Suonenjoen pikavuoro - Projektitopic
Tarinoidaanpas välillä tähänkin.
-Lappeenrannan kenttäajot.
Koko päivä meni aivan turasteluks, ajaminen tuntu hirveeltä, mikään ei onnistunu. Lopputuloksena nippanappa ennätykseen riittäny 332kmh ja rojut pääosin ehjänä takasin.
Isoin ongelma oli viallinen jännitteensäädin, virta ei meinannu riittää ja seos laiheni loppua kohen. Uusi tilalle ja varmuuden vuoks toinen laturikin. Ja iteasiassa bensapumppukin päivitettiin järeempään Boschin nollanelineloseen.
Ajamisen huonoutta aiheutti pääosin liinaamaton keula, ja tummennetut visiiri ja pleksi. Ikävähän se on ajaa kun ei eteensä näe.
-Hallin ajot.
Taaskaan ei menny mihinkään.
Viis vetoo päivän aikana, jokaiseen laihennettiin ja kulku parani pikku hiljaa.
Seokset kuitenkin jäi yhä kympin puolelle.
Ajaminen kuitenkin tuntu jo oikeen mukavalle, kun keula oli liinattuna kiinni ja kypärässä kirkas visiiri.
Tuuriakin toki oli mukana, kolmannen vedon jälkeen kuulosti kun nokkaketju olis löysällä. Ajamalla varikolle ja tutkimaan. Noh, olihan se löysällä, oikeestaan koko kiristin roikku irtaallaan eikä hipaissutkaan nokkaketjua. Takas sijoilleen ja vetoja. Taisin tehdä lotonkin illalla.
Reilu 1300km reissukin tuli tehtyä, sisälti parit kiihyttelykisat alastarolla ja saariston lyhemmän rengastien, ja muuten vaan ajellessa kilsoja kertyny kaikkiaan yli 4000, ihan ennätystahtia siis. Ei oo kaduttanu I/Ö uran lopettaminen.
Kohtahan se on onneks talvikin niin saa pisteen tälle tourinki vouhotukselle.
-Lappeenrannan kenttäajot.
Koko päivä meni aivan turasteluks, ajaminen tuntu hirveeltä, mikään ei onnistunu. Lopputuloksena nippanappa ennätykseen riittäny 332kmh ja rojut pääosin ehjänä takasin.
Isoin ongelma oli viallinen jännitteensäädin, virta ei meinannu riittää ja seos laiheni loppua kohen. Uusi tilalle ja varmuuden vuoks toinen laturikin. Ja iteasiassa bensapumppukin päivitettiin järeempään Boschin nollanelineloseen.
Ajamisen huonoutta aiheutti pääosin liinaamaton keula, ja tummennetut visiiri ja pleksi. Ikävähän se on ajaa kun ei eteensä näe.
-Hallin ajot.
Taaskaan ei menny mihinkään.
Viis vetoo päivän aikana, jokaiseen laihennettiin ja kulku parani pikku hiljaa.
Seokset kuitenkin jäi yhä kympin puolelle.
Ajaminen kuitenkin tuntu jo oikeen mukavalle, kun keula oli liinattuna kiinni ja kypärässä kirkas visiiri.
Tuuriakin toki oli mukana, kolmannen vedon jälkeen kuulosti kun nokkaketju olis löysällä. Ajamalla varikolle ja tutkimaan. Noh, olihan se löysällä, oikeestaan koko kiristin roikku irtaallaan eikä hipaissutkaan nokkaketjua. Takas sijoilleen ja vetoja. Taisin tehdä lotonkin illalla.
Reilu 1300km reissukin tuli tehtyä, sisälti parit kiihyttelykisat alastarolla ja saariston lyhemmän rengastien, ja muuten vaan ajellessa kilsoja kertyny kaikkiaan yli 4000, ihan ennätystahtia siis. Ei oo kaduttanu I/Ö uran lopettaminen.
Kohtahan se on onneks talvikin niin saa pisteen tälle tourinki vouhotukselle.
Otetaanpas tämäkin asia ajoissa esille.
Jos nyt ei ihmeitä tapahdu niin pyörään vaihtuu aika reilusti hilkkeitä talven aikana, ja myytäväks vapautuu seuraavaa:
Turbosarja: Pakosarja, Garrett 3071r ahdin, Tial 44mm MV-R hukkaportti, Tial kopio dumppi ja vesijäähdytetty painekotelo lisäsuuttimien paikoilla. Ja ahtoputki tietty.
Tuoton pitäs riittää jopa 450whp asti.
MCxpress Gen 5 lisäruisku 750cc suuttimilla, piuhoineen, ohjelmineen kaikkineen. Helppo käyttönen, toimii hienosti.
Mukaan myös Mcx:n ahtopaineen säätö venttiili, myös painekartan voi tehä purkkiin.
Orggis ruisku, säädettävä, pyörässä kiinni olevinen Ecueditor johtosarjoineen.
Täydellinen Gen2 peräpaketti, sisältää siis katteet, valot, vilkut, kyömyn, rungon, sisälokarin, jalkatapit, takapenkin ja mahollisesti etujakkarankin.
Voidaan myös keskustella paikallaan olevasta loppu katesarjastakin tankin kanssa.
Teen aiheesta myynti-ilmotuksen jahka mietiskelen tarkemmin, ja keksin hintoja kamppeille. Jos kuitenkin kiinnostus heräs niin rohkeesti yhteyttä.
Ai nii, koska kaikilla nopeilla pyörillä tuntuu olevan nimi, niin tämä nimettiin Suonenjoen pikavuoroks. Jos se nimi vaikka tekis tästäkin vielä joskus nopeen.
Jos nyt ei ihmeitä tapahdu niin pyörään vaihtuu aika reilusti hilkkeitä talven aikana, ja myytäväks vapautuu seuraavaa:
Turbosarja: Pakosarja, Garrett 3071r ahdin, Tial 44mm MV-R hukkaportti, Tial kopio dumppi ja vesijäähdytetty painekotelo lisäsuuttimien paikoilla. Ja ahtoputki tietty.
Tuoton pitäs riittää jopa 450whp asti.
MCxpress Gen 5 lisäruisku 750cc suuttimilla, piuhoineen, ohjelmineen kaikkineen. Helppo käyttönen, toimii hienosti.
Mukaan myös Mcx:n ahtopaineen säätö venttiili, myös painekartan voi tehä purkkiin.
Orggis ruisku, säädettävä, pyörässä kiinni olevinen Ecueditor johtosarjoineen.
Täydellinen Gen2 peräpaketti, sisältää siis katteet, valot, vilkut, kyömyn, rungon, sisälokarin, jalkatapit, takapenkin ja mahollisesti etujakkarankin.
Voidaan myös keskustella paikallaan olevasta loppu katesarjastakin tankin kanssa.
Teen aiheesta myynti-ilmotuksen jahka mietiskelen tarkemmin, ja keksin hintoja kamppeille. Jos kuitenkin kiinnostus heräs niin rohkeesti yhteyttä.
Ai nii, koska kaikilla nopeilla pyörillä tuntuu olevan nimi, niin tämä nimettiin Suonenjoen pikavuoroks. Jos se nimi vaikka tekis tästäkin vielä joskus nopeen.
Ja mitäs tämä myytävien osien lista tarkoittaa jatkosuunnitelmia ajatellen ? Onko se se sama vaiva niinkuin monella muullakin nykyään, lisää vauhtia ?
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: 10 Touko 2009, 16:04
No sama vaiva, kovaa ois kiva päästä. Sen lisäks lähes kaikki isommat komponentit on vaan sattunu sopivasti tyrkylle. Tilaisuus siis tekee varkaan, tai vähintäänkin velaks ostelevan pummin.
Ei tästä ENITEN tule, toivottavasti ei ihan vähitenkään kuitenkaan, mutta melko rajallisella budjetilla on pakko tinkiä jostain.
Kuten ahtimesta, joksi tulee minun suuresti halveksima Holset HX40 super. Muistan tänäkin vuonna sanoneeni etten ikinä laittas semmosta pyörääni. Hyi yäk, mut näkyyhän noilla kerkiivän.
Tästä Jonkun pikajotain nimirakenteesta on tulossa selkee hitti Bete!
Ei muuta kun Arcticdiver luuria kouraan ja soittamaan, niin jutustellaan lisää Mcx:ästä.
Ei tästä ENITEN tule, toivottavasti ei ihan vähitenkään kuitenkaan, mutta melko rajallisella budjetilla on pakko tinkiä jostain.
Kuten ahtimesta, joksi tulee minun suuresti halveksima Holset HX40 super. Muistan tänäkin vuonna sanoneeni etten ikinä laittas semmosta pyörääni. Hyi yäk, mut näkyyhän noilla kerkiivän.
Tästä Jonkun pikajotain nimirakenteesta on tulossa selkee hitti Bete!
Ei muuta kun Arcticdiver luuria kouraan ja soittamaan, niin jutustellaan lisää Mcx:ästä.
Ens talven osat alkaa kasaantumaan.
Ahdin tuli käytettynä, mutta erään ison turbo-alan toimijan luokattoman huonosti huoltamana. Laakerit oli kyllä uusittu mutta tasapainotuksessa menty metsään ja rumasti.
