Käyntiääni - Raksuttaa aikalailla reippaasti....
Heipä hei taas, toisitte saada uuden häirikön foorumille
Läppärinkoja synkatessa järkytyin tuosta miten kovaa meteliä venttiilikoneisto oikeasti pitää... Ilmansuodatin ja tankki paikallaan tuo ei kuulosta ollenkaan noin pahalle ja ajossa enää pienelle rapinalle.
Omasta mielestä kone huutaa venttiilin säätöä, antakaahan oma mielipiteenne tuosta rouskutuksesta.
Youtube
Läppärinkoja synkatessa järkytyin tuosta miten kovaa meteliä venttiilikoneisto oikeasti pitää... Ilmansuodatin ja tankki paikallaan tuo ei kuulosta ollenkaan noin pahalle ja ajossa enää pienelle rapinalle.
Omasta mielestä kone huutaa venttiilin säätöä, antakaahan oma mielipiteenne tuosta rouskutuksesta.
Youtube
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Kohan jos suurinpiirtein asiassa kestää niin ei varmaan ketään häirihe.
K3 versio ja mittarissa 63 tkm, oon kanssa ymmärtäny foorumia selatessa ettei noilla kilsoilla pitäs vielä paljoo venujen kolkutella. Pitää koittaa josko sais tyrkättyä käsin kiristintä pykälän tiukemmalle, ei kai tuon ketjunkaan pitäs vielä finaalissa olla jos kilsat vaan pitää paikkaansa.
K3 versio ja mittarissa 63 tkm, oon kanssa ymmärtäny foorumia selatessa ettei noilla kilsoilla pitäs vielä paljoo venujen kolkutella. Pitää koittaa josko sais tyrkättyä käsin kiristintä pykälän tiukemmalle, ei kai tuon ketjunkaan pitäs vielä finaalissa olla jos kilsat vaan pitää paikkaansa.
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Meni käsin pykälän tiukemmalle, ainakin kylmänä käyntiääni siistiytyi jonkin verran. Lämpimänä ei taida suurtakaan eroa olla.
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Sen verran reippaasti arvelutti venttiilin välykset ja tuo ketjun/kiristimen kunto että piti tarkastaa välykset ja kiristimessä jäljellä oleva vara.
Välyksissä alkais olla säätämisen tarvetta mutta taidan venttailla tuon savotan kanssa odotella ensi talvea. Imut kaikki 0.2-0.25 välissä ja pakoset 3. sylkkää lukuun ottamatta 0.25-0.3 välissä, 3:ssa molemmat pakoset 0.2.
Kiristimessä on varaa vielä puolet eli ketjun suhteen ei paniikkia Ainoa mikä kiristimessä vähän kummastuttaa on tuo miten iso välys tuossa on ennen kun menee seuraavaan napsuun. Alla linkki, tuo välys lienee kuitenkin normaalia? Tuosta kun vielä nykäsee pykälän niin alkaa napsua.
Kiristimen välys.
Välyksissä alkais olla säätämisen tarvetta mutta taidan venttailla tuon savotan kanssa odotella ensi talvea. Imut kaikki 0.2-0.25 välissä ja pakoset 3. sylkkää lukuun ottamatta 0.25-0.3 välissä, 3:ssa molemmat pakoset 0.2.
Kiristimessä on varaa vielä puolet eli ketjun suhteen ei paniikkia Ainoa mikä kiristimessä vähän kummastuttaa on tuo miten iso välys tuossa on ennen kun menee seuraavaan napsuun. Alla linkki, tuo välys lienee kuitenkin normaalia? Tuosta kun vielä nykäsee pykälän niin alkaa napsua.
Kiristimen välys.
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Imuventtiilit pitäisi olla 0.1-0.2 välillä, vähän paksumpia säätöpaloja huutaisi jos yli 0.2 on kylmänä. Pakoventtiilit 0.2-0.3 välillä, ne on ok noin. Sinällään ihan normaalilta kuulostaa minun korvaan tuo käyntiääni. Myös pakosarjasta kuuluu helposti semmonen napsuttava ääni jos on pieni vuoto. Onko sulla alkuperäinen käyrästö vai joku aftermarket putki? Ja tommonen se alkuperäinen kiristin tosiaan on, aika paljon saa ketju venyä / laahaimet kulua ennenkuin hammas vaihtuu. Liian kireälle sitä kiristintä ei kannata puskea; syö vaan laahaimet pilalle.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
jarim kirjoitti:Imuventtiilit pitäisi olla 0.1-0.2 välillä, vähän paksumpia säätöpaloja huutaisi jos yli 0.2 on kylmänä. Pakoventtiilit 0.2-0.3 välillä, ne on ok noin. Sinällään ihan normaalilta kuulostaa minun korvaan tuo käyntiääni. Myös pakosarjasta kuuluu helposti semmonen napsuttava ääni jos on pieni vuoto. Onko sulla alkuperäinen käyrästö vai joku aftermarket putki? Ja tommonen se alkuperäinen kiristin tosiaan on, aika paljon saa ketju venyä / laahaimet kulua ennenkuin hammas vaihtuu. Liian kireälle sitä kiristintä ei kannata puskea; syö vaan laahaimet pilalle.
Niinhän nuo venut simmausta olis vailla, meinsasin hommaa kuitenkin lykätä seuraavaan talveen kun ei nuo montaa satkua yli ohjearvon ole. Mottikaan ei ollut ihan kylmä mittausta tehdessä, ehkä jotain 40 asteinen...
Kiristimen painoin käsin minkä "nätisti" meni samalla kun kampuran päästä pyöritteli. Vaihdelaatikosta tuntuu myös hieman rallatusta tulevan, onko sitten kytkin pohjassa tai ei niin ei vaikuta juurikaan ääneen. Onpahan nyt mielenrauha kun tietää ettei ketju tai kiristin ole ihan finaalissa. Jos alkaa sivuäänet häiritsemään niin pitää varmaan työntää earit korviin
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Earit auttaa aina. :laugh:
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport