Miksi mopedin männät sulaa?

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
mju0288
Viestit: 56
Liittynyt: 11 Touko 2014, 10:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mju0288 »

Jaahans, arvoisa raati.

Tässä kesän aikana on kahdet männät sulanu penkissä.

Ekan kerran wisecot, silloin syypääksi epäiltiin tukkeutunutta syyläriä. Ei kiertänyt vesi. Penkissä siis tapahtui.

No, tästä kimpaantuneena hommasin vakiomännät, uuden syylärin ja takaisin penkkiin.

Vaikka Sami miten varovasti sääti, niin jälleen täystuho männille.

Speksit toisen sulamisen aikana:
- ahdot 0.5 bar
- seos ahtoalueella lähelle 10 afr,
- ei ollut edes täyskaasuveto, vaan muistaakseni 70%.
- sulaminen tapahtui hetkessä, eli kissaa ei ehditty sanoa
- ahdin on td05 evoIII, kiinanihme,
- painekotelo proboost,
- puristukset 9.65
- begi kertova bensapaineensäädin,
- 440 cc suuttimet
- 044 bosch bensapumppu
- 99 vuoden bussi, johon vaihdettu uudempi ecu ja vauhtipyörä
- neljäs pyörä, mitä ahdan ja eka joka sulaa?????

Nyt on kaikki arvailut/veikkaukset suotavia. Loppuu rahat noiden tuhojen korjailussa.
:apua: :apua:
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Sylinterikohtainen pakolämpömittaus kertoisi varmaan missä vaiheessa lämpötila on lähteny kasvamaan siihen pisteeseen että sulaa tulee. Suliko siis kaikki männät? Millaisilla sytkäennakoilla ajoitte?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
mju0288
Viestit: 56
Liittynyt: 11 Touko 2014, 10:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mju0288 »

Joo, kaikki renkaat meni ja kolmonen ehti vähän sulaa. Eli ongelma on kokonaisvaltainen. Rajaa suutinviat pois. En hoksannu kysyä ennakoita, mutta Sami sääti niin kieli keskellä suuta, ja ei haettu maksimeita.
mju0288
Viestit: 56
Liittynyt: 11 Touko 2014, 10:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mju0288 »

Joo, kaikki renkaat meni ja kolmonen ehti vähän sulaa. Eli ongelma on kokonaisvaltainen. Rajaa suutinviat pois. En hoksannu kysyä ennakoita, mutta Sami sääti niin kieli keskellä suuta, ja ei haettu maksimeita.
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Ja polttoaineena oletettavasti jotain muuta kuin 95E10? Paljonko jää männän ja kannen väliin ilmaa yläkuolokohdassa?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
mju0288
Viestit: 56
Liittynyt: 11 Touko 2014, 10:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mju0288 »

98:lla mennään. Ei ole mitattu, normaalisti kansi ja ryhmä plaanattu ja ryhmän alla millin koroke ja cometicin teräspahvi paikallaan.

Seuraavaan kompoon tulee 2mm koroke, ja molemmille puolille .25mm alatiiviste, ja cometicin terästiiviste.

Joku virhe on tullut tehtyä, koska ei muuten voi sulaa. Melkein alipaine ja rikas soppa....
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Pakopaine? Minkälainen putkisto ja valmentaja ja se sytkäennakko...
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

mju0288 kirjoitti:Jaahans, arvoisa raati.

Tässä kesän aikana on kahdet männät sulanu penkissä.

Ekan kerran wisecot, silloin syypääksi epäiltiin tukkeutunutta syyläriä. Ei kiertänyt vesi. Penkissä siis tapahtui.

No, tästä kimpaantuneena hommasin vakiomännät, uuden syylärin ja takaisin penkkiin.

Vaikka Sami miten varovasti sääti, niin jälleen täystuho männille.

Speksit toisen sulamisen aikana:
- ahdot 0.5 bar
- seos ahtoalueella lähelle 10 afr,
- ei ollut edes täyskaasuveto, vaan muistaakseni 70%.
- sulaminen tapahtui hetkessä, eli kissaa ei ehditty sanoa
- ahdin on td05 evoIII, kiinanihme,
- painekotelo proboost,
- puristukset 9.65
- begi kertova bensapaineensäädin,
- 440 cc suuttimet
- 044 bosch bensapumppu
- 99 vuoden bussi, johon vaihdettu uudempi ecu ja vauhtipyörä
- neljäs pyörä, mitä ahdan ja eka joka sulaa?????

Nyt on kaikki arvailut/veikkaukset suotavia. Loppuu rahat noiden tuhojen korjailussa.
:apua: :apua:
Onkos nuo edeliste pyörät olleet samalla kokoon panolla
muutenhan ei ole suoraan vertailukelpoisia,

puristukset mittailla nesteelä(jos vaikka joku on ennen kantta ronkinnut, onhan kanavavat vakiot) samoin tarkistella kansi ja ryhmä säröjen varlatta että vettä ei pääsee palotillan,
pysyykö pensan paineet(eli kertooko kertova säädin)

nokkien ja sytkän ajoitukset
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

mju0288 kirjoitti:- neljäs pyörä, mitä ahdan ja eka joka sulaa?????
Onko aikasemmin ollut myös käytössä kiina-ahdin ? Ne on huonontunu entisestään, seuraava versio kiinasta on varmaan vaan kuumailmapuhallin.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
mju0288
Viestit: 56
Liittynyt: 11 Touko 2014, 10:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mju0288 »

Vastaillaanpas taasen. Kiitoksia tähän saakka.

