Kun kerran Busalaisten omat ratapäivät peruuntui niin oli pakko ilmottautua motorg:in järjestämille ratapäiville, sen verran kova polte on päästä kaksipyöräistä radalle ajamaan
Ilmoittauduin hitaaseen ryhmään ja kun eka kertalaimen pärrällä radalla niin samalla ilmoittauduin myös ajotaito 2 kurssille. Aloitellaan alkeista ja siitä sitten pikkuhiljaa kokemuksen kasvaessa nopeemmin ryhmiin
Huomiselle lupailtu +30 lukemia, tarkenee varmasti taas hyvin ajokamoissa 553km Kemoran edestakainen matka+ mitä radalla kilsoja tulee. Voi olla illasta takki tyhjänä kun kotiin pääsee.
Pyörä on fixattu reissua varten niin kuntoon kun suinkin mahdollista, saas nähdä pääseekö reissun ilman isompia maneereja vai joutuuko esim tulppaa vaihtamaan reissun aikana. Ihan ei ole tällä hetkellä luotto pyörään ihan tapissaan mutta kun kesälomalla on niin mikäs kiire siinä ajellessa
Aamulla klo:05:00 nokka kohti kemoraa niin kerkee matkalla vaikka vähän maisemia katsella.
Kemora 28.07.2018 - Hitaassa ryhmässä opiskelua
No maistuiko radalla kurvailu?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Nonnih, radallaan oli juuri niin mukavaa kun mitä sen ajattelinkin olevan Joutuu vielä aika reippaasti reenaamaan että kerkee edes hitaan ryhmän nopeimpien matkaan mutta väliäkös tuolla kun lystiä piisaa
Matkaan tuli lähdettyä aamulla viiden maissa, muisti tuppaa sen verran pätkimään ettei kaikkia käännöksiä perille asti muista, samalla tuli testattua puhelimen teline. Hyvin löysi navin opastuksella perille asti.
Päivän ensimmäiset ja onneksi viimeiset taisteluarvet tuli matkalla kun kurvasin levikkeelle taukoa pitämään jossa irtosora pääsi yllättämään ja pyörä pötkähti kyljelleen. Samassa tuli huomattua ettei kaatokatkaisija toimi, pyörä kävi kyljellään tyhjäkäyntiä kunnes tajusin sammuttaa tappokutkimestä :p��sein��n: Öljynpaineen valo paloi startin jälkeen luvattoman pitkään mutta ei tuohon ainakaan uusia sivuääniä tullut joten ilman suurempia vaurioita taidettiin selvitä.
Radalla kaikki sujui kuitenkin hyvin eikä matkalla tarvinnut muutakaan remonttia alkaa tekemään. Kuumasta kelistä johtuen renkaat on nyt ainakin ajettu huolella sisään vaikka vauhti ei radalla hurjaa ollutkaan
Kilometrejä reissulle tuli hitusen alle 700km, kotiin tullessa takki oli aivan tyhjä ja kroppa tuntui sille kun kun olisi kunnolla selkäänsä saanut. Sen verran lysti reissu oli kuitenkin että seuraavaa rata sessiota pitää alkaa suunnittelemaan jo tänään
Matkaan tuli lähdettyä aamulla viiden maissa, muisti tuppaa sen verran pätkimään ettei kaikkia käännöksiä perille asti muista, samalla tuli testattua puhelimen teline. Hyvin löysi navin opastuksella perille asti.
Päivän ensimmäiset ja onneksi viimeiset taisteluarvet tuli matkalla kun kurvasin levikkeelle taukoa pitämään jossa irtosora pääsi yllättämään ja pyörä pötkähti kyljelleen. Samassa tuli huomattua ettei kaatokatkaisija toimi, pyörä kävi kyljellään tyhjäkäyntiä kunnes tajusin sammuttaa tappokutkimestä :p��sein��n: Öljynpaineen valo paloi startin jälkeen luvattoman pitkään mutta ei tuohon ainakaan uusia sivuääniä tullut joten ilman suurempia vaurioita taidettiin selvitä.
Radalla kaikki sujui kuitenkin hyvin eikä matkalla tarvinnut muutakaan remonttia alkaa tekemään. Kuumasta kelistä johtuen renkaat on nyt ainakin ajettu huolella sisään vaikka vauhti ei radalla hurjaa ollutkaan
Kilometrejä reissulle tuli hitusen alle 700km, kotiin tullessa takki oli aivan tyhjä ja kroppa tuntui sille kun kun olisi kunnolla selkäänsä saanut. Sen verran lysti reissu oli kuitenkin että seuraavaa rata sessiota pitää alkaa suunnittelemaan jo tänään
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
juu-zo kirjoitti:Miltäs ajotaito 2 vaikutti? Jäikö hyviä vinkkejä taskuun? Itse ajattelin myös kyseisen kurssin käväistä kunhan kerkiää joillekkin ratapäiville ilmoittautumaan.
Riippuu tietysti miten paljon on kokemusta radalla, omalla kohtaa käteen jäi ainakin opit ajoasennosta, katseenkäyttö ja hyvät ajolinjat Kemoraan
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Jape79 kirjoitti:juu-zo kirjoitti:Miltäs ajotaito 2 vaikutti? Jäikö hyviä vinkkejä taskuun? Itse ajattelin myös kyseisen kurssin käväistä kunhan kerkiää joillekkin ratapäiville ilmoittautumaan.
Riippuu tietysti miten paljon on kokemusta radalla, omalla kohtaa käteen jäi ainakin opit ajoasennosta, katseenkäyttö ja hyvät ajolinjat Kemoraan
Pystyy näköjään hyvin pitkälle tuota ajoasentoa/tekniikkaa soveltamaan myös touringissa. Eipä puudu enää kädet lähellekkään niissä määrin mitä ennen kun älyää pitää kädet ja yläkropan rentona. Myös pyörän käsittely onnistuu paljon näppärämmin. Suosittelen
Ps. Huomenna Motoparkkiin
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo