Hienoa, että joku muukin innostuu. Juuri näinhän se on, että riski siitä onko laitteet nipussa kauden jälkeen vai ei on aina olemassa. Ajattelin että ainakin omalta kohdalta mieluummin taasen riskin rikkoa laitteet syksyllä penkkiin on parempi kuin tehdä se keväällä. Toisaalta niin ihmeeltä kuin se kuulostaakin niin tahto penkittää 100% kaasuilla tuli Jarnolta. Hän uskoo että set up nyt sallii sen ja että kesän mittaan saadaan säädöt kohdalleen. Matti selvittelee heidän kerhon kanssa asiaa ja laittaa infoa tulemaan.snuggles kirjoitti:Ei pöllömpi idea, tämä täytyy lähemmin tarkentaa kesällä. Vaarana tietty että kauden ajotapahtumissa tms tekniikka hajoaa ja ei syksylle enää kerkiä/pysty kasaamaan uusiksi.
Taxi II & Taxi III - vaparia ja ahdettua pukkaa kaudelle 2014
Herätys Busanistit ja muukin valtakunta! Onko näin ettei ehdotukseni syksyn penkitys tapahtumasta edes näin alustavana kartoituksena kiinnosta ketään muuta kuin Snugglesia ja minua? TFM laittaa silloin dynoon sekä tyttöpyörä Taxi II:sen ja pierupärrä Taxi III:sen. Olisi hienoa kun samaan aikaan olisi myös maan parhaimmisto kattavasti paikalla ja samalla ei tarvitsisi enää spekuloida penkkien etc välisistä eroista.
Edited By jouniri on 1449246885
Edited By jouniri on 1449246885
zeta1 kirjoitti:Oliko tuo sun ajatus ennätysjahdista hakea suomen ennätystä vai omaa ennätystä?
Tavoite on 720rwhp eli sekä että. Mutta Taxi III:n penkittäminen 100%:n kaasuilla ajatus tuli moottori-insinööri Juntuselta. Jalostin ajatusta niin, että tehdään se sitten syksyllä 2016 jolloin olisi toivon mukaan jo ajot ajettuna ja nopeudet selvillä.
Sitten jalostin ajatusta lisää niin, että mikäli muitakin kiinnostaa niin oltaisiin toisillemme referensseinä jolloin spekulaatiot penkistä, kelistä etc. jäisi pois kun yhtä aikaa samassa penkissä kaikki halukkaat.
Joskus aikoinaan kun OAMK:n penkin tuloksia ilmoittelin, niin sain vähän sitä sun tätä kritiikkiä niskaan siitä ettei ole käyty penkissä mistä muiltakin referenssi tuloksia olisi. Nyt olisi kaikilla halukkailla aikaa ja mahdollisuus panostaa oman kaluston iskuun saamiseen ja mm. nöyryttää toi meittin kalusto.
Ajatukseni siis oli, että KaMc järjestäisi samanlaisen tapahtuman syksyllä kuin keväälläkin joka kaikille avoin.
Alustavasti lupasivat järjestellä asiaa mikäli kiinnostusta siihen on, siksi täällä kyselen ketä olisi mukana?
Edited By jouniri on 1449322325
strengi kirjoitti:Toki kiinnostaa jos mopo on ehjänä.
Hienoa, toivottavasti muutkin innostuu. Uskon että voisi olla tehtävissä melkoisen korkeatasoinen tapahtuma tehollisesti. Meillä Taxi III:n limiitti menee tasossa 720 renkaalta. Eli perusmoottori antaa 220rwhp ja nyt virtaustestissä ilokaasu järjestelmämme max virtaus oli 200g/sekuntti. Tähän asti 1g/sek ilokaasua on tuottanut meillä 2,5rwhp tä eli max mitä kaasusta nyky järjestelmästämme voi saada on 200x2,5=500rwhp. Tuohon lisättynä perusmoottorilla teho 220rwhp muodostuu tavoitteemme 720rwhp / 100% kaasu satsilla.
Edited By jouniri on 1449254222
Juu kyllä syksyn tapahtuma kiinnostaa.
Keväällä 2015 olin ajamalla Kajaanissa, oli pakko pitää paineet matalana, eli tämä kauden jälkeinen "räjäytystapahtuma" olis hyvä.
Pelit kärryyn ja mestoille jos on vielä siinä vaiheessa ehjänä.
