Nykäisy kiihdyttäessä

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
Iso9000yhteensopiva
Viestit: 15
Liittynyt: 27 Helmi 2016, 17:14
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Iso9000yhteensopiva »

Jotain häikkää, kun Busa (vm. 13) nykäisee satunnaisesti vähän reilummassa kiihdytyksessä alemmilla kierroksilla (alle 6000rpm), ainakin 1. ja 2. -vaihteella. En ole huomannut ylemmillä kierroksilla ongelmia enkä normaalissa tasakaasuajossa, ainakaan toistaiseksi.

Pyörässä:

- putkisto
- säädetty omalla eculla
- shifteri
- k&n filtteri

Mietin, että voisiko johtua shifteristä?

Ongelma on aika vmäinen, kun aiheuttaa tuollaisen nykäyksen.




Edited By Iso9000yhteensopiva on 1462219568
Täysiä päin vi*ttua
Avatar
waiski10
Site Admin
Viestit: 902
Liittynyt: 28 Touko 2004, 13:03
Paikkakunta: Jyskä

Viesti Kirjoittaja waiski10 »

Ketjut?
ennen kova, ehkä vielä joskus...
Iso9000yhteensopiva
Viestit: 15
Liittynyt: 27 Helmi 2016, 17:14
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Iso9000yhteensopiva »

Ketjut rattaineen pitäisi olla ihan kunnossa. Tuntuu enemmänkin, että kone meinaa hetkellisesti sammahtaa ja täytyy sen verran tarkentaa, että ongelma esiintyykin vain 1 -vaihteella ainakin tähän mennessä.
Täysiä päin vi*ttua
Avatar
Jorgos
Viestit: 345
Liittynyt: 09 Helmi 2007, 07:21
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jorgos »

Omassa oli vaihteiston rattaat/siirtäjät paskana edellisestä Gen1 Klik, vanhaa keskustelua aiheesta...
En tiedä onko kyseistä vikaa paljon havaittu gen2.
Born to be wild...paitsi himas.

Historia:
Suzuki PV50 - Hayabusa K2 Black/Gray - Hayabusa K8 Black/Gray+yoshimura R77 carbon- Hayabusa K8 White...
Iso9000yhteensopiva
Viestit: 15
Liittynyt: 27 Helmi 2016, 17:14
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Iso9000yhteensopiva »

Jorgos kirjoitti:Omassa oli vaihteiston rattaat/siirtäjät paskana edellisestä Gen1 Klik, vanhaa keskustelua aiheesta...
En tiedä onko kyseistä vikaa paljon havaittu gen2.
No en usko, että tässä ongelmassa on kyse laatikosta. Vaihteet eivät pompi minnekkään ja laatikkovika tuskin aiheuttaisi koneen sammahtamista.
Täysiä päin vi*ttua
breaker
Viestit: 43
Liittynyt: 14 Joulu 2011, 17:32
Paikkakunta: finland

Viesti Kirjoittaja breaker »

Tarkasta ketjujen oikea kireys. Väärä kireys aiheuttaa uusillakin ketjuilla/rattailla paukahtelua pienillä vaihteilla.

Ketjujen kireys syytä tarkastaa kuljettajan istuessa pyörän päällä.
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Tarkista sifteri(ottamalla pois)
"Tappo" katkaisijat
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
BaTTman
Viestit: 583
Liittynyt: 25 Huhti 2008, 09:06
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja BaTTman »

Ääni kanssa sifterille. Jos se satunnaista on ja vain ykkösvaihteellä. ???
Tai bensapumppu/vajaa tankki. Voihan se tietysti olla jokin liitinkin löysällä joka mahtavien g-voimien johdosta vähän aukeaa.




Edited By BaTTman on 1462936801
Come what(ever) may.

--Under 200 mph club; 177 mph--
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Seisontatuen tunnistin? Tuki keinahtaa kiihdytyksen aikana ja tunnistin reagoi siihen. Itsellä oli kerran ja aiheutti nykäyksen kesken kiihdytyksen.
Iso9000yhteensopiva
Viestit: 15
Liittynyt: 27 Helmi 2016, 17:14
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Iso9000yhteensopiva »

Kiitos kaikille vinkeistä. Viikonloppuna on aikaa ropeltaa pyörää, niin koitetaan löytää syyllinen ongelmaan. Aloitan varmaan shifterin sammutuksella.
Täysiä päin vi*ttua
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Vastaava vika itselläkin, syylliseksi paljastui vanhempaa mallia oleva Cordonan shifteri anturi. Ei näemmä enää tahdo palauttaa vaan jää kantamaan. Antaa sitte randomi katkoja. About 8 vuotta se kestikin.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Iso9000yhteensopiva
Viestit: 15
Liittynyt: 27 Helmi 2016, 17:14
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Iso9000yhteensopiva »

jarim kirjoitti:Vastaava vika itselläkin, syylliseksi paljastui vanhempaa mallia oleva Cordonan shifteri anturi. Ei näemmä enää tahdo palauttaa vaan jää kantamaan. Antaa sitte randomi katkoja. About 8 vuotta se kestikin.
Itsellä juurikin Cordonan shifteri pyörässä. En ole vielä ehtinyt irroittaa ja testailla. Nyt tulee vettäkin taivaan täydeltä, niin ei hirveästi kiinnosta ajaa pyörällä.
Täysiä päin vi*ttua
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Kumpi anturi sulla on? Vanhempi mekaanisesti säädettävä vai uudempi elektronisesti säädettävä?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Iso9000yhteensopiva
Viestit: 15
Liittynyt: 27 Helmi 2016, 17:14
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Iso9000yhteensopiva »

jarim kirjoitti:Kumpi anturi sulla on? Vanhempi mekaanisesti säädettävä vai uudempi elektronisesti säädettävä?
En ole ihan varma, kun en itse ole shifteriä pyörään asentanut, vaan se on tehty edellisen omistajan toimesta. Shifteri on asennettu pari vuotta sitten joten mikä malli silloin onkaan ollut myynnissä. Selviää varmasti, kun ehdin ropeltamaan pyörää.
Täysiä päin vi*ttua
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Uusi:
Kuva

Vanha:
Kuva

Tommonen vanha tuli elintiensä päähän minulla.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Vastaa Viestiin