Taxi II & Taxi III - vaparia ja ahdettua pukkaa kaudelle 2014

Tänne projektikertomukset sekä topicit omaan pyörään tehdyistä muutoksista
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

snuggles kirjoitti:Titaani muistaa näitä juttuja meikää paremmin.
Lappuja kaivellen löytyi Kajaanista 2014 261.4hp/11209rpm , 197.94nm/8081rpm.
Proboost 264.99hp/10391rpm , 200.94nm/7737rpm
Normi Dynostar D70 265.8hp/10570rpm , 196.3nm/8120rpm , tuosta pois se 6 prossaa päästään Samin lukemiin.

Ja noiden lukemien välillä on tehty erinäisiä muutoksia moottoriin, joten ei ole mikään penkkien vertailutilasto.


Erot tehojen ja vääntöjen kierroksissa johtunee kalibroinneista, osa vedoista on tehty suht nopsalla aikataululla ilman kummempia hieromisia.

Kiitos Snuggles, lähinnä tuo sun kierrosluku max teholla kiinnosti eli juuri tuolla +11.000rpm pitäisi meidänkin koneen laulaa laskelmien mukaan. Katsotaan miten muutokset vaikuttaa, josko se ylä rekisterikin löytyisi. Ps. Paljonko tuossa sun pyörässä on nyt tehoja, vai onko vielä penkittämättä tälle suvelle? Viime vuonna se ei tainnut olla penkissä / ladulla?




Edited By jouniri on 1462016731
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Viime vuonna ajoin eri moottorilla, semmonen c-setuppi, mikä kulki Kauhavalla ihan hyvin, harmittaa kun sielä olis pitäny olla parhaat tekniikat iskussa.
Osa vanhoista kamppeista lähti eteenpäin, enkä sitte saanukaan mitään tilalle, ja edelleen samassa tilanteessa, en pysty sanoo millon nipussa :(

Nossipohjat alkaa oleen kohta uhattuna, Ransom ajoi äskettäin jenkeissä noin 393kmh nossilla.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

snuggles kirjoitti:Viime vuonna ajoin eri moottorilla, semmonen c-setuppi, mikä kulki Kauhavalla ihan hyvin, harmittaa kun sielä olis pitäny olla parhaat tekniikat iskussa.
Osa vanhoista kamppeista lähti eteenpäin, enkä sitte saanukaan mitään tilalle, ja edelleen samassa tilanteessa, en pysty sanoo millon nipussa :(

Nossipohjat alkaa oleen kohta uhattuna, Ransom ajoi äskettäin jenkeissä noin 393kmh nossilla.
Ok. Johan tuo on aikakin parannella sitä 397kmh mailille. Luvataan ajaa 1000m matkalle kaasuilla se mitä muut maililla. Meillä on tulossa tiimiin iso muutos jatkon suhteen lähiaikoina jonka uskon poikivan tulos kaikkiin kolmeen kastiin lähivuosina.
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

Huonoja uutisia rapakon takaa....

"I received word that my buddy Guy Caputo had a high speed crash at the Ohio Mile this morning and was airlifted to a nearby hospital. I join the motorcycle community in sending my thoughts and positive mojo to Guy for a speedy and complete recovery."

TFM toivoo myös pikaista ja täydellistä paranemista.

Ps. Jälleen kerran "koko katteinen" pyörä.
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Joo, vähä riskimpi äijä ja aina jotain vaurioita kun nurin menee,

"The latest news on Guy is that he has a broken leg and arm, compound fractures of wrist and ankle, broken collarbone and lacerated kidney. No head injuries!!!"
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

Kansainvälistyminen tuntuu olevan monessa asiassa tärkeää, niimpä TFM toimintakin kansainvälistyy kesäkuusta 2016 alkaen. Iso osa toimintaamme siirtyy vähän isomman rapakon ääreen, toki osa ukkoja kuin kalustoakin jää ainakin tässä vaiheessa Suomeen. Kustannustehokkuuden paraneminen mahdollistaa jatkossa tiimin oman moottorilaboratorion ylläpitämisen, kokonaiskustannusten lasku mahdollistaa paremmat resurssit testaamiseen, lisäksi kun ajamisesta saadaan ympärivuotista on sekin omalta osaltaan potkimassa kehitystä eteenpäin ja luo mahdollisuutta lisänäkyvyyteen TFM toiminnassa jolla vastaavasti on positiivinen vaikutus tukijoille heidän vastineeseen.
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

