-99 bensapumpun osa - mikä on

Muihin foorumeihin sopimattomat, teniikkaan liittyvät aiheet tänne
alpine
Viestit: 82
Liittynyt: 09 Kesä 2011, 20:00
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja alpine »

purin ja puhdistelin tuon polttoaine pumpun, niin miten voisin testata tuon paineen säätimen toimivuuden, kun välillä tuntuu että tukehtuu matalilla kierroksilla ja pyörä rynkyttää aika huolella pikku kierroksilla. ruiskut on vasta synkattu.



Edited By alpine on 1436211570
alpine
Viestit: 82
Liittynyt: 09 Kesä 2011, 20:00
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja alpine »

alpine
Viestit: 82
Liittynyt: 09 Kesä 2011, 20:00
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja alpine »

rynkyttää tyhjäkäyntiä ja rynkyttää tukehtuu matalilla kierroksilla ajaessa, niin voiskohan tässä olla vikaa?
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

alpine kirjoitti:purin ja puhdistelin tuon polttoaine pumpun, niin miten voisin testata tuon paineen säätimen toimivuuden, kun välillä tuntuu että tukehtuu matalilla kierroksilla ja pyörä rynkyttää aika huolella pikku kierroksilla. ruiskut on vasta synkattu.
Yksi konsti litää, siihen suutimille menevään letkun väliin paine mittarin
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Se paineensäädin tuossa vanhemmassa pumpussa on tosiaan alipaineohjattu. Koneen ollessa tyhjäkäynnillä imusarjassa on about barin verran alipainetta ja se laskee bensanpaineen noin 2bar tasolle. Veto päällä kun imusarjan paine on about sama kuin ilmanpaine niin paineet polttoainelinjassa on 3bar luokkaa. Jos tuo alipaine ei pääse säätimelle asti niin ei varmasti pelaa kunnolla. Lieköhän sun pyörässä alipaineletkut vedetty jotenkin väärin?

edit: kuvajainen alla

Kuva




Edited By jarim on 1436272528
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
alpine
Viestit: 82
Liittynyt: 09 Kesä 2011, 20:00
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja alpine »

täytyy vielä tutkia kaikki letkut. ainakin muistan että jokaiselta läppärungolta haarautuu letkut tohon säätimelle. just puoli tuntia sitte penkissä säädettiin ja sielläki ihmeteltiin että miten tuo nykii pikku kierroksilla niin älyttömästi. ois hyvä jos jostain sais testille varmasti ehyet suuttimet ja pumput ym.
alpine
Viestit: 82
Liittynyt: 09 Kesä 2011, 20:00
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja alpine »

voisko nuot suuttimet olla niin paskat, että siksi nykii ja käy epätasaisesti..? onko kikkoja miten testata?
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Oletko käyttäny niitä suuttimia irti ja tutkinu ettei ne päässä olevat sihdit ole tukossa kuparimönjästä?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
alpine
Viestit: 82
Liittynyt: 09 Kesä 2011, 20:00
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja alpine »

Käytin irti, mutta äkikseltään katottuna en ees huomannu mitään sihtejä niissä
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Siinä päässä "sisääntulopuolella" on sihti minkä voi irrottaa, olikohan ruskea väriltään vakioissa.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
alpine
Viestit: 82
Liittynyt: 09 Kesä 2011, 20:00
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja alpine »

Siis ihan suuttimen päässä vai suutintukissa?
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Suuttimen päässä

edit: mustat ne oliki vakioissa, tuossa kuvassa näkyy hyvin irrallaan:

Kuva




Edited By jarim on 1436342320
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Ks. kuva yllä :)
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
alpine
Viestit: 82
Liittynyt: 09 Kesä 2011, 20:00
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja alpine »

Onko nuo sihdit sama jättää pois? Vai kertyykö niin paljon paskaa
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Olen kuullut että niitä on noissa 99-00 ongelmatapauksissa poiskin jätetty. Uudemmissa sisäisellä pumpulla varustetuissa ei vastaavaa kuonaongelmaa esiinny niin ei ole ollu tarvetta.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Vastaa Viestiin