Quick shifter
Omassa Busassa nykyään toi Dragracen kauppaama Cordona. Erittäin simppeli asennettava (plug&play). Vertailukohtaa ei ole kuin vanhan mallin Cordonaan. Oman ecun ohjauksella toimii. Vaihteiston kärsimisestä en osaa sanoa, ex busalla ajoin ainakin 20tkm ilman ongelmia ja nykyiselläkin toistakymmentätonnia menty shifterillä, ei ongelmia. Ajot normiajoa, enimmäkseen 2 päällä, ei kentällä eikä vartilla, radalla kyllä. Vaihtaminen onnistuu myös normaalisti kytkintä käyttäen ja sitä suosittelenkin hitaassa ajossa pienillä vaihteilla. Turboista en tiedä aiheuttaako ongelmia, voisin kuvitella että ei, mutta....? Kaavion kääntöä suosittelen myös, jos vielä normi kaavio.
Kokeilin joukkoliikennettä ja huomasin sen niin mukavaksi, että ostin oman Bussin työmatkoja varten......
Suzukilla vuodesta 1981
Copper/Silver
B-King
TEAM CAMPARI
Suzukilla vuodesta 1981
Copper/Silver
B-King
TEAM CAMPARI
Aikani vertailtua tuli keväällä tuomoinne samanlaine mikä on tuossa ekassa linkissä hommattua,gsxr kirjoitti:Ajattelin laittaa quickshifterin gen1 turboon. Mikä olisi paras vaihtoehto ja mitä noilla on ylipäätään eroa kun tuntuu olevan tarjontaa aika paljon.
-Ajatuksena olisi ohjata shifteriä oman gen1 ecun avulla, onko tämä oikeasti riittävän toimiva systeemi?
-Mitäs laatikko tykkää pitemmän päälle? Menneenä kesänä tein laatikkorempan joten uusi jumppa sen suhteen ei kiinnosta. Ilmeisesti mitä pidempi katkoaika niin sen turvallisempi askille?
-Voi ilmeisesti vaihtaa vaihteet myös kytkimen avulla normaalisti jos haluaa?
-Aiheuttaako tuo shifterin käyttö turbopyörässä jotain ei toivottuja ilmiötä? Kannentiiviste, paukkumis yms ongelmia...
Tuollaisia olisi tarjolla:
Tämä Dragracen malli on kai jotenki hifimpi.
http://www.dragrace.fi/product....7p51bi6
ja tuollainen
http://www.boostbysmith.com/quick.html
jotain muita malleja hyväksi havaittuja?
(sattuneista syistä siitä ei ole vielä itsellä käyttö kokemusta)
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
-
- Viestit: 65
- Liittynyt: 11 Kesä 2013, 21:08
- Paikkakunta: oulunsalo
Ajattelin laittaa quickshifterin gen1 turboon. Mikä olisi paras vaihtoehto ja mitä noilla on ylipäätään eroa kun tuntuu olevan tarjontaa aika paljon.
-Ajatuksena olisi ohjata shifteriä oman gen1 ecun avulla, onko tämä oikeasti riittävän toimiva systeemi?
Aika varmasti riittää.
-Mitäs laatikko tykkää pitemmän päälle? Menneenä kesänä tein laatikkorempan joten uusi jumppa sen suhteen ei kiinnosta. Ilmeisesti mitä pidempi katkoaika niin sen turvallisempi askille?
Pitäs olla turvallisempi laatikolle ku pelkällä kytkimellä käyttö, kun kytkimellä jää aina enemmän tai vähemmän veto päälle vaikka minkälainen kytkin ois, mutta kun sytkän katkasee niin vetoa ei varmasti ole ja vaihde ns. imasee ittensä sisään.
-Voi ilmeisesti vaihtaa vaihteet myös kytkimen avulla normaalisti jos haluaa?
Voi, mutta shifteri katkoo kuitenki mukana annettujen parametrien mukaan. Ja alaspäin pitääki vaihtaa kytkimellä, kun tuo shifteri ymmärtää katkoa vain toiseen suuntaan, jonka voi valita eli yleensä isompaan vaihtaessa.
Kaavio on tosiaan suositeltavaa vaihtaa->alaspäinpolkemalla isompaa vaihdetta
-Aiheuttaako tuo shifterin käyttö turbopyörässä jotain ei toivottuja ilmiötä? Kannentiiviste, paukkumis yms ongelmia...