Tänään oli tiimillä historiallinen päivä, kun molemmilla Taxeilla ajettiin samana päivänä. Taikalaatikot viettää vielä yhden päivän koodiWelhon työpöydällä, hän on pyynnöstämme näpytelly meille hyvin speciaalia koodia ja Pudiksen vartti toimiikin oivana testipaikkana.
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

Huominen Pudis peruttu, harmi. Mutta ei tämä ihan turha päivä silti ollut. https://www.facebook.com/Teamforcemajor/posts/1113581848693311
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

Hiukka hätäisesti tekivät eilen päätöksen Pudiksen vartin perumisesta, nyt näyttää ainakin että keli olisi ollut ihan ajattava. Tosin ymmärrämme, että edellisen päivä sääennuste karkottaa osallistujia ja muutamalle ei kannata tapahtumaa järjestää. Toivotaan 28.5 hyvää keliä, että allekirjoittanutkin saa tälle vuodelle muutaman lähdön ja etenkin, että Marko pääsee molempien Taxien kanssa sinuiksi. Onneksi Marko on oikeasti kovan luokan kuski SM ratasarjasta sekä siviilissäkin on tainnut viimeiset 25 vuotta ajaa 30000-40000km/vuosi joista kymmenisen vuotta kesät talvet, joten Ukolla tuntuma löytynee muutaman vedon jälkeen. Mikäli rojut pysyy kasassa, niin Hallissa pitäisi jotakin tulostakin tulla. Ilmoittautumisen listan mukaan hienoa, että samassa tapahtumassa on niin vapari kuin turbo kastinkin eliittiä paikalla niin nähdään miten noi meidän halpojen hevosten vehkeet sijoittuu isojen poikien laitteisiin verrattuna.



Edited By jouniri on 1463216459
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

Snuggles/BP, äkkiseltään en muista että missään olisi teidän parhaiden vaparivetojen nopeuskäyriä näytillä eli mitä teillä on parhaimmillaan vaparilla ollut vauhtia 1100m kohdalla? Tota Taxi II:sta kun ei olla vielä päästy yhtään kentälle ulkoiluttamaan, niin ei ole mitään käsitystä mitä siltä voisi 1100m matkalle toivoa? Lähinnä, että sattuisi jo eka ratastus edes oikealle hehtaarille. Tulevana lauantaina päästään säätämään dynoon ekan kerran viimeisten muutosten jälkeen ja toivotaan, että alkas ylhäälle löytymään noin 1000rpm lisää kera woiman?



Edited By jouniri on 1463402943
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Bärräbete
Viestit: 539
Liittynyt: 19 Maalis 2011, 20:27
Paikkakunta: Ruokolahti

Viesti Kirjoittaja Bärräbete »

jouniri kirjoitti:Snuggles/BP, äkkiseltään en muista että missään olisi teidän parhaiden vaparivetojen nopeuskäyriä näytillä eli mitä teillä on parhaimmillaan vaparilla ollut vauhtia 1100m kohdalla? Tota Taxi II:sta kun ei olla vielä päästy yhtään kentälle ulkoiluttamaan, niin ei ole mitään käsitystä mitä siltä voisi 1100m matkalle toivoa? Lähinnä, että sattuisi jo eka ratastus edes oikealle hehtaarille. Tulevana lauantaina päästään säätämään dynoon ekan kerran viimeisten muutosten jälkeen ja toivotaan, että alkas ylhäälle löytymään noin 1000rpm lisää kera woiman?
Täytys kaivella kortilta käyrät,mutta +200mph vois olla alueella??
SMR
Euroopan nopein Vapari Maililla Elvington England 2015
Lappeenranta 2016 367.76kmh/maili (Euroopan ennätys)
Pohjoismaiden nopein vapari Tierp Sweden 2013
274,3rwhp/226,1 Nm
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

Bärräbete kirjoitti:
jouniri kirjoitti:Snuggles/BP, äkkiseltään en muista että missään olisi teidän parhaiden vaparivetojen nopeuskäyriä näytillä eli mitä teillä on parhaimmillaan vaparilla ollut vauhtia 1100m kohdalla? Tota Taxi II:sta kun ei olla vielä päästy yhtään kentälle ulkoiluttamaan, niin ei ole mitään käsitystä mitä siltä voisi 1100m matkalle toivoa? Lähinnä, että sattuisi jo eka ratastus edes oikealle hehtaarille. Tulevana lauantaina päästään säätämään dynoon ekan kerran viimeisten muutosten jälkeen ja toivotaan, että alkas ylhäälle löytymään noin 1000rpm lisää kera woiman?

Täytys kaivella kortilta käyrät,mutta +200mph vois olla alueella??

Jotakin samansuuntaista ajattelin, tosin luulen, että siihen pitää olla jo ihan nappi suoritus ja keli. Meillä pitäisi jossakin olla vanha käppyrä vuodelta 2009 jossa Taxilla ajettu Hallissa +340kmh mailille vaparina mutta eihän sitä tietty löydy. Jos satut löytämään omasi, niin kiitokset jo näin etukäteen.




Edited By jouniri on 1463418203
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Nyt ei oo kaikki kortit käsillä, mutta koneelta löyty yx Peten 331kmh veto missä 1100m kohdalla 317kmh.
Toinen käyrä missä ajan viimeeks katuvaparilla just 200mph Lappeenrannassa, 1100m on 312kmh. Samalla vehkeel hyvässä kelissä 347 mailille ja 327kmh 1100m.
Pete on ajanu jonkun 330kmh/1100m siinä parhaas vedos.

Sitte Sorsalla 2014 1100m 340kmh.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

snuggles kirjoitti:Nyt ei oo kaikki kortit käsillä, mutta koneelta löyty yx Peten 331kmh veto missä 1100m kohdalla 317kmh.
Toinen käyrä missä ajan viimeeks katuvaparilla just 200mph Lappeenrannassa, 1100m on 312kmh. Samalla vehkeel hyvässä kelissä 347 mailille ja 327kmh 1100m.
Pete on ajanu jonkun 330kmh/1100m siinä parhaas vedos.

Sitte Sorsalla 2014 1100m 340kmh.
Tack, toi sun 340@1100m on todella kova, mutta niimpä oli kyllä mailinkin tulos. Josko lähdetään sitten tavoittelemaan aluksi sitä 322kmh tulosta niin lienee siinäkin pähkinää purtavaksi. Mitään etukäteis faktaahan meillä ei ole, ennen kuin päästään edes yhden kerran päätyyn ja saadaan dataa siitä rokkaako vai ei, tietty nyt lauantaina nähdään paljonko tehot on tippuneet viime penkityksestä ;-)
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Tuossa hieman haarukoitiin miten vaparit kulkis 1100m vs maili (1609m) ,ja varmaan joku tuumi jo että mites turbolla menee tuo sama vertailu. No, täytyypä sanoa että riippuu tietty minkä tasonen setti on kiinni, ja miten se toimii, mutta jos kaikki menee ku römsöös, vois laskeskella että myös 1100m nopeus suhteessa kovempi jos mailille saa enemmän lopareita.
Mutta, turbokoneen luonteen huomioon ottaen vaihtelua on paljon enemmän kuin vapareilla ajaessa. 1100m voi olla tosi kova ja lopussa sitten ei paljo mitään, jos moottori jo sulanut siihen mennessä. Sit taasen voi olla hyvinkin rauhallinen lähtö ja sitte kirii loppua kohden, kuten tuolta löytynyt käyrä vuodelta 2014 näytti, alku hieman kankeasti, 1100m 349kmh, eli vain 9kmh enemmän ku Sorsalla minkä mainitsin aikasemmin, jonka jälkeen lähtee vetämään ja mailin kohdalla 413kmh.

Näihin sisältyy helposti vaihdemissejä, sutimisia, haukottelua, hieno laji kaiken kaikkiaan.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Vastaa Viestiin