Gen 2 kytkin ongelma

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
Avatar
teeti
Viestit: 55
Liittynyt: 09 Heinä 2012, 17:10
Paikkakunta: mikkeli

Viesti Kirjoittaja teeti »

Kävipä niin että kahvavipuja vaihtaessa oli se vivun ruuvin holkki hapettunu niin tiukkaan että että avattaessa halkaisi sen kahvarungon ylemmän kiinnityskorvakkeeen. Kytkin toimi moitteettomasti ennen tätä.

Hommasin toisen kahvarungon (myyjän mielestä piti olla gen 2 runko) .
Se kahvarungon uloin kumitutti meni "uuteen" runkoon ainakin täydellisesti.
Nyt en saa ilmailuista huolimatta (ei tuu kuplia) kytkintä irroittamaan kunnolla.
Vaihde silmässä kytkin pohjassa saa juuri ja juuri liikutettua eteen/taakse mutta ei jaksa startata vastuksesta johtuen.
Onko siis jotain tunnusmerkkejä gen1 ja gen2 kahvarungoissa koska ne kuitenkin on eri malliset kun eri kahvavivutkin menee sekä varaosanumerot täysin eri .
Merkinnät 6N3 14 Ja 6S28 vaihtorungossa
OD4 ja OH16 ovat mopossa mukana tulleessa hajonneessa rungossa.
Epäilen itse vipusuhdetta irrotus ongelman syyksi . Kahvaan laitettava sylinteriä työntävä tappi ei tullut varaosan mukana joten se on gen2 ainakin.
Osaisko joku auttaa ? Mietin onko mulla nyt gen 1 hybridi kahvarunko gen2 kahvavivuilla ja siksi en saa toimimaan :thumbup:
Kiinnostaa myös jos jollain VARMASTI gen2 kahvarunko tarpeettomana.
"SnowWhiteHayabusa"
breaker
Viestit: 43
Liittynyt: 14 Joulu 2011, 17:32
Paikkakunta: finland

Viesti Kirjoittaja breaker »

Muutaman kerran busan gen1/gen2 kytkimen ilmanneenna... Ovat aika työläitä saada ilmaantumaan... Mennyt hermot ja aikaa hommassa. Tosin mulla ollut se letku kytkimelle asti täysin tyhjä.



Edited By breaker on 1485628736
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

teeti kirjoitti:Kävipä niin että kahvavipuja vaihtaessa oli se vivun ruuvin holkki hapettunu niin tiukkaan että että avattaessa halkaisi sen kahvarungon ylemmän kiinnityskorvakkeeen. Kytkin toimi moitteettomasti ennen tätä.

Hommasin toisen kahvarungon (myyjän mielestä piti olla gen 2 runko) .
Se kahvarungon uloin kumitutti meni "uuteen" runkoon ainakin täydellisesti.
Nyt en saa ilmailuista huolimatta (ei tuu kuplia) kytkintä irroittamaan kunnolla.
Vaihde silmässä kytkin pohjassa saa juuri ja juuri liikutettua eteen/taakse mutta ei jaksa startata vastuksesta johtuen.
Onko siis jotain tunnusmerkkejä gen1 ja gen2 kahvarungoissa koska ne kuitenkin on eri malliset kun eri kahvavivutkin menee sekä varaosanumerot täysin eri .
Merkinnät 6N3 14 Ja 6S28 vaihtorungossa
OD4 ja OH16 ovat mopossa mukana tulleessa hajonneessa rungossa.
Epäilen itse vipusuhdetta irrotus ongelman syyksi . Kahvaan laitettava sylinteriä työntävä tappi ei tullut varaosan mukana joten se on gen2 ainakin.
Osaisko joku auttaa ? Mietin onko mulla nyt gen 1 hybridi kahvarunko gen2 kahvavivuilla ja siksi en saa toimimaan :thumbup:
Kiinnostaa myös jos jollain VARMASTI gen2 kahvarunko tarpeettomana.
Tuntuuko kahvassa löysää jos tuntuu niin koita ilamata väärin päin
eli painaa jollain ruttala ilmaus ruuvista nesteetä
monesti autta varsinkin käytetyiisä vanhoilla hiukan turvoneilla kumeilla

jos ei tunnu löysää niin paina kokeeksi jollan muulla sieltä minne tappi painaa
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
teeti
Viestit: 55
Liittynyt: 09 Heinä 2012, 17:10
Paikkakunta: mikkeli

Viesti Kirjoittaja teeti »

Kahva tuntuu normaalilta-tasainen vastus painettaessa. Alakauttakin painanu nesteitä sisään eikä säilöstä kuplia tullut. Siksi epäilen tuota pääsylinteriä olevaksi gen1 muttakun varmaa tunnistusta ei oikein ole ...
"SnowWhiteHayabusa"
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

teeti kirjoitti:Kahva tuntuu normaalilta-tasainen vastus painettaessa. Alakauttakin painanu nesteitä sisään eikä säilöstä kuplia tullut. Siksi epäilen tuota pääsylinteriä olevaksi gen1 muttakun varmaa tunnistusta ei oikein ole ...
Kokeile sitä suoraan painamista jos autaa niin tekee siihen tapin tilalle udden vaikka pultista tms
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
teeti
Viestit: 55
Liittynyt: 09 Heinä 2012, 17:10
Paikkakunta: mikkeli

Viesti Kirjoittaja teeti »

Ongelma selätetty. Tarvitsi vain kunnon imuvaihtajan (motonet ) ja kuplat poistui. :thumbup:
Kiitos kommentoijille +muu taustaryhmä
"SnowWhiteHayabusa"
Vastaa Viestiin