tehot.........on.........ko - penkitystä
Näytää tuossa linkin Dynostar kuvassa olevan hitusen pälle 7000Rpmbreaker kirjoitti:Näyttäis noissa Dynostarin käppyröissäkin leikkauskohta olevan 7000 RPM kieppeillä.
http://www.ferrarilife.com/forums....8407645
Samilla on jarruttava penkki, olisiko se jotenkin selitys noihin sinun käyriin. Kannattaa kysyä.
Uskoisin Samin penkin näyttävän ihan oikeita lukuja. Lukemiin vaikuttavia tekijöitä/muuttujia on paljon...
Korkeaprofiilinen RR takarengas antaa ihan eri lukemat kuin loppuunajettu normaali matala katurengas. Samoin jos takavanne vaihdettu kevyempään tulee eri lukemia. Samassa penkissä ajettuna. Eli "penkkitehoa" saa tehtyä takarenkaan vaihdolla.
Kaiken massan pyörittäminen vie voimaa, mitä enemmän massaa renkaan/vanteen kehällä pyörii, sitä enemmän voimaa tarvitaan. Tätä ei tietääkseni osaa penkkiohjelmat huomoida.
Kannattaa vertailla vain samana päivänä samassa penkissä tehtyjä mittauksia ennen/jälkeen virityksen.
Eikä myöskään kannata vertailla eri penkkivalmistajien lukemia, voi olla erilailla kalibroituja penkkejä, eri standardeja laskukaavoissa yms yms...
omasta Dynostar kuvasta koitin katsoa niin siinä on jonkun verran päälle 8000Rpm se kohta missä käyrät risteää
ja tuossa Dynomec se näytää olevan juuri 7000Rpm
Renkaan vanteena toisaan samat uusi rengassa molemilla kerroilla
jep eri penkkin lukemia ei kannata paljon vertailla
samankin penkin eripäivien lukemien vertailuu
hyvä työkalu vertaille vaan säädellesä menikö parempaa vai huonompaan suuntaan lukema sinällän on mitä on
tuntui vain oudolta että niissä olisi noinkin paljon eroja
varsinki tuo väännön nousu
jos vaikka noiden perustella välityksiä suunitelle tai muutoksia teho alueeseen niin voi lipsahtaa
vielä kun osuisi kohdalle semmoinen penkki mikä näyttäisi ilmaan muutoksia tekniikaan vaikka 190-200hv
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
storbacka kirjoitti:Käyrien risteyskohtaan vaikuttaa se miten vääntö- ja tehokäyrät on skaalattu siihen kuvantoon. Esim. dynostarilla omat numerot molemmille käyrille, kun taas jotkut käyttää samoja lukuja molemmille arvoille.
Turbopyörien penkityksessä oli vielä omat juttunsa ahtojen suhteen, jos penkissä liian pieni rulla niin ilmeni jotain omituisuuksia. Ainakin ahdot liian pienellä rullalla ei nouse "normaalisti". Tulee kadulle siirtyessä ylläri
En nyt muista vaikuttiko se noihin lukemiin sekin jotenkin.
Joku penkkinero osaa varmaan paremmin kertoa.
Edited By breaker on 1453065935
Nyt ei tartte enää kilpailla, tää on hyvä lopetus kusemiskilpailuille, vaikkei oo oman maan miehiä, ja ihan proo ollukin pitkään,
Sean Mills, Big-cc 904hv takikselta
Repikää siitä, meikä poistuu takavasemmalle..
Sean Mills, Big-cc 904hv takikselta
Repikää siitä, meikä poistuu takavasemmalle..
Suomen nopein Hayabusa tiimi
Speed Metal Racing
---415kmh---
kilvan ajoa jo vuodesta 2012
http://www.youtube.com/watch?v=apDqrdTIik4
"La Hayabusa è bella, quando vince"
Speed Metal Racing
---415kmh---
kilvan ajoa jo vuodesta 2012
http://www.youtube.com/watch?v=apDqrdTIik4
"La Hayabusa è bella, quando vince"
SMR kirjoitti:Nyt ei tartte enää kilpailla, tää on hyvä lopetus kusemiskilpailuille, vaikkei oo oman maan miehiä, ja ihan proo ollukin pitkään,
Sean Mills, Big-cc 904hv takikselta
Repikää siitä, meikä poistuu takavasemmalle..
SMR
Euroopan nopein Vapari Maililla Elvington England 2015
Lappeenranta 2016 367.76kmh/maili (Euroopan ennätys)
Pohjoismaiden nopein vapari Tierp Sweden 2013
274,3rwhp/226,1 Nm
Euroopan nopein Vapari Maililla Elvington England 2015
Lappeenranta 2016 367.76kmh/maili (Euroopan ennätys)
Pohjoismaiden nopein vapari Tierp Sweden 2013
274,3rwhp/226,1 Nm
Tähän vielä...