Tuskin shifteri kannentiivistettä hajottaa..
Jos kaasu auki paljon ja ei löysää vaihtaessa niin pitkällä katkoajalla ja pelkällä sytkän katkolla paukahtaa todennäköisesti. polttoaineenkatko mukana tuskin paukkuu.
Itellä vaparibusassa tuo cordonan ecueditor plug&play ja toimii nyt hyvin, kun sai kuntoon...vaihdeanturi reistaili niin ei antanu katkoa yläkierroksilla.
Saman tyyppinen cordonan yleismalli turbopyörässä(ei busa) ja toiminu siinä hyvin ja ei pystys vaihtamaankaan vaihteita kytkimellä kunnolla, kun lock-up painaa niin kovasti yläkierroksilla vastaan...shifterillä helppoa ku heinänteko.
Tuollaisia olisi tarjolla:
Tämä Dragracen malli on kai jotenki hifimpi.
http://www.dragrace.fi/product....7p51bi6
ja tuollainen
http://www.boostbysmith.com/quick.html
jotain muita malleja hyväksi havaittuja?
Edited By suihkukone on 1415565455
-Ajatuksena olisi ohjata shifteriä oman gen1 ecun avulla, onko tämä oikeasti riittävän toimiva systeemi?
Aika varmasti riittää.
-Mitäs laatikko tykkää pitemmän päälle? Menneenä kesänä tein laatikkorempan joten uusi jumppa sen suhteen ei kiinnosta. Ilmeisesti mitä pidempi katkoaika niin sen turvallisempi askille?
Pitäs olla turvallisempi laatikolle ku pelkällä kytkimellä käyttö, kun kytkimellä jää aina enemmän tai vähemmän veto päälle vaikka minkälainen kytkin ois, mutta kun sytkän katkasee niin vetoa ei varmasti ole ja vaihde ns. imasee ittensä sisään.
-Voi ilmeisesti vaihtaa vaihteet myös kytkimen avulla normaalisti jos haluaa?
Voi, mutta shifteri katkoo kuitenki mukana annettujen parametrien mukaan. Ja alaspäin pitääki vaihtaa kytkimellä, kun tuo shifteri ymmärtää katkoa vain toiseen suuntaan, jonka voi valita eli yleensä isompaan vaihtaessa.
Kaavio on tosiaan suositeltavaa vaihtaa->alaspäinpolkemalla isompaa vaihdetta
-Aiheuttaako tuo shifterin käyttö turbopyörässä jotain ei toivottuja ilmiötä? Kannentiiviste, paukkumis yms ongelmia...
Tuskin shifteri kannentiivistettä hajottaa..
Jos kaasu auki paljon ja ei löysää vaihtaessa niin pitkällä katkoajalla ja pelkällä sytkän katkolla paukahtaa todennäköisesti. polttoaineenkatko mukana tuskin paukkuu.
Itellä vaparibusassa tuo cordonan ecueditor plug&play ja toimii nyt hyvin, kun sai kuntoon...vaihdeanturi reistaili niin ei antanu katkoa yläkierroksilla.
Saman tyyppinen cordonan yleismalli turbopyörässä(ei busa) ja toiminu siinä hyvin ja ei pystys vaihtamaankaan vaihteita kytkimellä kunnolla, kun lock-up painaa niin kovasti yläkierroksilla vastaan...shifterillä helppoa ku heinänteko.
Tuollaisia olisi tarjolla:
Tämä Dragracen malli on kai jotenki hifimpi.
http://www.dragrace.fi/product....7p51bi6
ja tuollainen
http://www.boostbysmith.com/quick.html
jotain muita malleja hyväksi havaittuja?
Edited By suihkukone on 1415565455
Laatikon saa helpoiten rikki kun sifterin kanssa potkii isompaa pykälää kun takapyörä sutii. Tuon kun muistaa niin pysyy laatikko ehjempänä.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Kyllähän se näyttäis suihkutus katkeavan myös lisäsuuttimilta vaihdetta isompaan vaihdettaessa ja miksikäs ei katkeaisi kun boksin ohjaus kerta tulee pyörän omalta suuttimelta.
