Taxi II & Taxi III - vaparia ja ahdettua pukkaa kaudelle 2014
Taxi II:n männät eteneepi, pari koneistusvaihetta jo takana ja nyt vuorossa lisää valua kakun päälle jonka jälkeen pääsee koneistamaan loppuun asti. Pakko jo myöntää jotta kun kompromisseja ei tässä koneessa ole oltu valmiit tekemään, niin ratkaisujen haku ja niiden toteutus ei kaikilta osin ole ollut kovinkaan vaivatonta.
Injektoreiden, adapterien, jakotukin ja läppärungon sovittamista toisiinsa...
https://www.facebook.com/Teamforcemajor?fref=ts
Edited By jouniri on 1428785113
https://www.facebook.com/Teamforcemajor?fref=ts
Edited By jouniri on 1428785113
Männät vaihteeksi kiinni CNC koneessa ja mikäli kaikki menee niin kuin meillä tapana on ollut niin päästänee Taxi II:n koneen kasaus hommiin vielä tällä viikolla. Huomenissa alkanee läppärungon ja jakotukin muutostyöt olla valmiit. Sähköissä on vielä hitusen hommaa, mutta onneksi niistä on kuitenkin mielikuva olemassa toisin kuin pa-linjasto joka on vielä täysin auki. Putkiston osalta mitat ja kuvat on, mutta toteutus saadaan onneksi ulkoistettua.
https://www.facebook.com/media....&type=1
Edited By jouniri on 1428951258
https://www.facebook.com/media....&type=1
Edited By jouniri on 1428951258
TFM Taxi II, tavoitteena valmistua ennen Hallin ajotapahtumaa.
https://www.facebook.com/Teamfor....theater
https://www.facebook.com/Teamfor....theater
Kaikessa hiljaisuudessa Taxi II projektin varjossa tehtiin myös Taxi III:n moottori uusiksi. Eilen oli vuorossa Taxi III:n ensistartti ja ulkoilutus viimeisemmällä set upilla höystettynä.
https://www.facebook.com/Teamforcemajor?fref=ts
Edited By jouniri on 1429591164
https://www.facebook.com/Teamforcemajor?fref=ts
Edited By jouniri on 1429591164
TFM Taxi III, tänään vuorossa oli muutamia varmistuksia ennen varsinaiseen säätöön menoa ja kenttätestien aloitusta. Saldona oli mm. 1 viallisen pakolämpöanturin- ja pakolämpöanturin vahvistimen vaihto. Etupyörän pyörintänopeusanturin uudelleen johdotus ja liittimien vaihto. Revo-venttiilin toiminnan varmistus ja kalibrointi sekä ilokaasulinjaston- ja virtauksen varmistus. Luistoneston parametrien tarkastaminen ja päätös launch controllin käyttöönotosta. TC ja LC vaativat useamman eri sään testit joten hommaa piisaa kentällekkin.
Päivä puuhasteluista koostetta,
https://www.facebook.com/Teamforcemajor?fref=ts
https://www.facebook.com/Teamforcemajor?fref=ts
Melkoisesti on taisteltu Taxi III:n ilokaasujen kanssa, no jospa se nyt lopulta pari kolme lisäheppaa olisi tuonut?
https://www.facebook.com/Teamforcemajor?fref=ts
https://www.facebook.com/Teamforcemajor?fref=ts
Kiitokset koko tiimin puolesta.Snowman kirjoitti:Penkkipäivälle ja seuraavalle aamulle..
Kannataa hommata happimaski ilokaasulle aamuja varten :p
Se meinasi olla melko raskasta kun ilta ei loppunut ennen kuin 600hp oli rikki renkaalta, pari kertaa siinä piti saunoa ennen kuin onnistuttiin.
Mikäli keli sallii niin ensi lauantaina Pudikselle ajotuntumaa ottamaan, mitään vartti muutoksia ei tehdä vaan toimii lähtemisen opetteluun loistavasti.
TFM Taxi III:n Kajaanin penkkipäivien 16.5.2015 tehokäppyrät...
https://www.facebook.com/Teamfor....theater
Edited By jouniri on 1431970478
https://www.facebook.com/Teamfor....theater
Edited By jouniri on 1431970478
Kyselin tänään Matilta jotta paljonko ja millä laitteella on Kajaanin penkin pohjat? Vastaus olikin yllätys, eli meittin 506rwhp! Vielä kun huomioidaan jotta meillä huipputeho 9500rpm kohdilla mutta tuossa 506hp vedossa se oli 8400rpm kohdalla koska putken liekki poltti kiinnitysliinan poikki ja pito irtosi kesken vedon. Ilokaasu kulutuksen mukaan tuossa vedossa on todellisuudessa ollut paukkua luokkaa 547rwhp, ja 50% N2O satsilla. Näyttää siihen vapariinkin woimaa saavan kun vaan riittävästi päätä seinään hakkaa. Käytiin Kajaanin jälkeen vähän sikaa Taxi III:lle antamassa ja nyt sitten vähän projektin tynkää
https://www.facebook.com/Teamforcemajor/posts/932680073450157
https://www.facebook.com/Teamforcemajor/posts/932680073450157
Päästänee kohta taasen hihat käärimään, jos hyvin käy niin jopa ajamaankin.
https://www.facebook.com/Teamforcemajor?fref=nf
https://www.facebook.com/Teamforcemajor?fref=nf
Ihmettelenkin mitä tässä tapahtuu kun ei tapahdu mitää... :;): .. tai tapahtuu mitä ei tartte tietää :O
BMW S 1000XR 2016
ex:ät K3,K6,K7,K8,K9,L0,L1,K8,L1,L3,L4...
President of team jukkis
Corvette C4
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
ex:ät K3,K6,K7,K8,K9,L0,L1,K8,L1,L3,L4...
President of team jukkis
Corvette C4
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html