Jälkimäisessä näyttäisi rajoittaja olleen 7500 rpm ja ensimmäisessä 10500 rpm nurkilla.
Eli tuossa jälkimmäisessä käynyt joku virhe dynon käyttäjälle kalibroinnissa. Moottorin kierroksen eivät ole kalibroituneet oikein, siitä voi johtua myös virheet teho/vääntö luvuissa. Niiden laskennassa käytetään rpm lukua.
Ensimmäisessä penkissä on mahdollisuus lukea rprm koneen johdoista, toisessa rppm lasketaan kone rpm / rullan rpm suhdeluvusta.
https://www.youtube.com/watch?v....mbeddedSMR kirjoitti:Nyt ei tartte enää kilpailla, tää on hyvä lopetus kusemiskilpailuille, vaikkei oo oman maan miehiä, ja ihan proo ollukin pitkään,
Sean Mills, Big-cc 904hv takikselta
Repikää siitä, meikä poistuu takavasemmalle..
http://www.dynojet.com/product....0i.aspx
Julkaistu 19.1.2016
"Big CC Racing Turbo Hayabusa otherwise known as 'Project Pisstake' makes over 900 horsepower at the rear wheel. This is easily well over 1000hp at the crankshaft. Put into context a Bugatti Veyron makes 1000 at the crankshaft with 16 cylinders & 4 turbochargers involved in producing it. The Suzuki Hayabusa has 4 cylinders & this engine is modified to 1.5 litre. A Veyron is 16 litre.
In total 5 runs were done at 900hp but the dyno was struggling due to electrical interference affecting the stack. Only the last one was recorded by disconnecting the tacho & pulling the rpm from going over 200 mph, the dyno limit.
This dyno was calibrated by Dynojet UK to within 0.5hp. The Uncorrected is used so the bike made the power according to the days conditions (5 deg c air temp) rather than corrected factors that may be manipulated & also vary globally."
Suomen nopein Hayabusa tiimi
Speed Metal Racing
---415kmh---
kilvan ajoa jo vuodesta 2012
http://www.youtube.com/watch?v=apDqrdTIik4
"La Hayabusa è bella, quando vince"
Speed Metal Racing
---415kmh---
kilvan ajoa jo vuodesta 2012
http://www.youtube.com/watch?v=apDqrdTIik4
"La Hayabusa è bella, quando vince"
Yritetään syksyllä parhaamme mukaan vastata tähän, tosin ilman ahdinta.SMR kirjoitti:https://www.youtube.com/watch?v....mbeddedSMR kirjoitti:Nyt ei tartte enää kilpailla, tää on hyvä lopetus kusemiskilpailuille, vaikkei oo oman maan miehiä, ja ihan proo ollukin pitkään,
Sean Mills, Big-cc 904hv takikselta
Repikää siitä, meikä poistuu takavasemmalle..
http://www.dynojet.com/product....0i.aspx
Julkaistu 19.1.2016
"Big CC Racing Turbo Hayabusa otherwise known as 'Project Pisstake' makes over 900 horsepower at the rear wheel. This is easily well over 1000hp at the crankshaft. Put into context a Bugatti Veyron makes 1000 at the crankshaft with 16 cylinders & 4 turbochargers involved in producing it. The Suzuki Hayabusa has 4 cylinders & this engine is modified to 1.5 litre. A Veyron is 16 litre.
In total 5 runs were done at 900hp but the dyno was struggling due to electrical interference affecting the stack. Only the last one was recorded by disconnecting the tacho & pulling the rpm from going over 200 mph, the dyno limit.
This dyno was calibrated by Dynojet UK to within 0.5hp. The Uncorrected is used so the bike made the power according to the days conditions (5 deg c air temp) rather than corrected factors that may be manipulated & also vary globally."
Tämä on hieman pulmallinen asetelma, Sean on tunnustettu moottorin rakentaja ja tehnyt paljon tehokkaita moottoreita, mutta miten noita lukemia voi palstoilla huuella kun penkin valmistaja ilmoittaa max tehoksi 750hv, mitä voi mittailla.jouniri kirjoitti:Yritetään syksyllä parhaamme mukaan vastata tähän, tosin ilman ahdinta.SMR kirjoitti:https://www.youtube.com/watch?v....mbeddedSMR kirjoitti:Nyt ei tartte enää kilpailla, tää on hyvä lopetus kusemiskilpailuille, vaikkei oo oman maan miehiä, ja ihan proo ollukin pitkään,
Sean Mills, Big-cc 904hv takikselta
Repikää siitä, meikä poistuu takavasemmalle..
http://www.dynojet.com/product....0i.aspx
Julkaistu 19.1.2016
"Big CC Racing Turbo Hayabusa otherwise known as 'Project Pisstake' makes over 900 horsepower at the rear wheel. This is easily well over 1000hp at the crankshaft. Put into context a Bugatti Veyron makes 1000 at the crankshaft with 16 cylinders & 4 turbochargers involved in producing it. The Suzuki Hayabusa has 4 cylinders & this engine is modified to 1.5 litre. A Veyron is 16 litre.
In total 5 runs were done at 900hp but the dyno was struggling due to electrical interference affecting the stack. Only the last one was recorded by disconnecting the tacho & pulling the rpm from going over 200 mph, the dyno limit.
This dyno was calibrated by Dynojet UK to within 0.5hp. The Uncorrected is used so the bike made the power according to the days conditions (5 deg c air temp) rather than corrected factors that may be manipulated & also vary globally."
Kyllä meillä olis todellakin käyttöö Esson baarille.
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Kiitos huomiosta, tämä tieto saattaa säästää yhden moottorin verran? Tämä on myös seikka miksi kyselin että olisi samaan aikaan mahdollisimman monta tehokasta peliä penkissä niin olisivat referensseinä toisilleen.snuggles kirjoitti:Tämä on hieman pulmallinen asetelma, Sean on tunnustettu moottorin rakentaja ja tehnyt paljon tehokkaita moottoreita, mutta miten noita lukemia voi palstoilla huuella kun penkin valmistaja ilmoittaa max tehoksi 750hv, mitä voi mittailla.jouniri kirjoitti:Yritetään syksyllä parhaamme mukaan vastata tähän, tosin ilman ahdinta.SMR kirjoitti: https://www.youtube.com/watch?v....mbedded
http://www.dynojet.com/product....0i.aspx
Julkaistu 19.1.2016
"Big CC Racing Turbo Hayabusa otherwise known as 'Project Pisstake' makes over 900 horsepower at the rear wheel. This is easily well over 1000hp at the crankshaft. Put into context a Bugatti Veyron makes 1000 at the crankshaft with 16 cylinders & 4 turbochargers involved in producing it. The Suzuki Hayabusa has 4 cylinders & this engine is modified to 1.5 litre. A Veyron is 16 litre.
In total 5 runs were done at 900hp but the dyno was struggling due to electrical interference affecting the stack. Only the last one was recorded by disconnecting the tacho & pulling the rpm from going over 200 mph, the dyno limit.
This dyno was calibrated by Dynojet UK to within 0.5hp. The Uncorrected is used so the bike made the power according to the days conditions (5 deg c air temp) rather than corrected factors that may be manipulated & also vary globally."
Kyllä meillä olis todellakin käyttöö Esson baarille.
Johto hommasta en tiedä tuossa vimäisessä mikä piuha olibreaker kirjoitti:Tähän vielä...
Jälkimäisessä näyttäisi rajoittaja olleen 7500 rpm ja ensimmäisessä 10500 rpm nurkilla.
Eli tuossa jälkimmäisessä käynyt joku virhe dynon käyttäjälle kalibroinnissa. Moottorin kierroksen eivät ole kalibroituneet oikein, siitä voi johtua myös virheet teho/vääntö luvuissa. Niiden laskennassa käytetään rpm lukua.
Ensimmäisessä penkissä on mahdollisuus lukea rprm koneen johdoista, toisessa rppm lasketaan kone rpm / rullan rpm suhdeluvusta.
sitä en niin läheltä katsonut voi olla vaikka joku printinappula tms
ekassa oli johdot kiinni ecusa kun säädeltiin samalla
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Noniin...mju0288 kirjoitti:Vedetääs pohjat!
146 hp takarenkaalta!
Vakiobussi -99 pl. yoshin slipari, jonka joku apina on migillä räkinyt kiinni alkuperäiseen putkeen. (eli siis tehny ihan itte 4-1 modin. Paskaraudasta, joka on umpiruosteessa.)
Noo, hyllyssä odottaa ahdin, uudenmallinen ecu, pyörijä, kertova Begin paineensäädin tulossa, 550 suuttimet, 044-pumppu, dewils own metskupumppu ja jotain muuta rompetta. Katsotaas keväällä uudemman kerran...
Eka penkkipäivä ohi, ja perinteitä kunnioittaen kypärä kallellaan kotiin kiristelemään erilaisia osia, joita penkityksen aikana irtoili... Ja mukana nippu Samilta saatuja ohjeita, mitä kannattaa tehdä toisin.
No, päästiin noin 6500 rpm:ään saakka säädettyä ja takarenkaalta tässä vaiheessa nuuin 200nm ja 200hp...
Ahdin leimattu, ja tässä katsellaan seuraavaa penkkihetkeä.
Ja Samin Autopajalla säädetty.