Suonenjoen pikavuoro - Projektitopic

Tänne projektikertomukset sekä topicit omaan pyörään tehdyistä muutoksista
strengi
Viestit: 79
Liittynyt: 02 Loka 2013, 23:31
Paikkakunta: Suonenjoki

Viesti Kirjoittaja strengi »

Joo, ahdinta mallattiin myös "oikein" päin, mutta siinä tuntu olevan enemmän miinus kun plussa puolia. Muistelisin että miinuksiin luettiin ainakin se että pakosarjasta ois tullu vieläkin hirveämpi kompromissi että ahdin asettus tarpeeks korkeelle, ja mutkiin ois joutunu lähes väkisin vääntämään ihan ihme ryssän kurveja. Lisäks minun mallailujen mukaan syyläriä ois pitäny tuoda eteenpäin painepuolen lähdön takia.
Plussana ois tietty ollu helpompi pakoputken tuonti, joka nyt ei juuri minua vaivaa ja öljynsuodattimen sopiminen paikoilleen. Se vaivas minuakin mutta siitä, luultavasti, selvittiin.

Tää on nyt tämmönen ja seuraava varmaankin ihan erilainen.
Avatar
Titaani
Viestit: 887
Liittynyt: 27 Syys 2006, 20:32
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Titaani »

On niin HiPerf kamaa että taitaa olla eka 700hv takaa työntävä. Metanolia, isoa kennoa jäähyllä, motec ym.
Tuloksia odotellessa taidan vaihtaa uudet Teboilin öljyt omaan ;)
SMR - team

UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
strengi
Viestit: 79
Liittynyt: 02 Loka 2013, 23:31
Paikkakunta: Suonenjoki

Viesti Kirjoittaja strengi »

Ei nyt käydä keulimaan. :D Tehotavotteet ei oo noussu, vaikka roippeet ympärillä onkin päivittyny. Etusijalle alkaa menemään se että pääsis Motecista ja metanolin sielunelämästä kunnolla kartalle, ja mielellään vähän ajamaankin. Numeroita voi (yrittää) riehua sitten kun homma on hanskassa.
strengi
Viestit: 79
Liittynyt: 02 Loka 2013, 23:31
Paikkakunta: Suonenjoki

Viesti Kirjoittaja strengi »

Pakosarja ja pesä sai Marteliuksen pinnotteen niskaansa ja pakolämpöanturitkin Löyti paikkansa. Siitäpä ne on kiva vetää ihan mihin vaan kun on 2 metriä piuhaa. :twisted:

Hukkaportin putkikin sai vielä kerran (kolmannen) uuden muodon. Se pitkä versio näytti... Jotenkin vaan pitkältä.

Nokka-akselin anturi vaihtu vähemmän häiriö herkkään HALL:iin, pikkunäppärällä adapterilla. 07-08 tonnisissa (kai?) olis suoraan käypä HALL, mutta näitä perinteisiä saa samaan rahaan ainakin 5 tsipaletta.
Kuva

Samanmoinen anturi sai kivan billet riipukkeen takarattaan pulttien lukemiseen.
Kuva

Kun tälle mopolle se nimikin jo löyty, niin voiskohan joku moderaattori vaihtaa topicin nimeks "Suonenjoen pikavuoro"? :p
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Hienolle projektille hieno nimi! :kippis:
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
strengi
Viestit: 79
Liittynyt: 02 Loka 2013, 23:31
Paikkakunta: Suonenjoki

Viesti Kirjoittaja strengi »

Kiitoksia kiitoksia! :bowdown:

Välijäähyttimen jääsäiliö ollu melko valmis jo useemman viikon, nyt siitä löyty kuvakin.
Tilavuutta tuli jopa vähän odotettua enemmän, n.10 litraa.
Sinällään melko sopiva, että nykysellä pumpulla vedet kiertää suunnilleen kerran kennon läpi vedon aikana.
Kuva
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Mihin sää tuon asennat ? Tiiätkö että siellä pitää olla takarengaskin että se kulkee eteenpäin.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Arvaus jää tötterön :) paikaksi, takakumin etupuolelle
swingin ja kuminväliin jäävään kolloon,
tai sitten tuon polttoainetta siirtelvän pumpun viereen
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Kiitokset spesiaaliosista, äijä on proo!
Omavalmisteosat tuntuu aina hyvältä, vaikka joku toinen ois ne tehny :D
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
strengi
Viestit: 79
Liittynyt: 02 Loka 2013, 23:31
Paikkakunta: Suonenjoki

Viesti Kirjoittaja strengi »

Takarengas.. Tosiaan joo.. Tuntukin että joku juttu jäi huomioimatta. :D

Takarenkaan ja swingin väliin tuo tulee, ottaa tilaa swingistä mitattuna 10cm. Sitä pienemmällä jatkolla ei siis ajeta. :)

Se on kiva kun osat kelpaa. Minä oon ollu vähän sitä mieltä että osien ja kokonaisuuksien tekemiseen tämä mielenkiinto perustuu, kentällä käydään vaan tutkimassa niiden toimivuutta. :thumbup:
strengi
Viestit: 79
Liittynyt: 02 Loka 2013, 23:31
Paikkakunta: Suonenjoki

Viesti Kirjoittaja strengi »

Projekti kärsinyt jonkunmoisesta suvanto vaiheesta, mut jotain pientä nyt kuitenkin:

Metkupumppu rakennelma alkaa olla valmis, hihnapyörän kiilauraa vaille. Ja katteettomana pyörittelyä varten voisi pieni suoja olla paikallaan, lahje osuu aika otolliselle kohdalle.
Kuva


Näinkin lihavan pojan survominen katteen taakse ei oo se helpoin homma, joten tangot sai sijoitella aika lennokkaasti. Etuhäkkiä joutu vielä laikkaamaan hieman, jäi kahvat huomioimatta visioinnissa. :D
Kuva

Ensi viikolla olis talviloma, jollon ois tarkotus paneutua sähköpuoleen. Referenssinä mainittakoon että vielä 2 vuotta sitten ahisti hirveesti kun joutu vanhaan i/ö:hön kytkemään bensapumpun ja puolien virrat releiden kautta. Tämä sähkösavotta saattaa siis vaatia hieman ylimääräistä keskittymistä. :bulb:
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

strengi kirjoitti:Ensi viikolla olis talviloma, jollon ois tarkotus paneutua sähköpuoleen. Referenssinä mainittakoon että vielä 2 vuotta sitten ahisti hirveesti kun joutu vanhaan i/ö:hön kytkemään bensapumpun ja puolien virrat releiden kautta. Tämä sähkösavotta saattaa siis vaatia hieman ylimääräistä keskittymistä. :bulb:
Ei se paha homma ole rauhassa tekee ajatuksella
ja miustaa että liitimet on vain kontaktia varteen
eikä kannatelemaan koko johto nippun painoa
eli laitaa johdot myös jostain kunolla kiinni myös sieltä missä eivät ole näkyvillä

(valitettavan usein näke muuten asialisesti tehtyjä laitetta mutta johdot roikuu omalla painolla kateiden takan, kulkevat mistä satuu
"hämähäkin verkonna" singnali johtoja tulpan johtojen yli.. ym
ja sen jälkeen on ihmetely kun on vaikka mitä ihme sähkö häiriötä)
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Heksa
Viestit: 1190
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 19:51

Viesti Kirjoittaja Heksa »

SMR
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Lukikos siinä Taivassalon Dynostar, puhhuijjaa, luulin jo että kakkossija meni, oli jo keksitty uuden tiimin nimikin, hieman vanha jo, Toy6 Any10
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Heksa
Viestit: 1190
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 19:51

Viesti Kirjoittaja Heksa »

snuggles kirjoitti:

Lukikos siinä Taivassalon Dynostar, puhhuijjaa, luulin jo että kakkossija meni, oli jo keksitty uuden tiimin nimikin, hieman vanha jo, Toy6 Any10

mitä se dyno teki? puhkuu ja puhiseeko..

Kun ei suomesta löydy yhtään dynoa joka näyttäis oikein...
Täytyy nyt vaan ottaa kaikki tulokset kunniotuksella vastaan :bowdown:
SMR
Vastaa Viestiin