Kannen teettäminen ja nokka-akselit
Talvella olisi tarkoitus kutitella lisää puhtia omasta rojektista. Pikkuhiljaa pitää siis alkaa budjettia laskeskelemaan ja laiska kun olen soittelemaan eri pajoille tms. niin kyselen täältä kautta kun varmasti monikin omiinsa kenties samoja juttuja lähiaikoina teettänyt..
Eli missäs kansi kannattaisi teettää ja paljonko tuo suurimpiirtein kustantaa? Jos budjetti antaa myöten niin tulossa myös 84mm alakerta... Onkohan mahdollista teettää kansi joka pelaa vakiolla ja isolla alakerralla?
Nokka-akseleita näyttää löytyvän pilvinpimein. Ilmeisesti omistakin kepeistä saa hiomalla, saattaisi säästyä muutama satanen. Minkähänlaisia profiileja on olemassa, kuka tai missä hiovat, ja kannattaako tässä kohtaa säästää ???
Eli missäs kansi kannattaisi teettää ja paljonko tuo suurimpiirtein kustantaa? Jos budjetti antaa myöten niin tulossa myös 84mm alakerta... Onkohan mahdollista teettää kansi joka pelaa vakiolla ja isolla alakerralla?
Nokka-akseleita näyttää löytyvän pilvinpimein. Ilmeisesti omistakin kepeistä saa hiomalla, saattaisi säästyä muutama satanen. Minkähänlaisia profiileja on olemassa, kuka tai missä hiovat, ja kannattaako tässä kohtaa säästää ???
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Kysäsepä kannesta ksthb (Jarmo Saastamoinen) / Kansiset.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Ääni Jampalle.
Haetko lisätehoa matka-ajoon vai maksimitehoa vartille?
Kerro mitä haluat, niin Jamppa kertoo mitä tarvitaan käytännössä.
Kannattaa vaihtaa kampiakseli ja alakerran laakerointi samalla kertaa kun käytät koneen irti.
Varaudu myös vaihteensiirtimien vaihtoon sekä harkitse vaihteiston racecuttia.
Haetko lisätehoa matka-ajoon vai maksimitehoa vartille?
Kerro mitä haluat, niin Jamppa kertoo mitä tarvitaan käytännössä.
Kannattaa vaihtaa kampiakseli ja alakerran laakerointi samalla kertaa kun käytät koneen irti.
Varaudu myös vaihteensiirtimien vaihtoon sekä harkitse vaihteiston racecuttia.
GSX1584R
+200mph CLUB FINLAND
+100tkm CLUB FINLAND
+200mph CLUB FINLAND
+100tkm CLUB FINLAND
Cebusa kirjoitti:Ääni Jampalle.
Haetko lisätehoa matka-ajoon vai maksimitehoa vartille?
Kerro mitä haluat, niin Jamppa kertoo mitä tarvitaan käytännössä.
Kannattaa vaihtaa kampiakseli ja alakerran laakerointi samalla kertaa kun käytät koneen irti.
Varaudu myös vaihteensiirtimien vaihtoon sekä harkitse vaihteiston racecuttia.
Pääasiassa tourinkia, rataa ehkä 2-3 kertaa kesässä. Vartille ei ainakaan vielä suunnitelmissa mennä mutta toisaalta mailin vedot kiinnostaa kovastikkin
Meinasin suosiolla vaihtaa kk ja runkolaakerit kun kerran avaa, saas nähdä löytyykö tuolle 5- ja 6. vaihteen jollotukselle samalla mitään syytä. Siirtäjissä ei ainakaan käytössä vikaa ja pykälät tuntuu kestävän päällä. Noh, sitä ollaan sitten jännän äärellä mitä kaikkea tuo pitää sisällään kunhan saa auki
Pitääpä hetki odotella jos ksthb vaikka sattuisi topikin lukaisemaan ja vastaaman, jos ei niin sitten itelle luuri kouraan ja soitettava suuntimia projektille.
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Saako heti alkuunsa mollata hyvää suunnitelmaa,
Arvioisin että ponteva moottori mutkaradalle ja nopeusajoon lentokentälle on aika erilaiset toisiinsa nähden. Paitsi jos tekee hyvän katumotin niin sillä menee kaikki, sillai kohtuullisesti.
Suunnitelma virikannesta mikä pelittää vakioalakerran ja 1400cc päällä on kyseenalainen. Toimii kyllä, ei siinä mitään, mutta semmonen kansi mikä antaa kunnon hyödyn isolohkosta on melkein yhtä tyhjän kanssa vakioalakerrassa, joskus jopa huonompi.
