Taxi II & Taxi III - vaparia ja ahdettua pukkaa kaudelle 2014

Tänne projektikertomukset sekä topicit omaan pyörään tehdyistä muutoksista
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

jouniri kirjoitti:Onko kukaan siirtänyt Busan rungon kanteen tulevien moottorin kiinnikkeiden paikkoja? En tarkoita vakio paikkojen muokkaamista vaan niiden alkuperäisten kiinnike paikkojen siirtoa. Taxi II:n uusi moottori ei tule menemään kiinni enää samoille modatuille paikoille kuin mihin kauden 2016 kone meni. Meillä siirron tarve on nyt 10mm. Lähinnä kiinnostaa, jos joku siirron tehnyt, että miten se toteutettiin?
Ilmeisesti ainakaan Busanistit foorumilla olevista kukaan ei ole kyselemääni operaatiota suorittanut.
Joten tehdäämpä sitten se ensimmäinen versio peruskoulun metallityön oppimäärällä.

Kokeillaan vaikka näin,
Leikataan laserilla alkuperäiset kiinnikepaikat irti, asennetaan valmis moottori paikalleen jigiksi, hepataan kiinnikepaikat uusille paikoilleen ja lopuksi taasen kone pois ja kiinnipaikkojen lopullinen hitsaus.

Kait sen ainakin yhden rungon verran voi tohonkin uhrata.

Uusista veiveistä tuli sen verran tietoa, että joulu uusivuosi välissä kyseisen pajan CNC etc koneet seisoo ja koneenkäyttäjät ovat lupautuneet sen verran hommiin, että veivit By TFM on ennen uuttavuotta valmiit.
Lisäksi lupasivat haltuumme kippurat ja käppyrät eli kyseisten veivien softan, että jatkossa niitä on helppo työstää missä vain kun ohjelma on valmiina hallussamme.
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

Pari kuvaa Taxi II:n veivi aihioista, ennen koneistusta ja loppukäsittelyä.

https://www.facebook.com/Teamforcemajor/posts/1302886393096188
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Minkä pituinen veivi on teidän spekseille sopiva ?
Paljon tulee hintaa kpl ?
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

snuggles kirjoitti:Minkä pituinen veivi on teidän spekseille sopiva ?
Paljon tulee hintaa kpl ?

120,8mm. Hinnasta ei mitään tietoa, kun tulee sponssina mutta jos olisi joutunut ostamaan niin veikkaan että olisi olleet melko kalliit. Ps. Aiemmassa koneessa oli 117mm.




Edited By jouniri on 1482161386
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

Taxi II:n ensimmäisen koneen suunnitellussa jo silloin oli Jarnon laskennassa tiedossa, että siihen kokoon panoon oikea veivipituus olisi ollut tuo 120,8mm, mutta koska tuolloin hyllyssä oli vain 119,5mm ja 117mm veivit, niin päädyin vastoin teoriaa laittamaan sinne 117mm veivit, että selvisin moottorin runkoon kiinnittämisessä ilman ylä kiinnike paikkojen siirtoa ja kun tuota oikeaa veivi mittaa ei kuitenkaan silloin ollut näköpiirissä. Nyt siis tulee uusi moottori toteutettua täysin Jarnon laskennan mukaan ilman kompromisseja. Suurimmat muuttujat edelliseen ovat veivit, männät ja nokat. Ja nyt siis joudun ed.mainituista syistä johtuen tekemään runkoon kiinnike muutoksia melko radikaalisti aiempaan verrattuna, mutta vaparista kun aiemman 273rwhp:n päälle kun yritetään puristaa +15-20 lisähevosta, niin edes simulaatioissa se ei helposti alkanut löytyä. Onneksi siellä oli aiemmin pari kompromissia joista ylipäätään pystyttiin parantamaan yhtälöä, ainakin teoriassa.



Edited By jouniri on 1482173536
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

TeamForceMajor Ry:n Joulu tervehdys,

https://www.facebook.com/Teamfor....?type=3

Eli oikein hyvää Joulua ja uutta vuotta 2017 kaikille!




Edited By jouniri on 1482537362
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
Timba
Viestit: 401
Liittynyt: 05 Helmi 2008, 20:49
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Timba »

Kiitos samoin ja mukavaa että kirjoittelet vielä tänne foorumillekin. Kaikki keskustelu tuntuu siirtyneen tuonne naamakirjaan, mikä minusta on sääli. Toivottavasti näemme teiltä jälleen kovia tuloksia tulevana vuonna.
Kokeilin joukkoliikennettä ja huomasin sen niin mukavaksi, että ostin oman Bussin työmatkoja varten......

Suzukilla vuodesta 1981

Copper/Silver
B-King

TEAM CAMPARI



Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

Timba kirjoitti:Kiitos samoin ja mukavaa että kirjoittelet vielä tänne foorumillekin. Kaikki keskustelu tuntuu siirtyneen tuonne naamakirjaan, mikä minusta on sääli. Toivottavasti näemme teiltä jälleen kovia tuloksia tulevana vuonna.

