Viestit: 12
Liittynyt: 09 Syys 2018, 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja SJU »

Juu myös tuo tyhjäkäynti kuulostaa samalta kuin sulla. Kurkistin puolat mutta ei ulkoista vikaa ainakaan näkynyt. Mittasin myös yleismittarilla oomit vaikka ei se välttämättä mitään kerro. Rupean nyt metsästämään josko saisin jostain yhden tai kaksi toimivaa puolaa kokeilun ajaksi. Kiitos vastauksesta ja lisääkin saa lähettää josko mieleen tulee. :1087
SJU
Viestit: 12
Liittynyt: 09 Syys 2018, 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja SJU »

No niin. Puolat kokeiltu ei vikaa niissä. Nyt heräsi kysymys taas kuuluuko ilmamäärä anturista eli MAP tai onko tuo MAF anturista lähteä letku johonkin? Kun mulla ei lähde. Busa manuaali sanoo sitä AP anturiksi.



Edited By SJU on 1537032909
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

SJU kirjoitti:No niin. Puolat kokeiltu ei vikaa niissä. Nyt heräsi kysymys taas kuuluuko ilmamäärä anturista eli MAP tai onko tuo MAF anturista lähteä letku johonkin? Kun mulla ei lähde. Busa manuaali sanoo sitä AP anturiksi.

Kyllähän siitä pitäis lähteä letku kaasuläppien taakse. Tuossa kuvassa iaps on tuo anturi. K1:ssä ei ole tuota haaraa paineensäätimelle koska pumppu tankin sisällä.

Kuva

Pitäs kyllä muutakin oireilla kun nypyttää(fi valo palaa jne) jos ecu ei saa alipainetietoa :shocked:
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Ei välttämättä, vetää vaan paksulle seoksen... rungossa on kiinni vallitsevan ilmanpaineenanturi, siinä ei kuulu olla letkua, ei kannata sitä iap-anturia siihen sekoittaa.



Edited By jarim on 1537036878
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

jarim kirjoitti:Ei välttämättä, vetää vaan paksulle seoksen... rungossa on kiinni vallitsevan ilmanpaineenanturi, siinä ei kuulu olla letkua, ei kannata sitä iap-anturia siihen sekoittaa.
Hyvä jarim kun selvensit, itellä tuo vallitsevan ilmanpaineen anturi ei käynyt edes mielessä :oho: suodattimen kotelossa olevaan iaps (intake air pressure sensor) anturiin siis tultava alipaineletku ja kuten kerroit, rungossa olevaan aps (atmospheric pressure sensor) anturiin ei tule letkua...
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
SJU
Viestit: 12
Liittynyt: 09 Syys 2018, 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja SJU »

Kiitos hyvästä kuvasta. Tarkoitin juuri tuota aps anturia. Eli ei kuulu. Muutenkin tuo VCSV lähti ilmanputsari modauksen mukana kuin myös alipainekello VD. Mutta ennen niitäkin samalla tavalla nypytti. Mites onko tietoa, kun tuota omaa ECUA säätää onko siinä mahdollisuutta säätää ala kierroksille ja yläkierroksille erikseen kun tuntuu että käy tosi rikkaalla alhaalla. Eli kun on ylhäältä nostettu nostaako väkisin alhaalta? Aattelin että käviskö rikkaalla alakierroksilla? Eli pitäiskö hommata commander kun alkaa ideat loppuu?
Avatar
juu-zo
Viestit: 343
Liittynyt: 05 Heinä 2016, 22:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Ecua pystyy säätelemään kyllä sekä ylä että alakierroksilta. Pienillä kierroksillahan soppaa jaetaan nimenomaan iaps anturin perusteella ja isommilla kaasun avauksilla taas tps anturin mukaan. En muista nyt suoraan missä tuo raja menee.
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Kun kaasun avaus ylittää 10% otetaan siihen perustuvat kartat käyttöön, sen alle menee alipainetietoon perustuvalla kartalla.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
SJU
Viestit: 12
Liittynyt: 09 Syys 2018, 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja SJU »

Eli eipä taida tuo commanderikaan auttaa tuohon. Nyt rupee loppuu ideat. Ja mielenkiinto. Entä voiskohan venttiili jäädä kantamaan? Tuntuu kyllä aivan mahdottomalta kun toimii yläkierroksilla ja tehot tallella? Vai mitä mieltä te olette?
Tyhjäkäynnillä haisee kun kävisi tosi rikkaalla ja ryyppy meinaa tukehduttaa koneen. Tämä on siis just säädetty teho penkissä ja kaikki pitäis olla hyvin. Ja ennen säätöä oli sama vika. :comp
:1087
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

Olikos läppärunkoja synkattu koska? Vaikuttaa käyntiin juurikin pienillä avauksilla.

Jos ei ala vikaa löytyä niin teet sitten teet niinkuin minä tein edellisellä moottorilla
Ja ajat vian ulos seisovalla maililla :comp
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
SJU
Viestit: 12
Liittynyt: 09 Syys 2018, 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja SJU »

Jep. Synkattu on. Saapi nähä mitä tässä joutuu vielä touhumaan. Jos joskus jonkun vian löydän, laitan kyllä viestiä on meinaan niin mystinen.. :wtf:
SJU
Viestit: 12
Liittynyt: 09 Syys 2018, 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja SJU »

Nyt sitten on puristuspaineet mitattu, ne on hyvät. Mut tänään kaupunkiajon jälkeen löyty hieman mustat tulpat. Taitaa käydä alhaalla liian rikkaalla. Eli IAP sensori antaa joko vääriä arvoja tai vaan liikaa muuten saa liikaa bensaa. Laitoinkin jo tuonne toiselle palstalle että saako tuota omaa ECUa tehdasarvoihin jollain järkevällä hommalla? Mutta saa tännekkin vastata. :on_the_quiet:
SJU
Viestit: 12
Liittynyt: 09 Syys 2018, 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja SJU »

Ja tietenkin suuuur KIITOS kaikille vastanneille, joka ainoalle. Ilman teitä en tätä olisi saanut ratkaistua. Kun ei siihen ammattilaisetkaan pystyneet. Väittivät että on ominaisuus. Ihmettelin kyllä että kuinka se ominaisuus osuu vasta viidenteen omistamaani busaan. :thumbup:
Vastaa Viestiin