Pointti on siinä, (siis tämä ihan henkilökohtainen mielipide eikä välttämättä kohtaa todellisuutta), että helposti kuvitellaan joka virityksen tuovan x määrän tehoa aina lisää edellisen päälle, kun kyse on ennemmin rajoittavien tekijöiden poistamisesta.
Jos on vakioalakerta normipuristuksilla niin vakiokansi ei rajoita tehoa juurikaan, mutta isommat männät, nokkaa ym niin kansi ei enää virtaakaan muiden osien vaatimaa määrää ja joudutaan tekemään lisää töitä että päästään seuraavalle tasolle.
Helpoin teholisä on tuo 84mm männät. Valinta ei ole vaikea jos pitää valita kahdesta samanhintaisesta virityksestä, joko 84mm alakerta tai virikansi nokkineen. Yhdessä tietysti paras hyöty.
Arvioisin että ponteva moottori mutkaradalle ja nopeusajoon lentokentälle on aika erilaiset toisiinsa nähden. Paitsi jos tekee hyvän katumotin niin sillä menee kaikki, sillai kohtuullisesti.
Suunnitelma virikannesta mikä pelittää vakioalakerran ja 1400cc päällä on kyseenalainen. Toimii kyllä, ei siinä mitään, mutta semmonen kansi mikä antaa kunnon hyödyn isolohkosta on melkein yhtä tyhjän kanssa vakioalakerrassa, joskus jopa huonompi.
Pointti on siinä, (siis tämä ihan henkilökohtainen mielipide eikä välttämättä kohtaa todellisuutta), että helposti kuvitellaan joka virityksen tuovan x määrän tehoa aina lisää edellisen päälle, kun kyse on ennemmin rajoittavien tekijöiden poistamisesta.
Jos on vakioalakerta normipuristuksilla niin vakiokansi ei rajoita tehoa juurikaan, mutta isommat männät, nokkaa ym niin kansi ei enää virtaakaan muiden osien vaatimaa määrää ja joudutaan tekemään lisää töitä että päästään seuraavalle tasolle.
Helpoin teholisä on tuo 84mm männät. Valinta ei ole vaikea jos pitää valita kahdesta samanhintaisesta virityksestä, joko 84mm alakerta tai virikansi nokkineen. Yhdessä tietysti paras hyöty.
Suomen nopein Hayabusa tiimi
Speed Metal Racing
---415kmh---
kilvan ajoa jo vuodesta 2012
http://www.youtube.com/watch?v=apDqrdTIik4
"La Hayabusa è bella, quando vince"
Speed Metal Racing
---415kmh---
kilvan ajoa jo vuodesta 2012
http://www.youtube.com/watch?v=apDqrdTIik4
"La Hayabusa è bella, quando vince"
SMR kirjoitti:Saako heti alkuunsa mollata hyvää suunnitelmaa,
Arvioisin että ponteva moottori mutkaradalle ja nopeusajoon lentokentälle on aika erilaiset toisiinsa nähden. Paitsi jos tekee hyvän katumotin niin sillä menee kaikki, sillai kohtuullisesti.
Suunnitelma virikannesta mikä pelittää vakioalakerran ja 1400cc päällä on kyseenalainen. Toimii kyllä, ei siinä mitään, mutta semmonen kansi mikä antaa kunnon hyödyn isolohkosta on melkein yhtä tyhjän kanssa vakioalakerrassa, joskus jopa huonompi.
Pointti on siinä, (siis tämä ihan henkilökohtainen mielipide eikä välttämättä kohtaa todellisuutta), että helposti kuvitellaan joka virityksen tuovan x määrän tehoa aina lisää edellisen päälle, kun kyse on ennemmin rajoittavien tekijöiden poistamisesta.
Jos on vakioalakerta normipuristuksilla niin vakiokansi ei rajoita tehoa juurikaan, mutta isommat männät, nokkaa ym niin kansi ei enää virtaakaan muiden osien vaatimaa määrää ja joudutaan tekemään lisää töitä että päästään seuraavalle tasolle.
Helpoin teholisä on tuo 84mm männät. Valinta ei ole vaikea jos pitää valita kahdesta samanhintaisesta virityksestä, joko 84mm alakerta tai virikansi nokkineen. Yhdessä tietysti paras hyöty.
Toki saa ja pitääkin mollata, tarkoitus olikin saada vähän keskustelua aikaan ja mielipiteitä esille Tiedossa oikeastaan oli ettei sama kansi välttämättä pelaa molemmilla alakerroilla.
Omalla kohtaa vois olla paras jos koittaa rakentaa hyvän all around motin joka selviää, kuten tuossa kirjoititkin niin kaikista kohtuudella. Pääasiassa tulee kuitenkin ajettua tourinkia ja mutkarataa.
