Tunabusa, eli busa 00:n kone

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
Tonis1985
Viestit: 6
Liittynyt: 21 Huhti 2015, 17:11
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja Tonis1985 »

Tunabusassa on sellaanen ongelma että vedot loppuu noin 7500 kierroksen kohalla, eli tuossahan on 00vm hayabusan kone.

Seittemään ja puoleen tonniin asti se vetää ihan hyvin ja sitte rupiaa tehot laskemaan eikä jaksa vetää edes rajootinta vaste.
Seokset on noin 12 siinä vaihees.

Ei oikein keksi enää mitä siinä vois olla vikana
Pakoputkista on porattu reikiä isoomaksi.
Bensanpaineet pysyy koko ajan lähellä samaa.
Putsari koteloahan tossa ei oo ollenkaa, on kokeeltu ajaa imutorvilla ja ilman, ei vaikutusta.
Tulpat ny pitääs vielä kokeella vaihtaa mutta jos se ei auta niin muuta ei mulla tuu enää mieleen.

Löytyysköhän täältä joku jolla tulis mieleen asioita mitä vois vielä tarkistella?
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Tonis1985 kirjoitti:Tunabusassa on sellaanen ongelma että vedot loppuu noin 7500 kierroksen kohalla, eli tuossahan on 00vm hayabusan kone.

Seittemään ja puoleen tonniin asti se vetää ihan hyvin ja sitte rupiaa tehot laskemaan eikä jaksa vetää edes rajootinta vaste.
Seokset on noin 12 siinä vaihees.

Ei oikein keksi enää mitä siinä vois olla vikana
Pakoputkista on porattu reikiä isoomaksi.
Bensanpaineet pysyy koko ajan lähellä samaa.
Putsari koteloahan tossa ei oo ollenkaa, on kokeeltu ajaa imutorvilla ja ilman, ei vaikutusta.
Tulpat ny pitääs vielä kokeella vaihtaa mutta jos se ei auta niin muuta ei mulla tuu enää mieleen.

Löytyysköhän täältä joku jolla tulis mieleen asioita mitä vois vielä tarkistella?
Varmistanut että seoksen mitaus näytää oikeen,
virtaa riitää, tankin korvaus ilma kunnossa, huohotus kunnossa,
ajoitukset kohdilaan
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Tonis1985
Viestit: 6
Liittynyt: 21 Huhti 2015, 17:11
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja Tonis1985 »

1340R86 kirjoitti:
Tonis1985 kirjoitti:Tunabusassa on sellaanen ongelma että vedot loppuu noin 7500 kierroksen kohalla, eli tuossahan on 00vm hayabusan kone.

Seittemään ja puoleen tonniin asti se vetää ihan hyvin ja sitte rupiaa tehot laskemaan eikä jaksa vetää edes rajootinta vaste.
Seokset on noin 12 siinä vaihees.

Ei oikein keksi enää mitä siinä vois olla vikana
Pakoputkista on porattu reikiä isoomaksi.
Bensanpaineet pysyy koko ajan lähellä samaa.
Putsari koteloahan tossa ei oo ollenkaa, on kokeeltu ajaa imutorvilla ja ilman, ei vaikutusta.
Tulpat ny pitääs vielä kokeella vaihtaa mutta jos se ei auta niin muuta ei mulla tuu enää mieleen.

Löytyysköhän täältä joku jolla tulis mieleen asioita mitä vois vielä tarkistella?

Varmistanut että seoksen mitaus näytää oikeen,
virtaa riitää, tankin korvaus ilma kunnossa, huohotus kunnossa,
ajoitukset kohdilaan

Nuo kaikki asiat varmistettu, paitsi ajoitukset, saako niitäki muka jollaki muutettua?

Tulpat tuli vaihdettua, ei vaikutusta.
Pakolämmöt on noin 420c ku tehot rupiaa tippumaan ja 10000rpm kohdalla 540c

Enää ei keksi mitää mitä vois kokeella.
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Tonis1985 kirjoitti:
1340R86 kirjoitti:
Tonis1985 kirjoitti:Tunabusassa on sellaanen ongelma että vedot loppuu noin 7500 kierroksen kohalla, eli tuossahan on 00vm hayabusan kone.

Seittemään ja puoleen tonniin asti se vetää ihan hyvin ja sitte rupiaa tehot laskemaan eikä jaksa vetää edes rajootinta vaste.
Seokset on noin 12 siinä vaihees.

