Pieniä kysymyksiä moottorin rakennuksesta
Rakenteilla tuollainen välimallin moottori ja aina jotain pientä tulee mieleen niin laitetaan tänne tälläinen triidi jossa voi kysellä neuvoa kun fb:ssä ei meinaa saada vastauksia.
Eli kyseessä k8 gen2:nen ja rakennus turboksi aloitettu kauden loputtua,
-1/2" studeja tuossa aloitellut kun sain moottorin levälleen niin millaiset reijät kansi ja sylkkäryhmä vaatii että homma toimii. Jossakin topicissa joku kertoili että 0.5" ja 0.520" olivat APE:lta sanoneet mutta tuo 0.5" on sama kuin pultin halkaisia keskivaiheilta joten se ei mielestäni kyllä tule toimimaan, eli onko tuo 0.520" eli 13.2mm sopiva reikä?
-Toinen kysymys mietittyttää että kuinka noita titaaniventtiileitä kärsii läpätä, onko niin että ihan kuiviltaan hieman pyörittäen kärsii mutta tahnan kanssa ei missään nimessä?
Tässä aloitusviestiksi riittävästi pureskeltavaa, olisi kiva jos tänne saisi hieman tarinoita kun muuten vaikuttaa niin hiljaiselta foorumilta.
Edited By Snipers on 1476640599
Eli kyseessä k8 gen2:nen ja rakennus turboksi aloitettu kauden loputtua,
-1/2" studeja tuossa aloitellut kun sain moottorin levälleen niin millaiset reijät kansi ja sylkkäryhmä vaatii että homma toimii. Jossakin topicissa joku kertoili että 0.5" ja 0.520" olivat APE:lta sanoneet mutta tuo 0.5" on sama kuin pultin halkaisia keskivaiheilta joten se ei mielestäni kyllä tule toimimaan, eli onko tuo 0.520" eli 13.2mm sopiva reikä?
-Toinen kysymys mietittyttää että kuinka noita titaaniventtiileitä kärsii läpätä, onko niin että ihan kuiviltaan hieman pyörittäen kärsii mutta tahnan kanssa ei missään nimessä?
Tässä aloitusviestiksi riittävästi pureskeltavaa, olisi kiva jos tänne saisi hieman tarinoita kun muuten vaikuttaa niin hiljaiselta foorumilta.
Edited By Snipers on 1476640599
Tällaisen tiedon valossa titaaniventtiileistä olen itsekin ettei niitä kestäisi läpätä. Ja läppäämättä jätinkin omaan kanteen.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Titaaniventtiilien, ja miksei muidenkin, kanssa voisi ihan tehdä alipainetestin ettei turhan päitän lähde hiomaan pintoja, sitten tietysti jos on selviä jälkiä seetipinnoissa, silloin voi koittaa josko pärjää hiomalla ilman että uutta venttiiliä tilalle.
1/2" pulteille välttäisi 13mm reikä jos kohdistus on hyvä, aina se ei ole. Mulla yksi kansi mihin tehty 14mm reiät, näytti tosi horolta jo, en menis isompaa tekemään.
1/2" pulteille välttäisi 13mm reikä jos kohdistus on hyvä, aina se ei ole. Mulla yksi kansi mihin tehty 14mm reiät, näytti tosi horolta jo, en menis isompaa tekemään.
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
0.038-0.050mm väliin muistaakseni itse yrittäny saada. H-profiilit mallia kiina itsellä ollu jo vuosikaudet, pelannu ongelmitta mutta kevyesti viritettyhän tuo onkin.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Samat veivit täälläkin ja 1,2 ja 3:nen oli 0.063 ja 4:nen 0.050 eli pykälän väljemmät.jarim kirjoitti:0.038-0.050mm väliin muistaakseni itse yrittäny saada. H-profiilit mallia kiina itsellä ollu jo vuosikaudet, pelannu ongelmitta mutta kevyesti viritettyhän tuo onkin.
Mitä mieltä, menenkö noilla vai hommaanko tiukemmat laakerit?
Näin vastasivat APE:lta suoraan kysellässä 1/2" pulteistaSnipers kirjoitti:Rakenteilla tuollainen välimallin moottori ja aina jotain pientä tulee mieleen niin laitetaan tänne tälläinen triidi jossa voi kysellä neuvoa kun fb:ssä ei meinaa saada vastauksia.
Eli kyseessä k8 gen2:nen ja rakennus turboksi aloitettu kauden loputtua,
-1/2" studeja tuossa aloitellut kun sain moottorin levälleen niin millaiset reijät kansi ja sylkkäryhmä vaatii että homma toimii. Jossakin topicissa joku kertoili että 0.5" ja 0.520" olivat APE:lta sanoneet mutta tuo 0.5" on sama kuin pultin halkaisia keskivaiheilta joten se ei mielestäni kyllä tule toimimaan, eli onko tuo 0.520" eli 13.2mm sopiva reikä?
-Toinen kysymys mietittyttää että kuinka noita titaaniventtiileitä kärsii läpätä, onko niin että ihan kuiviltaan hieman pyörittäen kärsii mutta tahnan kanssa ei missään nimessä?
Tässä aloitusviestiksi riittävästi pureskeltavaa, olisi kiva jos tänne saisi hieman tarinoita kun muuten vaikuttaa niin hiljaiselta foorumilta.
If you are having the cases redrilled and tapped by someone that gets them exactly on location and straight,
tou can get away with .520" hole.
We recommend torque at 65 lbs. The studs will take more, but it will start to pull the main bearing bores out of round.
Lohko/kansi reiät 13,208mm
(siis jos kohdistus on oikeesti hyvä)
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Suzuki huoltomanuaalissa vaihtoraja taitaa olla 0.080 .. itselle ehkä laittaisin vähän tiukemmat noihin kolmeen mutta en osaa turbokoneista sanoa pitäisikö niissä olla vähän isommat välykset.Snipers kirjoitti:Samat veivit täälläkin ja 1,2 ja 3:nen oli 0.063 ja 4:nen 0.050 eli pykälän väljemmät.jarim kirjoitti:0.038-0.050mm väliin muistaakseni itse yrittäny saada. H-profiilit mallia kiina itsellä ollu jo vuosikaudet, pelannu ongelmitta mutta kevyesti viritettyhän tuo onkin.
Mitä mieltä, menenkö noilla vai hommaanko tiukemmat laakerit?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Nyt kun on odoteltu ja kuunneltu jälleen yhden saamattoman koneistajan selityksiä niin kertokaa kuka ja missä tekisi sylinteriryhmään ja kanteen 1/2" studeille sopivat reijät ja lohkoon niille sopivat kierteet.
Ja ilmaseksi kun maailmassa ei mitään saa niin tästäkin maksan mielellään sovitun summan euroja. Ja vielä parempi jos samalla saisi oikastua kannen ja syl.ryhmät tasopinnat niinsanotusti priimaksi.
Nimim. Ei kai kaikki koneistajat voi olla pelkkiä suunsoittajia.
Ja ilmaseksi kun maailmassa ei mitään saa niin tästäkin maksan mielellään sovitun summan euroja. Ja vielä parempi jos samalla saisi oikastua kannen ja syl.ryhmät tasopinnat niinsanotusti priimaksi.
Nimim. Ei kai kaikki koneistajat voi olla pelkkiä suunsoittajia.
Mistä läänistä puhutaan ?
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Oulun Moottorikoneistamolla voisi onnistua.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport