Taxi II & Taxi III - vaparia ja ahdettua pukkaa kaudelle 2014
Mitkä oli nuo kakkosen liian pitkät välitykset ?
Se on välillä hankala laji kun keli ja etäisyys pistää vastaan.
Se on välillä hankala laji kun keli ja etäisyys pistää vastaan.
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
snuggles kirjoitti:Mitkä oli nuo kakkosen liian pitkät välitykset ?
Se on välillä hankala laji kun keli ja etäisyys pistää vastaan.
18/36, 190/60/17 rengas, pitkät 5./6.
Välitykset siis liian pitkät 0-1100m matkalle, mailille ehkä passelit? Keli oli todella hyvä (317kmh ajettu pieneen vastatuuleen), aluksi vastatuuli mutta myöhemmin olisimme päässeet ajamaan ihan tyyneen keliin mikäli vehkeet ei olisi porsineet.
Tuon 317kmh vedon Marko hölläsi alle 900m kohdalla, koska keulassa oli levottomuutta. Keula saatiin rauhoittumaan säädöillä, mutta seuraava veto meni persiilleen shifterin takia kun se koko päivän temppuili (lienee aika ostaa uusi). Sitten vaihdettiin taakse 38, mutta sillä ei päästy ajamaan kertaakaan jonkun erittäin pahan mutta ei vielä tiedossa olevan sivuäänen vuoksi.
Edited By jouniri on 1464509085
Paljonko Petellä oli nyt Lappeenrannassa vauhtia 850m kohdassa?
Millä välityksillä ajettu?
Mielenkiintoista tietää paljonko tuolla Taxi II:n 317kmh nopeudella ollaan oltu jäljessä. Tuossa vaiheessa meilläkin oli pieni vastatuuli. Välitykset oli tietoisesti liian pitkät, sillä Kajaanissa ei tosiaan tuolle parhaalle setupille ehditty säätöjä tehdä jännitteensäätimen rikon vuoksi. Raskailla välityksillä ajaminen aluksi oli perusteltua säätämisen kannalta mitä Pudiksella oli tarkoitus tehdä ajatellen Hallia.
Edited By jouniri on 1464595523
Millä välityksillä ajettu?
Mielenkiintoista tietää paljonko tuolla Taxi II:n 317kmh nopeudella ollaan oltu jäljessä. Tuossa vaiheessa meilläkin oli pieni vastatuuli. Välitykset oli tietoisesti liian pitkät, sillä Kajaanissa ei tosiaan tuolle parhaalle setupille ehditty säätöjä tehdä jännitteensäätimen rikon vuoksi. Raskailla välityksillä ajaminen aluksi oli perusteltua säätämisen kannalta mitä Pudiksella oli tarkoitus tehdä ajatellen Hallia.
Edited By jouniri on 1464595523
Dataa ei oo purettu, kortti lienee jossain kamojen seassa verstaalla, ei ollu ihan eka tärkeysjärjestyksessä.
Mut yhen vanhan vedon pohjalta mikä oli likimain samaa tasoa niin 850m kohdalla oli 306.9kmh, eli ei olla edellä.
Se kun menee yli 320 ni alkaa olemaan vauhti kohdillaan.
Mut yhen vanhan vedon pohjalta mikä oli likimain samaa tasoa niin 850m kohdalla oli 306.9kmh, eli ei olla edellä.
Se kun menee yli 320 ni alkaa olemaan vauhti kohdillaan.
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Ok, muistatteko millä välityksellä Pete ajoi nyt? Tai millä itse ajoit sen EE nopeuden? Rengas koko? Vaihteisto? Kyllä +320kmh näyttää Taxi II:lle 850m kohdalle olevan mahdollista. Nyt siinä ei keli ollut optimi, välitykset metsässä, shifteri temppuili ja 2. Haki pari kertaa shifterillä ja lopulta kaikki vaihdot kytkimellä, lisäksi heti lähdössä stumppasi eli varaa on parantaa. Taxi III:n vaikuttaa olevan pelissä mukana eli laski alleen kun olin kiristänyt termarin kopan sormi momenttiin ja pullauttanut tiivisteen osin pihalle. Huomenna Taxi II:sen kimppuun, mutta vaikuttaisi että ääni on tullut uuden kollektorin ja loppupään putken sovitteen liikkeestä kun loppupään kiinnike antanut periksi?snuggles kirjoitti:Dataa ei oo purettu, kortti lienee jossain kamojen seassa verstaalla, ei ollu ihan eka tärkeysjärjestyksessä.
Mut yhen vanhan vedon pohjalta mikä oli likimain samaa tasoa niin 850m kohdalla oli 306.9kmh, eli ei olla edellä.
Se kun menee yli 320 ni alkaa olemaan vauhti kohdillaan.
Lappeenrannassa oli nyt 19/40 ja 55 rengas.laatikko vakiojouniri kirjoitti:Ok, muistatteko millä välityksellä Pete ajoi nyt? Tai millä itse ajoit sen EE nopeuden? Rengas koko? Vaihteisto? Kyllä +320kmh näyttää Taxi II:lle 850m kohdalle olevan mahdollista. Nyt siinä ei keli ollut optimi, välitykset metsässä, shifteri temppuili ja 2. Haki pari kertaa shifterillä ja lopulta kaikki vaihdot kytkimellä, lisäksi heti lähdössä stumppasi eli varaa on parantaa. Taxi III:n vaikuttaa olevan pelissä mukana eli laski alleen kun olin kiristänyt termarin kopan sormi momenttiin ja pullauttanut tiivisteen osin pihalle. Huomenna Taxi II:sen kimppuun, mutta vaikuttaisi että ääni on tullut uuden kollektorin ja loppupään putken sovitteen liikkeestä kun loppupään kiinnike antanut periksi?snuggles kirjoitti:Dataa ei oo purettu, kortti lienee jossain kamojen seassa verstaalla, ei ollu ihan eka tärkeysjärjestyksessä.
Mut yhen vanhan vedon pohjalta mikä oli likimain samaa tasoa niin 850m kohdalla oli 306.9kmh, eli ei olla edellä.
Se kun menee yli 320 ni alkaa olemaan vauhti kohdillaan.
SMR
Euroopan nopein Vapari Maililla Elvington England 2015
Lappeenranta 2016 367.76kmh/maili (Euroopan ennätys)
Pohjoismaiden nopein vapari Tierp Sweden 2013
274,3rwhp/226,1 Nm
Euroopan nopein Vapari Maililla Elvington England 2015
Lappeenranta 2016 367.76kmh/maili (Euroopan ennätys)
Pohjoismaiden nopein vapari Tierp Sweden 2013
274,3rwhp/226,1 Nm
Bärräbete kirjoitti:jouniri kirjoitti:snuggles kirjoitti:Dataa ei oo purettu, kortti lienee jossain kamojen seassa verstaalla, ei ollu ihan eka tärkeysjärjestyksessä.
Mut yhen vanhan vedon pohjalta mikä oli likimain samaa tasoa niin 850m kohdalla oli 306.9kmh, eli ei olla edellä.
Se kun menee yli 320 ni alkaa olemaan vauhti kohdillaan.
Ok, muistatteko millä välityksellä Pete ajoi nyt? Tai millä itse ajoit sen EE nopeuden? Rengas koko? Vaihteisto? Kyllä +320kmh näyttää Taxi II:lle 850m kohdalle olevan mahdollista. Nyt siinä ei keli ollut optimi, välitykset metsässä, shifteri temppuili ja 2. Haki pari kertaa shifterillä ja lopulta kaikki vaihdot kytkimellä, lisäksi heti lähdössä stumppasi eli varaa on parantaa. Taxi III:n vaikuttaa olevan pelissä mukana eli laski alleen kun olin kiristänyt termarin kopan sormi momenttiin ja pullauttanut tiivisteen osin pihalle. Huomenna Taxi II:sen kimppuun, mutta vaikuttaisi että ääni on tullut uuden kollektorin ja loppupään putken sovitteen liikkeestä kun loppupään kiinnike antanut periksi?
Lappeenrannassa oli nyt 19/40 ja 55 rengas.laatikko vakio
Ok, mekin vaihdettiin taakse 2 piikkiä isompi eli tarkoitus oli ajaa 18/38 välityksillä, mutta ei otettu riskiä kun ei katteet päällä saatu selville mistä ylimääräinen ääni tuli. Rengas vaihtui viime tinkaan 60 sarjaseksi kun kaikki muut 55 sarjaset olikin olleet penkkirenkaina ja niillä emme kentällä aja. Mikäli Halliin asti Taxi II:n pääsee, niin aloitetaan noilla 18/38 välityksillä ja vaihdellaan kelin/kulkemisen mukaan. Sen verran pudiksen keikasta oli hyötyä, että nörtti osasto on saanut tolle setupille esisäätöjä tehtyä.
Edited By jouniri on 1464635205
Paljonko vaparitaxi kulki 402m Pudiksella ?
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Tarkoitin nimenomaan tätä kertaa kun kävitte ajamassa pitempää matkaa, paljonko silloin oli vartin kohdalla vauhtia ?
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Ei häävisti, johtuen monestakin syystä kuten jo aiemmin mainittu niin nuo vedot ajettiin 18/36 välityksin 190/60/17 ja lisäksi pitkä 5. ja 6. vaihde joten välitys ehkä liian pitkä mailillekkin saati vartille. Vielä kun joka lähdössä stumppasi heti lähdön jälkeen sekä shifterillä yritettiin 2-3 kertaa potkia 2.sta päälle ja lopulta kytkimellä mentiin niin eipä tuo ihme ollut ettei vartin kohdalla vielä ihmeitä vauhtia ollut.snuggles kirjoitti:Tarkoitin nimenomaan tätä kertaa kun kävitte ajamassa pitempää matkaa, paljonko silloin oli vartin kohdalla vauhtia ?
Mun testivedossa 255kmh/402m
Markon 1. vedossa 268kmh/402m
Markon 2. vedossa 273kmh/402m
Oikeilla vartti välityksillä ja toimivalla shifterillä kyllä sillä ainakin kelpo loparit saa.
Onhan nuo kovia vauhteja vartin kohdalle,
voitko vielä tarkistaa kun hieman epäsuhdassa 850m ja 1100m vauhteihin.
Käppyröistä löydettyä, pari vedon arvot,
402m 850m 1100m
255 306.9 317.2
258 319.8 340.5
273kmh alkaa olemaan turbojen varttilopareita
voitko vielä tarkistaa kun hieman epäsuhdassa 850m ja 1100m vauhteihin.
Käppyröistä löydettyä, pari vedon arvot,
402m 850m 1100m
255 306.9 317.2
258 319.8 340.5
273kmh alkaa olemaan turbojen varttilopareita
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
snuggles kirjoitti:Onhan nuo kovia vauhteja vartin kohdalle,
voitko vielä tarkistaa kun hieman epäsuhdassa 850m ja 1100m vauhteihin.
Käppyröistä löydettyä, pari vedon arvot,
402m 850m 1100m
255 306.9 317.2
258 319.8 340.5
273kmh alkaa olemaan turbojen varttilopareita
Siinä tapauksessa kiitos. Soitto Jarnolle kertoi, että noin 500m kohdassa Marko on höllännyt/avannut kaasua varoitusvalon vilahduksen takia. Ps. eikö se 272rwhp/212nm ole joidenkin turbojen tehokin.
Edited By jouniri on 1465119703
Täällä juuri nyt hektinen hetki, kone pari pitää avata/huoltaa etc ja kaiken lisäksi meikeläinen siirtää viestikapulaa Suomen touhujen osalta kesään 2017 asti muille jolloin tulen seuraavan kerran tänne käymään. Tiimin porukka on onneksi motivoitunut niin ruuvaamaan kuin ajamaankin eli Taxi II & III:n nähdään kesän kinkereissä aina kun ne vaan sattuu nipussa olemaan. Veto vaastuu suomi toiminnoista siirtyy Jarnolle ja Markolle, itse alan rakentelemaan tiimille ympärivuotisia ajo mahdollisuuksia hiukka etelämpään.