Jonkun sortin budjettimoottorin joutuu kuitenkin tekemään kun ei noita pelimerkkejä kuitenkaan tuhottomasti määriä ole kerralla laittaa. Ajatus selvinnee hieman kun koneen saa auki ja löytyy syy minne tuo öljy häviää.
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
No omasta historiikkia:
- Muuten vakio paitsi vaimentimet vaihdettu:
- Yoshimura 4-2-1, suodatinkotelo modattu, kone vakio:
- Edellisten lisäksi kansi portattu, Yoshimura GSX-R 1000 k5 type-s profiilin nokat (vakioista hiotut):
- Edellisten lisäksi 84mm männät:
- Pakopuolta avarrettu, pakoventtiilit +1mm, Akrapovic 4-2-1, nokat Brocks 0.416/246 ja 0.386/248:
Tää oli paras tehon/väännön suhteen mutta tuli todettua ettei tuo imunokka kestäny kilometrejä, söi paininkupit paskaksi jne. Tuo jälkeen tuliki monta vuotta taikinoitua ilokaasujen kanssa, melko monta kansipahvia tuli vaihdettua jne, kävi eri kansiki välillä kunnes 2014 nokkaketjun katkettua penkissä palautin tuon 2010 Kansiset kannen takaisin ja nokiksi imu 9.65mm/254ast pako 9.1mm/250ast (by Mauri Virtanen). Lisäksi tullu vielä Gen2 kampura eli 1441cc nyt:
Tämä on nyt tuntunu kestävänkin (kop kop).
- Muuten vakio paitsi vaimentimet vaihdettu:
- Yoshimura 4-2-1, suodatinkotelo modattu, kone vakio:
- Edellisten lisäksi kansi portattu, Yoshimura GSX-R 1000 k5 type-s profiilin nokat (vakioista hiotut):
- Edellisten lisäksi 84mm männät:
- Pakopuolta avarrettu, pakoventtiilit +1mm, Akrapovic 4-2-1, nokat Brocks 0.416/246 ja 0.386/248:
Tää oli paras tehon/väännön suhteen mutta tuli todettua ettei tuo imunokka kestäny kilometrejä, söi paininkupit paskaksi jne. Tuo jälkeen tuliki monta vuotta taikinoitua ilokaasujen kanssa, melko monta kansipahvia tuli vaihdettua jne, kävi eri kansiki välillä kunnes 2014 nokkaketjun katkettua penkissä palautin tuon 2010 Kansiset kannen takaisin ja nokiksi imu 9.65mm/254ast pako 9.1mm/250ast (by Mauri Virtanen). Lisäksi tullu vielä Gen2 kampura eli 1441cc nyt:
Tämä on nyt tuntunu kestävänkin (kop kop).
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Mistä muuten johtuu tuo monttu käyrissä (1-4) ennen 4000rpm, Yoshin putkesta? Eli kohtuu realistinen tavoite budjetti moottoriin jarim käppyröiden perusteella voisi olla sinä 180hp tietämillä... Menee nyt topikin vierestä mutta onko noissa yoshin ja akran putkistojen mitoilla isojakin eroja? Ite arvon edelleen 4-2-1 ja 4-2 välillä, jälkimmäinen käy omaan silmään paremmin mutta 4-2-1 ilmeisesti saa jonkun humman ylärekisteriin enemmän ???
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Tuo monttu näkyy käppyrässä jos kaasun vääntää mittauksessa heti lähdöstä selälleen. Gen2:ssa ei tätä "ongelmaa" ole kun siellä toisioläpät rajoittaa ilman saantia tuossa tapauksessa. Tasaisempi käppyrä tulee kun avaa kaasun hitaammin.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Jarin kansi oli hyvin tehty alkujaan kun pelitti niin hyvin vakioalakerran päällä, sekä nokat just kohillaan, aina tuo ei onnistu jos menee tekeen kannen överiksi heti ensimmäiseks.
Suomen nopein Hayabusa tiimi
Speed Metal Racing
---415kmh---
kilvan ajoa jo vuodesta 2012
http://www.youtube.com/watch?v=apDqrdTIik4
"La Hayabusa è bella, quando vince"
Speed Metal Racing
---415kmh---
kilvan ajoa jo vuodesta 2012
http://www.youtube.com/watch?v=apDqrdTIik4
"La Hayabusa è bella, quando vince"
Soittelin Jampan kanssa viikolla, alkaa tän homman suuntaviivat oleen selvillä
Edited By Jape79 on 1534062975
Edited By Jape79 on 1534062975
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo