Taxi II & Taxi III - vaparia ja ahdettua pukkaa kaudelle 2014

Tänne projektikertomukset sekä topicit omaan pyörään tehdyistä muutoksista
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

Jukkis kirjoitti:Ihmettelenkin mitä tässä tapahtuu kun ei tapahdu mitää... :;): .. tai tapahtuu mitä ei tartte tietää :O
Melko piinallisia ovat olleet viikot odottaa osia juuri silloin kun pitäisi olla kesä parhaillaan, tosin ehkäpä se paras ajokausi olisi sitten vaikka syyskuussa?
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Bärräbete
Viestit: 539
Liittynyt: 19 Maalis 2011, 20:27
Paikkakunta: Ruokolahti

Viesti Kirjoittaja Bärräbete »

jouniri kirjoitti:
Jukkis kirjoitti:Ihmettelenkin mitä tässä tapahtuu kun ei tapahdu mitää... :;): .. tai tapahtuu mitä ei tartte tietää :O
Melko piinallisia ovat olleet viikot odottaa osia juuri silloin kun pitäisi olla kesä parhaillaan, tosin ehkäpä se paras ajokausi olisi sitten vaikka syyskuussa?
Lappeenrannassa olisi kenttäajot 5.9 ja Ruotsin maalla samana päivänä.itse meinasin olla Lappeenrannassa ajamassa,jos kone/kuski vielä kasassa Elwingtonin ajojen jäljiltä.
SMR
Euroopan nopein Vapari Maililla Elvington England 2015
Lappeenranta 2016 367.76kmh/maili (Euroopan ennätys)
Pohjoismaiden nopein vapari Tierp Sweden 2013
274,3rwhp/226,1 Nm
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

Bärräbete kirjoitti:
jouniri kirjoitti:
Jukkis kirjoitti:Ihmettelenkin mitä tässä tapahtuu kun ei tapahdu mitää... :;): .. tai tapahtuu mitä ei tartte tietää :O
Melko piinallisia ovat olleet viikot odottaa osia juuri silloin kun pitäisi olla kesä parhaillaan, tosin ehkäpä se paras ajokausi olisi sitten vaikka syyskuussa?
Lappeenrannassa olisi kenttäajot 5.9 ja Ruotsin maalla samana päivänä.itse meinasin olla Lappeenrannassa ajamassa,jos kone/kuski vielä kasassa Elwingtonin ajojen jäljiltä.
Lappeenranta voi olla mahdollisuuksien rajoissa, riippuu nyt lähinnä koneistamon aikataulusta. Onko Elvingtonissa elokuun jälkeen vielä tapahtumaa tälle vuodelle?
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Bärräbete
Viestit: 539
Liittynyt: 19 Maalis 2011, 20:27
Paikkakunta: Ruokolahti

Viesti Kirjoittaja Bärräbete »

jouniri kirjoitti:
Bärräbete kirjoitti:
jouniri kirjoitti: Melko piinallisia ovat olleet viikot odottaa osia juuri silloin kun pitäisi olla kesä parhaillaan, tosin ehkäpä se paras ajokausi olisi sitten vaikka syyskuussa?
Lappeenrannassa olisi kenttäajot 5.9 ja Ruotsin maalla samana päivänä.itse meinasin olla Lappeenrannassa ajamassa,jos kone/kuski vielä kasassa Elwingtonin ajojen jäljiltä.
Lappeenranta voi olla mahdollisuuksien rajoissa, riippuu nyt lähinnä koneistamon aikataulusta. Onko Elvingtonissa elokuun jälkeen vielä tapahtumaa tälle vuodelle?
Eipä taida olla enää tänä vuonna,Toukokuussa 2016 ilmeisesti seuraavat kaksi päiväiset ajot.
SMR
Euroopan nopein Vapari Maililla Elvington England 2015
Lappeenranta 2016 367.76kmh/maili (Euroopan ennätys)
Pohjoismaiden nopein vapari Tierp Sweden 2013
274,3rwhp/226,1 Nm
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

Bärräbete kirjoitti:
jouniri kirjoitti:
Bärräbete kirjoitti: Lappeenrannassa olisi kenttäajot 5.9 ja Ruotsin maalla samana päivänä.itse meinasin olla Lappeenrannassa ajamassa,jos kone/kuski vielä kasassa Elwingtonin ajojen jäljiltä.
Lappeenranta voi olla mahdollisuuksien rajoissa, riippuu nyt lähinnä koneistamon aikataulusta. Onko Elvingtonissa elokuun jälkeen vielä tapahtumaa tälle vuodelle?
Eipä taida olla enää tänä vuonna,Toukokuussa 2016 ilmeisesti seuraavat kaksi päiväiset ajot.
Ok, Laitetaan askelmerkit sitten viimeistään sinne niin Taxi III:n kuin Taxi II:nkin osalta. Olisikohan tuohon mahdollista kerätä Suomi maajoukke kasaan ja suorittaa maihinnousu mahdollisimman isolla komppanialla?
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Sakke85
Viestit: 27
Liittynyt: 20 Kesä 2012, 07:16
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Sakke85 »

Laitahan ensiksi mopo nippuun ja aja yksi testi veto suomessa! Että varmasti vehkeet kestää ja kulkee! Eiköhän sitten sinne saada maihinnousu porukka kasaan!:D
Kun mikään ei riitä...
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