Kiinnitykset pitää olla huippu luokkaa kun aletaan ennätystehtailua harrastaa. Jounilla liina poikkesi pakokaasu kun osui siihen ja mulla eka veto lähti kampeamaan sivuun, 470hv/8700rpm oli pakko nostaa kaasua. Runkoon yhdet liinat jalkatappien kohdalle kuten Sami käyttää ja niillä kiinni myös ja näiden haarukka liinojen asemointi niin alkaa hieman paska vähentyä housussa kun ei kampea sivulle ym.
Keväällä 2015 olin ajamalla Kajaanissa, oli pakko pitää paineet matalana, eli tämä kauden jälkeinen "räjäytystapahtuma" olis hyvä.
Pelit kärryyn ja mestoille jos on vielä siinä vaiheessa ehjänä.
Kiinnitykset pitää olla huippu luokkaa kun aletaan ennätystehtailua harrastaa. Jounilla liina poikkesi pakokaasu kun osui siihen ja mulla eka veto lähti kampeamaan sivuun, 470hv/8700rpm oli pakko nostaa kaasua. Runkoon yhdet liinat jalkatappien kohdalle kuten Sami käyttää ja niillä kiinni myös ja näiden haarukka liinojen asemointi niin alkaa hieman paska vähentyä housussa kun ei kampea sivulle ym.
SMR - team
UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
Hienoa Titaani, vielä mahtunee lisää väkeä karkeloihin. Mainitaan nyt vielä, että kaiken tehoiset laitteet tervetulleita.
Nyt mukana:
Snuggles, SMR
Titaani, SMR
JouniRi, TFM (taxi II & III)
Strengi
ps. Te ketkä väkeä tunnette joilla potenttiaalisia laitteita on oli sitten vapari tai ahdettu, niin infotkaa ja yllyttäkää heitä mukaan.
Edited By jouniri on 1449306666
Nyt mukana:
Snuggles, SMR
Titaani, SMR
JouniRi, TFM (taxi II & III)
Strengi
ps. Te ketkä väkeä tunnette joilla potenttiaalisia laitteita on oli sitten vapari tai ahdettu, niin infotkaa ja yllyttäkää heitä mukaan.
Edited By jouniri on 1449306666
Voitko vielä kertoa mitkä tekniikat on minkä numeroisissa taxeissa, kun en oo ihan pysyny kehityksen kärryillä mukana ?
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Onko näin ettei tehokkaita ahdettuja lopulta tässä maassa ole tarjolla kuin kolme?jouniri kirjoitti:Hienoa Titaani, vielä mahtunee lisää väkeä karkeloihin. Mainitaan nyt vielä, että kaiken tehoiset laitteet tervetulleita.
Nyt mukana:
Snuggles, SMR
Titaani, SMR
JouniRi, TFM (taxi II & III)
Strengi
ps. Te ketkä väkeä tunnette joilla potenttiaalisia laitteita on oli sitten vapari tai ahdettu, niin infotkaa ja yllyttäkää heitä mukaan.
Entäpä vapari rintama, esim. Bärräbete?
Tai maan vapari pohjia pitävä Sinisorsa, tuotko Snuggles senkin Kajaaniin jolloin saadaan referenssiä sillekkin osastolle?
Olisihan se melko mahtavaa kun mahdollisimman moni toisi tehokkaita laitteita saman päivän tapahtumaan, ihan niin kuin kentällekkin nykyään tulee jo melkoisesti +200mph laitteita.
Näin aikasin on varmaan monella vaikea sanoa menoistaan paljoa, ja tuo syrjäinen sijainti karsii myös tulijoita.
Onhan niitä turboja tullut, jopa tehokkaitakin, viime vuosina, mutta onko omistajalla halukkuutta tämmöseen niin onkin eri juttu. Jotenkin tuntuu että sillä puolella eletään pahasti lama-aikaa
Onhan niitä turboja tullut, jopa tehokkaitakin, viime vuosina, mutta onko omistajalla halukkuutta tämmöseen niin onkin eri juttu. Jotenkin tuntuu että sillä puolella eletään pahasti lama-aikaa
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
jouniri kirjoitti:jouniri kirjoitti:Hienoa Titaani, vielä mahtunee lisää väkeä karkeloihin. Mainitaan nyt vielä, että kaiken tehoiset laitteet tervetulleita.
Nyt mukana:
Snuggles, SMR
Titaani, SMR
JouniRi, TFM (taxi II & III)
Strengi
ps. Te ketkä väkeä tunnette joilla potenttiaalisia laitteita on oli sitten vapari tai ahdettu, niin infotkaa ja yllyttäkää heitä mukaan.
Onko näin ettei tehokkaita ahdettuja lopulta tässä maassa ole tarjolla kuin kolme?
Entäpä vapari rintama, esim. Bärräbete?
Tai maan vapari pohjia pitävä Sinisorsa, tuotko Snuggles senkin Kajaaniin jolloin saadaan referenssiä sillekkin osastolle?
Olisihan se melko mahtavaa kun mahdollisimman moni toisi tehokkaita laitteita saman päivän tapahtumaan, ihan niin kuin kentällekkin nykyään tulee jo melkoisesti +200mph laitteita.
Aikaista on vielä sanoa ensi syksystä,mutta eiköhän keväällä rulla pyöri Kajaanissa.
SMR
Euroopan nopein Vapari Maililla Elvington England 2015
Lappeenranta 2016 367.76kmh/maili (Euroopan ennätys)
Pohjoismaiden nopein vapari Tierp Sweden 2013
274,3rwhp/226,1 Nm
Euroopan nopein Vapari Maililla Elvington England 2015
Lappeenranta 2016 367.76kmh/maili (Euroopan ennätys)
Pohjoismaiden nopein vapari Tierp Sweden 2013
274,3rwhp/226,1 Nm
Lähinnä yritän kartoittaa, että onko syksyn tapahtumalle tilauista? Jos oikein ymmärsin niin KaMc on kiinnostunut sen järjestämään mikäli väkeä on tulossa.Bärräbete kirjoitti:Aikaista on vielä sanoa ensi syksystä,mutta eiköhän keväällä rulla pyöri Kajaanissa.jouniri kirjoitti:Onko näin ettei tehokkaita ahdettuja lopulta tässä maassa ole tarjolla kuin kolme?jouniri kirjoitti:Hienoa Titaani, vielä mahtunee lisää väkeä karkeloihin. Mainitaan nyt vielä, että kaiken tehoiset laitteet tervetulleita.
Nyt mukana:
Snuggles, SMR
Titaani, SMR
JouniRi, TFM (taxi II & III)
Strengi
ps. Te ketkä väkeä tunnette joilla potenttiaalisia laitteita on oli sitten vapari tai ahdettu, niin infotkaa ja yllyttäkää heitä mukaan.
Entäpä vapari rintama, esim. Bärräbete?
Tai maan vapari pohjia pitävä Sinisorsa, tuotko Snuggles senkin Kajaaniin jolloin saadaan referenssiä sillekkin osastolle?
Olisihan se melko mahtavaa kun mahdollisimman moni toisi tehokkaita laitteita saman päivän tapahtumaan, ihan niin kuin kentällekkin nykyään tulee jo melkoisesti +200mph laitteita.
Tietty kaikkien osalta tilanne on se, kuten Snuggles tuolla aiemmin jo totesinkin, että osallistumisen edellytyksenä on laitteiden nipussa oleminen vielä kauden jälkeenkin.
Eli saako laittaa nimesi syksyn "listaan"?
snuggles kirjoitti:Näin aikasin on varmaan monella vaikea sanoa menoistaan paljoa, ja tuo syrjäinen sijainti karsii myös tulijoita.
Onhan niitä turboja tullut, jopa tehokkaitakin, viime vuosina, mutta onko omistajalla halukkuutta tämmöseen niin onkin eri juttu. Jotenkin tuntuu että sillä puolella eletään pahasti lama-aikaa
Juu se on totta, että aikaistahan tämä on, mutta mikäli joku taasen innostuu niin olisi ainakin aikaa rakentaa.
Matkat on tietty ne mitkä on, toisaalta etelästä on tänne sama matka kuin täältä etelään. Ja oikein kun johonkin innostuu niin edes matka ei ole este, jotkut käy Elvingtonissa asti ajamassa ja jotkut Bonnevillessä.
Eikä siinä mitään, katsotaan mitä KaMc päättää sen suhteen että montako pitää olla jotta syksyn tapahtuma toteutuu?
Jos ei toteudu, niin sitten käydään siellä privaatisti.
Ps. Sinisorsa kysymykseni unohdit?
Edited By jouniri on 1449695598