nokkaketjusta ja laahaimista - rallattaa
alpine kirjoitti:Noni. Nyt ois hilppeet vaihdettu ja sivuäänet katos lukuunottamatta 2tn kierroksilla olevaa ikävää rallatusta. Voiskohan tuo vanha kiristäjä sielä vielä resonoida? Muuten kyl rupes käymään ihan eri sävyyn.
Kytkin pitää vapaalla ollessaan joskus jonkun verran ääntä.
Samalla siinä häärätessä kannattaa käyttää se kytkinkopan kansi auki ja katsoa ettei ole pultteja löysällä, näitä on sattunu..
Allekirjoitan myös Quadronin kommentin!
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Samoja ääniä kuin keskustelun aloittaja, minäkin ihmettelen. Naksuttaa, rallattaa erityisesti tyhjäkäynnilla ja alle kahden tuhannen kierroksilla mekaaniset äänet ovat mielestäni poikkeavan kovia. Otin nokkkaketjun kiristimen irti enkä havainnut siinä mitään poikkeavaa. Laitoin takaisin kiinni ja sama rallatus jatkui.
Busa on mallia 03 ja n. 67 000km ajettu. Venttiilien välyksissä ei ole ollut tähän mennessä säätämisen tarvetta.
Voi vika olla myös omassa päässä, sillä lomalla tuli ajeltua 2-viikkoa vuokrapyörällä (Triumph Tiger 800), jossa oli todella hiljaiset mekaaniset äänet. Voimansiirto kyllä inisi tietyillä nopeuksilla.
Sattuisiko Helsingissä (Lauttasaaressa) olemaan joku toinen Busan omistava, jotta voisi verrata ääniä ennen kuin ryhtyy isompiin hommiin.
Talvella on kyllä aikaa huoltohommia tehdä, mutta nyt mielellään ajelisi, mutta ei viitsisi kuitenkaan moottorille aiheuttaa isompaa tuhoa.
Tuli kokeiltua vuokrapyörän jälkeen, että busa kyllä kiihtyy ja kulkee ongelmitta. Mekaaniset äänet vain huolettaa.
Busa on mallia 03 ja n. 67 000km ajettu. Venttiilien välyksissä ei ole ollut tähän mennessä säätämisen tarvetta.
Voi vika olla myös omassa päässä, sillä lomalla tuli ajeltua 2-viikkoa vuokrapyörällä (Triumph Tiger 800), jossa oli todella hiljaiset mekaaniset äänet. Voimansiirto kyllä inisi tietyillä nopeuksilla.
Sattuisiko Helsingissä (Lauttasaaressa) olemaan joku toinen Busan omistava, jotta voisi verrata ääniä ennen kuin ryhtyy isompiin hommiin.
Talvella on kyllä aikaa huoltohommia tehdä, mutta nyt mielellään ajelisi, mutta ei viitsisi kuitenkaan moottorille aiheuttaa isompaa tuhoa.
Tuli kokeiltua vuokrapyörän jälkeen, että busa kyllä kiihtyy ja kulkee ongelmitta. Mekaaniset äänet vain huolettaa.
Nyt on venakoppa pois ja vkl pääsee ketjun kimppuun ja ventiilivälyksiä mittaileen. Mitäs porukka on laittanut uuteen vekopantiivisteeseen vai raakana vain paikkaan? Kiristin oli moitteettomassa kunnossa, kilometrejä 45-tonnia. Toivottavasti venat menee vain tarkistuksella. Onko suositella jotain ulkolaista puljua mistä sais varaosat vähän edullisemmin, kun mp-osat.fi tai marmoritiski/storm. Tarve olisi siis
-nokkaketju
-mahdollisesti laahaimet
-kiristimen tiiviste
-venakopan tiiviste/tulppien tiivisteet
-mahdolliset shimmit
-nokkaketju
-mahdollisesti laahaimet
-kiristimen tiiviste
-venakopan tiiviste/tulppien tiivisteet
-mahdolliset shimmit
jos vaihdat molemmat "pitkät laahaimet" tarvit myös kannentiivisteenkinjesse55 kirjoitti:Nyt on venakoppa pois ja vkl pääsee ketjun kimppuun ja ventiilivälyksiä mittaileen. Mitäs porukka on laittanut uuteen vekopantiivisteeseen vai raakana vain paikkaan? Kiristin oli moitteettomassa kunnossa, kilometrejä 45-tonnia. Toivottavasti venat menee vain tarkistuksella. Onko suositella jotain ulkolaista puljua mistä sais varaosat vähän edullisemmin, kun mp-osat.fi tai marmoritiski/storm. Tarve olisi siis
-nokkaketju
-mahdollisesti laahaimet
-kiristimen tiiviste
-venakopan tiiviste/tulppien tiivisteet
-mahdolliset shimmit
ja jos otat kannen irti joudut myös ottaan koko moottorin irti rungosta
SMR
KFM Motorraeder
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Hei, mistä päättelet, että ketju ja laahaimet pitää vaihtaa? Rallatteleehan nuo aina vähän, varsinkin kylmänä. Vähänhän sulla on kilsoja takana tuossa pyörässä, jos 45tkm.
Mulla on toisena pyöränä 80tkm ajettu GSXR 1100 -90 eikä siinäkään ole tarvinnut vielä mitään tehdä, vaikka noissa vanhoissa on nokkaketjuna ns. pyöränketju.
Mulla on toisena pyöränä 80tkm ajettu GSXR 1100 -90 eikä siinäkään ole tarvinnut vielä mitään tehdä, vaikka noissa vanhoissa on nokkaketjuna ns. pyöränketju.
Metallic Thunder Grey/ Candy Red -23
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
Siittä että kiristin tapissa/en tiedä miten on rääkätty edellisen omistajan toimesta. Ainakin radalla oli käyty takarenkaasta päätellen ja muutenkin ilmeisesti revitty kun vetopakan kumit sököt. RM-heinolla oltiin ainakin sitä mieltä, että pelkkä ketju ja kiristin yleensä riittää. Ihmettelen kyllä että miks ehjä kiristin pitää vaihtaa.. eikö pelkkä jousi riitä.
Edited By jesse55 on 1442336811
Edited By jesse55 on 1442336811