Ajattelin vihdoin kytkeä kahvalämppärit ja navigaattorin oikeaoppisesti relen kautta aktivoituviksi (eikä suoraan akusta kuten nyt, koska olen laiska). Piuhat ja liittimet mitoitettu ja kolvattu, ja rele valmiina muuten, mutta...
Mistä piuhasta saa vähimmällä väkivallalla ja helpoiten ulos herätteen releelle?
"Takavalosta" on toki se joka täälläkin tulee haussa vastaan useimmiten, mutta kun gen-2:ssa se piuha on niin saakelin tiukalla siellä takasatulan alla, eikä ylimääräistä juuri lainkaan, ettei kertakaikkiaan mahdu. Lisäksi, rosvoliittimellä ajattelin ottaa, vai pitääkö alkaa purkaa ja tehdä "oikeita" liitoksia?
Herätevirta 12V releelle HELPOSTI
-
Ei suora vastaus kysymykseesi mutta aiheeseen liittyen: tällainen kuudella ulostulolla varustettu "sulakeboksi", jossa voit itse valita antaako kiinteää virtaa vai herätteellä. Ollut mulla 4 ajokautta käytössä ja helpottanut sähkölaitteiden kytkentää melkoisesti.
Linkki: Fuzeblocks.com (toimittaa Suomeen)
Linkki: Fuzeblocks.com (toimittaa Suomeen)
Kiitos vastanneille, tämä rojekti on nyt tehty. Takakatteen alta vasemmalla puolella löytyi ihan käyttämätön rekisterikyltin valon piuha josta sain oivan herätevirran. Ja juu Poppiheikki, se rosvoliitin lensi noin 20 metriä vastatuuleen . Kuorin, kolvasin ja kutistesukkasin johdot ihan oikeaoppisesti. Ettei tarttis tehdä ihan heti uudelleen.
Olen tuota fuzeblocksia joskus ihmetellyt, mutta en ihan heti näe mitä lisää se toisi tarvitsemilleni virityksille. Nyt GPS ja kahvalämppärit menevät päälle kun laitan virrat päälle, enkä oikeastaan muuta tarvinnut. Tupakansytytinliitin on edelleen kytketty suoraan akkuun, jos tarvii vaikka latailla kännykkää hetken kun skootteri ei ole käynnissä.
t. /MarcusB
EDIT: Minä muuten VIHAAN niitä perkeleen muovisia katenastoja (Dzus vaimitäneolikaan). Onko joku IKINÄ saanut kaikki ne irti rikkomatta yhtäkään. Minä en.
Edited By MarcusB on 1432388625
Olen tuota fuzeblocksia joskus ihmetellyt, mutta en ihan heti näe mitä lisää se toisi tarvitsemilleni virityksille. Nyt GPS ja kahvalämppärit menevät päälle kun laitan virrat päälle, enkä oikeastaan muuta tarvinnut. Tupakansytytinliitin on edelleen kytketty suoraan akkuun, jos tarvii vaikka latailla kännykkää hetken kun skootteri ei ole käynnissä.
t. /MarcusB
EDIT: Minä muuten VIHAAN niitä perkeleen muovisia katenastoja (Dzus vaimitäneolikaan). Onko joku IKINÄ saanut kaikki ne irti rikkomatta yhtäkään. Minä en.
Edited By MarcusB on 1432388625
MarcusB kirjoitti:Kiitos vastanneille, tämä rojekti on nyt tehty. Takakatteen alta vasemmalla puolella löytyi ihan käyttämätön rekisterikyltin valon piuha josta sain oivan herätevirran. Ja juu Poppiheikki, se rosvoliitin lensi noin 20 metriä vastatuuleen . Kuorin, kolvasin ja kutistesukkasin johdot ihan oikeaoppisesti. Ettei tarttis tehdä ihan heti uudelleen.
t. /MarcusB
Kyllä ne on lähtenyt. Paina keskiosa sisään ja nasta irtoaa.
tilt kirjoitti:Kyllä ne on lähtenyt. Paina keskiosa sisään ja nasta irtoaa.
Juu, tiedän kyllä teorian. Käytäntö kuitenkin on useimmiten se että kun painaa nastan keskiosaa jotta se irroittaisi ne 3-4 kielekettä katetta kiinnipitämästä ja viimeistään sitten kun nastaa kampeaa pois reiästään niin vähintään yksi niistä kielekkeistä hajoaa. Usein enemmän.