Ei oikein keksi enää mitä siinä vois olla vikana
Pakoputkista on porattu reikiä isoomaksi.
Bensanpaineet pysyy koko ajan lähellä samaa.
Putsari koteloahan tossa ei oo ollenkaa, on kokeeltu ajaa imutorvilla ja ilman, ei vaikutusta.
Tulpat ny pitääs vielä kokeella vaihtaa mutta jos se ei auta niin muuta ei mulla tuu enää mieleen.

Löytyysköhän täältä joku jolla tulis mieleen asioita mitä vois vielä tarkistella?
Varmistanut että seoksen mitaus näytää oikeen,
virtaa riitää, tankin korvaus ilma kunnossa, huohotus kunnossa,
ajoitukset kohdilaan
Nuo kaikki asiat varmistettu, paitsi ajoitukset, saako niitäki muka jollaki muutettua?

Tulpat tuli vaihdettua, ei vaikutusta.
Pakolämmöt on noin 420c ku tehot rupiaa tippumaan ja 10000rpm kohdalla 540c

Enää ei keksi mitää mitä vois kokeella.
Saa ajoituksia varsinkin säädetävillä pyörillä,
toimikos kunnolla aiemin siinä mistä kone on otettu,
kokeillut ilman putkia jos reikien porailu sattuisi tekemään jota kumaa
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Ettei olis nokkaketju päässyt hyppäämään hampailla ja sitä myöten ajoitukset pielessä?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

PowerCommaria? Jos on niin se pois.
Club 100 m/s
Tonis1985
Viestit: 6
Liittynyt: 21 Huhti 2015, 17:11
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja Tonis1985 »

Jakoketju tarkistettu, merkit kohallaan.
Puristukset noin 15 joka pytyssä
Ja Bensan paineekki muuten pysyy koko ajan vedossa noin 3 baarin kohalla.

Power comanderia ym siinä ei oo mitää.
Heksa
Viestit: 1190
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 19:51

Viesti Kirjoittaja Heksa »

mitenkäs kaikki anturit jotka normaalisti airboxissa?
onko ecupäästä katkottu jotain johtoja? lambda,pair,yms
SMR
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Läpät avautuu kunnolla?
Tonis1985
Viestit: 6
Liittynyt: 21 Huhti 2015, 17:11
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja Tonis1985 »

airboxin anturit on kiinni johdoissansa, lämpöanturi keskimmäisten kaasuläppien välissä.

Ecun päästä ei oo katkottu johtoja pois, lamdaahan tuossa ei oo ollukkaa.

Kaasuläpät avautuu kokonaan.
Avatar
suiza
Viestit: 359
Liittynyt: 07 Huhti 2006, 20:04
Paikkakunta: Oulun ympäristö

Viesti Kirjoittaja suiza »

Pakotempin perusteella voisi päätellä että kärsii gason puutteesta?
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

Orkkis suuttimet ja bensapumppu? '99 ja '00 ulkoisella pumpulla on ilmennyt sitä sihtien tukkeutumista.
Club 100 m/s
Tonis1985
Viestit: 6
Liittynyt: 21 Huhti 2015, 17:11
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja Tonis1985 »

Ajattelisin että pakolämmöt olis huomattavasti korkeammat jos laihalla menis, ja seokset on laajakaistan mukaan se 12

On orkkis pumppu ja suuttimet.
Pumppu purettu ja sieltä ei löytyny mitää, aattelis että jos vika olis pumpus niin bensan paineet romahtaas ajaessa.

Jos suuttimet olis tukos niin silloon se selittääs kyllä bensanpaineen pysyvyyden, pitää varmaan toimittaa ne pesuun niin on seki pois suljettu.
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Mulla muuten yksi kevät yksi tulppa oli kuollu niin että se toimi muuten normaalisti mutta kuormalla ei antanu kipinää, huomasin penkkilogituksesta kun yhden sylinterin pakolämmöt romahti 8000rpm jälkeen. Mutta tulpathan sinä vaihdoitkin ettei se varmaan niistä kiinni ole mutta mites puolat?

Ja Artsin kommenttiin viitaten, ne suuttimet tosiaan myös noissa 99-00...




Edited By jarim on 1430379288
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Tonis1985
Viestit: 6
Liittynyt: 21 Huhti 2015, 17:11
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja Tonis1985 »

Joo pitää tehä joka sylinteriin anturille paikka niin pääseee siitäki varmuuteen.

Ja ne suuttimet pitää tosiaan kans vielä varmistaa
Vastaa Viestiin