Taxi II & Taxi III - vaparia ja ahdettua pukkaa kaudelle 2014
Hola. Onko kellään tietoa, mikä on markkinoiden kevein Busan gen1 takavanne? Paljonko vakio vannetta kevyempi? Käykö vakio vetopakka etc? Me menty tähän asti vakio vanteilla, mutta ainakin tohon vapariin tarkoitus hankkia kevyempi takavanne. Keulassa pidetään vakio vanne jatkossakin ihan tarkoituksella. Ps. Täällä vielä +20-25c kelit, joten toivottavasti saadaan nopeasti rojut kasaan ja tänne, niin ehtisi ajamaan ennen sateita?
Snuglesilla on ilmeisesti hiilikuituvanne.vanteessa on oma vetopakka.paino huomattavasti kevyempi kuin vakio.mitä haette vanteen keveydellä?jouniri kirjoitti:Hola. Onko kellään tietoa, mikä on markkinoiden kevein Busan gen1 takavanne? Paljonko vakio vannetta kevyempi? Käykö vakio vetopakka etc? Me menty tähän asti vakio vanteilla, mutta ainakin tohon vapariin tarkoitus hankkia kevyempi takavanne. Keulassa pidetään vakio vanne jatkossakin ihan tarkoituksella. Ps. Täällä vielä +20-25c kelit, joten toivottavasti saadaan nopeasti rojut kasaan ja tänne, niin ehtisi ajamaan ennen sateita?
SMR
Euroopan nopein Vapari Maililla Elvington England 2015
Lappeenranta 2016 367.76kmh/maili (Euroopan ennätys)
Pohjoismaiden nopein vapari Tierp Sweden 2013
274,3rwhp/226,1 Nm
Euroopan nopein Vapari Maililla Elvington England 2015
Lappeenranta 2016 367.76kmh/maili (Euroopan ennätys)
Pohjoismaiden nopein vapari Tierp Sweden 2013
274,3rwhp/226,1 Nm
Paljonko se on vakio vannetta kevyempi? Meittin nörtit osaisi vastata kysymykseesi oikein, mutta yksinkertaistettuna on kysymys pyörittävän eli kampiakselin massasta suhteessa pyöritettävä massaan eli koko takarenkaan massaan ja niiden laskennallisen tasapainon saavuttamiseen etc.Bärräbete kirjoitti:Snuglesilla on ilmeisesti hiilikuituvanne.vanteessa on oma vetopakka.paino huomattavasti kevyempi kuin vakio.mitä haette vanteen keveydellä?jouniri kirjoitti:Hola. Onko kellään tietoa, mikä on markkinoiden kevein Busan gen1 takavanne? Paljonko vakio vannetta kevyempi? Käykö vakio vetopakka etc? Me menty tähän asti vakio vanteilla, mutta ainakin tohon vapariin tarkoitus hankkia kevyempi takavanne. Keulassa pidetään vakio vanne jatkossakin ihan tarkoituksella. Ps. Täällä vielä +20-25c kelit, joten toivottavasti saadaan nopeasti rojut kasaan ja tänne, niin ehtisi ajamaan ennen sateita?
Toi on varmaan ilman vetopakkaa? Onko siinäkin oma vetopakka vai käykö vakio? "Liian" kevyt ei haittaa mitään, koska siihen voi lisätä laskennan mukaiset painot tarvittaessa. Joutuu melkein vanteesta + vetopakasta + rissasta sen tarvittavan kevennyksen hakemaan, kun renkaat taitaa suht samanpainoisia per tietty koko olla.Bärräbete kirjoitti:Bronks in painaa 4.31kg.en tiedä paljon vakio painaa,mutta veikkaan,että 40% enemmän.
Aikansa se vielä tulee ottamaan, ennen kuin täyspainoisesti on täällä Espanjassa saatu TFM toiminta käynnistymään. Jotakin edistymistä kuitenkin, sillä tänään saimme ensimmäisen Espanjalaisen Sponsorin taaksemme...
https://www.facebook.com/Teamfor....fref=nf
Edited By jouniri on 1476878807
https://www.facebook.com/Teamfor....fref=nf
Edited By jouniri on 1476878807
Vanteesta, ne on noita hiilareita jos kevyintä hakee, joko BST tahi Dymag. Mutta jos painoja haluaa kytätä niin parhaimmillaan voi löytää myös kevyemmän renkaan kun joku toinen, ja painosäästö jopa samaa luokkaa kun vanteen kera, näin ainakin muutama vuosi sitten mahdollista.
Eräät jenkit käyttäny maililla kevyttä vannetta ensten ja sitten menny takasin vakioon kun sillä oli helpompi hallita ajoa, siis turbopelissä.
Eräät jenkit käyttäny maililla kevyttä vannetta ensten ja sitten menny takasin vakioon kun sillä oli helpompi hallita ajoa, siis turbopelissä.
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
snuggles kirjoitti:Vanteesta, ne on noita hiilareita jos kevyintä hakee, joko BST tahi Dymag. Mutta jos painoja haluaa kytätä niin parhaimmillaan voi löytää myös kevyemmän renkaan kun joku toinen, ja painosäästö jopa samaa luokkaa kun vanteen kera, näin ainakin muutama vuosi sitten mahdollista.
Eräät jenkit käyttäny maililla kevyttä vannetta ensten ja sitten menny takasin vakioon kun sillä oli helpompi hallita ajoa, siis turbopelissä.