Kansi ja ryhmä vakio, ei suurempia ronkkimisjälkiä. Molemmat plaanattu pariin kertaan.
Edelliset mopot oli iö:tä, niistä otettiin ulos +300 takarenkaalta ja ahtoja oli päälle 1.5..

Nyt ajattelin värkätä arkimopon, ja saa koko ajan lapioida osaa paikalleen, tehotavoite on huimat 200...... aiemmat ahtimet aitoja..

Kiinan ihme on ahtimena, ja outoa on että edellisellä omistajalla oli pelannut bussissa. Tältä foorumilta hommattu.

No, nyt vaihtuu ahdin jokatapauksessa. Sami tuomaroi ahtimen syyksi.

Ei jaksais millään kolmatta kertaa ihmetellä samaa aihetta...:p
mju0288
Viestit: 56
Liittynyt: 11 Touko 2014, 10:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mju0288 »

Nokat ja sytkä kohdillaan, arkiajossa pelasi aivan loistavasti, eli ei oikein voi sieltä johtua.

Molemmat tarkastettiin asennuksen aikana useasti.
Avatar
Tepa
Viestit: 158
Liittynyt: 05 Helmi 2008, 19:21
Paikkakunta: laitamaa

Viesti Kirjoittaja Tepa »

Kertokaas millä IHMEELLÄ tuon voi laittaa ahtimen syyksi!?

Nakutus,se on tuon tuhon syy,todennäköisesti käännetty triggerin johdot ecupäivityksen yhteydessä ristiin ja homma perseellään..
"Right kick will send you to hospital,the left one to the cemetary" -Mirko Cro Cop-
mju0288
Viestit: 56
Liittynyt: 11 Touko 2014, 10:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mju0288 »

Tepa kirjoitti:Kertokaas millä IHMEELLÄ tuon voi laittaa ahtimen syyksi!?

Nakutus,se on tuon tuhon syy,todennäköisesti käännetty triggerin johdot ecupäivityksen yhteydessä ristiin ja homma perseellään..

Okei!

Nyt nousee kulmakarvat!!!

Elieli, vaihdoin boksin liittimistä ne johdot, mitä ohjeissa oli?
Lähti käyntiin normaalisti. En vaihtanut triggeripyörän liittimistä mitään...

Olisiko pitäny? Ohjeissa oli juupas/eipäs/enpäs tiedä vaihtoehtoja...

Ja kyl siel mäntäpistiäinen oli vieraillu yhden männät päällä.

Edit. Lukaisin läpi ko threadin. Oireet oli, että alkaa sytkä puuroutuu korkeilla kierroksilla. Tätä ongelmaa ei ole, vaan kiertää ok.




Edited By mju0288 on 1467224819
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

mju0288 kirjoitti:
Tepa kirjoitti:Kertokaas millä IHMEELLÄ tuon voi laittaa ahtimen syyksi!?

Nakutus,se on tuon tuhon syy,todennäköisesti käännetty triggerin johdot ecupäivityksen yhteydessä ristiin ja homma perseellään..
Okei!

Nyt nousee kulmakarvat!!!

Elieli, vaihdoin boksin liittimistä ne johdot, mitä ohjeissa oli?
Lähti käyntiin normaalisti. En vaihtanut triggeripyörän liittimistä mitään...

Olisiko pitäny? Ohjeissa oli juupas/eipäs/enpäs tiedä vaihtoehtoja...

Ja kyl siel mäntäpistiäinen oli vieraillu yhden männät päällä.

Edit. Lukaisin läpi ko threadin. Oireet oli, että alkaa sytkä puuroutuu korkeilla kierroksilla. Tätä ongelmaa ei ole, vaan kiertää ok.
Lieneen kyse samoista johdoista kääntö tehty vain eri kohdassa
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
Tepa
Viestit: 158
Liittynyt: 05 Helmi 2008, 19:21
Paikkakunta: laitamaa

Viesti Kirjoittaja Tepa »

Tuon samaisen ongelman takia sulatin itsekkin monta moottoria,luotto säätäjän ammattitaitoon alkoi mennä..

Kyseenalaistin tuota johtojen kääntöä,eikä edes siihen ohjetta antaneet osanneet kertoa miksi näin pitäisi tehdä,eikä sitä laskeeko anturi triggeriltä laskevaa vaiko nousevaa signaalia..

Loppu ja viimein katsoin tuota anturin sieluelämää oskiloskoopilla ja käänsin johdot takaisin,nakutus siltä osin loppui..

Luotto myös tuohon gen1 alkeelliseen moottorinohjaukseen meni,joten nyt sen hoitaa KMS MD35,takana" rankat" neljä kautta ilman ongelmia.
"Right kick will send you to hospital,the left one to the cemetary" -Mirko Cro Cop-
Vastaa Viestiin