Pieniä kysymyksiä moottorin rakennuksesta

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
Snipers
Viestit: 27
Liittynyt: 25 Elo 2013, 13:24

Viesti Kirjoittaja Snipers »

Rakenteilla tuollainen välimallin moottori ja aina jotain pientä tulee mieleen niin laitetaan tänne tälläinen triidi jossa voi kysellä neuvoa kun fb:ssä ei meinaa saada vastauksia.

Eli kyseessä k8 gen2:nen ja rakennus turboksi aloitettu kauden loputtua,

-1/2" studeja tuossa aloitellut kun sain moottorin levälleen niin millaiset reijät kansi ja sylkkäryhmä vaatii että homma toimii. Jossakin topicissa joku kertoili että 0.5" ja 0.520" olivat APE:lta sanoneet mutta tuo 0.5" on sama kuin pultin halkaisia keskivaiheilta joten se ei mielestäni kyllä tule toimimaan, eli onko tuo 0.520" eli 13.2mm sopiva reikä?

-Toinen kysymys mietittyttää että kuinka noita titaaniventtiileitä kärsii läpätä, onko niin että ihan kuiviltaan hieman pyörittäen kärsii mutta tahnan kanssa ei missään nimessä?

Tässä aloitusviestiksi riittävästi pureskeltavaa, olisi kiva jos tänne saisi hieman tarinoita kun muuten vaikuttaa niin hiljaiselta foorumilta.




Edited By Snipers on 1476640599
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Tällaisen tiedon valossa titaaniventtiileistä olen itsekin ettei niitä kestäisi läpätä. Ja läppäämättä jätinkin omaan kanteen.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Titaaniventtiilien, ja miksei muidenkin, kanssa voisi ihan tehdä alipainetestin ettei turhan päitän lähde hiomaan pintoja, sitten tietysti jos on selviä jälkiä seetipinnoissa, silloin voi koittaa josko pärjää hiomalla ilman että uutta venttiiliä tilalle.
1/2" pulteille välttäisi 13mm reikä jos kohdistus on hyvä, aina se ei ole. Mulla yksi kansi mihin tehty 14mm reiät, näytti tosi horolta jo, en menis isompaa tekemään.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Snipers
Viestit: 27
Liittynyt: 25 Elo 2013, 13:24

Viesti Kirjoittaja Snipers »

Pitää kokeilla alipaneimurilla kunhan saan ensin reijät isonnettua pultteja varten.

Kiertokankien välyksiä koitin metsästää mutta en löytänyt. Millaiselle välykselle ne kannattaisi tällätä jos mittailee plastigage nauhalla?




Edited By Snipers on 1476729320
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

0.038-0.050mm väliin muistaakseni itse yrittäny saada. H-profiilit mallia kiina itsellä ollu jo vuosikaudet, pelannu ongelmitta mutta kevyesti viritettyhän tuo onkin.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Snipers
Viestit: 27
Liittynyt: 25 Elo 2013, 13:24

Viesti Kirjoittaja Snipers »

jarim kirjoitti:0.038-0.050mm väliin muistaakseni itse yrittäny saada. H-profiilit mallia kiina itsellä ollu jo vuosikaudet, pelannu ongelmitta mutta kevyesti viritettyhän tuo onkin.
Samat veivit täälläkin ja 1,2 ja 3:nen oli 0.063 ja 4:nen 0.050 eli pykälän väljemmät.

Mitä mieltä, menenkö noilla vai hommaanko tiukemmat laakerit?
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Snipers kirjoitti:Rakenteilla tuollainen välimallin moottori ja aina jotain pientä tulee mieleen niin laitetaan tänne tälläinen triidi jossa voi kysellä neuvoa kun fb:ssä ei meinaa saada vastauksia.

Eli kyseessä k8 gen2:nen ja rakennus turboksi aloitettu kauden loputtua,

-1/2" studeja tuossa aloitellut kun sain moottorin levälleen niin millaiset reijät kansi ja sylkkäryhmä vaatii että homma toimii. Jossakin topicissa joku kertoili että 0.5" ja 0.520" olivat APE:lta sanoneet mutta tuo 0.5" on sama kuin pultin halkaisia keskivaiheilta joten se ei mielestäni kyllä tule toimimaan, eli onko tuo 0.520" eli 13.2mm sopiva reikä?

-Toinen kysymys mietittyttää että kuinka noita titaaniventtiileitä kärsii läpätä, onko niin että ihan kuiviltaan hieman pyörittäen kärsii mutta tahnan kanssa ei missään nimessä?

Tässä aloitusviestiksi riittävästi pureskeltavaa, olisi kiva jos tänne saisi hieman tarinoita kun muuten vaikuttaa niin hiljaiselta foorumilta.
Näin vastasivat APE:lta suoraan kysellässä 1/2" pulteista

If you are having the cases redrilled and tapped by someone that gets them exactly on location and straight,
tou can get away with .520" hole.
We recommend torque at 65 lbs. The studs will take more, but it will start to pull the main bearing bores out of round.

Lohko/kansi reiät 13,208mm
(siis jos kohdistus on oikeesti hyvä)
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Snipers kirjoitti:
jarim kirjoitti:0.038-0.050mm väliin muistaakseni itse yrittäny saada. H-profiilit mallia kiina itsellä ollu jo vuosikaudet, pelannu ongelmitta mutta kevyesti viritettyhän tuo onkin.
Samat veivit täälläkin ja 1,2 ja 3:nen oli 0.063 ja 4:nen 0.050 eli pykälän väljemmät.

Mitä mieltä, menenkö noilla vai hommaanko tiukemmat laakerit?
Suzuki huoltomanuaalissa vaihtoraja taitaa olla 0.080 .. itselle ehkä laittaisin vähän tiukemmat noihin kolmeen mutta en osaa turbokoneista sanoa pitäisikö niissä olla vähän isommat välykset.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Omassa on isot kiertokangen laakerivälykset, tarkkoja lukuja en enää tiedä kun ovat olleet kohta 25tkm. On nakuttanut aikoinaan paljonkin mutta ovat kestäneet.
Niin ja turbokone siis kyseessä.




Edited By gsxr on 1476797453
Snipers
Viestit: 27
Liittynyt: 25 Elo 2013, 13:24

Viesti Kirjoittaja Snipers »

Nyt kun on odoteltu ja kuunneltu jälleen yhden saamattoman koneistajan selityksiä niin kertokaa kuka ja missä tekisi sylinteriryhmään ja kanteen 1/2" studeille sopivat reijät ja lohkoon niille sopivat kierteet.

Ja ilmaseksi kun maailmassa ei mitään saa niin tästäkin maksan mielellään sovitun summan euroja. Ja vielä parempi jos samalla saisi oikastua kannen ja syl.ryhmät tasopinnat niinsanotusti priimaksi.

Nimim. Ei kai kaikki koneistajat voi olla pelkkiä suunsoittajia.
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Mistä läänistä puhutaan ?
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Snipers
Viestit: 27
Liittynyt: 25 Elo 2013, 13:24

Viesti Kirjoittaja Snipers »

Posti tms hommiksi menee jokatapauksessa kun ei täällä mitään ole lähettyvillä, Kajaanissa siis.
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Oulun Moottorikoneistamolla voisi onnistua.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

Otappa yhteyttä Rajaniemen Mikkoon, Rajaniemi Motorsports. Yhteystiedot löytyy vaikka Fonectasta.
Snipers
Viestit: 27
Liittynyt: 25 Elo 2013, 13:24

Viesti Kirjoittaja Snipers »

Kujo kirjoitti:Otappa yhteyttä Rajaniemen Mikkoon, Rajaniemi Motorsports. Yhteystiedot löytyy vaikka Fonectasta.
Kähtävällä?

Maanantaina kysäsen toisen koneistajan mahdollisuutta ja jos se ei onnistu kohtuudella niin täytyy alkaa pommittamaan näitä mainittuja lafkoja.
Vastaa Viestiin