Vaihdoin tänään uudet öljyt ja suodattminen busaan. Manualin mukaan öljyä menee 3,3l. Laitoin tämän mut "öljyikkunasta" kun kattoo niin on alarajassa lämpösenä kun mopo suorassa. Voikohan tuonne laittaa lisää...?
Ekaa kertaa siis vaihdoin öljyt mopoon ja "tyhmä" ei nyt tiedä pitääkö vielä lisätä
Voi lisätä hyvin siihen yläviivaan asti. (Ei kuitenkaaan pakko. Kun pinta viivojen välissä niin tietää, että on ainaki öljyä koneessa).
Liika on kans huonoa, jos pinta yltää kampiakseliin/kankiin asti.
Sitten on liian vähän, jos pumppu hörsii ilmaa liian vähäisen öljymäärän vuoksi, mutta silloin öljyä saa olla jo tosi vähän.
3,1 litraa ilman suodattimen vaihtoa ja 3,3 litraa jos suodatin vaihdetaan.
Tuo on kiinni siitä kuinka tarkalla mitalla niitä desimaaleja mittaa ja kuinka suorassa se pyörä on kun lopputulosta tarkastelee. Itselläkin mittakannussa on vain neljänneslitran viivat mutta aika hyvin olen saanut pinnan asettumaan viivojen väliin, ehkä vähän keskikohdan yläpuolelle.
Ainakin Bandiitissa ja GEN2 pitäisi kone käyttää lämpöseksi ja sammuttaa ja sitten odottaan n.10min ja sitten katsoa öljyn määrä ikkunasta. Viivojen väliin tai 3/4 osaa..
Fastard kirjoitti:Kellään tietoa mikä on vakion öljynpaine raja jolloin alkaa varoittelemaan? Nyt lämpimillä öljyillä matalalla tyhjäkäynnillä vajaa bar painetta.
Jos en ihan väärin muista niin se varoitus on hieman 0 yläpuolella eli vedossa jos vilkkuu niin varmasti on tuho jo tapahtunut...
Edited By jarim on 1429814836
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Ne meidän anturit on 1.4bar. Kuumalla öljyllä kun oppii millä kierroksilla sammuu, voi valvoa onko laakerit missä kunnossa. Mulla joku 2500 rpm sammuu valo.