Terve! Uutena jäsenenä täällä joudun heti ensimmäisessä viestissä valitettavasti kysymään neuvoa pyörään ilmenneeseen vikaan. Josko täältä saisi apua tai neuvoja. Pyörä on siis 2005 Gen1 Hayabusa.
Tarina lyhykäisyydessään:
Vein pyörän perushuoltoon (nesteiden vaihdot, tulppien vaihdot jne..), huoltoon ajaessa toimi normaalisti. Kun tiedustelin muutaman päivän jälkeen aikataulua, ilmoittivat että pyörä käy raskaasti ja että ovat joutuneet säätämään tyhjäkäyntiä jotta edes pysyisi käynnissä.
Kävin hakemassa pyörän jolloin liikkeellelähtiessä sammui siihen paikkaan. Vasta useamman startin ja sammumisen jälkeen (ilmeisesti) lämpeni sen verran että pysyi käynnissä. Tosin liikkeellelähtiessä piti reilusti antaa kaasua jotta ei sammuisi valoihin. Ihmettelin tätä huollolle ja totesivat vaan että varmaan vanhaa bensaa tankissa tai jotain.... ??? . Vaikka tankkasin uutta bensaa ei vika poistunut joten päätin ajaa sen omalle tallille ja katsoa mikä on mennyt vikaan. Tallille ajaessa pysyi kyllä lämmettyään käynnissä, tosin kävi kyllä rikkaalla seoksella koska putken päät olivat noesta mustat perillä ja kulutuskin nousi lyhyellä matkalla.
Tuli sitten tallilla todettua että yhdessä sylinterissä on bensaa jäljellä eli ei anna kipinää. Osia takaisin asentaessa yritin käynnistää uudelleen pyörää, vaan eipä käynnistynyt enää. Tuon toukokuisen päivän jälkeen ei ole käynnistynyt vaikka muutamaan otteeseen on tullut tuo purettua ja tarkistettua että kaikki johdot ja letkut on paikallaan. Tulpanhatun/puolan vaihdoin, mutta eipä siitäkään hyötyä ole jos ei saa käyntiin koko pyörää.
Muutama kysymys tähän tapaukseen liittyen.
1. Yritin lukea vikakoodeja "dealer modessa", mutta mihin reikiin johto pitää yhdistää jotta se menisi siihen tilaan. Sehän on varmaan sen matkustajan penkin alla oleva pistoke jossa on 8 reikää?
2. Tyhjäkäynti on varmaan huollon jäljiltä päin metsää, mutta voiko se vaikuttaa pyörän nikotteluun ja käynnistymisongelmiin?
3. Hayabusassahan on sytytyspuolat tulpanhatuissa, mutta onko muita käynnistykseen ja sytytykseen liittyviä osia mitkä voivat mennä rikki ja jotka voisi vaihtaa?
4. Ajomatka tallille on 50 km itsellä, voiko kolmella mukilla ajaminen tehdä isoa vahinkoa jos ajaa sen matkan niin että kone välillä pätkii
5. Säästyisinkö isommilta päänsäryiltä jatkossa jos vaan ajan pyörän jokeen ja siirryn julkisen liikenteen ja citypyörien käyttäjäksi .
Kiitos vastauksista jo etukäteen!
Pätkimiseen jälkeen ei käyynisty - Käyntihäiriö
IAP anturille ääni minultakin. ECU ei saa alipainetietoa --> seokset vituillaan elikkä rikkaalla. Tarkasta että kaikista neljästä ruiskurungosta lähtee letku päältä joka yhdistyy yhdeksi ja se pitäisi olla kiinni suodatinkotelon kyljessä olevassa IAP anturissa. Ko. anturissa johto varmaankin on paikoillaan jos ei anna vikakoodia (= FI ei vilku käydessä).
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Ja jatkoksi: julkaise toki huoltoliikkeen nimi että muut osaa olla menemättä...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Tuossa vielä räjäytyskuva. Osat 30-34 IAP menevä letkuhässäkkä.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Joko tämä on ajokunnossa?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport