mekaaninen nokkaketjun kiristin

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

tetali00 kirjoitti:Kevättä!

Alkais ajokausi kohta ja pitäis remonttiin ruveta. Mistä olette ostaneet/tilanneet nokkaketjun ja kiristimen + tiivisteet? Näyttää olevan monen laista ja hintasta tarjolla....


Jos kotimaiset marmorihinnat ei miellytä niin yksi vaihtoehto on http://www.kfm-motorraeder.de. Niin, tuolta siis originelliosat. Mekaaninen kiristin esim. http://www.dragrace.fi. Ja saa tuolta ne originelliosatkin mitä tarttee.




Edited By jarim on 1459840200
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
jesse55
Viestit: 57
Liittynyt: 24 Tammi 2014, 20:22
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jesse55 »

Kertokaapa miten tämä alkuperäinen korvataan esin dragracen säädettävällä. Ja mihin öljyletku laitetaan? Ja tärkein, miten se säädetään? Pyörä käynnissä vaikö??
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Toiseen ketjuun jo laitoinkin että öljyletku poistuu ja lohkon reikä tukitaan sopivalla pultilla ja tiivisteellä. Itse olen säätänyt nyt niin että käsin konetta pyörittäessä sormin kiristän sen mitä menee ja siitä puolisen kierrosta taaksepäin ja kiristän siihen.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
jesse55
Viestit: 57
Liittynyt: 24 Tammi 2014, 20:22
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jesse55 »

Hyvä, kiitos näistä. Katotaan nyt jaksanko alkaa askarteleen vai ajanko vain.
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

jarim kirjoitti:Toiseen ketjuun jo laitoinkin että öljyletku poistuu ja lohkon reikä tukitaan sopivalla pultilla ja tiivisteellä. Itse olen säätänyt nyt niin että käsin konetta pyörittäessä sormin kiristän sen mitä menee ja siitä puolisen kierrosta taaksepäin ja kiristän siihen.

Miten manuaali kiristin oirehtii kiristämisen tarpeesta? Ilmottaakos liiasta tiukkuusesta mitenkään? Vaihoin just kerjun ja manuaali kiristimen. Kirin just noin että konetta pyöritellessä kiristin sormin minkä meni, puoli kierrosta takaisin ja siihen. Mietin vaan kun tuossa aikaisemmissa viesteissä olit kirjottanut että tuohoo helposti ketjun ja laahaimet jos liian tiukassa...
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Avatar
PRM75
Viestit: 267
Liittynyt: 07 Touko 2008, 20:17
Paikkakunta: Rautalampi

Viesti Kirjoittaja PRM75 »

Liian kireellä vinkuu ja liian löysällä rallattelee.. :laugh:
100 m/s club
:turbobusa:
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Tjoo, kun alkaa tuntumaan että rallattelee niin tarkistaapi kireyden.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

Kai tuo aika lähellä on. Kirin tosiaan ensin ohjeen mukaan. Testasin vielä kun sain koneen tulille niin käänsin kiristintä löysemmälle, vajaan 1/2 kierroksen päässä alko jo vähän ääntämän. Käänsin sitten takasin siihen missä olikin ja lukihin siihen
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Jep, se ketjuhan kiristyy kun kone lämpenee niin ei kestä kylmänä vetää liian kireälle.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

jarim kirjoitti:Jep, se ketjuhan kiristyy kun kone lämpenee niin ei kestä kylmänä vetää liian kireälle.
Sillä just kyselin ettei tulis vahingossa liian tiukalle vejettyä ja sen takia jakopäätä/konetta särettyä ???
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Vastaa Viestiin