Vein siis ahtimen varmuuden vuoks Professional motorille tsekattavaks, tiesin siellä olevan huomattavasti tarkemmat painotus vehkeet.
Yllätys oli kuitenkin melko surkeenlainen, kun ahdin oli niin huonosti puntissa että alkoi roiskamaan öljyä akselin välistä jo 3000rpm kohdalla.
Pari tuntia töitä ja homma oli hoidossa, heiton pudotessa murto-osaan aiemmasta.
Voin suositella firman palveluita muillekkin.
Vipecci ja Racetechin DL-1 tiedonkeruu tulivat kans käytettynä eri osotteista. Sopivalla välikaapelilla purkkien pitäis viestiä keskenään jolloin käytössä on reippaasti yli 20 anturi inputtia, 3-akselinen g-voima mittaus ja GPS. Kaikki oleellisimmat aiheet siis varmastikkin saa nyt mittailtua ja logattua.
Vesijäähytteisiä painekoteloita tehdään 2kpl, Garrettin kennolla, yhessä kaverin kanssa.
Suunnittelu CAD:illä, joten on mahollista että tästä kotelosta tulis muutakin kun pelkkä neliö tai muuten epämääräinen tursoke.
Arc-2 tulee paikalleen jo Lappeenrannan ilmailupäiville, toivossa on hyvä elää että sillä ja säätämisellä vauhtia löytys jo jonkun verran lisää.
Näillä eväin eteenpäin, konkurssia ootellessa.
Saa asenettua bensasäiliön, just semmosen kun on suunniteltu. :p
Edistystä on ollu, painekotelo vesipäätyjä ja anturi paikkoja vaille valmis. Pakosarja pakolämpöantureita vaille valmis.
Öljynsuodatin ei sopinu paikalleen ahtimen takia, sille siirtosarja väsättynä kun vaan sijoitus paikan löytää.
Seuraavaks pitäs varmaankin sijoittaa hukkaportti johonkin, tehdä pakoputket ja ahtoputki.
Kuvia tulee joskus kun pääsen samalle aaltopituudelle tietokoneeni kanssa.
PS: Ostetaan kohtuu hintainen läppäri! Tarjota saa mitä tahansa, miten tahansa.
Edistystä on ollu, painekotelo vesipäätyjä ja anturi paikkoja vaille valmis. Pakosarja pakolämpöantureita vaille valmis.
Öljynsuodatin ei sopinu paikalleen ahtimen takia, sille siirtosarja väsättynä kun vaan sijoitus paikan löytää.
Seuraavaks pitäs varmaankin sijoittaa hukkaportti johonkin, tehdä pakoputket ja ahtoputki.
Kuvia tulee joskus kun pääsen samalle aaltopituudelle tietokoneeni kanssa.
PS: Ostetaan kohtuu hintainen läppäri! Tarjota saa mitä tahansa, miten tahansa.
Normali syyläristä noin 1/3 katkaistuja näyttävitä käyttävänstorbacka kirjoitti:Minkä kokoisen syylärin meinasit viritellä tuolle välijäähdyttimelle? Olen nyt taipumassa saman tyyliseen coolerinkennoon omassa härvelissä, mutta ei oikein ole mitään hajua kuinka iso se syyläri pitää olla.
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Nyt kun liputin itseni tietotekniikan kuumimmalle aallonharjalle, ja ostin ihka uuden läppärin, velaks tietty, niin voisi tätäkin tarinaa hieman jatkaa.
Pakosarjan kanssa tuli revittyä hiuksia päästä monen monta kertaa jotta sen sai mahtumaan syylärin taakse ja ahtimen (toivottavasti) riittävän ylös. Muistelisin mittailleeni että keula pohjaan liinattuna ahtimen akseli jäi 5cm öljypinnan yläpuolelle. Homma ois ollu miljoonasti helpompi jos tuossa kohtaa ois ollu kilpuriks tekeminen tiedossa, syylärin ois voinu sivuuttaa muotoilussa täysin.