Tulee luultavimmin hankittua talven aikana tuollainen Cordona mitä Dragracekin myy helpottamaan vaihteiden vaihtoa. Vaihtaminen korkeilla kierroksilla, itsellä lähinnä ykköseltä kakkoselle, on tuskaa kaiketi juuri lock upista johtuen, kuten suihkukone mainitsikin. Vaatii aika paljon voimaa polkaisuun. Muuten kyllä kytkin tuntuu irrottavan täysin.
Vastaajille kiitos ja kumarrus tiedonannoista!
Tulee luultavimmin hankittua talven aikana tuollainen Cordona mitä Dragracekin myy helpottamaan vaihteiden vaihtoa. Vaihtaminen korkeilla kierroksilla, itsellä lähinnä ykköseltä kakkoselle, on tuskaa kaiketi juuri lock upista johtuen, kuten suihkukone mainitsikin. Vaatii aika paljon voimaa polkaisuun. Muuten kyllä kytkin tuntuu irrottavan täysin.
Vastaajille kiitos ja kumarrus tiedonannoista!
Nyt on shifterillä ajettu muutama ajolenkki ja hauskaksi todettu. Katkoajat 70ms pienemmillä kierroksilla ja 65ms yläkierroksilla. Selvää nykäisyä havaittavissa vaihtaessa mutta kaiketi laatikolle turvallisempi pitää nuo katkoajat vähän ylipitkinä.
Jos haluaa että seitsemännelle vaihteelle vaihtaessa tulee katko niin pitääkö olla täppä ruudussa vai eikö olla kun minulla ei vaikuta oli täppää tai ei niin katkoa ei tule vaikka kuinka polkaisee?
Jos haluaa että seitsemännelle vaihteelle vaihtaessa tulee katko niin pitääkö olla täppä ruudussa vai eikö olla kun minulla ei vaikuta oli täppää tai ei niin katkoa ei tule vaikka kuinka polkaisee?
- toimeve
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
- Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
- Viesti:
...ja tuostapa tuli taas mielhen, että mullahan on perhana tuola hyllyllä tuo shifteri...pitäs vaan saaha aikaseksi laitatuttaa se paikoilhen ja sitten vielä sopia Samin pajalle tärskyt homman lophunsaattamiseksi...
SMR
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
Jostain syystä piti nostaa shifterin katkoaika tälle kesälle 65 -> 80ms että suostuu vaihtamaan kakkoselta kolmoselle kun on kovasti vääntöä päällä. Rauhallisemmissa vedoissa vaihtuu ilman ongelmia kuten ennenkin. Katko tulee kun polkaisee mutta vaihde ei aiokaan vaihtua ilman tuota vähintään 80mm. Aattelin laittaa vielä lisää varmuuden vuoksi. Rupeaa paukuttaan putkessa jo noin pitkä aika.
Ajettavuutta on tullut pikkuisen lisää viime kesästä joten tehoa saadaan ehkä käytettyä enemmän joten näkyy sitten katkoajan pituudessa? Vai laatikko hajoamassa?
Ajettavuutta on tullut pikkuisen lisää viime kesästä joten tehoa saadaan ehkä käytettyä enemmän joten näkyy sitten katkoajan pituudessa? Vai laatikko hajoamassa?
Voihan siellä olla haarukka mutkalla. Mikä anturi muuten sifterissä?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Voiko olla mutkalla jos vaihtaa nätisti kaikissa muissa tilanteissa 65ms ajalla paitsi "täysillä" vedettäessä?
Tollanen anturi kuten dragracen kuvassa, sieltä ostettukin muuten.
http://www.dragrace.fi/Moottor....Cordona
Tollanen anturi kuten dragracen kuvassa, sieltä ostettukin muuten.
http://www.dragrace.fi/Moottor....Cordona
RE85 testailuissa huomasin itse että tartti pitemmän katkoajan. Oisko se polttoaineen määrä siellä mikä vaikuttaa.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Itse myös miettinyt että kun nuo seokset saattaa käydä hetkellisesti aika paksulla ja jos e85 ja lisäruisku käytössä niin voihan olla että vaikka katko tulee niin palaminen jatkuu vielä hetken kuitenkin tai elektroniikassa jotain viiveitä kun kysehän ei ole kuin millisekunteista. Seoksia on kuitenkin säädelty viime kesästä eli sen suhteen tullut muutoksia.
Juuri näin.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport