Kytkin irrottaa hitaasti?

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
jesse55
Viestit: 57
Liittynyt: 24 Tammi 2014, 20:22
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jesse55 »

2006 busa 44-tonnia ajettu. Ongelma on että kytkin on alkanut irrottaan ihan kummallisella viivellä? En ole asiaan vielä perehtynyt sen enempää, mutta välillä lämpimänä toimii hienosti. Kylmänä esiintyy paljon enemmän. Kertokaas mistä lähdetään vikaa hakemaan vai varaosatiskille? Öljyt on castrol power1 10w-50, Korjataas tätä sen verran elikkä kyse on siis siittää kun laitat vaihteen silmään ja päästät kytkimen niin menee hetki ennen kun tapahtuu mitään.



Edited By jesse55 on 1439187606
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Pyörä sivujalalle ja kytkinkoppa irti. Sitten katsomaan aukeaako ja sulkeutuuko pakka normaalisti kytkintä käyttäessä. Jos ei niin lisätutkimuksia. Samalla saa tarkastettua onhan kytkimen jousien tornipultit kunnolla kiinni.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
jesse55
Viestit: 57
Liittynyt: 24 Tammi 2014, 20:22
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jesse55 »

Pystyn tuon tekemään tänään, mutta entäs jos ei liiku kunnolla/palaudu? Päästääkö sylinteri läpi vai mitä? Tarkistin talvella noi pultit, otin jokaisen yksitellen irti cleaner + sininen loco ja momentiin. Onko ne kytkimen jouset väsyneet vai mikä minkä takia ei sulkeudu normaalisti? Nopeassa vauhdissa vaihtaessa ei tee sitä. Hitaassa vaihdissa vaihtuu yhtä hitaasti kun rekkamiehet hämmentää =D
jesse55
Viestit: 57
Liittynyt: 24 Tammi 2014, 20:22
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jesse55 »

Nyt on koppa käytetty irti, tornit kaikki hyvin kiinni ja kytkin liikkuu ihan siististi kun painelee. Tarkistin myös eturataskopan, siellä oli kaikenmoista sontaa taas, pesu ja kasaus. Pitäisi vielä vaihtaa kytkinesteet vaihtaa ja katsella perä ilmassa miltä vaikuttaa. Päivittelen illemalla oliko vaikutusta mihinkään suuntaan.
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Onkohan mitenkään mahdollista että kytkinnestettä olisi liikaa? Eli että pakka jäisi vähän kantamaan? Toinen mikä tulee mieleen olisi että ulommainen massalevy väärillä "booreilla"? En kyllä käytännössä tiedä mitä tuo aiheuttaisi.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Jousimies
Viestit: 31
Liittynyt: 19 Marras 2013, 14:33
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jousimies »

Auttoiko se kytkinnesteen vaihtaminen?
jesse55
Viestit: 57
Liittynyt: 24 Tammi 2014, 20:22
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jesse55 »

Vika taisi olla liian löysällä olevasta kaasu/palautus vaijerissa. Säätelin sen samalla kun tarkastin nokkaketjun kiristäjää. Tuntuma parani huomattavasti kun säädin löysiä vähän pois.
Vastaa Viestiin