Painekotelo syntyi Garrettin kookkaan kennon ympärille vesileikatuista aihioista. Tähän muotoja koitettiin tehä mankeloimalla, joka ikävästi venytti aihioita ja aiheutti hieman harmaita hiuksia hitsarille. Itsepähän mankeloikin. Seuraavaan koteloon kurvit poljettiin särmärillä, ja lopputulos oli huomattavasti paremmin suunnitelmien mukainen. Imukurkkujen kanssa kokeiluun vanhassa iö:ssä hyvin toiminu O-rengas tiivistys, aika näyttää lopputuloksen busan huomattavasti epäsäännöllisempien läppärungon muotojen kanssa. Vielä uupus imulämpöanturin paikka ja kiinnityskorvat. Tommonen siitä tuli:
Suunnitelma tankin suhteen eli ja muuttui melko moneen kertaan, lopputulokseen vaikutti aika runsaasti se hetki jolloin päätettiin siirtyä metanoliin ja tehä kilpuri. Aineeks siis rosteri ja tilavuutta n.8L. Tähänkin versioon joutu tekemään hieman väistöjä kesken kaiken, paremmalla suunnittelulla ois saanu hitsisaumojen määrää huomattavasti vähemmänks. Tossa se on on ennen lopullista hitsausta ja ilman korkkia ja lähtöjä:
Metanoliin siirtymisen vuoks myös muut soppavehkeet koki aika suuret muutokset. Suuttimiks 2300cc Siemensit, pumpuks hihnavetonen Aeromotive ja Reguks saman kioskin järeempää päätä. Pumppukyhäelmästä tuli LSR käyttöön aika rajun levyinen, mutta menkööt tähän hätään kun oli helposti apinoitavissa. Tulevaisuudessa ehkä jotain hiotumpaa jahka isommat ongelmat on selätetty. Tulee saamaan vielä kiristinrullan ja tukilaakerin pumpun päähän.
Lopuks yleiskuva kyhäelmästä ennen purkautumistaan:
Tuon kuvan jälkeen lähti kone atomeiks ja sen väsäämisen sivussa tehtiin välijäähdyttimelle jääsäiliö. Kone nokkien ajoittelua ja välysten säätöö vaille valmis. Sisuksiin tuli lähinnä tukevampia pultteja ja vähän uusia laakereita, ei mitään mullistavaa ja kallista.
Pakosarjan kanssa tuli revittyä hiuksia päästä monen monta kertaa jotta sen sai mahtumaan syylärin taakse ja ahtimen (toivottavasti) riittävän ylös. Muistelisin mittailleeni että keula pohjaan liinattuna ahtimen akseli jäi 5cm öljypinnan yläpuolelle. Homma ois ollu miljoonasti helpompi jos tuossa kohtaa ois ollu kilpuriks tekeminen tiedossa, syylärin ois voinu sivuuttaa muotoilussa täysin.
Painekotelo syntyi Garrettin kookkaan kennon ympärille vesileikatuista aihioista. Tähän muotoja koitettiin tehä mankeloimalla, joka ikävästi venytti aihioita ja aiheutti hieman harmaita hiuksia hitsarille. Itsepähän mankeloikin. Seuraavaan koteloon kurvit poljettiin särmärillä, ja lopputulos oli huomattavasti paremmin suunnitelmien mukainen. Imukurkkujen kanssa kokeiluun vanhassa iö:ssä hyvin toiminu O-rengas tiivistys, aika näyttää lopputuloksen busan huomattavasti epäsäännöllisempien läppärungon muotojen kanssa. Vielä uupus imulämpöanturin paikka ja kiinnityskorvat. Tommonen siitä tuli:
Suunnitelma tankin suhteen eli ja muuttui melko moneen kertaan, lopputulokseen vaikutti aika runsaasti se hetki jolloin päätettiin siirtyä metanoliin ja tehä kilpuri. Aineeks siis rosteri ja tilavuutta n.8L. Tähänkin versioon joutu tekemään hieman väistöjä kesken kaiken, paremmalla suunnittelulla ois saanu hitsisaumojen määrää huomattavasti vähemmänks. Tossa se on on ennen lopullista hitsausta ja ilman korkkia ja lähtöjä:
Metanoliin siirtymisen vuoks myös muut soppavehkeet koki aika suuret muutokset. Suuttimiks 2300cc Siemensit, pumpuks hihnavetonen Aeromotive ja Reguks saman kioskin järeempää päätä. Pumppukyhäelmästä tuli LSR käyttöön aika rajun levyinen, mutta menkööt tähän hätään kun oli helposti apinoitavissa. Tulevaisuudessa ehkä jotain hiotumpaa jahka isommat ongelmat on selätetty. Tulee saamaan vielä kiristinrullan ja tukilaakerin pumpun päähän.
Lopuks yleiskuva kyhäelmästä ennen purkautumistaan:
Tuon kuvan jälkeen lähti kone atomeiks ja sen väsäämisen sivussa tehtiin välijäähdyttimelle jääsäiliö. Kone nokkien ajoittelua ja välysten säätöö vaille valmis. Sisuksiin tuli lähinnä tukevampia pultteja ja vähän uusia laakereita, ei mitään mullistavaa ja kallista.
Katos vaan, laitoit kanssa ahtimen "väärin" päin
Painekotelo näyttäs olevan ihan tarkoituksenmukainen. Aika mörköö oot tekemässä
Painekotelo näyttäs olevan ihan tarkoituksenmukainen. Aika mörköö oot tekemässä
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc