Herätevirta 12V releelle HELPOSTI

Tänne kaikki Gen2 (k8 ja uudemmat) tekniset asiat jotka eroavat Gen1 Busasta
MarcusB
Viestit: 11
Liittynyt: 10 Huhti 2013, 14:34
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja MarcusB »

Ajattelin vihdoin kytkeä kahvalämppärit ja navigaattorin oikeaoppisesti relen kautta aktivoituviksi (eikä suoraan akusta kuten nyt, koska olen laiska). Piuhat ja liittimet mitoitettu ja kolvattu, ja rele valmiina muuten, mutta...

Mistä piuhasta saa vähimmällä väkivallalla ja helpoiten ulos herätteen releelle?

"Takavalosta" on toki se joka täälläkin tulee haussa vastaan useimmiten, mutta kun gen-2:ssa se piuha on niin saakelin tiukalla siellä takasatulan alla, eikä ylimääräistä juuri lainkaan, ettei kertakaikkiaan mahdu. Lisäksi, rosvoliittimellä ajattelin ottaa, vai pitääkö alkaa purkaa ja tehdä "oikeita" liitoksia?
Avatar
waiski10
Site Admin
Viestit: 902
Liittynyt: 28 Touko 2004, 13:03
Paikkakunta: Jyskä

Viesti Kirjoittaja waiski10 »

kaivoin etukatteenalta vasemmalta parkin liittimestä. sijoitin myös releen liittimen viereen.
ennen kova, ehkä vielä joskus...
poppiheikki
Viestit: 13
Liittynyt: 27 Heinä 2014, 19:15
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja poppiheikki »

Rosvoliittimillä suosittelen kokeilemaan miten pitkälle ne lentää...ensinnäkin se leikkaa johtimen pinta-alaa ja toiseksi liitoskohdasta alkaa hapettuminen käymään välittömästi.
Suosittelen tinaa + kutistesukkaa.
Nälkä lähtee syömällä,eukko juomalla...
Avatar
Robin
Viestit: 286
Liittynyt: 24 Huhti 2007, 18:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Robin »

Ei suora vastaus kysymykseesi mutta aiheeseen liittyen: tällainen kuudella ulostulolla varustettu "sulakeboksi", jossa voit itse valita antaako kiinteää virtaa vai herätteellä. Ollut mulla 4 ajokautta käytössä ja helpottanut sähkölaitteiden kytkentää melkoisesti.

Linkki: Fuzeblocks.com (toimittaa Suomeen)
MarcusB
Viestit: 11
Liittynyt: 10 Huhti 2013, 14:34
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja MarcusB »

Kiitos vastanneille, tämä rojekti on nyt tehty. Takakatteen alta vasemmalla puolella löytyi ihan käyttämätön rekisterikyltin valon piuha josta sain oivan herätevirran. Ja juu Poppiheikki, se rosvoliitin lensi noin 20 metriä vastatuuleen :-) . Kuorin, kolvasin ja kutistesukkasin johdot ihan oikeaoppisesti. Ettei tarttis tehdä ihan heti uudelleen.

Olen tuota fuzeblocksia joskus ihmetellyt, mutta en ihan heti näe mitä lisää se toisi tarvitsemilleni virityksille. Nyt GPS ja kahvalämppärit menevät päälle kun laitan virrat päälle, enkä oikeastaan muuta tarvinnut. Tupakansytytinliitin on edelleen kytketty suoraan akkuun, jos tarvii vaikka latailla kännykkää hetken kun skootteri ei ole käynnissä.

t. /MarcusB

EDIT: Minä muuten VIHAAN niitä perkeleen muovisia katenastoja (Dzus vaimitäneolikaan). Onko joku IKINÄ saanut kaikki ne irti rikkomatta yhtäkään. Minä en.




Edited By MarcusB on 1432388625
tilt
Viestit: 78
Liittynyt: 22 Helmi 2009, 14:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tilt »

MarcusB kirjoitti:Kiitos vastanneille, tämä rojekti on nyt tehty. Takakatteen alta vasemmalla puolella löytyi ihan käyttämätön rekisterikyltin valon piuha josta sain oivan herätevirran. Ja juu Poppiheikki, se rosvoliitin lensi noin 20 metriä vastatuuleen :-) . Kuorin, kolvasin ja kutistesukkasin johdot ihan oikeaoppisesti. Ettei tarttis tehdä ihan heti uudelleen.

Olen tuota fuzeblocksia joskus ihmetellyt, mutta en ihan heti näe mitä lisää se toisi tarvitsemilleni virityksille. Nyt GPS ja kahvalämppärit menevät päälle kun laitan virrat päälle, enkä oikeastaan muuta tarvinnut. Tupakansytytinliitin on edelleen kytketty suoraan akkuun, jos tarvii vaikka latailla kännykkää hetken kun skootteri ei ole käynnissä.

t. /MarcusB

EDIT: Minä muuten VIHAAN niitä perkeleen muovisia katenastoja (Dzus vaimitäneolikaan). Onko joku IKINÄ saanut kaikki ne irti rikkomatta yhtäkään. Minä en.

Kyllä ne on lähtenyt. Paina keskiosa sisään ja nasta irtoaa.
MarcusB
Viestit: 11
Liittynyt: 10 Huhti 2013, 14:34
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja MarcusB »

tilt kirjoitti:Kyllä ne on lähtenyt. Paina keskiosa sisään ja nasta irtoaa.

Juu, tiedän kyllä teorian. Käytäntö kuitenkin on useimmiten se että kun painaa nastan keskiosaa jotta se irroittaisi ne 3-4 kielekettä katetta kiinnipitämästä ja viimeistään sitten kun nastaa kampeaa pois reiästään niin vähintään yksi niistä kielekkeistä hajoaa. Usein enemmän.
Vastaa Viestiin