Sakke85 kirjoitti:Laitahan ensiksi mopo nippuun ja aja yksi testi veto suomessa! Että varmasti vehkeet kestää ja kulkee! Eiköhän sitten sinne saada maihinnousu porukka kasaan!:D
Kyllä ajetaan heti kun nipussa, mutta se että vehkeet kestää tarkoittaa sitä ettei viritysasteessa olla lähelläkään huipputehoja, ts esim ilokaasupyörä 200hp tehoilla todennäköisesti kestää muttei kulje kun taasen sama laite 600hp tehoilla kulkee jos kestää. Tämä kestäminen ei selviä kuin rohkealla asenteella kokeilla, hyvin musta valkoista tämä touhu kun riittävän ylös ponnistaa. Hienoa että "maajoukkue" ajatus kiinnostaa muitakin. Mukaan vaan kulki meillä tai ei.

https://www.facebook.com/Teamforcemajor?fref=ts
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

Tänään saatiin tieto, että Taxi II:n männät valmiit. Lähtevät huomenna Härmästä kohti Kempelettä. Eli ensi viikko tehdään Taxi II:sta ja toimitetaan putken tekijälle kun kone kiinni rungossa. Sitten taasen Taxi III:n kimppuun.
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Bärräbete
Viestit: 539
Liittynyt: 19 Maalis 2011, 20:27
Paikkakunta: Ruokolahti

Viesti Kirjoittaja Bärräbete »

Olitteko Pudiksella tänään ajamassa??
SMR
Euroopan nopein Vapari Maililla Elvington England 2015
Lappeenranta 2016 367.76kmh/maili (Euroopan ennätys)
Pohjoismaiden nopein vapari Tierp Sweden 2013
274,3rwhp/226,1 Nm
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

Bärräbete kirjoitti:Olitteko Pudiksella tänään ajamassa??
Ei oltu, ensisijaisesti ajetaan kentällä millä pystyy ajamaan täyden mailin. Tietty tuohon pitää vielä lisätä lämminpäivä ennen kuin voidaan avata kaasuhana(N2O) 60-80%:n tasolle. Ts. ollaan "kyttäys" asemissa niin paikan kuin kelienkin suhteen. Taxi III:n on säädetty vasta 0-50% ilokaasuannoksille, mutta Jarno on luvannut säätää siitä ylöspäinkin, mikäli vaan alla ehjiä vetoja joista voi ennustaa seuraavan stepin arvot etc...
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Bärräbete
Viestit: 539
Liittynyt: 19 Maalis 2011, 20:27
Paikkakunta: Ruokolahti

Viesti Kirjoittaja Bärräbete »

jouniri kirjoitti:
Bärräbete kirjoitti:Olitteko Pudiksella tänään ajamassa??
Ei oltu, ensisijaisesti ajetaan kentällä millä pystyy ajamaan täyden mailin. Tietty tuohon pitää vielä lisätä lämminpäivä ennen kuin voidaan avata kaasuhana(N2O) 60-80%:n tasolle. Ts. ollaan "kyttäys" asemissa niin paikan kuin kelienkin suhteen. Taxi III:n on säädetty vasta 0-50% ilokaasuannoksille, mutta Jarno on luvannut säätää siitä ylöspäinkin, mikäli vaan alla ehjiä vetoja joista voi ennustaa seuraavan stepin arvot etc...
Voi olla ja on Suomessa haastava yhdistelmä.pitkä kenttä ja lämmin keli.ei kyllä mahdottomuus.tälle kesälle ei sattunut unelma keliä.paitsi Kauhavalla niille jotka hyötyivät kovasta taka tuulesta.
SMR
Euroopan nopein Vapari Maililla Elvington England 2015
Lappeenranta 2016 367.76kmh/maili (Euroopan ennätys)
Pohjoismaiden nopein vapari Tierp Sweden 2013
274,3rwhp/226,1 Nm
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

Bärräbete kirjoitti:
jouniri kirjoitti:
Bärräbete kirjoitti:Olitteko Pudiksella tänään ajamassa??
Ei oltu, ensisijaisesti ajetaan kentällä millä pystyy ajamaan täyden mailin. Tietty tuohon pitää vielä lisätä lämminpäivä ennen kuin voidaan avata kaasuhana(N2O) 60-80%:n tasolle. Ts. ollaan "kyttäys" asemissa niin paikan kuin kelienkin suhteen. Taxi III:n on säädetty vasta 0-50% ilokaasuannoksille, mutta Jarno on luvannut säätää siitä ylöspäinkin, mikäli vaan alla ehjiä vetoja joista voi ennustaa seuraavan stepin arvot etc...
Voi olla ja on Suomessa haastava yhdistelmä.pitkä kenttä ja lämmin keli.ei kyllä mahdottomuus.tälle kesälle ei sattunut unelma keliä.paitsi Kauhavalla niille jotka hyötyivät kovasta taka tuulesta.
Kauhavalla ilmeisesti se noin 1km kohdan pomppu korjattu, mutta kuulin että maalin jälkeen n. 1700-1750m kohdalla olisi iso pomppu? Huomasitko tuota? Ja jos niin onko miten paha?
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
Titaani
Viestit: 887
Liittynyt: 27 Syys 2006, 20:32
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Titaani »

Siis tää entinen Hornet jarruvaijeri laitteiston kohta jossa ollut rytky on korjattu. Ei siitä hyppinyt yli 413 vedolla Snuggelssi eikä hiljemmissa vauhdeissa huomaa mitään muuta kun erivärisen uuden asfaltin.
Se on maalin jälkeen kun pohjoisesta ajetaan ja 1000m kohdalla kun etelästä lähtee.
SMR - team

UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
Vastaa Viestiin