Pitänee kaudella 2017 keskittyä penkissä pelkästään säätämiseen ilman että vaparissa yrittää ottaa ulos sitä viimeistä hevosta ja ettei kaasupyörällä pyri ottamaan ulos sitä viimeistä sataa hevosta, niin saattaapi isommalla todennäköisyydellä päästä ajamaan muutaman vedon ihan ehjälläkin pyörällä. Lisäksi kun vielä pääsis eroon asentamis puolella eroon amatööri virheistä, niin sekin auttaisi pyörän ehjänä pysymymiseen. Mutta oppirahat on maksettava eikös se niin ole?

Luotto on kova molempiin pyöriin joten kunhan muutama ehjä veto päästään edes tyyneen ajamaan, niin uskon että jonkin moisiin tuloksiin on resurssit. Lisäksi kaasupyörässä ei enää riitä tiimin tietämys mennä eteenpäin tehojen suhteen ja sama lienee edessä vaparissakin kunhan uusi moottori käy penkissä / ladulla. Ts. Ei ole vaihtoehtona jatkaa kehitystyötä kuin TFM Kaxi eli turbo projektin parissa, siinä kun lähdetäänkin sitten nollasta.




Edited By jouniri on 1482684990
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
Timba
Viestit: 401
Liittynyt: 05 Helmi 2008, 20:49
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Timba »

jouniri kirjoitti:Luotto on kova molempiin pyöriin joten kunhan muutama ehjä veto päästään edes tyyneen ajamaan, niin uskon että jonkin moisiin tuloksiin on resurssit.

Missä olette suunnitelleet mailin vetoja ajavan, nyt kun toimitte siellä Spanian suunnassa, jos olen oikein ymmärtänyt? Onko siellä toimintaa nopeusajossa samalla tavalla kuin täällä meillä?
Kokeilin joukkoliikennettä ja huomasin sen niin mukavaksi, että ostin oman Bussin työmatkoja varten......

Suzukilla vuodesta 1981

Copper/Silver
B-King

TEAM CAMPARI



Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

Timba kirjoitti:
jouniri kirjoitti:Luotto on kova molempiin pyöriin joten kunhan muutama ehjä veto päästään edes tyyneen ajamaan, niin uskon että jonkin moisiin tuloksiin on resurssit.
Missä olette suunnitelleet mailin vetoja ajavan, nyt kun toimitte siellä Spanian suunnassa, jos olen oikein ymmärtänyt? Onko siellä toimintaa nopeusajossa samalla tavalla kuin täällä meillä?
Tuleva tukikohtamme sijaitsee Malagassa, kalusto on tällä hetkellä Oulussa, kuljetuksesta tänne on jo sovittu, mutta ajankohta vielä auki.

Espanjan pään treeni / "kisa" paikka on auki, mutta mahdollisimman läheltä Malagaa olisi tarkoitus kenttä käyttöön hankkia.

Jos ja kun luoja suo, niin että kalusto saadaan Elvingtoniin kelpaavaan kuosiin, niin tarkoitus olisi vuosittain sielläkin ajaa.

Espanjassa ei varsinaista LSR kulttuuria / tapahtumia ole, joten sitä aletaan tänne pystyttämään HCM (Hayabusa Club Marbella) ja TFM yhteistyöllä.

Ja edelleen jos ja kun luoja suo, niin pitkän tähtäimen tavoite on rakentaa TFM Kaxi (turbo) valmiiksi ja lähteä sen valmistuttua uudelle reissulle Bonnevilleen TFM Kaxi (Euroopan ensimmäinen turbo moottoripyörä) ahdettujen luokkaan, TFM Taxi II ja TFM Taxi III vapari luokkiin.
Jos sitä vaikka pysyttäisiin pystyssä eikä vettäkään tarvitsisi sataa?

Itseasiassa toi Bonnevilleen uudelleen meno tuli jollakin tasolla sovittua jo viime reissun päätteeksi kun se meni niin kuin meni lähinnä sateen vuoksi persiilleen.

Nyt kun on täällä Espanjassa ollut yli 6kk tekemättä mitään ruuvaus hommia, niin hinku ja motivaatio on kyllä kova päästä taas haalari hommia harrastamaan, pitäähän sitä eläkeläisellä joku harrastus olla, kun toi tupakka eikä kaljakaan ole koskaan maistunut.
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

Vuosi lähenee loppuaan kuten veivi projektikin.
Oikein nopiaa vuotta 2017 kaikille toivotteleepi koko TFM bändi.

https://www.facebook.com/Teamfor....theater
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

TFM Taxi II:n tulevan moottorin veivit ovat nyt valmiit, kuten myös uusi alalevy. Koska vielä ei ole saatu runko muutosta tehtyä siirtynee Taxi II:n uuden koneen istuttaminen runkoon Espanjaan. Kuljetusliike siis noukkii rojut Oulusta 30.4.2017 ja ne lienee Espanjassa 4.5.2017.

Taxi III:n on tarkoitus kasata Oulussa käyntikuntoon, siihen ei tällä kertaa muita muutoksia tule, kuin uusi kansi.

https://www.facebook.com/Teamforcemajor/?ref=aymt_homepage_panel
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

Kysymys tietäjille, mulle tuli "vahingossa" läjä R1:sen moottorin osia mm. täydellinen kansi nokkineen, mutta mistä vuosimallista rojut on auki.

Eli onko R1:ssä millaisia vuosimallikohtaisia eroja moottorinosissa ja apulaitteissa?
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Vastaa Viestiin