Kysymys meillä lähinnä Taxi II:n vanteesta (ei vrt turboon) ja sen lopullinen "takarengas, vanne, vetopakka, rissa -paketin" paino tulee määräytymään täysin matemaattisesti kunhan ensin saadaan koneesta 1.2 version lopulliset kilut puntarille jne. Sen verran jo nyt tiedetään että ko. pakettia nykyisestä joudutaan ainakin keventämään, mutta tuskin menee niin että valitaan esim kevyin vanne ja se olisi sitten siinä vaan tuohon on sitten helppo lisätä sen verran painoa, että nörttien luvut täsmää.
Eli hiilikuituvanne, mutta tuleeko niihin omat vetopakat/rissat? Ja miten niiden painot vakioon verrattuna?
Mitä ne Italian ihmeiden vanteet ovat? Muistaakseni ainakin kalliita.
Edited By jouniri on 1476999024
Kalliita on vanteet.suosittelen tehojen lisäystä.sillä pääsee jo pitkälle.ei välttämättä halvin vaihtoehto,mutta...????jouniri kirjoitti:Kysymys meillä lähinnä Taxi II:n vanteesta (ei vrt turboon) ja sen lopullinen "takarengas, vanne, vetopakka, rissa -paketin" paino tulee määräytymään täysin matemaattisesti kunhan ensin saadaan koneesta 1.2 version lopulliset kilut puntarille jne. Sen verran jo nyt tiedetään että ko. pakettia nykyisestä joudutaan ainakin keventämään, mutta tuskin menee niin että valitaan esim kevyin vanne ja se olisi sitten siinä vaan tuohon on sitten helppo lisätä sen verran painoa, että nörttien luvut täsmää.snuggles kirjoitti:Vanteesta, ne on noita hiilareita jos kevyintä hakee, joko BST tahi Dymag. Mutta jos painoja haluaa kytätä niin parhaimmillaan voi löytää myös kevyemmän renkaan kun joku toinen, ja painosäästö jopa samaa luokkaa kun vanteen kera, näin ainakin muutama vuosi sitten mahdollista.
Eräät jenkit käyttäny maililla kevyttä vannetta ensten ja sitten menny takasin vakioon kun sillä oli helpompi hallita ajoa, siis turbopelissä.
Eli hiilikuituvanne, mutta tuleeko niihin omat vetopakat/rissat? Ja miten niiden painot vakioon verrattuna?
Mitä ne Italian ihmeiden vanteet ovat? Muistaakseni ainakin kalliita.
SMR
Euroopan nopein Vapari Maililla Elvington England 2015
Lappeenranta 2016 367.76kmh/maili (Euroopan ennätys)
Pohjoismaiden nopein vapari Tierp Sweden 2013
274,3rwhp/226,1 Nm
Euroopan nopein Vapari Maililla Elvington England 2015
Lappeenranta 2016 367.76kmh/maili (Euroopan ennätys)
Pohjoismaiden nopein vapari Tierp Sweden 2013
274,3rwhp/226,1 Nm
Juu tehoja on tietenkin tulossa lisää ja tuo asia on osa sitä matematiikka millä sitä tehoa tulee lisää laskennallinen maksimi ja vaikutusta moneen asiaan kokonais yhtälössä. Tavoite on asetettu 290rwhp rikkomiseen eli käytännössä pitää poimia kaikki yksittäiset hevoset talteen mitä vaan yhtään meidän tiedoilla ja taidoilla poimittavissa on. Toki tehollisesti ensimmäisen vapari moottorin tuottamaan 273rwhp oli ihan kelpo aloitus mistä oli nyt sitten hyvä aloittaa varsinainen virittäminen ja sen vaatima kehitystyö.
Edited By jouniri on 1477147381
Edited By jouniri on 1477147381
Hola. Täällä ollaan Espanjan päässä puuhattu kaikkea muuta paitsi rakennettu kalustoa uuteen iskuun sekä ajettu. Jotakin saatu kuitenkin aikaan tulevaa ajatellen, mm. Kaluston kuljetus saatu sovittua, sopiva tila löydetty ja ensimmäinen Espanjan sponsori hankittu sekä muutama työn alla. Taxi II:een saatu Ameriikan Mikolta muutama puuttuva kordinaatti tulevaan moottori versioon ja Taxi III:n on uutta kantta vaille valmis niputettavaksi. 5kk tullut nyt oltua pois tallilta ja mutteri hommista joten lienee ainakin palautunut edellisestä moottorin asennuksesta ja kieltämättä hinku on niin ruuvaamaan kuin testejä ajamaankin. https://www.facebook.com/Teamforcemajor/posts/1258900290828132
Edited By jouniri on 1479000627
Edited By jouniri on 1479000627
Onko kukaan siirtänyt Busan rungon kanteen tulevien moottorin kiinnikkeiden paikkoja? En tarkoita vakio paikkojen muokkaamista vaan niiden alkuperäisten kiinnike paikkojen siirtoa. Taxi II:n uusi moottori ei tule menemään kiinni enää samoille modatuille paikoille kuin mihin kauden 2016 kone meni. Meillä siirron tarve on nyt 10mm. Lähinnä kiinnostaa, jos joku siirron tehnyt, että miten se toteutettiin?
Edited By jouniri on 1481056515
Edited By jouniri on 1481056515